Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 25.03.2018 o 22:21, lokoone napisał:

A przepraszam.

Z moją skrzynią zaczęło się standardowo.   Skrzynia szarpie po rozgrzaniu,mocno nieregularnie - raz podczas ruszania, innym razem podczas rozpędzania itp. 
Czasami pomoże dodanie gazu, a czasami trzeba odpuścić, jednego dnia często. Regularne falowanie obrotów między 1000-2000 itd. 

-Brak błędów 
-Adaptacja ok (robiłem na nowo) 
-olej  wymieniany 35tys temu   oczywiście na ten z Aso. 

O zamienniki Kodów pytam bo znajomy ma 2 takie skrzynie.

Dowiedz się jakie są oznaczenia tych skrzyń. Może zadzwoń we wtorek po 21:00 - podpytam o jeszcze kilka rzeczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W dniu 25.03.2018 o 23:23, krees100 napisał:

Witam serdecznie.

Proszę o pomoc w diagnozie problemu ze skrzynią multitronic w A6 C6 (przebieg ok 180 000km, skrzynia po akcji serwisowej 37F6 przy stanie ok 70 000km).

Jakiś czas temu podczas wyprzedzania wystąpił błąd P1743 (Clutch Slip Monitoring).

Address 02: Auto Trans        Labels: 01J-927-156.lbl
   Part No SW: 4F9 910 155 D    HW: 01J 927 156 JG
   Component: V30 0AN 2.0l CR RdW 0020  
   Revision: --H05---    Serial number: 00000000000180
   Coding: 0000001
   Shop #: WSC 00017 666 02303
   VCID: 2C57E23B8FFEEC7E18B-8079

1 Fault Found:
005955 - Clutch Slip Monitoring
               P1743 - 000 - Signal too Large
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01110000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 11
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 178290 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.12.27
                    Time: 12:08:30

             Freeze Frame:
                    RPM: 2592 /min
                    RPM: 680 /min
                    (no units): 30.0
                    Torque: 332.0 Nm
                    Temperature: 45.0°C
                    T.B. Angle: 51.2°
                    Bin. Bits: 1010 0 0

Błąd został skasowany, wymieniłem olej w skrzyni mając nadzieję że już się nie pojawi.  Jednak dzisiaj podczas przyspieszania wyskoczył ten sam błąd, obroty silnika rosły, natomiast nie czuło się przyrostu prędkości (jakby na półsprzęgle). Skrzynia pracuje gładko, nie szarpie, nie ma wibracji. Jedynie co porównując do pracy mulitronica w żony A4(b7) odczuwa się  falowanie obrotów,  czuły pedał gazu (wzrost obrotów, bez prędkości), przy niskich temp. (-15) problem z ruszeniem po całonocnym postoju (po przejechaniu ok 300m problem znika).

Proszę o poradę czy to może być wina sprzęgła hydrokinetycznego, czy  skrzynia zaczyna szwankować ?

Z góry dziękuję za pomoc.

              

 

 

 

Poślizg sprzęgła nie jest prosty w diagnostyce ponieważ może być powodowany przez kilka elementów. Aby to zdiagnozować potrzebuję auto tutaj :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Bart-S napisał:

Poślizg sprzęgła nie jest prosty w diagnostyce ponieważ może być powodowany przez kilka elementów. Aby to zdiagnozować potrzebuję auto tutaj :/

Dzięki za odpowiedź.

Rozumiem, że można się umówić na diagnostykę. Proszę o info o wolnych terminach na umówienie wizyty, bo niby nie mam daleko ale ze 2,5h w jedną stronę jest, więc muszę sobie zorganizować wolne.

Czy ten problem jest pilny do zdiagnozowania, tzn. czy można autem jeździć, czy lepiej nie przekraczać limitu holowania assistance?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, krees100 napisał:

Dzięki za odpowiedź.

Rozumiem, że można się umówić na diagnostykę. Proszę o info o wolnych terminach na umówienie wizyty, bo niby nie mam daleko ale ze 2,5h w jedną stronę jest, więc muszę sobie zorganizować wolne.

Czy ten problem jest pilny do zdiagnozowania, tzn. czy można autem jeździć, czy lepiej nie przekraczać limitu holowania assistance?

Jeśli nie ma objawów możesz jechać. Terminy dowolne - pod każdym moim postem masz nr tel (zadzwoń to się konkretnie umówimy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.03.2018 o 22:26, Bart-S napisał:

Dowiedz się jakie są oznaczenia tych skrzyń. Może zadzwoń we wtorek po 21:00 - podpytam o jeszcze kilka rzeczy...

Przez te świeta dopiero sie dowiedzialem i odkopalem te skrzynie.

1-GWN

2-FYU

Bart-S nie dzwonilem bo prace skonczylem po 24:00

Edytowane przez lokoone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.04.2018 o 20:50, lokoone napisał:

Przez te świeta dopiero sie dowiedzialem i odkopalem te skrzynie.

1-GWN

2-FYU

Bart-S nie dzwonilem bo prace skonczylem po 24:00

OK zadzwoń w środę po 18:00...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Zohan331 napisał:

Orientuję się ktoś może jaki kod ma olej w MULTITRONICu A4B8 ( 2008) ?

