Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, lmarrio napisał:

Sprawdzę te łożyska a z rozbiórką skrzyni - patrząc przez pryzmat wartości samochodu i wielkości problemu - jeszcze zaczekam z naprawą.

Jestem tego samego zdania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jestem po przekładce na manual, robiła to firma która robi to od lat, znają się ale drugi raz mają problem z uaktywnieniem tempomatu, wszystko podłączone tak jak powinno ale tempomat nie działa i jest to drugi przypadek w ich karierze i drugi raz w a4 B7 z silnikiem 2.7 tdi V6. Dokładnie to przy odpalaniu wywala błąd sprzęgła a auto nie chce odpalić, trzeba wtedy wypiąć wtyczkę od czujnika sprzęgła skasować błąd i auto już zapala. Co ciekawe jak przed przekręceniem kluczyka wcisnę sprzęgło to fura zapala i tempomat działa czyli wszystko ok ale jak tylko zapomnę wcisnąć sprzęgła przy zapalaniu to d*pa ? Byłem nawet u innego elektryka ale posprawdzał i wszystko podłączone jak fabryka i nikt nie ma na to pomysłu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, bardzo prosze o pomoc. jak zrobić adaptacje skrzyni multitronic w b6 przez vcds? szukałem ale nic nie moge znaleźć a wysypała mi sie adaptacja biegu wstecznego..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, damian sline napisał:

Koledzy, bardzo prosze o pomoc. jak zrobić adaptacje skrzyni multitronic w b6 przez vcds? szukałem ale nic nie moge znaleźć a wysypała mi sie adaptacja biegu wstecznego..

Zacznijmy od tego, że wytłumaczysz po czym wnosisz, że wsteczny ma nieprawidłową wartość adaptacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za tak szybką odpowiedz. Po podłączeniu vcds i sprawdzaniu skrzyni według instrukcji które napisałeś w pierwszym poście w MVB11/2 ADP TRWA PRZY 86 stopniach gdzie według instrukcji powinna załączyć sie najpóźniej przy 70 stopniach?. A w MVB10/2 adaptacja wskoczyła przy 72 Stopniach  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie rozumiecie jak działa adaptacja... Status TRWA (lub RUN dla wersji angielskiej) to normalna wartość tego pola. Nie oznacza, że adaptacja wypadła... Oznacza, że sterownik jest w kolejnej fazie "uczenia się". Status OK wskakuje tylko na chwilę gdy sterownik zapisze sobie bieżące wartości. Po wyłączeniu zapłonu gdy temperatura ATF spadnie poniżej progu adaptacji czyli 60 stopni to pole automatycznie zmienia się na TRWA/RUN i sterownik znów zaczyna proces nauki.

Do czasu zapisania nowej adaptacji sterownik korzysta z poprzednio zapamiętanej. Typowym objawem braku adaptacji dla sprzęgła do jazdy wstecz będzie szarpnięcie przy wrzucaniu R lub zbyt gwałtowne ruszenie/wyrwanie po puszczeniu hamulca (czuć, że auto chce jechać mimo, że trzymasz nogę na hamulcu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Bart-S napisał:

Nadal nie rozumiecie jak działa adaptacja... Status TRWA (lub RUN dla wersji angielskiej) to normalna wartość tego pola. Nie oznacza, że adaptacja wypadła... Oznacza, że sterownik jest w kolejnej fazie "uczenia się". Status OK wskakuje tylko na chwilę gdy sterownik zapisze sobie bieżące wartości. Po wyłączeniu zapłonu gdy temperatura ATF spadnie poniżej progu adaptacji czyli 60 stopni to pole automatycznie zmienia się na TRWA/RUN i sterownik znów zaczyna proces nauki.

Do czasu zapisania nowej adaptacji sterownik korzysta z poprzednio zapamiętanej. Typowym objawem braku adaptacji dla sprzęgła do jazdy wstecz będzie szarpnięcie przy wrzucaniu R lub zbyt gwałtowne ruszenie/wyrwanie po puszczeniu hamulca (czuć, że auto chce jechać mimo, że trzymasz nogę na hamulcu).

CZyli rozumiem że status TRWa przy 86 jest okej? auto nie gaszone między czasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptacja nie wskakuje samoczynnie po osiągnięciu 60 stopni przez olej w skrzyni. Zapisywanie odbywa się w momencie zatrzymania i pozostania w tym stanie z naciśniętym humulcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.02.2019 o 12:40, Bart-S napisał:

Adaptacja nie wskakuje samoczynnie po osiągnięciu 60 stopni przez olej w skrzyni. Zapisywanie odbywa się w momencie zatrzymania i pozostania w tym stanie z naciśniętym humulcem.

