Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 5.12.2018 o 08:43, shaqattaq napisał:

podłączam się do tematu

U mnie też była pęknięta chłodnica i szlam dostał się do zbiorniczka płynu chłodniczego.Auto od razu pojechało do mechanika,który

wymienił chłodnicę i przepłukał skrzynie nowym olejem.

Zalany nowy olej i w sumie jest ok tzn było wczoraj gdy odbierałem auto ale dzisiaj przy ruszaniu na rozgrzanym oleju jest wyczuwalne szarpnięcie.

To samo następuje podczas dojazdu do świateł ,przed samym zatrzymaniem lekkie szarpnięcie.

Nie jest to może tragedia bo nie są to mocne szarpnięcia ale wcześniej tego nie miałem.

Czy trzeba przeprowadzić adaptację czy problem może być gdzie indziej?

Niestety nie w każdym przypadku płukanie pomoże ? Skrzynia do naprawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam wszystkich . Panowie mam problem bo ucieka mi płyn chłodniczy nie jest to duza ilość bo na jakieś 1000 km dolewam około litra płynu .
Po przeczytaniu kilku postów powyżej mam poważne podejrzenia że płyn może uciekać własnie gdzieś do skrzyni . ale :

-Nigdzie nie widzę wycieku 
-w zbiorniczku jest czyściuteńki płyn
-auto odpala normalnie nie widać żeby coś się działo z obrotami itp( staram się wykluczyć uszczelkę pod głowica )
-skrzynie multitronic pracuje moim zdaniem idealnie, jedyne do czego mogę się przyczepić to fakt ze nie cofa szybko tylko bardzo wolno ale pod górkę daje rade ,chociaż jak dodam więcej gazu na wstecznym to nie przyspiesza mocno tylko strasznie wolno . 
-wymieniłem olej w aso jakiś miesiąc temu i nie zauważyli (CHYBA) ze jest coś dziwnego w oleju lub jest go zdecydowanie za duzo bo mi o tym nikt nie powiedział 

Macie jakiś pomysł gdzie może ten płyn uciekać ? od czego zacząć sprawdzanie? gdzie jest ta chodniczka oleju skrzyni bo może to ona cieknie 
czy cieknący płyn może mieszać się z olejem i skrzynie pracuje wtedy w oleju pomieszanym z płynem ?
Gdyby płyn uciekał gdzieś do skrzyni co by się działo ze skrzynia jakie byłyby objawy ?
a4 B8 Silnik 2.0 CAGA bez quattro Multitronic 2010 rok 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Zależy kiedy zauwazyłeś, że ucieka ci płyn chłodniczy.

Ja ze swojej strony powiem, ze jakbyś mial walniętą chłodnice (chłodzi też olej ze skrzyni) to miałbyś właśnie:

1) Olej w zbiorniczku wyrownawczym od plynu chlodzniczego (olej zawsze idzie do "góry").

2) Olej w skrzyni zmieszany z plynem chlodniczym, a w tym z wodą, robi sie brązowy (kawa z mlekiem :P).

Jeśli obserwowałes spadek płynu przed wymiana oleju, to raczej szukałbym problemu gdzie indziej.

Myślę, że jakby taki zmieszany olej wyleciałby przy zmianie, to raczej by ciebie o tym fakcie poinformowali.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, fxlukk napisał:

Hej,

Zależy kiedy zauwazyłeś, że ucieka ci płyn chłodniczy.

Ja ze swojej strony powiem, ze jakbyś mial walniętą chłodnice (chłodzi też olej ze skrzyni) to miałbyś właśnie:

1) Olej w zbiorniczku wyrownawczym od plynu chlodzniczego (olej zawsze idzie do "góry").

2) Olej w skrzyni zmieszany z plynem chlodniczym, a w tym z wodą, robi sie brązowy (kawa z mlekiem :P).

Jeśli obserwowałes spadek płynu przed wymiana oleju, to raczej szukałbym problemu gdzie indziej.

Myślę, że jakby taki zmieszany olej wyleciałby przy zmianie, to raczej by ciebie o tym fakcie poinformowali.

 

Wyciek zauważyłem jakieś pól roku temu .
Też myślę że by mnie poinformowano no chyba ze nie wymieniali a mnie skasowali - ASO różnie bywa :D oczywiście żart
Dolewam już od jakiegoś czasu wiec skrzynia pewnie ma jakaś pojemność i w końcu płynu przestanie ubywać :D tym razem pól żartem pół serio.
Gdzie znajduje się chłodniczka spalin ? Jak zdiagnozować czy to ona cieknie ? Nic po silniku sie nie leje jest suchy wszędzie.
 przepraszam za OT 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, rafalklon napisał:

Wyciek zauważyłem jakieś pól roku temu .
Też myślę że by mnie poinformowano no chyba ze nie wymieniali a mnie skasowali - ASO różnie bywa :D oczywiście żart
Dolewam już od jakiegoś czasu wiec skrzynia pewnie ma jakaś pojemność i w końcu płynu przestanie ubywać :D tym razem pól żartem pół serio.
Gdzie znajduje się chłodniczka spalin ? Jak zdiagnozować czy to ona cieknie ? Nic po silniku sie nie leje jest suchy wszędzie.
 przepraszam za OT 