G052516A2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.03.2018 o 23:23, krees100 napisał:

1 Fault Found:
005955 - Clutch Slip Monitoring
               P1743 - 000 - Signal too Large

Witam ponownie, wracają do błędu o jakim pisałem jakiś czas temu proszę o poradę dotyczącą diagnostyki opisanej w załączonym materiale

http://www.esatinc.ca/TSB/01J No Drive or delayed D or R P1743-18151.pdf

W jakiej pozycji skrzyni (P, N, czy D) wykonać odczyt kanałów 44/1 i 45/1, oraz czy jest sens próbować robić adaptację o której piszą, czy lepiej nie ryzykować bo może się rozjechać i będzie koniec jazdy.

W załączonym manualu piszą aby adaptację robić przy temp. ATF ( MVB 10/3) powyżej 90 C?  Czy to jest to jest istotny parametr, ponieważ z moich obserwacji wynika że ciężko osiągnąć taką temperaturę (po 20-30km jazdy mam ok 60C).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, krees100 napisał:

Witam ponownie, wracają do błędu o jakim pisałem jakiś czas temu proszę o poradę dotyczącą diagnostyki opisanej w załączonym materiale

http://www.esatinc.ca/TSB/01J No Drive or delayed D or R P1743-18151.pdf

W jakiej pozycji skrzyni (P, N, czy D) wykonać odczyt kanałów 44/1 i 45/1, oraz czy jest sens próbować robić adaptację o której piszą, czy lepiej nie ryzykować bo może się rozjechać i będzie koniec jazdy.

W załączonym manualu piszą aby adaptację robić przy temp. ATF ( MVB 10/3) powyżej 90 C?  Czy to jest to jest istotny parametr, ponieważ z moich obserwacji wynika że ciężko osiągnąć taką temperaturę (po 20-30km jazdy mam ok 60C).

Najpierw odczyt kanałów (na P). Potem możesz spróbować wykonać adaptację - nigdy nie wiadomo jak zareaguje skrzynia (jeśli jest OK nic się nie stanie, jeśli są uszkodzenia - może zacząć szarpać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś pisałem o braku światła wstecznego, wcześniej nie było błędu.

Pojawił się teraz

18194 - Back-Up Lamp Signal 
            P1786 - 35-00 - Open Circuit

Co robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie . Czy jest gdzieś obszerny post w którym jest opisane na co zwracać uwagę podczas zakupu auta ze skrzynia multitronic?
Planuje zakup A4 B8  właśnie z taka skrzynia ale nie mam o tym zielonego pojęcia . Nie wiem jak powinna zachowywać się skrzynia automatyczna w B8 

1. Czy w tych skrzyniach puszczają uszczelnienia ? lubia sie pocic ?

2. Czy jak puszcze pedał hamulca auto powinno jechać czy dopiero jak dodam gazu ?

3. Czy są jakieś Rodzaje skrzyń które warto brać a których się wystrzegać i jakie są ich oznaczenia oraz gdzie ich szukać ?

4. Czy jak przełączam z N na D i na S oraz na P i nie czuje szarpnięć oznacza że ze skrzynia bedzie raczej wszystko ok ?

5. Czy jak przyspiesza od poczatku do konca bez szarpnięcia oraz szarpnięcia obrotami to znaczy ze wszystko ok ?

6 . Czy jak spełni punkt 4 oraz 5 oznacza że można ryzykować i kupić dane auto czy należałoby jeszcze sprawdzić cos dodatkowo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.05.2018 o 22:59, Fr0styyy. napisał:

Kiedyś pisałem o braku światła wstecznego, wcześniej nie było błędu.

Pojawił się teraz

18194 - Back-Up Lamp Signal 
            P1786 - 35-00 - Open Circuit

Co robić?

Zacząłbym od przekaźnika światła wstecznego.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.06.2018 o 07:50, kubajvc napisał:

Panowie . Czy jest gdzieś obszerny post w którym jest opisane na co zwracać uwagę podczas zakupu auta ze skrzynia multitronic?
Planuje zakup A4 B8  właśnie z taka skrzynia ale nie mam o tym zielonego pojęcia . Nie wiem jak powinna zachowywać się skrzynia automatyczna w B8 

1. Czy w tych skrzyniach puszczają uszczelnienia ? lubia sie pocic ?

2. Czy jak puszcze pedał hamulca auto powinno jechać czy dopiero jak dodam gazu ?

3. Czy są jakieś Rodzaje skrzyń które warto brać a których się wystrzegać i jakie są ich oznaczenia oraz gdzie ich szukać ?

4. Czy jak przełączam z N na D i na S oraz na P i nie czuje szarpnięć oznacza że ze skrzynia bedzie raczej wszystko ok ?

5. Czy jak przyspiesza od poczatku do konca bez szarpnięcia oraz szarpnięcia obrotami to znaczy ze wszystko ok ?

6 . Czy jak spełni punkt 4 oraz 5 oznacza że można ryzykować i kupić dane auto czy należałoby jeszcze sprawdzić cos dodatkowo ?

