Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Regeneracja przerywacza kierunkowskazów (po II lifcie)


Dr.Vee

Rekomendowane odpowiedzi

Pojawił mi się problem, wyjęte z b5 2000r. Od kierunków jest chyba ten mniejszy przekaźnik. Jak go naprawić? Prawdopodobnie muszę go wymienić.73nlcyh9.jpgd626mkgr.jpgy5ayobgx.jpg

Dzisiaj naprawiałem przerywacz kierunków na przekaźniku OMRON.

Omrona można zastąpić takim --> http://www.tme.eu/pl/details/fra3c-dc12/przekazniki-elektromagn-samochodowe/forward-industrial-co/

Trzeba wylutować przekaźnik Omron.

134ee0fbdf7391a0.jpg

Następnie trzeba dolutować przewody do nowego przekaźnika

8e0ea29ca8331d06.jpg

1b943dfcdb9def61.jpg

Na koniec lutujemy przewody do płytki, Później trzeba tylko jakoś upchnąć przekaźnik w obudowie i odizolować czymś od reszty elektroniki.

8933b1262663cf62.jpg

I działa bez problemu :)

Edytowane przez Fazii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Omrona można zastąpić takim --> FRA3C-DC12 FORWARD INDUSTRIAL CO. - PrzekaĹşnik: elektromagnetyczny | TME - CzÄĹci elektroniczne

Na pewno nie tylko tym można go zastąpić :) wystarczy sprawdzić datasheet naszego Omrona G8N-1 co znajdziemy po wpisaniu w google "G8N-1 12DC" i szukać zamiennika który ma przybliżone parametry :) Zauważyłem, że przekaźnik który użyłeś ma inną rezystancje cewki i maksymalny prąd styków. Jeśli wszystko działa odpowiednio, to wynika z tego, że mamy szeroką game zamienników :wink: U mnie jak pisałem wcześniej nie było potrzeby wymiany przekaźnika ponieważ był sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Omrona można zastąpić takim --> FRA3C-DC12 FORWARD INDUSTRIAL CO. - PrzekaĹşnik: elektromagnetyczny | TME - CzÄĹci elektroniczne

Na pewno nie tylko tym można go zastąpić :) wystarczy sprawdzić datasheet naszego Omrona G8N-1 co znajdziemy po wpisaniu w google "G8N-1 12DC" i szukać zamiennika który ma przybliżone parametry :) Zauważyłem, że przekaźnik który użyłeś ma inną rezystancje cewki i maksymalny prąd styków. Jeśli wszystko działa odpowiednio, to wynika z tego, że mamy szeroką game zamienników :wink: U mnie jak pisałem wcześniej nie było potrzeby wymiany przekaźnika ponieważ był sprawny.

Wszystko juz działa. Przekaźnik odlutowalem, rozwalilem obudowę przeczyscilem alkoholem(okazalo się, ze jest sprawny). Póżniej na całej płytce poprawiłem luty, wyczyscilem ponownie alkoholem sprawdziłem miernikiem i śmiga :) jedyna różnica jest w tym, że ciszej pika :P

To, że styki przeczyściłeś nie znaczy, że problem całkowicie rozwiązałeś. Pewnie za jakoś czas znowu powróci. Lepiej wymienić przekaźnik na nowy i wtedy jest spokój na lata ;)

Edytowane przez Fazii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerywacz kierunkowskazow potrafi rowniez sie "zwiesic" jesli sie przegrzeje, po ostudzeniu bedzie dzialal znow prawidlowo, dlatego warto sprawdzic czy radio go nadmiernie nie podgrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerywacz kierunkowskazow potrafi rowniez sie "zwiesic" jesli sie przegrzeje, po ostudzeniu bedzie dzialal znow prawidlowo, dlatego warto sprawdzic czy radio go nadmiernie nie podgrzewa.

Kto Ci takich głupot naopowiadał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nikt, doswiadczylem na wlasnej skorze.

