Jump to content

[ALL B6 & B7] Multitronic - "Encyklopedia"


Bart-S
 Share

Recommended Posts

Nie da rady.

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich posiadaczy multi!

Od 2 tygodni sam jestem posiadaczem wersji z skrzynia o numerach jzq, i mimo złych opini o tych skrzyniach itp nie zamienił bym jej na żadna inna bo kultura pracy i jazdy jest po prostu przecudna :smiley: powiedzcie mi tylko jak sprawdzić czy w mojej jest najnowsza wersja oprogramowania? Rozumiem iż wymiana oleju to tylko statyczna? Poprzedni właściciel wymieniał olej 55tys temu wiec pasowało by zmienić, tylko zastanawiam się czy za bardzo nie przyoszczędził bo z tego co mówił olej wymienił na marki motul, na szczęście nic nie szarpie ani nie przeskakuje. Macie może jakiś warsztat godny polecenia w Warszawie?

z góry dzięki

Link to comment
Share on other sites

Zrób zdjęcie po podłączeniu się do sterownika skrzyni - wtedy powiem czy zainstalowany soft jest najnowszy. Tak wymiana statycznie i tym razem zalej oryginał (jeśli nie boisz się dystansu to zapraszam do siebie).

Link to comment
Share on other sites

w vcds mam cos takiego, dobrze widzę że urzędujesz w Wrześni? jak nic nie znajdę dobrego koło siebie to może i te 270km pykne :decayed:

1.png

Link to comment
Share on other sites

Szybką i łatwą drogę masz do mnie :) Soft z tego co widzę masz najnowszy.

Link to comment
Share on other sites

ile trwa taka wymiana? i jakie w ogóle są koszta oleju czy obsługę orientacyjnie w przypadku multi?

Link to comment
Share on other sites

Wysyłam na pw.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Przymierzam sie do wymiana uszczelniacza na prawej pół osi w swojej  skrzyni multi i mam takie pytanie czy moge spokojnie zdemontować  element 7 wał bez obawy ze w śodku sie coś rozsypie chodzi mi o elementy 9 i 8?

 

Bez tytułu.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jaką mogę mieć wersję skrzyni/sprzęgła sterownika w A5 2012r 177KM 2.0TDI

VIN:  WAUZZZ8T3DA034317

Link to comment
Share on other sites

3-cia generacja Multi ma już tylko sprzęgła 7-płytkowe.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Bart-S napisał:

3-cia generacja Multi ma już tylko sprzęgła 7-płytkowe.

Jak z jej awaryjnością w stosunku do B6/B7 ?

Link to comment
Share on other sites

Dużo lepiej. "Zepsuli" inne elementy ale zdecydowanie lepsza konstrukcja niż poprzednie.

Link to comment
Share on other sites

:hi:

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, Bart-S napisał:

Dużo lepiej. "Zepsuli" inne elementy ale zdecydowanie lepsza konstrukcja niż poprzednie.

:hi:

Ta skrzynia szła w B8 od początku?

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, Rabbi napisał:

:hi:

Ta skrzynia szła w B8 od początku?

Tak.

Link to comment
Share on other sites

Ile ta nowa multi może km przejechać? I czy warto auto z nalotem 250tyś delikatnie chipować?

2.0TDI 177KM 

Link to comment
Share on other sites

Program absolutnie odpada. Więcej Nm = przyśpieszone zużycie.

Nie da się na sztywno określić żywotności w km - wszystko zależy od eksploatacji. Przy bardzo ciężkiej nodze może wytrzymać tylko 100 000km... Z kolei przy spokojnym (=płynnym) użytkowaniu bywa, że robi 400 000km i nic się nie dzieje.

Link to comment
Share on other sites

7-plytkowe to ilu biegowe, 7 czy 8?

Edited by Lukas84j
Link to comment
Share on other sites

Ilość płytek w konstrukcji sprzęgła nie ma nic wspólnego z ilością biegów.

Link to comment
Share on other sites

Aha, to jak mam sprawdzić ile mam płytek?

Link to comment
Share on other sites

W przypadku A6 C6 z silnikiem TDI nie musisz sprawdzać ponieważ fabrycznie montowano 7 (tak samo jest dla B7 z silnikami TDI).

Link to comment
Share on other sites

A były jeszcze jakieś bardziej paprawione fizycznie cz tylko soft aktualizowali?

Edited by Lukas84j
Link to comment
Share on other sites

W B7 i C6 już tylko soft. Jedynie 2.7TDI w B7/C6 oraz w polifcie C6 2.0TDI i 2.7TDI dostały modyfikację w postaci drugiej generacji skrzyni czyli 0AN (poprawiona konstrukcja łańcucha, bieżni i zmodyfikowana pod to jednostka hydrauliczna).

Link to comment
Share on other sites

0AN będzie widoczne na wlepce z kodami? Bo mam C6 po lifcie i chciałbym to sprawdzić.

Link to comment
Share on other sites

Nie jako kod wyposażenia. Ale jeśli masz skrzynię LDU lub LDV to jest to 0AN.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam LDV.

Napisz mi proszę na PW jaki koszt u Ciebie wymiany oleju wraz z częściami?

Link to comment
Share on other sites

Siema, zauważyłem u siebie wyciek ze skrzyni, z przodu patrząc od silnika w miejscu gdzie wchodzi jakaś kostka, nie zrobiłem zdjęcia 🤦‍♂️🤦‍♂️ Czy ktoś ma pojęcie co to może być? 

Link to comment
Share on other sites

Póki co zidentyfikowałeś że jest wyciek a nie miejsce wycieku. Zrób zdjęcie.

Link to comment
Share on other sites

Wyglada tak jakby ciekło z pod tej „wtyczki”

6DE2E91A-8443-4E4D-A341-7E2F4D9601BC.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Wyciągnij wtyczkę i sprawdź czy w środku gniazda też jest olej. Są 3 możliwości:

- leci gniazdem

- uszkodzona uszczelka kołnierzowa

- odwrotnie założona uszczelka kołnierzowa (bardzo częsty błąd mechaników składających tą część skrzyni)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...