Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Zadzwoń do mnie... Telefon masz w stopce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

Prosze o pomoc: posiadam audi a6 c5, skrzynia GJA, w dniu wczorajszym pojawil mi sie nastepujacy blad w skrzyni multitronic 18265 p1857. O czym moze swiadczyc ten blad? Dodatkowo wrzucam zdj z kilku blokow pom skrzyni. Po dojsciu do 80 st adaptacja w bloku 11 ok.  Z gory dzieki za pomoc :)

20190619_123059.jpg

20190619_123033.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W module ABS nie mam bledow. Po skasowaniu tego bledu w module skrzyni narazie nie powraca. Zauwazylem jedynie ze w module skrzyni w bloku 10 pierwsza wartosc spadla na 0.255A. Pozostale bez zmian. Czy taka zmiana moze cos oznaczac? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu zapisałeś adaptację sprzęgła do jazdy w przód na takim pułapie. OK - sprawdzaj co jakiś czas czy opisany błąd powraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie opisany wyżej błąd nie powraca. Jednak wartość pierwsza w bloku 10 spadła na 0,210A i samochód praktycznie przestał sam "ciągnąć" pomimo ADP OK. NA trybie R wszystko jest OK. Po wykonaniu ponownej adaptacji wszystko powróciło do normy - auto bez problemu rusza, wartość wynosi 0,285A, ADP OK. Podejrzewam, że może być problem z filtrem zewnętrznym skoro pojawił się ten błąd - zapycha się, do wymiany? . Żadnych błędów w skrzyni nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodów takiego zachowana może być kilka. Póki co jeździj i obserwuj zachowanie skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaobserwowalem, ze wartosc pierwsza w bloku 10 caly czas spada. Po ponownej adaptacji wartosc z 0.290A spadla po ok. 2 tygodniach uzytkowania i przejechaniu ok. 1200 km do wartosci 0.240A. Adaptacja byla OK. Jedyne objawy jakie zauwazylem to wolniej reagowal na ruszanie do przodu i po puszczeniu gazu przy obrotach do 1800 bylo delikatne wachniecie obrotami i powrot obrotow. Czyli problem cyjlicznie zaczyna sie pojawiac. Za ok 3 tys km czeka mnie wymiana oleju i zastabawiam sie nad wymiana filtra zewnetrznego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie.

W dniu dzisiejszym zakupiłem moje wymarzone audi a4 b6 z 2003 roku z silnikiem 1.9 tdi (AVF).

Wiem też, że mam w nim skrzynie multitronic. Według mnie i mechanika który sprawdzał ten samochód, skrzynia zachowywała się w porządku. Nie szarpie nie przerywa itp. (samochód zakupiony w DE z przebiegiem 240,000 km )

Przeczytałem jednak kilka postów i widzę, że o tą skrzynie trzeba naprawdę dbać i traktować ją delikatnie. Stąd mam kilka pytań.

1. Widzę, że olej jaki polecacie do tej skrzyni to Ravenol CVT. Czy są jeszcze inne marki oleju dedykowane do tego modelu (oprócz ori), które szczerze możecie polecić? (Millers?)

2. Według Was, wymiana statyczna oleju w tej skrzyni powinna być wystarczająca? Ile litrów oleju powinienem zakupić i na co zwrócić uwagę spuszczając stary olej?

3. Czy są jakieś wartości nominalne do którym mógłbym mieć odniesienie podczas podłączenia pod VAG?

Wiem, że niektóre z tematów mogły się powtórzyć, jednak nie mogłem tego znaleźć :)

Z góry dziękuję za pomoc,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej tylko i wyłacznie ORI z aso. Żadne wynalazki.

Tu temat o diagnostyce:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki za informację. A czy olej mogę wymienić metodą statyczną? Ile oleju powiniem kupić do wymiany? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze o pomoc audi a4 b8 

Co kilka lub kilkanascie kilometrów zaczyna migać kontrolka biegów na desce i samochod traci moc jakby sprzeglo sie ślizgało

Po wyłaczeniu i po ponownym włączeniu problem znika i tak w kólko

Do tego co jakiś czas samochod szarpie i przy rozpędzaniu zamiast wchodzić na wyzsze biegi potrafi wejść na wysokie obroty i dopiero się rozpedzać. Olej ostatnio wymieniony a błedy jakie wyskakują cały czas wracają po skasowaniu

Proszę o jakiś sugestie pomoc

 

