Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

1 minutę temu, Bart-S napisał:

Jest OK. Drobna korekta na wstecznym.

A coś jeszcze sprawdzić  ? Czy raczej jest w porządku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki delikatny problem a zarazem dylemat, mam wyciek  z prawej półosi  w skrzyni multitronic a4 b7 2006 i tak nie mogę doszukać sie jakiego oleju przekładniowego  dolać, posiada ktoś może takie info i chciałby się podzielić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej do mechanizmu różnicowego - G055190A2 potrzebujesz około 1,3 litra (jak już masz dolać warto wymienić całość na nowy)

olej do skrzyni biegów - G052180A2 (oleju do samej skrzyni przy wymianie około 5 litrów, ale ten Ci nie potrzebny)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Bart-S napisał:

Olej do dyferencjału: G052190A2.

Na pewno? dla rocznika 2006 przy bezstopniowej pokazuje G 055... z rysunku 300-055

image.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie a macie jaki sposób na wymianę tego oleju  u mnie jet tylko  korek do napełnienie brak korka spustowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MaTeo85 napisał:

Na pewno? dla rocznika 2006 przy bezstopniowej pokazuje G 055... z rysunku 300-055

image.png

W takim razie w ostatnim czasie Audi musiało coś zmienić bo jeszcze przed nowym rokiem kupowałem G052. Zapytam i dam znać w poniedziałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Bart-S napisał:

W takim razie w ostatnim czasie Audi musiało coś zmienić bo jeszcze przed nowym rokiem kupowałem G052. Zapytam i dam znać w poniedziałek.

Generalnie to Ty siedzisz w skrzyniach więc wiesz lepiej jak to wygląda w praktyce, ja tylko co najwyżej piszę co widać w katalogu.

co ciekawe ten który podałeś dla regionu EU jest od rocznika 2018 w A8, A8Q i RS7.

image.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, MaTeo85 napisał:

Generalnie to Ty siedzisz w skrzyniach więc wiesz lepiej jak to wygląda w praktyce, ja tylko co najwyżej piszę co widać w katalogu.

co ciekawe ten który podałeś dla regionu EU jest od rocznika 2018 w A8, A8Q i RS7.

image.png

G055190A jest olejem który do tej pory stosowany był w dyferencjale Multitronika 3-ciej generacji czyli 0AW. Całkiem możliwe, że w dobie COVID, szukaniu oszczędności oraz porządkach w magazynie Audi zdecydowało się na zastosowanie jednego oleju przekładniowego we wszystkich skrzyniach. Nie porównywałem ich nigdy ale z tego co pamiętam to nie jest ten sam olej. Zalecam nadal stosowanie przyporządkowanych wersji dla danego modelu skrzyni (G052 dla 01J i 0AN oraz G055 dla 0AW).

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam od dzisiaj problem kiedy byl - 18 stopniowy mroz... Czy to mozliwe ze to od tego auto moze miec problem z wrzuceniem D ? Na R wszystko super. Dodam tez ze przy wbiciu na D to lekko szarpnie i o ile nie zgasnie to obroty sa stale ( niefalujace). Wszystko dzieje sie po dlugim postoju na mrozie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, jeśli pytanie zadaje w niewłaściwym dziale to przepraszam, ale multi sprawia mi taką przyjemność z jazdy, że chce po prostu o niego odpowiednio zadbać ? A4b7 2.0tdi 8v

Zakupiłem samochód od rodziny, w jego rękach był od 2015 roku i od tamtego czasu wymieniał wszystko na bieżąco, olej w skrzyni również był zmieniany przy 263tys km. Obecnie jest w moich rękach, na liczniku już 304 tys, więc powoli zbliża się wymiana oleju - Czy wymiana statyczna wystarczy? Czy istnieje jeszcze coś co mogę zrobić, by cieszyła mnie przez kolejne lata użytkowania? Wiem jak się nią posługiwać, zdaje sobie sprawę że jest dość delikatna i lubi spokojną jazdę ?

