Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Jest LPG. Szarpanie dzieje się tylko po nocnym postoju. Nie mam szarpania jak auto stoi 8 godzin gdy jestem w pracy.  Wtedy wszystko jest ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kontunuujac tok myślenia Bartsa - wylacz lpg , zakreć butle i skasuj błędy w ecu żeby wyzerowac korekty

Jak rano problem nie wróci to lpg jest przyczyna i na to bym stawiał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , jestem nowy na forum, chciałbym zapytać was o skrzynie multitronic. Otóż tak zakupiłem audi a4 b6 2.5 tdi  2003 r. ze skrzynią multitronic , samochód kupiony w Niemczech. Już podczas jazdy próbnej występowały drgania podczas przyspieszania tak jak i dohamowywania  a że w aucie nie było praktycznie klocków, tarcze krzywe , abs i esp się świeciło to myślałem ze tam leżała przyczyna. Wymieniłem kompletne hamulce przód i tył, abs świeciło poprzez uwalony czujnik w tylnym kole tez zrobione , nie świeci się już żaden check jednak objawy są nadal i to dosyć niepokojące. Skrzynia późno reaguje na pedał przyspieszenia, rusza z opóźnieniem, następują wibracje podczas przyspieszania największe są ok 30-50 km/h , a mało tego podczas hamowania są jeszcze silniejsze i słychać stuki zwalniając, stuki te(jakby metaliczne) słychać z częstotliwością obrotu koła, czuć poszarpywanie podczas mocnego wciśnięcia pedału przyspieszenia. Byłem u wielu mechaników słyszałem diagnozy takie jak przegub wewnętrzny który wymieniłem i nic nie dało wszyscy rozkładają ręce nikt nie zna się na tej skrzyni. (albo nie chce znać).  Vag pokazał błędy czujnika pedału przyspieszenia, sterownik skrzyni nie pokazał żadnych błędów. Może to jakies uszkodzenie mechaniczne. Bardzo proszę o pomoc i wypowiedzenie się jeżeli ktokolwiek miał podobne objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szukaj nigdzie tylko odrazu pisz do naszego klubowego kolegi Bart-s, to specjalista od multitroników, nie czekaj nie zwlekaj, wal śmiało.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rafal100x napisał:

Witam , jestem nowy na forum, chciałbym zapytać was o skrzynie multitronic. Otóż tak zakupiłem audi a4 b6 2.5 tdi  2003 r. ze skrzynią multitronic , samochód kupiony w Niemczech. Już podczas jazdy próbnej występowały drgania podczas przyspieszania tak jak i dohamowywania  a że w aucie nie było praktycznie klocków, tarcze krzywe , abs i esp się świeciło to myślałem ze tam leżała przyczyna. Wymieniłem kompletne hamulce przód i tył, abs świeciło poprzez uwalony czujnik w tylnym kole tez zrobione , nie świeci się już żaden check jednak objawy są nadal i to dosyć niepokojące. Skrzynia późno reaguje na pedał przyspieszenia, rusza z opóźnieniem, następują wibracje podczas przyspieszania największe są ok 30-50 km/h , a mało tego podczas hamowania są jeszcze silniejsze i słychać stuki zwalniając, stuki te(jakby metaliczne) słychać z częstotliwością obrotu koła, czuć poszarpywanie podczas mocnego wciśnięcia pedału przyspieszenia. Byłem u wielu mechaników słyszałem diagnozy takie jak przegub wewnętrzny który wymieniłem i nic nie dało wszyscy rozkładają ręce nikt nie zna się na tej skrzyni. (albo nie chce znać).  Vag pokazał błędy czujnika pedału przyspieszenia, sterownik skrzyni nie pokazał żadnych błędów. Może to jakies uszkodzenie mechaniczne. Bardzo proszę o pomoc i wypowiedzenie się jeżeli ktokolwiek miał podobne objawy.

Nie jestem w stanie zdiagnozować tego problemu tylko na podstawie opisu. Jeśli możesz to przyjedź - przejadę się autem to będę mógł powiedzieć więcej.

