Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wiatraczek Klimatronik - Wymiana


Gepard.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ponieważ od dwóch dni nie mogę się doszukać na tym forum instrukcji jak wyjąć klimatronik w celu wymiany zużytego wiatraczka.

Bardzo proszę o link lub instrukcję jak wyjąć ten klimatronik aby dostać się do wiatraczka który muszę wymienić (bo bzyczy jak wredna mucha).

Aby nie było wątpliwości - chodzi mi o ten malutki wiatraczek który jest między klimatronikiem a radiem.

Czy ktoś wie po co on wogóle tam jest ?

Dodam, że chodzi o A4 B5 z 2001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że jest bo się dowiedziałem, że to właśnie on (wiatraczek) może mi bzyczeć. I faktycznie jest wiatraczek bo sprawdziłem osobiście wkładając tam delikatnie wkład od długopisu - ewidentnie słychać jak się zatrzymuje, a następnie startuje od nowa i po chwili zaczyna bzyczeć w rytm silnika (od wibracji silnika), a że to diesel to wibracje są :)

Ten wiatraczek podobno ma zasysać powietrze z wnętrza auta na czujnik temperatury aby klima "wiedziała" ile jest aktualnie, ale po co on jest tak naprawdę to nie wiem i chętnie się dowiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze mówisz do czego on jest. W a4 B5 (95 rok) jest on podłączony takim "wężykiem". Jak on się kręci to zaciąga powietrze z wewnątrz auta i przechodzi przez czujnik temperatury dla sterowania klimatronikiem. Najpierw musisz ściągnąć panel osłonki całego klimatronika. Siedzi on na zatrzaskach jednak jak to ściągnąć to Ci nie pomogę bo ja u siebie mam je wszystkie wyłamane i trzyma mi się to na śrubkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też od nie dawna mam autko z 2000 roku i właśnie to samo zauważyłem, kolega na spocie powiedział mi właśnie że jest tam taki wiatraczek który ma takie zadanie jak określił to kolega wyżej

więc mnie też ciekawi co z nim można zrobić, może jakiś mały komputerowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak że ja u siebie miałem go niedziałającego od 2 lat (w sensie takim że uchwyt co go trzyma był urwany i wąż był odłączony i to wszystko latało w desce rozdzielczej luzem). On sobie tak wiał ale nie zaciągał powietrza z wewnątrz auta na czujnik. Skutki jakie zaobserwowałem to zimą abym miał ciepło w aucie przy ustawieniu na "AUTO" to musiałem mu podawać temperaturę około 26 stopni bo silniczek nie powodował zaciągu powietrza z wewnątrz auta co powodowało przekłamania. Jeśli Ci on buczy to spróbuj go przeczyścić (jeśli się wogóle da). A jak Cie to denerwuje to odłącz go sobie (wypnij kostkę) i między czasie szukaj jakiegoś na allegro albo tak jak pisałeś spróbuj jakiś dorobić np z komputera. Sprawdź tylko najpierw jakie tam napięcie dochodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim problemem nie jest wymiana wiatraczka tylko wymontowanie klimatronika aby się do tego wiatraczka dostać !!!

Bardzo proszę o instrukcję (lub link to takiej - najlepiej z obrazkami) jak wyjąć aby nie połamać zatrzasków klimatronika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie polift 2001r wychodzi jak wsadzę po bokach cienkie blaszki (no dwa pilniczki do paznokci) i podważę delikatnie żeby wyszedł. Tam sa tylko zatrzaski i puszczają bez problemu. Też czyściłem ten silniczek bo troche syfu się nazbierało. Pany gdzie jest czujnik G56? ten od temperatury w desce bo mi błąd na VAGu wyskakuje i termometr pierdoły czasem pokazuje :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...