Nota bene kolego, jesli piszesz, ze ktos pisze glupoty, czy tez zaslyszal glupoty, to nie dawaj sobie za swoje zdanie uciac reki, bo moze sie okazac, ze bez reki bedziesz chodzil ;)

Edytowane przez wachu01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że Ci się zawieszał to tylko i wyłącznie wina upalonego styku przekaźnika i każdy kto ma pojęcie o elektronice przyzna mi racje.

Idąc twoim rozumowaniem to w każdy upalny dzień powinny się w naszych a4 zawieszać kierunki.

Także nadal podtrzymuje moje zdanie, że to co napisałeś nie ma nic wspólnego z prawdą.

;)

To może opisz jak rozwiązałeś swój problem?

Edytowane przez Fazii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu sie wyklocac, bo nie jest to miejsce do tego celu. Opisalem swoj przypadek, bo bycmoze komus pomoze to w rozwiazaniu jego problemow. Pewnie co do wiekszosci przypadkow masz racje, niemniej jak wspomnialem wczesniej zalecalbym Ci mniej autorytatywne wypowiadanie sie w przypadkach, ktorych nie doswiadczyles :)

Solution specjalnie dla Ciebie Fazi, bo kazdy, kto zna sie na elektronice i nie tylko domyslilby sie jak pozbylem sie problemu :)

Radio Kiel RD 104 czy jakos tak, calkiem fajny klasyk, chociaz faktem jest, ze nadmiernie sie grzeje. do tego stopnia, ze CD przestaje dzialac po kilkudziesieciu minutach odtwarzania i jest goracy po wyciagnieciu. W trybie radia rowniez grzeje sie niemilosiernie, byc moze cos w nim jest uszkodzone, aczkolwiek gra. A problem rozwiazalem zmieniajac radio na inne. Z gory jednak uprzedze Twoj komentarz, sprawdzilem to wielokrotnie, podmieniajac spowrotem na nieszczesnego Kiela i za kazdym razem objaw byl ten sam, po ponad godzinie przerywacz sie zawieszal, kontrolka kierunkowskazow swiecila na stale, stad jestem zdania, ze winne jest nadmiernie podgrzewajace przekaznik radio.

Dalsze dyskusje w temacie mojego przypadku uwazam za zbedne, bo nic merytorycznie nie wnosza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko jeżeli przekaźnik byłby całkowicie sprawny to nawet grzejące radio nie powinno powodować jego zawieszania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślicie, że jak w ogóle nie zapalają się awaryjne ani kierunkowskazy to też wina tego przekaźnika?

Sam sobie odpowiedziałem - tak.

Edytowane przez Emejcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że nie doczytałem mianowicie, jeżeli nie działają mi tylko i WYŁĄCZNIE kierunkowskazy [lewo,prawo] gdzie światła awaryjne, mijania i drogowe są ok. To jest powiedziane, że to również wina przekaźnika? Szukałem samej wajchy od kierunków w inter-cars'ie itp. to żadnych zamienników nie mają tylko ORYGINAŁ za który chcą jedyne 450zł :angry:

Pozdrawiam :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wina przekaźnika.

W przekaźniku są dwa przerywacze - jeden od kierunkowskazów, drugi od awaryjnych.

Wymień tego od kierunkowskazów - koszt 2-10zł.

Wajchę łatwo sprawdzić jak rozbierzesz przekaźnik.

Wystarczy, że przełączysz na któryś kierunek wajchą i zewrzesz w przekaźniku blaszkę odpowiedzialną za kierunek, jak kierunek wtedy się zapali to wajcha ok.

Edytowane przez Emejcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem przerywacz na http://www.tme.eu/pl/details/fra3c-dc12/przekazniki-elektromagn-samochodowe/forward-industrial-co/.

fra3c-dc12  . Działa jak trzeba ale nagrzewa się jak dłuższą chwile pochodzą kierunki ciekawe czy nie spali się ale zobaczymy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oryginal jest na 30amp, wiec nie dziwne, ze sie grzeje. Za 15 zl oszczednosci ... watpliwy biznes.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się. Jak zdjąć ramkę włącznika świateł awaryjnych w konsoli 2DIN ? Myślę, że powinienem wyciągnąć całe symphony aby zdemontować ramkę. Czy to dobry trop ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...