Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B5 95'] Wysokie spalanie i kod 00561


Artur_Audi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Tak jak w temacie na VAG'u wyskakuje mi blad 00561:

00561 - Mixture Adaptation

15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent

Czy ktos moze mi powiedziec, jaka jest przyczyna wyskakiwania tego bledu i czy ma to zwiazek z wysokim spalaniem, oraz jak to naprawic??? :)))))))

Na forum znalazlem kilka odnosnikow do tego bledu, ale nic konkretnego napisane nie bylo.

HELP!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam! mialem to samo... wymienilem przeplywke i sonde lambda i nie pomoglo.... okazalo sie ze jest to termostat! silnik byl niedogrzany wiecej palil i wyskakiwal wlasnie te blad mieszanki zobacz czy w czasie jazdy - po ok 20 minutach masz temperature rownych 90 stopni, jesli nie to na bank temmostat. pozdrawiam, JH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam! mialem to samo... wymienilem przeplywke i sonde lambda i nie pomoglo.... okazalo sie ze jest to termostat! silnik byl niedogrzany wiecej palil i wyskakiwal wlasnie te blad mieszanki zobacz czy w czasie jazdy - po ok 20 minutach masz temperature rownych 90 stopni, jesli nie to na bank temmostat. pozdrawiam, JH.

Dokladnie tak sam ja tez miałem bledy silnik niedogrzany , wymiana termostatu, i bledow brak.

termostat to zalezy zamiennik 30-40zł a org. okolo 100zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

Zadam laickie pytanie: a ten termostat to od czego jest?? I ile kosztuje ewentualna wymiana??

a skacze ci temperatura? Czy trzyma ją dobrze? Jeśli trzyma to nie ma sensu wymieniać termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

Termostat nie ma nic w wspolnego z bledem 00561 !

teoretycznie nie ale praktycznie niewykluczone, że przez termostat wyskakuje ten błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

no i nie tylko u ciebie. Wiele osób miało problemy z termostatem i nie mieli żadnych błędów aczkolwiek nie wyklucza to innej opcji.

Myślę jednak, że błąd zostawł w pamięci jednak po przepływce kolegi lub sondzie. Chyba, że kasował na bierząco i po wymianie nawet się pojawił (?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- nieszczelność dolotu (sprawdź wszytko miedzy przepustnicą a przepływką)

- nieszczelność wydechu (niedogrzewa sondy lambda - np plecionka)

- cisnienie paliwa za małe , sonda, przepływka, przepustnica itd...

zacznij od sprawdzeni szczelności dolotu u mnie była nieszczelnosc przy "odpowietrzeniu silnika" tej rurce co idzie z pokrywki zaworowej do dolotu miedzy przepsutnica a przepływka, no i jeszcze miałem dziure przy plecionce w wydechu ...zrobiłem to i nie ma błedu.

Pozdro i daj znac czy cos pomogło czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

Jezdzilem po miescie (okolo 45 minut) i temperatura wynosi 90 stopni. Wahan nie bylo. A blad kasowalem regularnie. Przeplywomierz wyczyscilem, sondy nie ruszalem, ale bledu zadnego nie wywalalo. Czyzby sonda???

czyli masz w porządku raczej termostat.

Na trasie nie spada poniżej 90 stopni?

Główne przyczyny występowania tego błędu to:

- przepływomierz

- sonda lambda

- przycinający się zaworek węgla aktywnego

- słabe ciśnienie paliwa

- pokonywanie krótkich dystansów między gaszeniem silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

przeczyść styki i zbadaj wizualnie czy przypadkiem nie jest coś gdzieś przerwane, zażygane olejem itd.

Jeśli nie pomoże to do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, sprawdze Halla jutro. Wyczytałem gdzieś na forum, że taki błąd może wyskakiwać, jak szwankują cewki zapłonowa. Przeczyszcze styki i mam nadzieje że to pomoże.....[br]Dopisany: 14 Maj 2007, 22:23 _________________________________________________Styki sprawdziłem, wyczysciłem, błąd dalej jest. Ciekawi mnie tylko, że przed wizytą u mechanika tego błędu nie było. Czyżby coś zepsuł????

A ten błąd co mi się pojawia to:

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Hall do wymiany??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

skoro kable w porządku to raczej do wymiany będzie czujnik. Zweryfikuj tą diagnozę jeszcze u jakiegoś dobrego speca.

Masz problemy z odpaleniem? Silnik pracuje równo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Hall do wymiany??

Miałem ten sam błąd zaraz po zakupie samochodu. Autko normalnie zapalało, ale było zamulone. Po przekroczeniu 3000 obr. praktycznie nie szło, zero przyjemności z jazdy. Wymieniłem czujnik halla i od razu odżyło - po przekroczeniu 3000 obr rogal na twarzy :grin:

Za czujnik płaciłem 300 zł (zamiennik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...