Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Widzę tu dwa problemy. Sprawdź oznaczenie skrzyni i silnika. W stopce masz mój numer telefonu - zadzwoń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam jeszcze jedno pytanie:

Czy z opisanymi objawami mogę jeździć bez większego ryzyka i jeszcze większych uszkodzeń? Zwłaszcza trasa do Ciebie (512km). Wprawdzie były właściciel twierdzi, że przez 3 lata tak jeździł, ale ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Audi a4 b6 multitronic

Po przełączeniu na R i puszczeniu hamulca auto szarpnie przy ruszaniu, a przy skręconych kołach potrafi zgasnąć,

natomiast jak przytrzymam hamulec około 4-5 sek. to rusza bardzo łagodnie. 

Dodam, że po przeprowadzonej adaptacji problem nie ustępuje, błędów w sterowniku brak.

Ma ktoś podobny objaw i rozwiązał go? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was

Pytanie do Bartka:)

Jestem posiadaczem Audi A6 C6 2008 kombi Multitronic z uszkodzoną skrzynią. Auto w ogóle nie reaguje na żaden z trybów jazdy. Błędy P0722 czujnik prędkości obrotowej przekładni oraz P1793 czujnik 2 obrotów skrzyni automatycznej biegów. Moje podejrzenie padło na sterownik skrzyni. Kupiłem całą taką samą skrzynie, podmieniłem sterowniki ale teraz nie mogę sobie poradzić z zakodowaniem tego sterownika. Teraz błędy wyskakują: 18109 Moduł sterowania skrzyni biegów zablokowany, 18161 Przełącznik tiptronic nieprawidłowy sygnał oraz 02229 Moduł kontroli transmisji, dane immobilizera nie zaadaptowane. Na liczniku także pokazuje sie komunikat SAFE. Czy mogłbyś mi pomóc w adaptacji tego sterownika? Mechanicznie dość dobrze sobie radzę z samochodami( kilka rozrządów, skrzyń i sprzęgieł mam juz za sobą:) ale elektronicznie trochę gorzej. Korzystam z Delphi DS150E oraz OBD eleven. Z góry bardzo dziekuje za jakąkolwiek pomoc

Pozdr

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sterownikach  skrzyni w tych rocznikach jest już immobilizer nie można tak po prostu ich podmienić - no i tego nie zrobisz zwykłym sprzętem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje problemem nie będzie sam sterownik. Druga sprawa - tak jak napisał Banan, sterowniki w C6 (nie wszystkie ale powiedzmy od 2006r) posiadają zabezpieczenie (przypisuje się do nich immo). Jeśli chcesz założyć inny sterownik trzeba przepisać immo Twojego auta do nowego sterownika lub zrobić klon sterownika na nowo zakupionym TCU.

Zróbmy tak - wyślij do mnie swój stary sterownik. Otworzymy go i sprawdzimy czy jest uszkodzony. To będzie wyjście odnośnie decyzji co do dalszych kroków. Tak jak napisałem wcześniej, uważam że błędy odczytane z oryginalnego sterownika odzwierciedlają faktyczny stan skrzyni czyli... czyli nie masz przeniesienia napędu (jest kilka możliwych powodów - ale tym zajmiemy się po weryfikacji sterownika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Wam bardzo za szybką odpowiedź. Sterownik oczywiście spakuje i wyśle na podany adres. Widać na nim miejsce z tyłu na aluminiowej obudowie  jakby coś się przegrzało. Dodatkowo napisy markerem świadczą ze już ktoś wcześniej to wymieniał :) 

Aha, zapomniałem dodać  ze silnik na pozycji D albo R nie wchodzi praktycznie w ogóle na obroty.  

