Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tulejowanie gniazd pompowtryskiwaczy opinie !


raf1977

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wlasnie stoje przed tym samym problemem. Bardziej jestem nastawiony na tulejowanie glowicy niz na zakup zamiennika. Cena nowej glowicy to 16 tys. pln :polew: a uzywanej nazwijmy "dobrej" okolo 1,5 tys. I moze zakup innej bylby latwijejszy jednak fakt ze ich ustrkowosc jest strasznie wysoka przemawia za naprawa starej. Jezeli ktos dokonal naprawy w firmie przedstawionej powyzej lub gdziekolwiek inndziej moglby sie podzielic informacja jak sprawa wyglada po zabiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BPW macie identycznie te same głowice co we wszystkich nowszych 1,9 TDI PD. Różni się jedynie wałek rozrządu. Więc przekładać głowice z 1.9, przełożyć wałek, dać nowe panewki wałka, popychacze hydrauliczne i uszczelnienia pompek i nie kombinować :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

tulejowanie gniazd pompowtryskiwaczy - jak w temacie.

No w końcu znalazłem zakład, który się tym zajmuje. Mieści się w Gliwicach firma POLOK www.polok.pl

W miejsce uszkodzonego wybitego gniazda pompowtryskiwacza po wytoczeniu gniazda wciska się nową tuleje, która w efekcie daje wymiar nominalny gniazda. Gniazdo wykonane jest ze stopu miedzi i mosiądzu - więc jest twardszy materiał, czyli się nie wytrze od pompowtrysku tak szybko jak to ma miejsce przy aluminium. Firma wykonuje ten "patent" od roku czasu, bez reklamacji jak dotąd.

I teraz pytanie. Słyszeliście o takich zabiegach? Jeśli tak, to czy przy wymianie gniazda powinno wymienić się również same pompowtryskiwacze? Jak wiadomo one również wycierają się z jednej strony przy oringach. Oczywiście nie w takim stopniu jak gniazda.

Z mojego przykrego doświadczenia w przypadku głowicy z roku 2005 i takiej samej głowicy z roku 2007 (kupiłem "nowy" silnik z 2007 i głowica również była trefna) - zużycie gniazd i pompowtrysków jest takie same. Objaw to przeciekanie ropy do oleju.

Z mojego małego śledztwa przeprowadzonego na Allegro wynika że większość głowic używanych posiada te wady w większym lub mniejszym stopniu - masakra. Oczywiście niektóre będą szczelne - na jak długo - nie wiadomo.

Uważam iż tulejowanie gniazd może być dobrym wyjściem z sytuacji którą zafundowało nam AUDI.

Co o tym sądzicie Koledzy, wiecie coś o tym?

PZDR

A dawałes głowice pod rengen?Nie wydaje mi się żeby było wytarcie tylko mikropęknięcie które objawia się po rozgrzaniu. JA wiem że choćbyście najlepiej to zrobili to po pewnym czasie i tak będzie kibel. Najlepiej kup głowice od ASZ, ATD, ARL, BLT w nowszych ibizach ze starszych 1,9tdi i będzie po sprawie. Wszadzulismy dzisiatki głowic do 1,9 tdi po różnych obróbkach i na lepiej jest wsadzić używaną z małym przebiegiem niż remontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy glowice od 1.9 wymienione powyzej pozbawione sa podobnych wad jak te nieszczesne BPW i BLB ? I czy caly osprzet starej glowicy od 2.0 bedzie pasowal do 1.9 P&P ?

A co ma do tego 16 zaworowy BLB? :polew:

Doczytać radzę i przekładać głowę od świeżego 1,9 TDI. Wszystko pasuje P&P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma do tego 16 zaworowy BLB?

To ze taki sam dziad jak reszta 2.0 TDI na PD :tongue4: Nastepne audi to na 90% benzyna chyba ze kiedys wreszcie skoncza sie problemy z " kochanym " TDI

A teraz rozejrze sie za jakas glowica od 1.9 :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mnie ktos uświadomić czy wsztstkie 2.0TDi mają 16V?

Bo z tego co sie orjentuje to 1.9TDi były wszystkie 8V?

Czytając ten wątek coś mi sie zdaje, że chyba błłednie rozumuje :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego są 2.0 8v 140km [ czyli bpw] i są 2.0 16v 140km [bna brd blb] to dwa różne silniki ale każdy ma zasrane wałki wyrównoważające.

O wałkach już kiedyś czytałem, a tego wyjątku nie znałem z BPW. Dzięki za oświecenie :naughty:

Oby moja babcia służyła mi jak najdłużej bo na diesla strach sie przesiąść ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie małe OT straszycie mnie panowie bo ja właśnie z benzyny na diesla siadłem

niech sie wali i pali i nie zmieniaj tego diesla

wg mnie era 1.9tdi skonczyła sie na b6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sie orientuje to w B7 tłuki te 2,0 TDi i zorjentowali sie, że to szmelc i zaczeli znów wracać to 1,9 bo tracili klientów.