 Adres 02: Skrzynia biegów       Plik etykiet: 0AW-927-156.clb
Oznaczenie elementu: 8K0 927 155 C    HW: 0AW 927 156 E
  Komponent i/lub wersja: 0AW 27 TDIRdW H04 0012
           Kodowanie: 000001
          


3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

2272 - Kontrola poślizgu sprzęgła 
          P1743 00 [108] - sygnał za duży
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 8
                    Przebieg: 211139 km
                    Data: 2019.07.27
                    Czas: 09:39:18

                    Prędkość obrotowa silnika: 1275.00 /min
                    Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 1364 /min
                    Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 636 /min
                    Moment obrotowy silnika: 60 Nm
                    Temperatura oleju przekładniowego: 70 °C
                    Położenie pedału przyśpieszenia: 11.6 %
                    Status sprzęgła: 30

9767 - Zawór regulacji ciśnienia 
          P178F 00 [044] - zabrudzony
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 11
                    Przebieg: 211145 km
                    Data: 2019.07.27
                    Czas: 09:44:25

                    Prędkość obrotowa silnika: 1000.00 /min
                    Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 999 /min
                    Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 392 /min
                    Moment obrotowy silnika: -52 Nm
                    Temperatura oleju przekładniowego: 71 °C
                    Położenie pedału przyśpieszenia: 0.0 %
                    Status sprzęgła: 6

7043 - Sygnał obrotów silnika z ECU 
          P0726 00 [108] - niezrozumiały sygnał
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 143
                    Przebieg: 211133 km
                    Data: 2019.07.27
                    Czas: 09:34:08

                    Prędkość obrotowa silnika: 707.00 /min
                    Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 1549 /min
                    Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 358 /min
                    Moment obrotowy silnika: 272 Nm
                    Temperatura oleju przekładniowego: 71 °C
                    Położenie pedału przyśpieszenia: 38.0 %
                    Status sprzęgła: 30
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Powiedzcie mi o co chodzi z ważnością oleju atf do multitronica.

Został mi litr oleju po ostatniej wymianie, zamknięty nie otwierany, teraz przyszedł czas na kolejną wymianę to miałbym jeden litr mniej do kupienia tylko, że na opakowaniu jest data ważności no i już jest przeterminowany. Czyli co, lepiej go nie wlewać. Dla mnie dziwne jak może się olej przeterminować....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędzej data produkcji. Nieotwierany ważność co najmniej 5 lat od daty produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanowne grono.

Jest to mój pierwszy samochód z logo czterech obręczy, zawsze mazdy..

Już po zakupie stanąłem autem na trasie, jako pierwszy samochód w życiu..wskazowka obrotomierza pojechala na 7 tys i pojazd przeszedł w tryb awaryjny. Co się później okazało, skrzynia nie posiadała odpowiedniej ilości oleju w skrzyni biegów. Po wymianie, chyba odpowiedniej ilości oleju ( skasowano mnie za 8l ) i adaptacji... skrzynia zachowuje się dziwnie..tak od 1.2 do 2 tys/obr szarpie i drga cala buda samochodu, powyżej tych obrotów wszystko ustępuje i samochód jedzie normalnie, co jakiś czas zdarza mu się zgubić bieg i zawyje ale trwa to ułamek sekundy. Co mnie najbardziej boli to gwizd ze skrzyni na R czego wcześniej  nie było???

Po wizycie u mechanika, ten oznajmił ze skrzynia do remontu, ponieważ siada mechanizm różnicowy w skrzyni i układ planetarny ?!? mechanikowi za bardzo nie dowierzam bo przed wymiana nic złego się nie działo, po za tym unieruchomieniem pojazdu na trasie.

Przebieg jest zweryfikowany i prawdziwy tak mysle, wiem od pierwszego właściciela że przy przebiegu 120tys został wymieniony łańcuch i tarcze ścierne w skrzyni.

Proszę szanowne grono, a w szczególności Bartka o wypowiedz w tym temacie.

Przebieg samochodu 177.000, skrzynia 7 biegowa z łopatkami przy kierownicy, silnik AUK.

...ten gwizd na wstecznym i szarpanie..ehh, a tak chciałem mieć jakiś przyjemny i porządny samochód z dobrym silnikiem....i czterema obręczami.

Ogólnie to chciałbym wybrać się nim do Ciebie Bartek ale nie wiem czy dojadę te 400km..i czy będzie mnie stać na naprawę tej nieszczęsnej skrzyni...może to tylko spieprzona adaptacja..

Przeniosłem post z innego tematu.

:(

Pozdrawiam Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat trafiłeś w okres gdy mega zabiegany jestem. Spróbuj się dodzwonić jutro po 18:00.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...