Łożyska kół są OK? Napisałeś, że wymieniłeś przeguby wewnętrzne - jaka marka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam a6c6 140km z Multi.  Ja znowu mam problem ze skaczacymi obrotami przy prędkości 180 km obroty 2.8k-3.0k . Bylem u sserwis i niby skrzynia śmiga bez zazutow . Szukam odpowiedz wszędzie i nic. Może Pan Bartek coś zaproponuje 

Pozdrawia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Stefanat napisał:

Witam posiadam a6c6 140km z Multi.  Ja znowu mam problem ze skaczacymi obrotami przy prędkości 180 km obroty 2.8k-3.0k . Bylem u sserwis i niby skrzynia śmiga bez zazutow . Szukam odpowiedz wszędzie i nic. Może Pan Bartek coś zaproponuje 

Pozdrawia. 

Raczej rzadko bujanie obrotami w górnym zakresie prędkości jest generowane ze strony skrzyni - chociaż nie można tego wykluczyć (miałem i takie przypadki). Częstotliwość skoków pokazana na filmiku który podesłałeś też dziwna. Czy jest to odczuwalne w jakiś sposób na przeniesieniu napędu? Czuć że auto odpuszcza i znów łapie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak delikatnie czuć . Dziwne jest to ze jak dobije do 200km i zejdę na 180 to sie uspokaja na chwile ... U sopy na śląsku stwierdzono ze skrzynia i jest w dobrej kondycji . Jedno co jeszcze mnie martwi ze jak jest auto na P chodzi cicho ale jak wbije D zaczyna głośniej pracować i jak by trochę buda trzęsie . 
Może jak by była możliwość to podjechał bym do Ciebie i sam przetestujesz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Stefanat napisał:

Tak delikatnie czuć . Dziwne jest to ze jak dobije do 200km i zejdę na 180 to sie uspokaja na chwile ... U sopy na śląsku stwierdzono ze skrzynia i jest w dobrej kondycji . Jedno co jeszcze mnie martwi ze jak jest auto na P chodzi cicho ale jak wbije D zaczyna głośniej pracować i jak by trochę buda trzęsie . 
Może jak by była możliwość to podjechał bym do Ciebie i sam przetestujesz .

Spoko - możemy się umówić na diag.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.01.2018 o 13:49, Sylwo napisał:

B6 2,4 multi

Problem: na zimnym , zaraz po odpaleniu gdy wrzucam R lub D (nie sprawdzałem na S lub manualu) obroty zaczynają falować od 500 do 2000 obr i auto nie rusza. Dopiero po chwili lub dodaniu gazu jest mocne szarpnięcie. Po przejechaniu dosłownie kilku metrów jest już ok. Przy późniejszej jeździe jest wszystko dobrze tj, bez szarpnięć, skoków obrotów itp. Nie wiem czy coś do tej sytuacji ma to , iż kilka dni temu auto nie chciało odpalić  - po piątym czy szóstym  przekręceniu kluczyka odpalił. Od tego czasu odpala normalnie. Rozrusznik jest po regeneracji 2 miesiące temu. Zauważyłem też , że słuchać cykający dość głośno i nieregularnie przekaźnik zlokalizowany po lewej stronie przy czy pod bezpiecznikami.

Olej wymieniany 40 tyś temu. Zgodny z zaleceniami.

Pytanie: czy takie działanie skrzyni może mieć związek z jakimiś problemami elektrycznymi?

Oczywiście wkrótce auto pójdzie pod komputer chociaż żaden błąd się nie wyświetlił.

Odświeżam.

Rozrusznik poszedł ponownie do regeneracji po tym jak nie chciał odpalać za każdym razem. Wymieniona cewka (niby była ok, dla pewności jest nowa), wszystkie wtyczki , kabelki i masy były i są ok. Problemów z odpalaniem już nie ma. Problemów z falowaniem obrotów jak narazie brak. Również skrzynia na zimnym pracuje bez zastrzeżeń tj brak szarpnięć. Zastanawiam się czy przyczyną mógł być rozrusznik ,który bałaganił z prądem zaraz po odpaleniu? Zobaczymy co się bedzie działo przy dalszej eksploatacji.

