Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kompletny offtop robimy ale nie to nie będzie wymiany łańcuchów przecież w tym - proponuje historia z ASO tam są numery części itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, z wielkim szacunkiem, to jest wątek o Multitronic, a wy bibliotekarskie wywody o paskach robicie. Uszanujmy wielki wkład Bartka i innych kolegów w ten wątek i nie róbmy śmietnika. Pozdrawiam.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy jeśli w moim aucie jest skrzynia GJT to wymienić można tylko na taką? Czy podejdzie zamiana n GWY, która pakowali też do 2.5 BDG. Nawet sterowniki mają te same nr tylko różnią się ostatnia litera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, WichuTM napisał:

Panowie, czy jeśli w moim aucie jest skrzynia GJT to wymienić można tylko na taką? Czy podejdzie zamiana n GWY, która pakowali też do 2.5 BDG. Nawet sterowniki mają te same nr tylko różnią się ostatnia litera. 

Te skrzynie nie mają takich samych sterowników (różnica w ostatniej literze jest kluczowa). Odpowiadając na Twoje pytanie - tak możesz wymienić GJT na GWY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za szybką odpowiedź, jeszcze tylko chciałem doprecyzować że skrzynie GWY chciałem założyć razem z jej sterownikiem żeby nie przekładać z mojej. Będzie to działać bez problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, WichuTM napisał:

Dzieki za szybką odpowiedź, jeszcze tylko chciałem doprecyzować że skrzynie GWY chciałem założyć razem z jej sterownikiem żeby nie przekładać z mojej. Będzie to działać bez problemu?

W tym przypadku musisz tak zrobić - w GJT i GWY są inne sterowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart, a ja mam pytanie odnośnie skrzyni multitronic do 1.9tdi avf a4 b6 czy podejdzie tam FSC??I jak ze sterownikiem,ten sam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, A4 B6 Multi napisał:

Bart, a ja mam pytanie odnośnie skrzyni multitronic do 1.9tdi avf a4 b6 czy podejdzie tam FSC??I jak ze sterownikiem,ten sam?

Nie napisałeś jaka skrzynia jest w 1.9TDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Bart-S napisał:

Nie napisałeś jaka skrzynia jest w 1.9TDI.

Nie wiadomo co było wcześniej założone,powinna chyba być gja,ale nie wiem czy taka była...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, A4 B6 Multi napisał:

Nie wiadomo co było wcześniej założone,powinna chyba być gja,ale nie wiem czy taka była...

Masz tryb sport... FSC go nie ma. Chyba wszystko jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wielkie dzięki Bart za pomoc,bo jak zawsze można liczyć na nią z twojej strony:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilu latach wróciłem do Audi :) C5 w multi. Jak na razie bez najmniejszego zarzutu. Na dniach wymiana oleju. Tak to wygląda...

 

 

IMG_20170512_221458.JPG

IMG_20170512_221307.JPG

Edytowane przez wowo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek, jak wymontować sterownik ze skrzyni? 

Na YouTube masz film

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd:

 

17090 - Transmission Range Sensor (F125) - Implausible Signal

             P0706 - 35-00 --

 

Objawy: Przełączenie z P na R (podświetlenie biegów), zgaszenie, odpalenie i przełączenie na N (jest ok). Przełączenie na D (podświetlenie)

 

Sterownik do naprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Litai napisał:

Błąd:

 

17090 - Transmission Range Sensor (F125) - Implausible Signal

             P0706 - 35-00 --

 

Objawy: Przełączenie z P na R (podświetlenie biegów), zgaszenie, odpalenie i przełączenie na N (jest ok). Przełączenie na D (podświetlenie)

 

Sterownik do naprawy?

Na to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Bart-S napisał:

Na to wygląda.

Kiepsko. Już raz naprawiałeś :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Litai napisał:

Kiepsko. Już raz naprawiałeś :P

..a to znaczy, że nie usunąłeś przyczyny awarii... Wibracje. Jest mnóstwo czynników wpływających na żywotność ECU skrzyni - poduszki skrzyni i silnika, nierówno pracujący silnik (np. wtryski czy wypadanie zapłonu), zużyte koło zamachowe lub w przypadku wersji w których dwumasu nie ma, tłumik dgrań skrętnych. Na koniec te najczęściej spotykane czyli od układu jezdnego: przeguby, wyważenie kół, krzywe felgi lub wyząbkowane opony.

Edytowane przez Bart-S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, niedawno kupiłem  seata exeo w Niemczech. Nie jest to audi ale ma dużo wspólnego z A4 B7. Skrzynia multitronic podczas powrotu do Polski (jakieś 1400 km) działała super, żadnych drgań, czy szarpnięć. Ostatni serwis w ASO przy 121 tys. wymieniony olej ATF (aktualnie ma 146 tys. przebiegu). W Polsce zrobiłem  po przyjeździe wymianę oleju w silniku. Samochodem przejechałem dosłownie 2 tys. km, a od jakiś 300 km zaczęło do mnie dobiegać dziwne jakby buczenie podczas jazdy po mieście, słyszalne przy prędkościach do 50 km/h. Dźwięk podobny do buczenia pompy wspomagania ale to nie jest ona bo przestaje być słyszalny gdy auto się zupełnie zatrzyma. Nie słuchać tego przy wstecznym. Przyśpieszał prawidłowo, nic się nie podświetlało na desce. Sam delikatnie rusza po wrzuceniu D lu R i puszczeniu hamulca.  W niedzielę auto zaparkowałem i stało do dzisiaj.  Po odpaleniu i wrzuceniu D sam delikatnie ruszył i się zaczęło ....,  strasznie szarpie przy przyśpieszaniu od 5 do 50 km i później, normalnie rzuca całym autem. Jak wrzuciłem S także szarpało przy przyśpieszaniu a gdy chciałem się zatrzymać zgasł mi silnik. Po odpaleniu i wrzuceniu D ciągle szarpie dosłownie już przy ruszaniu, rozpędza się do max około 130 km/h - widać jakby chciał zmienić kolejny bieg ale  zaczyna zwalniać niezależnie od tego czy dodaje gazu czy nie. Aby móc jechać muszę wyhamować do zera, wrzucić P lub R i dopiero D pozwala na jazdę i przyśpieszanie, oczywiście z szarpnięciami do przodu.  Czy to możliwe aby tak bez żadnych oznak zwaliła się skrzynia? Czeka mnie długa trasa (800 km) za dwa tygodnie. Bart-S proszę pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...