Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

W przypadku A6 C6 z silnikiem TDI nie musisz sprawdzać ponieważ fabrycznie montowano 7 (tak samo jest dla B7 z silnikami TDI).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A były jeszcze jakieś bardziej paprawione fizycznie cz tylko soft aktualizowali?

Edytowane przez Lukas84j
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B7 i C6 już tylko soft. Jedynie 2.7TDI w B7/C6 oraz w polifcie C6 2.0TDI i 2.7TDI dostały modyfikację w postaci drugiej generacji skrzyni czyli 0AN (poprawiona konstrukcja łańcucha, bieżni i zmodyfikowana pod to jednostka hydrauliczna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jako kod wyposażenia. Ale jeśli masz skrzynię LDU lub LDV to jest to 0AN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, zauważyłem u siebie wyciek ze skrzyni, z przodu patrząc od silnika w miejscu gdzie wchodzi jakaś kostka, nie zrobiłem zdjęcia ?‍♂️?‍♂️ Czy ktoś ma pojęcie co to może być? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co zidentyfikowałeś że jest wyciek a nie miejsce wycieku. Zrób zdjęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnij wtyczkę i sprawdź czy w środku gniazda też jest olej. Są 3 możliwości:

- leci gniazdem

- uszkodzona uszczelka kołnierzowa

- odwrotnie założona uszczelka kołnierzowa (bardzo częsty błąd mechaników składających tą część skrzyni)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to ta uszczelka to jest to łatwe do wymiany? Czy trzeba ściągać skrzynie lub nie wiem co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba spuścić olej, zdemontować tylne zawieszenie skrzyni i zdjąć tylną obudowę. Jeśli uszczelka jest założona odwrotnie wystarczy ją poprawnie zamontować. Jeśli jest zamontowana poprawnie - wymienić.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli to gniazdo, to da się je wymienić tez tak prosto? Czy już więcej zabawy? Jeszcze takie pytanko czy da się jakoś sprawdzić olej w skrzyni? Bo raczej w przeciągu najbliższego miesiąca nie dam rady tego zrobić, co prawda nie widać żeby dużo wyciekło ale nie chciał bym zajechać skrzyni…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom ATF sprawdza się na kanale/podnośniku przy odpowiedniej temperaturze odkręcając korek kontrolny - nie ma innej metody. Najpierw wyciągnij wtyczkę i sprawdź to o co prosiłem.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No narazie nie mam dostępu do kanału, w przyszłym tygodniu sprawdzę tą wtyczkę. Mam jeszcze pytanie odnośnie adaptacji, wcześniej nie wiedziałem ze coś takiego się robi i sprawdziłem grupy 10 i 11 i wyszło takie coś jak na foto, to znaczy ze muszę zrobić adaptacje biegu wstecznego? W ogóle ciężko mi się połączyć ze skrzynia, w sensie łączy długo, złapie połączenie, po chwili zrywa, znów łączy i tak w kółko…to wina mojego lapka/kabla czy coś ze skrzynią? Z silnikiem łączy się bez problemu i nie zrywa połączenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma potrzeby robienia adaptacji. Nie załączyłeś foto ale zakładam, że zobaczyłeś ADP Run i przyjąłeś, że nie ma adaptacji. Skrzynia jest tak skonstruowana, że nieustannie się uczy i właśnie status RUN zobaczysz tu najczęściej (tak ma być).

Z kolei problem z gubieniem komunikacji z TCU dotyczy Twojej wersji kabla/oprogramowania. VAG-COM czy VCDS Lite nie nadają się do takiego zastosowania - potrzebna nowsza wersja VCDS (od wersji 7.x działały poprawnie).

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak mówisz, teraz wrzucam zdjęcie ? No ja właśnie mam vcds lite bo mój super lapek nie ogarnia nic innego ? w BFB były skrzynie 6 lamelowe tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dla 1.8T nie przewidziano wersji 7-płytkowej z uwagi na ilość Nm którymi dysponuje ten silnik.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A da się sprawdzić kondycję skrzyni? W sensie podczas jazdy jest wszystko Ok, nie szarpie ani nic, czasami jak dam na wsteczny i nie poczekam z 2-3s to jest szarpnięcie, to jest normalne? Jeszcze pytanko czy da się założyć 7 płytek do tej skrzyni i jaki jest ew koszt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...