1. Zdarza się że puszczają simeringi na wyjściu z dyferencjału. Pozostałe miejsca niezwykle rzadko...

2. Jak puścisz hamulec powinno samo ruszyć i przejść do trybu pełzania.

3. 0AW czyli generacja montowana w B8 nie miała żadnej grubszej modyfikacji - a co za tym idzie nie ma listy skrzyń których należy się wystrzegać.

4. Mini szarpnięcie związane z zasprzęgleniem jest dopuszczalne i nawet instrukcja użytkownika auta o tym wspomina. Zwykle to kwestia adaptacji. Na pewno nie może zasprzęglać w taki sposób że wylatują zęby ;)

5. Zasada jest taka - w żadnych warunkach nie może szarpać.

6. Jeśli potwierdzisz że olej był wymieniany, na zimnym i na ciepłym w żadnym zakresie nie szarpie, nie ma żadnych dziwnych dźwięków i najważniejsze - na obu wyjściach z dyferencjału nie ma luzów = można brać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Bart-S napisał:

Zacząłbym od przekaźnika światła wstecznego.

Hmm, internety nic nie pokazują poza czujnikiem wstecznego (manual)..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To będziesz słuchał internetu czy mnie? :P Zdejmij pokrywę sterownika silnika i zadzwoń...

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Bart-S napisał:

1. Zdarza się że puszczają simeringi na wyjściu z dyferencjału. Pozostałe miejsca niezwykle rzadko...

2. Jak puścisz hamulec powinno samo ruszyć i przejść do trybu pełzania.

3. 0AW czyli generacja montowana w B8 nie miała żadnej grubszej modyfikacji - a co za tym idzie nie ma listy skrzyń których należy się wystrzegać.

4. Mini szarpnięcie związane z zasprzęgleniem jest dopuszczalne i nawet instrukcja użytkownika auta o tym wspomina. Zwykle to kwestia adaptacji. Na pewno nie może zasprzęglać w taki sposób że wylatują zęby ;)

5. Zasada jest taka - w żadnych warunkach nie może szarpać.

6. Jeśli potwierdzisz że olej był wymieniany, na zimnym i na ciepłym w żadnym zakresie nie szarpie, nie ma żadnych dziwnych dźwięków i najważniejsze - na obu wyjściach z dyferencjału nie ma luzów = można brać.

Bardzo Ci dziekuje za odpowiedz . Kupiłem wczoraj wróciłem i jestem narazie zaślepiony pewnie "pozakupowo" ale stwierdzam ze multitronic to poezja :D 

Jak puszczam hamulec auto jedzie zarówno w przód jak i w tył nawet na delikatnym wzniesieniu na wiekszej górce nie sprawdzałem skrzynia pracuje ładnie nie słychac niepokojących odgłosów . Nie szarpie wcale. 

Ale mam kilka pytań :
1,  Czy można przełączać się z trybu D na S i na odwrót w trakcie jazdy czy lepiej zatrzymać auto ? pytam bo żeby przejść z D na S zauważyłem że trzeba wcisnąć przycisk blokujący i to mnie zastanowiło 
2. Jaki olej do skrzyni wlać i jaki filtr i ile oleju wchodzi do skrzyni o oznaczeniu LLA ?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kubajvc napisał:

Bardzo Ci dziekuje za odpowiedz . Kupiłem wczoraj wróciłem i jestem narazie zaślepiony pewnie "pozakupowo" ale stwierdzam ze multitronic to poezja :D 

Jak puszczam hamulec auto jedzie zarówno w przód jak i w tył nawet na delikatnym wzniesieniu na wiekszej górce nie sprawdzałem skrzynia pracuje ładnie nie słychac niepokojących odgłosów . Nie szarpie wcale. 

Ale mam kilka pytań :
1,  Czy można przełączać się z trybu D na S i na odwrót w trakcie jazdy czy lepiej zatrzymać auto ? pytam bo żeby przejść z D na S zauważyłem że trzeba wcisnąć przycisk blokujący i to mnie zastanowiło 
2. Jaki olej do skrzyni wlać i jaki filtr i ile oleju wchodzi do skrzyni o oznaczeniu LLA ?
 

1. Można przełączać - testowałem na swoim egzemplarzu. Nie wpływa to negatywnie na skrzynię.

2. Jeśli skrzynia ma jeździć w optymalnych warunkach - zarówno olej i jak i filtr zamów w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.06.2018 o 23:47, Bart-S napisał:

1. Można przełączać - testowałem na swoim egzemplarzu. Nie wpływa to negatywnie na skrzynię.

2. Jeśli skrzynia ma jeździć w optymalnych warunkach - zarówno olej i jak i filtr zamów w ASO.

Czy wiesz moze jak kształtuje się cenowo olej oraz filtr w aso ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kubajvc napisał:

Czy wiesz moze jak kształtuje się cenowo olej oraz filtr w aso ? 

 

Ceny w tym roku poszły w górę - ASO ma olej w granicach 140zł za 1L (jednak ceny są różne między warsztatami - warto dzwonić i pytać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...