DZiękuje za pomoc ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I się zaczęło, po 8 latach bezawaryjnej jazdy i 170kkm, skrzynia zaczęła poszarpywać od wczoraj, tylko okolice 2k obrotów? Bardzo nie systematycznie, może raz na kilkanaście przełączeń w trybie manualny z 1->2 w okolicach 2-2.5k obr. Wczoraj tak szarpnęła, że obroty spadły do 1.5k i wróciły do 2k a później jadąc 100km/h nagle spadła prędkość do 80km/h tak jakby odłączyć prędkościomierz. Pierwsza moja myśl to totalne przegięcie interwału wymiany oleju, bo jakieś 80kkm albo i więcej zrobiłem na tym oleju ?

Od razu sprawdziłem co VCDS. 

Zapomniałem dodać, że tylko na ciepłym oleju i tylko w trybie manualny tak się dzieje. 

20190302_130912.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Fr0styyy. napisał:

I się zaczęło, po 8 latach bezawaryjnej jazdy i 170kkm, skrzynia zaczęła poszarpywać od wczoraj, tylko okolice 2k obrotów? Bardzo nie systematycznie, może raz na kilkanaście przełączeń w trybie manualny z 1->2 w okolicach 2-2.5k obr. Wczoraj tak szarpnęła, że obroty spadły do 1.5k i wróciły do 2k a później jadąc 100km/h nagle spadła prędkość do 80km/h tak jakby odłączyć prędkościomierz. Pierwsza moja myśl to totalne przegięcie interwału wymiany oleju, bo jakieś 80kkm albo i więcej zrobiłem na tym oleju ?

Od razu sprawdziłem co VCDS. 

Zapomniałem dodać, że tylko na ciepłym oleju i tylko w trybie manualny tak się dzieje. 

20190302_130912.jpg

Nie - to nie od oleju (chociaż wymienić by się już przydało). Skasuj i zobacz czy wraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie wrócił, bo po napisaniu tego posta miałem te same objawy.

Mocniejsze dodanie gazu, start z jedynki, 2.5tyś obr, przełączenie na 2 bieg i ostre szarpnięcie. Wiem, że na odległość to wróżenie z fusów, ale nie mogę sobie pozwolić na odwiedziny i odpowiednią diagnozę u Ciebie ?

Teraz pytanie co robić dalej, bo skrzynie wyjąć i na stół to akurat żaden problem.

 

A olej w poniedziałek będę miał, bo wczoraj nie mieli na miejscu w ASO.

Edytowane przez Fr0styyy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Fr0styyy. napisał:

Prawdopodobnie wrócił, bo po napisaniu tego posta miałem te same objawy.

Mocniejsze dodanie gazu, start z jedynki, 2.5tyś obr, przełączenie na 2 bieg i ostre szarpnięcie. Wiem, że na odległość to wróżenie z fusów, ale nie mogę sobie pozwolić na odwiedziny i odpowiednią diagnozę u Ciebie ?

Teraz pytanie co robić dalej, bo skrzynie wyjąć i na stół to akurat żaden problem.

 

A olej w poniedziałek będę miał, bo wczoraj nie mieli na miejscu w ASO.

Wyciągaj sterownik i wysyłaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.03.2019 o 01:46, Bart-S napisał:

Wyciągaj sterownik i wysyłaj.

@Bart A4 B8 avant polift 06.2012r 2.0tdi 143kM CJCA, skrzynia NYM.

Jest problem z ruszaniem autem pod górę gdy jest zimny.

Gdy jest ciepły, problem też występuje ale juz w mniejszym stopniu.

Olej był wymieniany 55000km temu, Ravenol CVT.

Co zdechło ?

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.03.2019 o 19:26, Dev napisał:

@Bart A4 B8 avant polift 06.2012r 2.0tdi 143kM CJCA, skrzynia NYM.

Jest problem z ruszaniem autem pod górę gdy jest zimny.

Gdy jest ciepły, problem też występuje ale juz w mniejszym stopniu.

Olej był wymieniany 55000km temu, Ravenol CVT.

Co zdechło ?

Zacznij od adaptacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podasz procedurę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zadzwoń jak wsiądziesz z interfejsem do auta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puść mi smsa

Nie.mam Twojego nr, zgubiłem telefon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz w stopce pod każdym moim postem :D Zaraz Ci skrobnę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam Audi A4 B6, niedawno kupiłem auto. Chciałbym zmienić olej w skrzyni multitronic oznaczenie fsd silnik 1.8T 150km. Powiedzcie mi czy przy wymianie zmienia się filtr? Bo Pan w serwisie powiedział że jeden jest w skrzyni a drugi gdzie tam i trzeba filtr i uszczelkę. Za całą imprezę wola 450zl dużo malo? Co wy na to? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...