Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Bart-S napisał:

Czy test który przeprowadzono został wykonany na podnośniku? Opisz szczegóły.

U pierwszego mechanika byłem przy tym kiedy podniósł samochód na podnośniku, test przeprowadził "na słuch", pokręcił chwile kołem i podczas kręcenia w jednym momencie słychać było stuknięcie ze skrzyni. 

U drugiego niestety nie byłem podczas wykonywania testu, tylko zostawiłem samochód do sprawdzenia. Oczywiscie nie sugerowałem, że może to być skrzynia biegów, tylko że martwi mnie hałas dobiegający z okolic lewego przedniego koła. Na drugi dzień otrzymałem informacje, że to mechanizm różnicowy. Powiedział, że podnieśli samochód, posprawdzali przeguby, z którymi wszystko jest w porządku i że niestety skrzynia do wymiany albo regeneracji, ale oni się tego nie podejmą.

W drodze do drugiego mechanika odniosłem wrażenie, że hałas jest co raz głośniejszy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

5 godzin temu, Darek.G napisał:

U pierwszego mechanika byłem przy tym kiedy podniósł samochód na podnośniku, test przeprowadził "na słuch", pokręcił chwile kołem i podczas kręcenia w jednym momencie słychać było stuknięcie ze skrzyni. 

U drugiego niestety nie byłem podczas wykonywania testu, tylko zostawiłem samochód do sprawdzenia. Oczywiscie nie sugerowałem, że może to być skrzynia biegów, tylko że martwi mnie hałas dobiegający z okolic lewego przedniego koła. Na drugi dzień otrzymałem informacje, że to mechanizm różnicowy. Powiedział, że podnieśli samochód, posprawdzali przeguby, z którymi wszystko jest w porządku i że niestety skrzynia do wymiany albo regeneracji, ale oni się tego nie podejmą.

W drodze do drugiego mechanika odniosłem wrażenie, że hałas jest co raz głośniejszy.

 

Ciężko mi się do tego ustosunkować tylko na bazie opisu. Bardzo często błędem mechaników jest wskazanie dyferencjału jako źródła usterki - każdy dyfer będzie hałasował na podnośniku (praca bez obciążenia). Metodą wykluczania proponuję abyś podjechał do tego samego warsztatu innym Multitronikiem i wykonał taki sam test... Sprawdzicie czy z innego egzemplarza jesteście w stanie wywołać ten sam dźwięk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bart-S napisał:

Ciężko mi się do tego ustosunkować tylko na bazie opisu. Bardzo często błędem mechaników jest wskazanie dyferencjału jako źródła usterki - każdy dyfer będzie hałasował na podnośniku (praca bez obciążenia). Metodą wykluczania proponuję abyś podjechał do tego samego warsztatu innym Multitronikiem i wykonał taki sam test... Sprawdzicie czy z innego egzemplarza jesteście w stanie wywołać ten sam dźwięk...

Wybacz jeśli opis nie jest wystarczająco dokładny, ale nie wiem jak mógłbym opisać to lepiej. Ten sam dźwięk jak na podnośniku pojawia się podczas jazdy, najwyraźniej słyszalny podczas jazdy na niskich biegach. Niestety nie mam nikogo z multitronikiem z kim mógłbym przeprowadzić podobny test. 

Problem polega na tym, że nikt w tym kraju nie chce podjąć się dokładnego zdiagnozowania problemu, tylko proponują mi regenerację skrzyni w cenie równej wartości samochodu albo wymianę skrzyni biegów, którą muszę sobie sam znaleźć. Niestety zmuszony jestem wybrać tańszą (zdaję sobię sprawę, że niekoniecznie lepszą) opcję.

Przeglądając ogłoszenia często trafiam na skrzynie od silnika ALT, ale z innymi oznaczeniami skrzyni biegów. Czy zatem mogę zastąpić moją GGS inną, bez konieczności wymiany sterownika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Darek.G napisał:

Wybacz jeśli opis nie jest wystarczająco dokładny, ale nie wiem jak mógłbym opisać to lepiej. Ten sam dźwięk jak na podnośniku pojawia się podczas jazdy, najwyraźniej słyszalny podczas jazdy na niskich biegach. Niestety nie mam nikogo z multitronikiem z kim mógłbym przeprowadzić podobny test. 

Problem polega na tym, że nikt w tym kraju nie chce podjąć się dokładnego zdiagnozowania problemu, tylko proponują mi regenerację skrzyni w cenie równej wartości samochodu albo wymianę skrzyni biegów, którą muszę sobie sam znaleźć. Niestety zmuszony jestem wybrać tańszą (zdaję sobię sprawę, że niekoniecznie lepszą) opcję.

