Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] problem z 1.8 (???)


Gość Kaziu_Wichura

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kaziu_Wichura

Auto kupiłem wczoraj. Przejechałem się nim i stwierdziłem, że kurcze dziwnie się jedzie. Mianowicie mi chodzi o to, że wciskam prawie pedał na maxa a jakoś nie czuję przyspieczenia. Dopiero jakoś tak w okolicach 4 tys obrotów czuć przysp. Jechałem wtedy na gazie, przełączyłem na benzynę wtedy było lepiej trochę ale chyba też nie do co ma być. Auto no to ma 125 koni i coś powinno być odczuwalne. Niech ktoś mi powie czy to normalne. Pierwsze co zarobię to wymienię wszystkie filtry, olej, pasek i zrobię diagnostykę komp. A może to coś z lamdą nie tak....

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na mój gust, bo też taki silnik mam :wink: , to wszystko OK,.

Nie mam LPG wiec nie wiem jak w tej kwestii to wygląda, natomiast z Pb taka jest charakterystyka tego silnika, mój pwyżej 3.0 - 3,5 tys RPM budzi się do życia, natomiast powyzej 4 - 5 tys RPM to już małe katowanko, to nie Honda, za głośny się robi...ale w fotel nie wciska - jeśli takich wrazeń szukasz :?: :D

jako dupowóz do pracy jest OK, mój poprzedni samochód miał 90 KM i jak sie przesiadłem do A4 czyli 125 KM, nie odczułem zbytniej różnicy w przyśpieszeniach, za to w komforcie jazdy TAK, żeby nie powiedzieć żadnej, teraz mam avanta poprzednie auto było to coupe - mniejszy i lżejszy, pewnie dlatego.

a teraz OT:

kolega ma RS2 jak jezdziliśmy trochę, teraz już nie, bo ma tylko fotel kierowcy :P to potem w swoim też nie czułem przyśpieszenia i prędkości, niby 100km/h na szafie a auto stoi w miejscu, nic nie sapie, nie robi psss, nie wgniata w fotel...tak dziwnie :D:P :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie ma sie co dziwic to nie jest wyscigowka wazy prawie 1,5 tony a zeby to rozbujac jest tylko 125 konikow i 173 momentu 10,5 do setki fabrycznie u mnie jest jeszcze gorzej bo tylko 90 kucy no ale fakt momenten naganiam no i spalaniem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe! Mysle,ze to normalne. Ten silnik lubi wyzsze obroty, wtedy zaczyna przyspieszac.

Pamietam jak z wsiadlem do samochodu z takim silnikiem, po wczesniejszej jezdzie TDI. Myslalem,ze cos sie popsulo! :D Tak mułowato się zbierał ;). Dopiero pozniej do mnie dotarło,że trzeba go wyżej kręcić!:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo konie tutaj niewiele mają do powiedzenia trzeba patrzeć na moment obrotowy i w jakim zakresie jest najwyższy i tak go kręcić wtedy auto bedzie bardziej dynamiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.8T jest 210Nm przym 1700 obr :wink:

Peter coś Ci się pomyliło.Przy 5800 to masz maksymalną moc.Natomiast maksymalny moment czyli 173Nm masz przy 3950obr :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.8T jest 210Nm przym 1700 obr :wink:

ale zanim turbina zacznie dobrze pompowac, to prawdziwy strzal zaczyna sie od 3.500 tys obr, i tak do prawie 6000 tys ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:o Widzę, że turbinka w tym silniku bardzo dużo daje :D .

to nie tylko turbinka duzo daje - to w zasadzie zupelnie inny silnik :D

poprawcie jesli sie myle - ale 1,8 bylo opracowane przez VW , natomiast 1,8 T to juz konstrukcja Audi :roll:

Mam nadzieje, że 1.8T jest bardziej elastyczny :lol: .

jest :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co to jest 1240 kg, teraz auta ważą, po 15.00 tej klasy. ja miałem podobny problem, nie przyspieszał tak dobrze jak po kupnie, ojciec wrócił z Irlandii i jakoś tak przymulał do 4000 obrotów, ale po wymianie filtra powietrza i oleju, całkiem innaczej zaczął reagowac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj ma niby 150kucy wczoraj mierzyłem ile ma do setki i wyszło ze prawie 11sek d*pa blada audi jest tylko wygodne i dobrze sie prowadzi ale silniki nie sa zbyt żwawe 150 niemieckich koni to jakies 92,5 japońskich:):):):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj ma niby 150kucy wczoraj mierzyłem ile ma do setki i wyszło ze prawie 11sek pupa blada audi jest tylko wygodne i dobrze sie prowadzi ale silniki nie sa zbyt żwawe 150 niemieckich koni to jakies 92,5 japońskich:):):):)

kolego IREK-P powiedz nam proszę jak mierzyłeś "ile ma do setki", za pomocą zegrka ze wskazówkami pożyczonego od babci?? :polew: Sory ale jak czytam ze 90 koni japońskich jest lesze od 150... Albo masz wyjątkowo zajechany motor albo jakas butelka Ci wpadła między pedał gazu a podłoge... :kox: A zeby nie rzucać słów na wiatr odwołuje do lektury http://pl.wikipedia.org/wiki/Audi_A4#B5_.5BTyp_8D.5D_.281995-2001.29

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wymianie filtra powietrza i oleju, całkiem innaczej zaczął reagowac :)

Świadczy to o niestarannym serwisowaniu, ciekawe co będzie dalej w aucie wynikało :mysli:

wczoraj mierzyłem ile ma do setki i wyszło ze prawie 11sek

Nie było pod górkę? Było sucho? Przy jakich obrotach zmieniałeś biegi? W jaki sposób mierzyłeś przyspieszenie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj ma niby 150kucy wczoraj mierzyłem ile ma do setki i wyszło ze prawie 11sek pupa blada audi jest tylko wygodne i dobrze sie prowadzi ale silniki nie sa zbyt żwawe 150 niemieckich koni to jakies 92,5 japońskich:):):):)

Kolego w AEB do setki na drugim biegu jedziesz i jak dalej masz 11 sekund to znaczy ze cos jest nie tak z motorownia! U mnie byl spadek mocy ale okazalo sie ze rura dolotowa turbo -> rura do IC byla peknieta. Po wymianie na drugim biegu nie da sie wyprzedac z pedalem w podlodze bo podczas manewru samochod frunie po suchym asfalcie :D

Wogole zauwazylem ze z uturbionymi silnikami jest duzy problem z moca poniewaz musi byc szczelny dolot a nikt na to nie zwraca uwagi... potem zdziwienie ze samochod nie jedzie jak turbo zamiast ladowac w kolektor ssacy laduje w atmosfere o.O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do 1.8 t to spokojnie z 9s powinienes kolego wycisnac ale to tez trzeba potrafic. Wystarczy zbyt wolna zmiana biegow.

Co do zalozyciela tematu, najlepiej sprawdz sobie dokladnie autko, podepnij pod vaga. Tak naprawde trudno ocenic czy ten silnik tak ma, czy cos jest uszkodzone poniewaz to jest Twoje subiektywne odczucie ze zle przyspiesza. Jeden powie ze to strzala a drugi powie ze jest wolny jak żółw. Dlatego sprawdz auto i bedziesz wiedzial na czym stoisz. Seryjnie te autko powinno z tego co pamietam osiagac okolo 10.5s do 100 km/h moze sobie sprawdz i zobacz czy cos kolo tego bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...