Druga sprawa - Nigdy nie jeździłem innym multitronicem, ale mój przy hamowaniu np. Przed światłami z niewielkiej prędkości potrafi leciutko szarpnąć tak, jakby redukował do jedynki i dopiero wysprzęglał. Czy to normalne zachowanie? Nie jest to konkretne szarpanie, tylko tak jakby chciał jeszcze jechać w momencie, gdy auto już prawie stoi.

Z góry dziękuję za odpowiedź! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bramboś: przy większych temperaturach na zewnątrz i na rozgrzanym silniku nie ma tego problemu?

@fabian04: tylko statyczna wymiana. W kwestii tego "bączka" tuż przed zatrzymaniem... Zacznij od adaptacji sprzęgła do jazdy do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bart-S przy wiekszych tego nie wiem bo poki co sa te mrozy ale jak juz zaskoczy co dzieje sie mniej wiecej za 3 razem to juz jest bajka, jezdzi tak jak zawsze. Diagnostyke miala rok temu robiona przy wymianie oleju i wszystko gralo i hulalo

Edytowane przez Bramboś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bramboś: spróbuj odpalić auto i niech na wolnych obrotach jednostka dogrzeje się kilka minut. Następnie przetestuj czy jest tak samo czy stabilnie. Jeśli OK to jednak temperatura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Bart-S napisał:

@Bramboś: spróbuj odpalić auto i niech na wolnych obrotach jednostka dogrzeje się kilka minut. Następnie przetestuj czy jest tak samo czy stabilnie. Jeśli OK to jednak temperatura.

Zrobilem jak kazales i po 10 godzinnym postoju stwierdzam ze to na pewno temperatura. Pochodzila niecale 10 minut wsiadam i licze na zadlawienie. A tutaj mila niespodzianka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, od ponad roku jestem posiadaczem A4 B6 Avant 1.8T 163km Multitronic 2003
Po zakupie od razu wymieniony olej w skrzyni. W tym roku dosłownie kilka razy zdarzyły się jakieś szarpnięcia zazwyczaj przy ruszaniu lub wbijaniu wstecznego. 
Ostatnio kilka razy miałem tak, że podczas jazdy po zatrzymaniu i wznowieniu jazdy szarpnęło zanim ruszył. Poza tym jazda ok. Ostatnio natomiast kiedy nawracałem i z R przerzuciłem na D, samochód zgasł (pierwszy raz odkąd nim jeżdżę) zapaliłem i pojechałem dalej. Po chwili zauważyłem, że skrzynia przeszła w tryb awaryjny (mrugające PRNDS). Po podpięciu pod kompa jest problem z połączeniem się ze skrzynią. Myślałem że to może interfejs, ale nie ma problemu z innymi modułami. Udało mi się za którymś razem odczytać błędy w skrzyni, ale nie udaje mi się odczytać innych informacji odnośnie oprogramowania/sterownika itd. Podejrzewam sterownik skrzyni i pewnie dlatego też to połączenie nie może się udać.. Poniżej wklejam LOG z VAG COM i proszę o pomoc/wskazówki. 
 

Address 02 -------------------------------------------------------
Controller:
3 Faults Found:
18201 - Transmission Output Speed Sensor 2 (G196): No Signal
P1793 - 000 - -
17086 - Transm. Control Module Electrical Malfunction (SAE) or Control Module Defective (VAG)
P0702 - 004 - No Signal/Communication 16987 - Internal Control Module: Non-Volatile Memory Error
P0603 - 004 - No Signal/Communication

Edytowane przez patrykwcislok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrywa Ci połączenie ze sterownikiem skrzyni ponieważ używasz starszej wersji kabelka. Na wersjach HEX-CAN nie ma tego problemu. Sterownik do wymiany. Podeślij mi plik tekstowy do którego zapisałeś błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...