Przeglądając ogłoszenia często trafiam na skrzynie od silnika ALT, ale z innymi oznaczeniami skrzyni biegów. Czy zatem mogę zastąpić moją GGS inną, bez konieczności wymiany sterownika?

Podejdzie też FSF... Tylko zakup używanej skrzyni to potencjalna wtopa - nie jesteś w stanie bez jej rozebrania określić faktycznego stanu/zużycia (a nikt przecież nie pozwoli jej rozebrać). Pomyśl czy nie dasz rady zorganizować wysłania skrzyni do mnie - kurier kosztuje fortunę ale może ktoś ze znajomych planuje wyjazd do PL?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Bart-S napisał:

Podejdzie też FSF... Tylko zakup używanej skrzyni to potencjalna wtopa - nie jesteś w stanie bez jej rozebrania określić faktycznego stanu/zużycia (a nikt przecież nie pozwoli jej rozebrać). Pomyśl czy nie dasz rady zorganizować wysłania skrzyni do mnie - kurier kosztuje fortunę ale może ktoś ze znajomych planuje wyjazd do PL?

Wiem, że używana skrzynia może okazać się strzałem w kolano. Wysłanie skrzyni do Ciebie było pierwszą rzeczą o jakiej pomyślałem, gdy znalazłem to forum. Jeśli uda mi się znaleźć transport w rozsądnej cenie, to na pewno ją wyślę. Wiem, że nie wiadomo co dokładnie dolega skrzyni, ale na jakie koszta muszę się mniej-więcej przygotować jeśli trafi już do Ciebie (zakładajmy najdroższą opcję)?

Chcę jeszcze podziękować, za szybkie odpowiedzi i fachową opinię. Szkoda, że mieszkam tak daleko, bo w innym wypadku na pewno już dawno przywitał bym się osobiście - kto wie, może jeszcze będzie okazja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Darek.G napisał:

Wiem, że używana skrzynia może okazać się strzałem w kolano. Wysłanie skrzyni do Ciebie było pierwszą rzeczą o jakiej pomyślałem, gdy znalazłem to forum. Jeśli uda mi się znaleźć transport w rozsądnej cenie, to na pewno ją wyślę. Wiem, że nie wiadomo co dokładnie dolega skrzyni, ale na jakie koszta muszę się mniej-więcej przygotować jeśli trafi już do Ciebie (zakładajmy najdroższą opcję)?

Chcę jeszcze podziękować, za szybkie odpowiedzi i fachową opinię. Szkoda, że mieszkam tak daleko, bo w innym wypadku na pewno już dawno przywitał bym się osobiście - kto wie, może jeszcze będzie okazja.

Wszystko zależy od tego co padło - typowy pułap napraw waha się od 800zł do 6000zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz podać kwotę za wymianę oleju w skrzyni (taką + -) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, wikary napisał:

A możesz podać kwotę za wymianę oleju w skrzyni (taką + -) 

W którym modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie coś o awaryjności skrzyni Jzq? Mam taki problem że przy wyhamowaniu do 0 obroty lekko zafaluja dzieje się tak tylko jak wyhamuje samochód do końca raz zafaluja A tak to trzymają się na tym samym poziomie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.03.2018 o 11:20, Sebuuus1 napisał:

Wiecie coś o awaryjności skrzyni Jzq? Mam taki problem że przy wyhamowaniu do 0 obroty lekko zafaluja dzieje się tak tylko jak wyhamuje samochód do końca raz zafaluja A tak to trzymają się na tym samym poziomie 

Za każdym razem jesteś w stanie to wywołać czy co któryś cykl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, grzesiu-S napisał:

Wolałem troche poczekac i zobaczyc. Jednak to co on zrobił pomogło, wystarczyło tylko adaptacje zrobic i wszystko gra.

Jeździj i obserwuj. Przy niektórych usterkach adaptacja pomaga na jakiś czas (podobnie jak wymiana oleju). Daj znać jeśli problem powróci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Bart-S napisał:

Za każdym razem jesteś w stanie to wywołać czy co któryś cykl?