 

Edit 06-03-18.

Jak narazie wszystko jest ok. Skrzynia działa bez zarzutu. Widocznie przyczyną był prąd i rozrusznik.

 

Edytowane przez Sylwo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam:hi:

Od 2 lat jestem posiadaczem A4 ze skrzynią multitronic (oznaczenie HBD). Odkąd zainteresowałem się tematyką wymiany oleju w skrzyni, nieustannie zderzam się niestety ze zniechęcającym (delikatnie ujmując) podejściem serwisów. Może jest ktoś w stanie, z ręką na sercu, polecić jakiś rzetelny serwis w okolicach Lublina, który mógłby przeprowadzić diagnostykę i wymianę oleju w mojej skrzyni? Swoją drogą zdumiewające, że serwisy zajmujące się automatycznymi skrzyniami biegów po usłyszeniu słowa "multitronic", zalecają szybkie pozbycie się auta lub przekładkę na manuala. Jeszcze kilka takich rozmów i pewnie bym ich posłuchał, ale na szczęście trafiłem tutaj.

Wracając do sedna: auto ze Szwajcarii więc nie mogę podpytać poprzedniego właściciela, przebieg to licznikowe 270 tys, książka serwisowa jak to książka (jakieś wpisy są, ale historia urywa się kilka lat temu). W związku z powyższym nie mam pojęcia kiedy była ostatnia wymiana oleju, ja sam przejeździłem już około 50 tys km. W tematyce samodzielnej diagnostyki poprzez odczyt logów i innych tego typu danych jestem kompletnie zielony. Nie posiadam programu diagnostycznego. Podczas wizyty w warsztacie poprosiłem mechaników o diagnostykę skrzyni/odczyt błędów. Po kilku próbach stwierdzili, że nie mogą się połączyć ze sterownikiem skrzyni...  Nie miałem jak dotąd żadnych problemów z moim multi. Po puszczeniu pedału hamulca auto rusza na D i R, szarpania nie doświadczyłem. Jak wyczytałem na forum, skrzynie mogą posłużyć długo, ale pod warunkiem systematycznej wymiany oleju. Zamierzam więc to zrobić. Dopuszczam również podróż do Wrześni, bo to chyba najlepsze rozwiązanie aby uzyskać spokój duszy i dowiedzieć się więcej o stanie mojej skrzyni. Znalazłem się tutaj nieprzypadkowo - Bart-S i jego "Encyklopedia" to najlepsze kompendium wiedzy dot. tego typu  skrzyń biegów.

Aha, jest jedna sprawa, która mnie niepokoi. Od czasu do czasu zdarza się, że jadąc z górki auto nabiera rozpędu i zwiększają się obroty, ale sama skrzynia nie zmienia przełożenia na wyższe. Czy to powód do niepokoju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, PaQ napisał:

Aha, jest jedna sprawa, która mnie niepokoi. Od czasu do czasu zdarza się, że jadąc z górki auto nabiera rozpędu i zwiększają się obroty, ale sama skrzynia nie zmienia przełożenia na wyższe. Czy to powód do niepokoju?

To normalne zachowanie skrzyni podczas jazdy w terenie o większym nachyleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jestem posiadaczem multi i uważam że to najlepsza skrzynia, jedź do Bartka, wymień olej zrób diagnostykę i błogi spokój.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Stefanat napisał:

Podaj namiary proszę 

Masz w stopce pod każdym moim postem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.07.2017 o 09:28, leaf79 napisał:

Przeglądałem wczoraj wartości w silniku oraz w zegarach, niestety albo właśnie stety, tam wskazania były normalne, czyli zgodne z oczekiwanymi.

Niewątpliwie sytuacja jest dla mnie dość ciekawa i jeśli ktoś miałby skrzynię 0AW, to proszę o podanie wartości Coolant temperature (u mnie kanał 031 w AMV) w celu porównania.

 

Kolejny wątek, który mnie interesuje to dalej proces adaptacji, który jak napisałem przechodzi w stan successfull, zgodnie z instrukcją. Jednak dalej nie potrafię w rzeczywistości

zidentyfikować procesu zapamiętania adaptacji. Po odczekaniu >6 minut i wyłączeniu zapłonu (utrzymanie zasilania na terminalu 15) nie widzę, aby status był zapamiętany.