85DB8B7A-10B5-4B70-A673-A7820F014724.jpeg

73DD0DBD-30E7-4EBE-A02D-480232E7C58B.jpeg

F3169CFC-3704-4E58-99DF-8294D290AC2D.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzymy jak przyjedzie. Zabezpiecz go dobrze aby nie latał w paczce - sugeruję bryłkę aby nie uszkodzić czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Udało mi się zgrać IMMO z samochodem i niestety be zmian, wyskoczyły te same błędy. Dziś wymieniłem całą skrzynie na druga i auto już jeździ. Wyskakuje jeszcze jeden błąd „przełącznik tiptronic nieprawidłowy sygnał „ ale to już zapewne sam mechanizm zmiany trybu jazdy (drążek dość luźno pracuje). Teraz jeszcze wymiana oleju w skrzyni i chyba by było na tyle. Jeżeli po wymianie skrzyni jest już  dobrze to mam rozumieć ze w starej skrzyni  najprawdopodobniej zerwał się łańcuch? Przygotowałem już sterownik skrzyni do wysyłki ale w tym wypadku chyba nie ma sensu go wysyłać skoro problemem okazała się sama skrzynia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam od niedawna jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem b6 1.9tdi ze skrzynią multitronic, od niedawna zaczął mi się włączać tryb awaryjny skrzyni, działo sie to głównie na dziurach, po chwilowym postoju na trybie P, przy hamowaniu i szybkim przyspieszaniu, z reguły wyłączał się po chwili i auto jechało normalnie, bez żadnych szarpnięć czy falowania obrotów. Wczoraj jadąc na prostym odcinku znowu włączył się tryb awaryjny i auto dosłownie ledwo co jechało, stojąc ma wzniesieniu i wciskając pełen gaz nie ma siły podjechać i zaczyna się staczać. Myślałem, że przejdzie tak jak zwykle, ale się myliłem. 

Podłączyłem auto pod kompa i wyszło 6 błędów w skrzyni.(załączam zdjęcie)

Opisałem dość ogólnikowo jak bedzie potrzeba podam więcej szczegółowych ingormacji. Bardzo proszę o pomoc, bo auto posiadam 2gi miesiąc i już taki problem. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź . Pozdrawiam.

 

20200922_004956.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zgodnie z wlepką Twojego auta - w aucie masz zainstalowaną skrzynię GJA? Pytam ponieważ na screenie, który wrzuciłeś masz numer sterownika montowanego w Audi A6 C5 (skrzynia GHQ). To nie z tego powodu masz problem ale świadczy to o tym, że ktoś już tu grzebał. W pierwszej kolejności ustal to o co właśnie poprosiłem (dane znajdziesz w książce serwisowej >>> wlepka, lub w aucie >>> sedan = wnęka koła zapasowego, avant = pod kanapą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź, ale już jest pierwszy problem mianowicie książki serwisowej nie posiadam, a wlepki pod kanapą nie ma(mam avanta) sprawdzałem też w kole zapasowym, ale niestety nic nie ma. Idzie jeszcze jakoś inaczej to sprawdzić? Niestety czuje, że się wkopałem z tym autem, ale nic będzie nauczka na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak są jeszcze dwie opcje weryfikacji. Oznaczenie skrzyni masz na jej korpusie głównym w dwóch miejscach:

1 - górna flansza (na łączeniu z silnikiem)

2 - mała płaska powierzchnia przy korkach upustowym i kontrolnym.

Ew. opcja 3... jeśli nie uda Ci się nic znaleźć podaj mi VIN (jutro wyciągnę sobie dane z bazy danych Audi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego szukaj kolegi Bart S, na tym forum. W stopce pod jego postami masz do niego numer telefonu, dzwoń do niego powiedz co i jak i będziesz wiedział wszystko. To nasz ekspert od multitroników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lolekk121 napisał:

Okej, w razie "w" podesłałem VIN Tobie na pw, ale jeszcze jutro po pracy postaram się zerknąć pod auto. Pozdro i dzięki za szybki odzew.

Napisz też tutaj, to Ci chłopaki rozkodują całe wyposażenie i kod skrzyni biegów też będzie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Lolekk121 napisał:

Okej, w razie "w" podesłałem VIN Tobie na pw, ale jeszcze jutro po pracy postaram się zerknąć pod auto. Pozdro i dzięki za szybki odzew.

Coś tu jest namieszane... Skrzynię masz HPP a sterownik od GHQ. Zadzwoń wieczorem - pomyślimy nad kolejnymi krokami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za brak odzewu, ale przez chwile poważnie zacząlem myśleć nad wymianą skrzyni na manualną obadałem temat i znalazłem 15km od siebie gościa, który ma wszystkie graty potrzebne do przeróbki i się tym zajmuje, koszt wszystkiego włącznie z elektryką 3200zł. Generalnie to cały czas się waham między naprawą multi a swapem na manual, ale boje się, że po naprawie zaraz znów coś zacznie się sypać. Chcę jeszcze dojść do tego co padło i jaki będzie koszt ew. naprawy i wtedy podejmę decyzję.

Wszystkie objawy wskazują na sterownik, bo tak skrzynia pracowała elegancko. I teraz moje pytanie. Jaki jest mniej więcej koszt regeneracji/naprawy takiego sterownika i dwa czy to, że mam sterownik od a6 to problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie potrzebuję pomocy wczoraj zablokowała mi się ta harmonijka osłonka na dźwigni zmiany biegów i jak próbowałem to rozruszać to pękł plastik widoczny na zdjęciu i nie działa tryb manualny. Jak tam się dostać żeby ewentualnie to wymienić?

IMG_20201001_142907.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...