Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Ty sobie żartujesz? Przecież właśnie koledzy o tym piszą wyżej, wysil się troszkę i przeczytaj parę postów wyżej

Wysłane za pomocą Commodore C64

Nie żartuje, moje objawy są zblizone ale nie identyczne więc swoje przemyslenia zachowaj dla siebie skoro nic nie wnoszą do tematu. Zresztą wiecej takich juz widziałem.

Witam koledzy mam taki problem. Jakiś czas temu zaczęły się drgania, wibracje auta podczas przyśpieszania. diagnoza przeguby wewnętrzne.Jak wiadomo w aso dostępne są tylko kompletne półosie w zabójczej cenie. kupiłem jakieś zamienniki najdroższe jakie były dostępne w ofercie. po wymianie problem dalej występuje ale mniej. Skrzynia rok temu miała remont na ponad 5 tyś zł. wymieniony łańcuch i bieżnie i jakieś takie duperele. Ogólnie skrzynia pracuje super beż szarpnięć bez żadnych odgłosów. Ruszanie do przodu z P jak i do tyłu z P jest płynne. A objawy to drgania wibracje podczas przyśpieszania w różnym zakresie obrotów i przy różnych prędkościach. Po odpuszczeniu gazu są dalej odczuwalne ale delikatnie. Wibracje i drgania czasami są większe czasami mniejsze. Jaka może być przyczyna??? Czy to padające sprzęgło? auto ma przebieg 240 tyś km.POMOCY!!!można osiwieć.

Załóż inny zestaw kół i zobacz czy efekt dalej występuje.

Od tego zacząłem koła zostały dokładnie umyte i wyważone. Opony też ładnie się toczą. ale na wszelki wypadek, żeby wyeliminować kolejną rzecz dam inne. A sprzegło może dawać takie objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ty sobie żartujesz? Przecież właśnie koledzy o tym piszą wyżej, wysil się troszkę i przeczytaj parę postów wyżej

Wysłane za pomocą Commodore C64

Nie żartuje, moje objawy są zblizone ale nie identyczne więc swoje przemyslenia zachowaj dla siebie skoro nic nie wnoszą do tematu. Zresztą wiecej takich juz widziałem.

Witam koledzy mam taki problem. Jakiś czas temu zaczęły się drgania, wibracje auta podczas przyśpieszania. diagnoza przeguby wewnętrzne.Jak wiadomo w aso dostępne są tylko kompletne półosie w zabójczej cenie. kupiłem jakieś zamienniki najdroższe jakie były dostępne w ofercie. po wymianie problem dalej występuje ale mniej. Skrzynia rok temu miała remont na ponad 5 tyś zł. wymieniony łańcuch i bieżnie i jakieś takie duperele. Ogólnie skrzynia pracuje super beż szarpnięć bez żadnych odgłosów. Ruszanie do przodu z P jak i do tyłu z P jest płynne. A objawy to drgania wibracje podczas przyśpieszania w różnym zakresie obrotów i przy różnych prędkościach. Po odpuszczeniu gazu są dalej odczuwalne ale delikatnie. Wibracje i drgania czasami są większe czasami mniejsze. Jaka może być przyczyna??? Czy to padające sprzęgło? auto ma przebieg 240 tyś km.POMOCY!!!można osiwieć.

Załóż inny zestaw kół i zobacz czy efekt dalej występuje.

Od tego zacząłem koła zostały dokładnie umyte i wyważone. Opony też ładnie się toczą. ale na wszelki wypadek, żeby wyeliminować kolejną rzecz dam inne. A sprzegło może dawać takie objawy?

Wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korci mnie jeszcze znalezć jakieś uzywane kompletne półośki i sprawdzić na takim zestawie. cholera znowu koszty. . .

Bart-S dzięki. jak coś to dalej czekam na jakieś pomysły co do przyczyny takiego zachowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam praktycznie takie sam problem co Ty kolego, mianowicie drgania występują przy różnych prędkościach i Przy różnym zakresie obrotów. Muszę sprawdzić układ wydechowy bo był zmieniany na nieorginalny i to on może powodować drgania, a jeśli dalej drgania będą to sprawdzę Piaste w kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ wydechowy raczej by nie powodował takich drgań, tak przynajmniej myśle. a co by było z piastami nie tak??? Myślałem też o skrzywionej półosi ale to by musiało coś być, tak sama z siebie przy normalnej jeżdzie by się nie skrzywiła. Cholera kończą mi sie pomysły co jeszcze. w poniedziałek daje audika do naprawde dobrego mechanika czarodzieja, zobaczymy co on znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ wydechowy raczej by nie powodował takich drgań, tak przynajmniej myśle. a co by było z piastami nie tak??? Myślałem też o skrzywionej półosi ale to by musiało coś być, tak sama z siebie przy normalnej jeżdzie by się nie skrzywiła. Cholera kończą mi sie pomysły co jeszcze. w poniedziałek daje audika do naprawde dobrego mechanika czarodzieja, zobaczymy co on znajdzie.