Wieli OT

Mój wują wziął najnowszego paska z tym silnikiem B7 tylko jak wchodziły na rynek i dał za mniego coś ponad 140kk zł w beżowej skórce i takie tam (tylko napęd ośka). Po 20kkm zżarło mu opony od środka pojechał na gwarancję i powiedziano mu, że gwar na polskie drogi to tylko 500km. On ich wyśmiał bo w ciągu miesiaca zrobił nim prawie 7kkm, no ale za naprawę zbieżności musiał zapłacić. Narzekał strasznie na pobór oleju bo nie był przyzwyczajony do kontroli bo wcześniej avensiski miał 2 i nawet nie zaglądał mino, że miały ponad 300kkm w chwili srzedaży (kupiła rodzina i śmigają do dziś). W ciągu pól roku 3 razy wracał pasiak na lawecie. Kiedyś miśki myślały, że gość w gajerku na poboczu z podniesioną maską czeka na jakiś deal narkotykowy albo pranko pieniędzy z jakimś laweciarzem albo pomocną duszą i dawaj mu rewizję wszystkiego co posiadał. Wspomina, że obciach na całego czekac na awarjach na żółtego sepa z podnośnikiem.

No i po 9 miesiącach rozstał sie z VW na rzecz Mercedesa E z 3l dieslem i moca 255Km (jak dobrze pamiętam). Ale jak tydzie temu spotkaliśmy sie w zakopcu i zobaczył jak moja babcia wspięla sie pod górkę a jego zabawka zamieliła kólkami i klękła to powiedział, że nastepny będzie pędzony na wszystkie koła.[br]Dopisany: 15 Luty 2010, 22:11_________________________________________________ps. sorrki dla dałożyciela tematu, że śmiecę aż tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze taki sam dziad jak reszta 2.0 TDI na PD

Jest za***isty mechanicznie motor 2.0 TDI, bez wałków, mocny konstrukcyjnie i można nim zastąpić BPW, po małych zmianach. Motor ten nazywa się BGW i był montowany w ostatnich Passatach B5 FL 2.0 TDI 136 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie w audi 2.5 tdi pękło gniazdo wtryskiwacza... przyjechali na miejsce bez zdejmowania głowicy wtłoczyli tulejkę i skasowali 350zł;) nie wiem jaka jest cena jeśli by się przywiozło do nich głowice albo np. jeśli robić 4 otwory... ale myślę, że jeśli ktoś chce jeszcze pojeździć taki zabieg jest opłacalny niż szukać "nowej" głowicy w której nie wiadomo co jeszcze może wyskoczyć;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te glowice o ktorych tu mowa to sa ze starszych modeli takich jak np. kod silnika AWX 130km ASZ 150km czy chodzi rowniez o nowe glowice tylko od 1,9 TDI 116km? Bo zastanawiam sie co lepiej wsadzic taka z AWX a czy kupic nowa z takiego 1,9 TDI 116km. Moze ktos dac jakas opinie czy te nowe tez pekaja? Czy lepiej nie inwestowac w nie i kupic uzywke jakas od AWX, ASZ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie bawił w użwki i regenerację, jak dobrze poszukasz to poniżej dwujaka kupisz funkiel nówkę nie śmiganą,

tutaj masz przykład NOWA GŁOWICA VW T5 1.9 TDI SILNIK 1.9TDI VW2.0 TDI (2494718787) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie jest to glowica po gruntownym czyszczeniu i regeneracji?... jak sporo innych "nowych" czesci na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat gniazd w TDI PD znam dobrze, akurat nie ma reguły czy to 1.9 awx asz afv czy 2.0 8V przy dużych przelotach robią się takie cyrki z dostawaniem ropy do oleju (w następstwie lecą wałki i szklanki) albo z kopceniem przy odpalaniu (ropa ścieka do cylindra) wymiana oringów nic nie daje. Jak szukać głowicy to jakieś świeże BLT albo inne oznaczenie nowszych 1.9, jeszcze z SDI można wyrwać świeżą rocznikowo głowicę z małym przelotem. Albo zakup nowego zamiennika z intercarsu, podobno dają rade. Dowiadywałem się kiedyś o tym tulejowaniu to coś drogo mi krzyknęli. Przerobiłem już kilka "wytartych wałków" albo wywalonych gniazd. I zawsze się ludzie dziwili jako przecież to nieśmiertelny 1.9 :) Ale prawda jest taka że robisz dobrze "czapkę" i latasz kolejne 10lat bo dół to raczej jest nie do zmęczenia (chodź są i tacy co im korby bokiem wychodzą) Fakt jest taki że silniki PD nie są wolne od wad, ale bardzo przyjemnie się nimi porusza i mają spore możliwości tuningowe;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...