Czy po adaptacji i ponownym uruchomieniu samochodu w kanałach 013/014 status adaptacji ma być: running... ? Spostrzegłem, że jadąc spokojnie (podobnie do procedury adaptacji),

podczas jazdy sterownik jest w stanie ten status zmienić na successfull. Jak to w końcu poprawnie działa na tym moim przykładzie ? (tak, przeczytałem wiele wątków nt.)

 

Załączam obrazek pokazujący temperatury i status adaptacji.

 

Pozdrawiam
JC

 

 

0aw.jpg

Nawiązując do moich postów, w których pisałem o kanale 031, gdzie temp. była -40, aktualnie po aktualizacji softu skrzyni (o tym również pisałem powyżej do wersji 0009) wartości w tym kanale są "normalne", tzn. nieujemne.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Pomóżcie proszę. Przeszukałem Internet i nie mogę znaleźć rozwiązania dla mojej skrzyni. W końcu znalazłem posta że jesteś specem od multitronic. Mianowicie mam audi A6 C5 z 2002 r auto jak jest zimne pracuje bez zarzutów, jak się trochę za grzeje to ciężko rusza obroty dojdą max do 3 tys a auto ledwo rusza a po 4 sek jest odjazd. Oddałem sterownik do elektroBip w Redzie okazało się że jest przegrzany i uszkodzony. Naprawili sterownik, mój mechanik go zamontował, nowy olej wlał, usunął wszystkie bledy i zrobił adaptacje. Niestety nie pomogło. Proszę cię o jakąś podpowiedź.  Dodam jeszcze że nie dzieje się to za każdym jednym razem ale bardzo często. Pozdrawiam Patryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Patryk25792 napisał:

Witam wszystkich. Pomóżcie proszę. Przeszukałem Internet i nie mogę znaleźć rozwiązania dla mojej skrzyni. W końcu znalazłem posta że jesteś specem od multitronic. Mianowicie mam audi A6 C5 z 2002 r auto jak jest zimne pracuje bez zarzutów, jak się trochę za grzeje to ciężko rusza obroty dojdą max do 3 tys a auto ledwo rusza a po 4 sek jest odjazd. Oddałem sterownik do elektroBip w Redzie okazało się że jest przegrzany i uszkodzony. Naprawili sterownik, mój mechanik go zamontował, nowy olej wlał, usunął wszystkie bledy i zrobił adaptacje. Niestety nie pomogło. Proszę cię o jakąś podpowiedź.  Dodam jeszcze że nie dzieje się to za każdym jednym razem ale bardzo często. Pozdrawiam Patryk

Musiałbyś się pofatygować i przyjechać do mnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Wydaje mi się że multitronic w moim Audi powoli zaczyna wołać o naprawę. Objawy wyglądają następująco:
1. Poczas hamowania silnikiem od 60km/h czuję wibracje na całym samochodzie

2. Poczas hamowania hamulcem na "D" czuję jakby skrzynia podszarpywała aż do zatrzymania. Czasem są to mocniejsze szarpnięcia a czasem ich nie czuć.

Najbardziej jest to odczuwalne już na rozgrzanym silniku.

Z przyśpieszaniem nie ma żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.02.2018 o 10:15, r1d3rmen napisał:

Witam wszystkich,

Wydaje mi się że multitronic w moim Audi powoli zaczyna wołać o naprawę. Objawy wyglądają następująco:
1. Poczas hamowania silnikiem od 60km/h czuję wibracje na całym samochodzie

2. Poczas hamowania hamulcem na "D" czuję jakby skrzynia podszarpywała aż do zatrzymania. Czasem są to mocniejsze szarpnięcia a czasem ich nie czuć.

Najbardziej jest to odczuwalne już na rozgrzanym silniku.

Z przyśpieszaniem nie ma żadnych problemów.

Opisane objawy niekoniecznie wskazują na skrzynię... Przyjedź - potestujemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...