Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Awaria skrzyni biegów


zwiras

Rekomendowane odpowiedzi

wczoraj wsiadłem w moje audi, odpaliłem przejechałem może z 20 metrów dojechałem do drogi głównej i wrzuciłem prawy kierunek, widząc ze nic nie jedzie zredukowałem na 2 i wio do przodu przejechałem może 2metry i poczułem puknięcie na wysokości drążka zmiany biegów po czym samochód stracił kompletnie moc. Siła rozpędu skierowałem się na pobocze i zatrzymałem, nie gasiłem silnika, wciskam sprzęgło wrzucam pierwszy bieg puszczam po woli sprzęgło dodaje gazu i kompletnie nic sie nie dzieje, silnik nabiera obrotów ale stoi w miejscu i tak z każdego biegu :confused4: zachowuje się tak jakby cały czas był na luzie. Pomóżcie panowie zdiagnozować co to może być, na co mogę się szykować :wallbash:. Dodam że jechałem na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biegi normalnie wchodza bez oporu?

Jest róznica przy wkładaniu biegów jak wcisniesz sprzeglo i bez niego?

Jak wrzucisz bieg i popchniesz samochów to czuć jakiś opór?

Pewnie sprzegło padło lub w najlepszym wypadku problem z wybierakiem. Podejrzewam, że bez zwaenie skrzyni sie nie obedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biegi wchodzą lekko bez jak i na sprzęgle. Pewnie na biegu nie czuć oporu bo samochód po "puknięciu" toczył się jak na luzie. W sumie to mam takie odczucie jakbym cały czas miał sprzęgło wciśnięte chociaż pedał chodzi normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przegub to mogłoby tłumaczyć dlaczego przy skręcie się rozkraczył, akurat jak robiłem wjazd na drogę, kierownica w prawo i gaz, jak już miałem prawie proste koła puk i stop. Tylko z tego co mi się wydaje samochód z końcówka przegubu powinien przy maksymalnym skręcie piszczeć, trzaskać, syczeć a to mi się nie zdarzało. Z drugiej strony jak go pchałem do siebie na podwórko na drobnych dziurach dziwnie pukał przód :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jak pukał przód to pewnie reszta półośki stukała o zawieszenie.

łatwo to sprawdzsz, zagladajac pod auto nawet bez kanału. ktoras poloska pewnie lezy luzem...

a przegub wcale nie musi stukac przed awaria... moglo sie cos zmeczyc i urwac sie ot tak przypadkiem...

to chyba najbardziej prawdopodona usterka. a do tego chyba latwiejsza w naprawie niz wyciagnaie skrzyni;] i łatwo potwierdzic lub wykluczyc wiec smigaj ogladac autko ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...