 

Przy takim wciąganiu G12++/G13 już dawno skrzynia dałaby jakieś objawy. Szukaj problemu przy silniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Pacjent A4 B6 1.8T BFB. Mam problem z multitroniciem. Miga podświetlenie PRND, skrzynia nie szarpie, normlanie zmienia przełożenia zarówno w automacie jak i manetkami. Po podłączeniu pod.kompa pokazało błąd jak na załączonym foto. Jeden z mechaników od skrzyn stwierdził, że do koputera/sterownika skrzyni nie dochodzi prąd. Wymianę wycenil na 1500 zł. Pchać się w wymianę czy szukać przyczyny w elektryce ? 

Z góry dziękuję za rady.

20181223_191101.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2018 o 18:16, m.szo napisał:

Witam. 

Pacjent A4 B6 1.8T BFB. Mam problem z multitroniciem. Miga podświetlenie PRND, skrzynia nie szarpie, normlanie zmienia przełożenia zarówno w automacie jak i manetkami. Po podłączeniu pod.kompa pokazało błąd jak na załączonym foto. Jeden z mechaników od skrzyn stwierdził, że do koputera/sterownika skrzyni nie dochodzi prąd. Wymianę wycenil na 1500 zł. Pchać się w wymianę czy szukać przyczyny w elektryce ? 

Z góry dziękuję za rady.

20181223_191101.jpg

Sterownik do wymiany. Z drugiej strony jeśli nie ma objawów - można zaryzykować dalszą eksploatację (jeśli uszkodzeniu uległ nie używany sektor pamięci być może nic się tu nie będzie działo ;)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam A4 B7 1.8t i skrzynie  JZQ, JZR.  w czasie jazdy na trasie (ok. 100km) raz przy przyspieszeniu mi lekko szarpnęła. Poza tym, czasami nie wbija mi wsteczny i muszę wbijać go od nowa. Czy powinienem zacząć się martwić ... ? 

Edytowane przez shady16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy ostatni raz był wymieniany ATF? Jaki przebieg? Czy gdy występują problemy ze wstecznym R jest prawidłowo podświetlone na FIS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 130k, ATF podobno przy 100 tys - z tego co mówił właściciel chyba nawet w Twoim warsztacie. Podobno brak opiłków w zlewce oleju. 

EDIT: Na FIS brak błędów. 

 

Edytowane przez shady16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, shady16 napisał:

Przebieg 130k, ATF podobno przy 100 tys - z tego co mówił właściciel chyba nawet w Twoim warsztacie. Podobno brak opiłków w zlewce oleju. 

EDIT: Na FIS brak błędów. 

 

A co ze wskazaniem R?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bieg "R" normalnie się zapala na desce ale przy dodaniu gazu, samochód zachowuje się jakby był wbity luz. Dopiero przełączenie na D lub P a potem na R wbija wsteczny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK podłącz się dziś do auta i zadzwoń do mnie po 21:00.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam VAG'a - spróbuję załatwić i wtedy się odezwę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czy A4b6 z multi da się wymienić mechanizm różnicowy bez wyjmowania skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, lmarrio napisał:

Witam,

czy A4b6 z multi da się wymienić mechanizm różnicowy bez wyjmowania skrzyni.

Sam mechanizm różnicowy tak ale jeśli uszkodzeniu uległ również pinion który podaje napęd na dyfer to zapomnij. Zastanowiłbym się także nad podaną Tobie diagnozą ponieważ wykluczając przypadek gdzie do dyferencjału nie zalano oleju, różnicówka w CVT to mały pancernik i naprawdę trzeba się postarać aby go zajechać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myszkowski też mówił, że prawie nigdy nie naprawiał różnicówki w multi. Jednak u mnie "wyje" po rozgrzaniu i jak się delikatnie odpuści gaz. Dźwięk podobny do starych Ikarusów, no może nie tak głośny ?. Myszkowski stwierdził, że to najprawdopodobniej różnicówka, jednak on chce do tego wyjąć całą skrzynię. Dodam, że olej w dyfrze jest a skrzynia chodzi nieźle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wyje łożysko na ścianie oddzielającej komorę dyferencjału i skrzyni czyli to pracujące z pinionem to niestety ale Teodor ma rację (skrzynię trzeba wyciągnąć i całkowicie rozebrać aby usunąć tą usterkę). Z uwagi na koszt takiej operacji większość użytkowników decyduje się jeździć dalej i po prostu obserwować usterkę (we wszystkich przypadkach które znam, skrzynie jeżdżą dalej i usterka nie pogłębia się). Sprawdziłbym jeszcze łożyska na "kielichach" - tak na wszelki wypadek (do tego nie trzeba ściągać skrzyni).

Edytowane przez Bart-S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę te łożyska a z rozbiórką skrzyni - patrząc przez pryzmat wartości samochodu i wielkości problemu - jeszcze zaczekam z naprawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...