Mylisz się,luźny układ wydechowy może powodować drgania przynoszące na budę samochodu. Piasty mogą być brudne i tez warto przeczyscic bo może one drgania robią. Wątpię żeby polos byłaby skrzywiona bo jakim cudem? Pozatym tak jak pisałeś drgania masz w różnych zakresach obrotów jak i prędkościach tak jak u mnie a jeśliby polosie były Skrzywione to drgania odczuwalbys ciągle. Ja wymieniłem przeguby wewnętrzne i o połowę lepiej jest ale jednak drgania Jeszcze zostały. Jeśli odbierzesz samochód od mechanika to podziel się informacjami co posprawdzal i ewentualnie powymienial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, auto cały dzień miał mechanik (testował, szarpał, sprawdzał) Powiedział, że nie ma się czego czepić wszystko jest ok. Jeżdzić aż coś sie bardziej zepsuje i będzie łatwiejsze do diagnozy. Szlak mnie zaraz trafi!!! Sprawdzał koła półosie przeguby zawieszenie poduszki silnika i skrzyni. już brakuje mi pomysłów co to może być???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mogę Powiedzieć to zmień mechanika i jedz do innego który będzie potrafił to zdiagnozować. Ja jutro jadę do mechanika i zobaczymy co on powie na drgania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czekam na info od Ciebie. Jak coś będziesz wiedział to od razu pisz. Co do mechanika to jest naprawdę dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czekam na info od Ciebie. Jak coś będziesz wiedział to od razu pisz. Co do mechanika to jest naprawdę dobry.

Byłem na stacji diagnostycznej pojazdów, przewiozlem diagnoste i stwierdził że drgania są przenoszone z układu napędowego i zlecił wyciągnąć poloski i wrzucić na tokarke w celu sprawdzenia czy nie są Skrzywione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestańcie się bawić i wymieńcie półosie na inne... Może być używka (byle gumy były całe - większa szansa, że syf nie leciał do środka i przeguby są OK).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupić to nie sztuka używanych polosiek gdy np. po 2 tys km to samo może być co w poprzednich. Oryginalne polosie jakiej firmy były?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej mało prawdopodobne aby używki wytrzymały tylko 2k (pod warunkiem że uważnie dobierzesz). W oryginale było to Lobro - te półosie były dostępne na rynku jakiś czas temu ale po wyprzedaniu pierwszej partii, nie pojawiły się ponownie.

Edytowane przez Bart-S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do rozbiórki mojej skrzyni. Skrzynia to 01j FSD na 6 lamelkach.

Autko mam od pół roku i skrzynia chodzi super, tylko po nagrzaniu przy stałym obciążeniu lekko falują obroty, dodatkowo olej jest juz brudny i ma rudy kolor, nawet lekko czerwonawy i boję się że jest zwykłym atfem zalana. Dodatkowo pasuje zmienić filtr i całą reszte felernych części żebym mógł spokojnie pojeździć kilka lat. Pytanie do Bartosza i innych kolegów którzy sami robili swoją skrzynie, na co polecacie zwócić szczególną uwage, co powinienem zmienić, jakieś porady. Czy jak będe wymieniał tarczki sprzegłowe to zakładać tak jak było 6 czy włożyć już 7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz dostęp Tomek? Do siebie bym prawą półośkę potrzebował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jak założę felge 18" do Multitronica i 150 KM (AVJ) to nie zamule za bardzo fury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem Dzisiaj u swojego mechanika z diagnoza od innego mechanika że drgania są wywołane przez Skrzywione poloski i watpi w taką tezę bo stwierdził że jakim cudem mógłby poloski skrzywic się i że poloski mógłby skrzywic się poprzez jakiś Dzwon -czyt. Wypadek.

Czy on ma rację? Zglupialem już do końca..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz je wykrzywić - np. ciężarem skrzyni... Mniejsza z tym. Za dużo gdybania - za mało działania. Założyć inny zestaw półosi i sprawdzić czy objaw zmienił charakterystykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...