Nie zawsze tak jest . Odpal samochód obroty 800 czuje wibracje na postoju i całowanie gdy wyhamowuje ,auto pochodzi na P załóżmy 20 min obroty wyskakują na 850 i nie ma wibracji i nie faluja obroty jak wyhamowuje . Ogólnie wydaje mi się że skrzynia dobrze pracuje ciągnie pod górkę nic nie szarpie nie faluje jedynie przy wyhamowaniu i tylko wtedy gdy obroty na postoju mają 800 . Wymieniłem cewki i świece i stało.sie tak jak samochód wrócił od mechanika po wymianie nagrzewnica 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów.

Posiadam A4 B6 3.0L ASN  Skrzynia GHR  która się właśnie skończyła. Szukałem wszędzie takiej samej ale jak to w życiu bywa nie moge znaleźć innej. Nawet nie wiem jakiego kodu skrzyni jako zamiennika mam szukać. Bardzo był bym wdzięczny za jakieś podpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.03.2018 o 19:36, Sebuuus1 napisał:

Nie zawsze tak jest . Odpal samochód obroty 800 czuje wibracje na postoju i całowanie gdy wyhamowuje ,auto pochodzi na P załóżmy 20 min obroty wyskakują na 850 i nie ma wibracji i nie faluja obroty jak wyhamowuje . Ogólnie wydaje mi się że skrzynia dobrze pracuje ciągnie pod górkę nic nie szarpie nie faluje jedynie przy wyhamowaniu i tylko wtedy gdy obroty na postoju mają 800 . Wymieniłem cewki i świece i stało.sie tak jak samochód wrócił od mechanika po wymianie nagrzewnica 

To bardziej wygląda na dawki paliwa niż na skrzynię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lokoone napisał:

Witam wszystkich forumowiczów.

Posiadam A4 B6 3.0L ASN  Skrzynia GHR  która się właśnie skończyła. Szukałem wszędzie takiej samej ale jak to w życiu bywa nie moge znaleźć innej. Nawet nie wiem jakiego kodu skrzyni jako zamiennika mam szukać. Bardzo był bym wdzięczny za jakieś podpowiedzi.

 

Może najpierw napisz co się stało z Twoją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przepraszam.

Z moją skrzynią zaczęło się standardowo.   Skrzynia szarpie po rozgrzaniu,mocno nieregularnie - raz podczas ruszania, innym razem podczas rozpędzania itp. 
Czasami pomoże dodanie gazu, a czasami trzeba odpuścić, jednego dnia często. Regularne falowanie obrotów między 1000-2000 itd. 

-Brak błędów 
-Adaptacja ok (robiłem na nowo) 
-olej  wymieniany 35tys temu   oczywiście na ten z Aso. 

O zamienniki Kodów pytam bo znajomy ma 2 takie skrzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Proszę o pomoc w diagnozie problemu ze skrzynią multitronic w A6 C6 (przebieg ok 180 000km, skrzynia po akcji serwisowej 37F6 przy stanie ok 70 000km).

Jakiś czas temu podczas wyprzedzania wystąpił błąd P1743 (Clutch Slip Monitoring).

Address 02: Auto Trans        Labels: 01J-927-156.lbl
   Part No SW: 4F9 910 155 D    HW: 01J 927 156 JG
   Component: V30 0AN 2.0l CR RdW 0020  
   Revision: --H05---    Serial number: 00000000000180
   Coding: 0000001
   Shop #: WSC 00017 666 02303
   VCID: 2C57E23B8FFEEC7E18B-8079

1 Fault Found:
005955 - Clutch Slip Monitoring
               P1743 - 000 - Signal too Large
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01110000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 11
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 178290 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.12.27
                    Time: 12:08:30

             Freeze Frame:
                    RPM: 2592 /min
                    RPM: 680 /min
                    (no units): 30.0
                    Torque: 332.0 Nm
                    Temperature: 45.0°C
                    T.B. Angle: 51.2°
                    Bin. Bits: 1010 0 0

Błąd został skasowany, wymieniłem olej w skrzyni mając nadzieję że już się nie pojawi.  Jednak dzisiaj podczas przyspieszania wyskoczył ten sam błąd, obroty silnika rosły, natomiast nie czuło się przyrostu prędkości (jakby na półsprzęgle). Skrzynia pracuje gładko, nie szarpie, nie ma wibracji. Jedynie co porównując do pracy mulitronica w żony A4(b7) odczuwa się  falowanie obrotów,  czuły pedał gazu (wzrost obrotów, bez prędkości), przy niskich temp. (-15) problem z ruszeniem po całonocnym postoju (po przejechaniu ok 300m problem znika).

Proszę o poradę czy to może być wina sprzęgła hydrokinetycznego, czy  skrzynia zaczyna szwankować ?

Z góry dziękuję za pomoc.

              

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...