Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 2.0 ALT?


decard86

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 6.08.2018 o 19:25, sonadores napisał:

Tyle postów i opini w temacie i jakoś osobiście żadnego wniosku nie widzę  tego jako olej zalać do alt ? nic sie nie dowiedziałem w zasadzie i wnioskuje że czy zaleje 10w40 czy 5w40 castrola/lm/motul itp to właściciel zadowolony, chyba istotniejsza jest wymiana wgl tego oleju i filtru wg zaleceń niż rozkminianie czy 5w czy 10w etc

Wymiana filtra na Manna/Knechta i oleju co 10 tyś to absolutna podstawa. `Branie oleju jest w normie i jest rozsądne - lejesz 5w-40 (Motul,LM, Valvoline) - Castrola prawie nikt nie poleca. Bierze olej jak opętany to na 10w-40 powinien brać mniej. 5w-40 to pełny syntetyk i jest lepszy niż 10w-40. 10w-40 ten lubiany i często wymieniany na forum to Motul Synergie 6100+. I jest półsyntetykiem produkowanym w technologii syntetycznej. Dobry olej to podstawa pracy wariatora i przedłuża życie wielu innym elementom silnika. Najlepsze są oleje 5w-40 i ich wymiana co ok. 10tyś/rok to najlepsza ochrona silnika.

15 godzin temu, dudi2000 napisał:

ja za pierwszym razem zalałem motula 10w40 a po 5 tyś km przeszedłem na 5w40 motula, różnicy nie zauważyłem wariator jak chrobotał przy starcie tak chrobota dalej 10w40 dolałem na te 5tyś jakieś 0,8L i całe 0,8L poszło po trasie (2tyś km) gdzie troszkę się jechało szybko.

Oby na 5w-40 brał w normie te 1,5l/10tyś i będzie git

Edytowane przez Anelson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Anelson napisał:

Dobry olej to podstawa pracy wariatora i przedłuża życie wielu innym elementom silnika. Najlepsze są oleje 5w-40 i ich wymiana co ok. 10tyś/rok to najlepsza ochrona silnika.

 

pierdu pierdu, zawsze lałem valvo, motula i liqui molly, a nowy łańcuch rozrządu zaczął walić jak szalony.
ten silnik przeżre wszystko i ubytki będą takie same, 5w/10w - bez różnicy.
 

Edytowane przez tracer123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, tracer123 napisał:

pierdu pierdu, zawsze lałem valvo, motula i liqui molly, a nowy łańcuch rozrządu zaczął walić jak szalony.
ten silnik przeżre wszystko i ubytki będą takie same, 5w/10w - bez różnicy.
 

Co ma olej do nowego łańcucha który i tak hałasuje dalej. Pisałem że lepszy olej stwarza lepsze warunki pracy podzespolom i przedłuża ich życie(jest to fakt). Znając różne przypadki i fakt ze nawet nowe produkty są wadliwe nie sugerowalbym się olejem gdy nowy podzespoł hałasuje. Coś jest nie tak i gdzieś tkwi problem. Znajomy w tsi po 50 tys przebiegu wymienił łańcuch i nowy dalej się coś jebie. Tez leją motula. Tam to była wada fabryczna. Nie znam twojego przypadku to nawet nie wiem jak pomóc. Każdy dba jak może. Każdy ma silnik w z gola innym stanie. Wiec te dywagacje są czysto ogólne. Olej to tylko bardzo mocna prewencja. Wiedząc że każdy eksploatuje inaczej auto, inaczej jeździ - jeden jeździ trasy krótkie, drugi po kilka tysięcy miesięcznie. Mamy wtedy inne warunki zużycia elementów. Czynników które wpływaja na to czy dana usterka wystąpi szybciej bądź później jest mnóstwo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi przy 5 tys na castrolu 10w40 przy krótkich dojazdach ok 5km/ jazda do sklepu itp <3km i wypady od czasu do czasu zjadł ok 1,5l  przed tymi 5 tys wlałem do oleju ceramizer. Nie wiem czy tak po prostu tak silnik bierze na krótkich dystansach a i też sie tym nie przejmuje, po prostu jak trzeba to kupie na dolewke i tyle, nie majątek ten olej, no chyba ze miałbym robić duże dystanse w ciągu roku to juz inna sprawa, a te 5 tys to prawie w rok zrobiłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie podpytam was, ponieważ kupiłem autko z pokrewnym silnikiem... 2.0 AZM 115KM

W najbliższym czasie, będę zakładał instalacje LPG. Poprzedni właściciel lał Mobil1 10W40.

Co polecicie jako użytkownicy 2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, cabanmat napisał:

Co polecicie jako użytkownicy 2.0

Jak 10W40 to coś z tych lepiej zblendowanych polecam Trident lub EE Millersa.

Z 5W40 stosowałem Neste Oil.

Przy gazie skracamy interwał wymiany oleju i szukamy możliwie najlepiej zblendowanego oleju chodzi o użyte bazy olejowe oraz jak najgrubszy film olejowy a też wysoki TBN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u Siebie mam zalany aktualnie Liqu moly high tech 5W40 bez żadnych płukanek i jest o wiele lepszy niż Motul 10W40, w ogóle mi tego 5W40 nie pije a motula musiałem dolewać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, k232 napisał:

Ja u Siebie mam zalany aktualnie Liqu moly high tech 5W40 bez żadnych płukanek i jest o wiele lepszy niż Motul 10W40, w ogóle mi tego 5W40 nie pije a motula musiałem dolewać ?

Hehe tylko pewnie 200zł musiałeś dać za bańkę 5L tego LM :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, cabanmat napisał:

Hehe tylko pewnie 200zł musiałeś dać za bańkę 5L tego LM :)

No bo tyle trzeba dać za 5l. tej oliwy  ale powiem jedno  Warto bo to najlepsza oliwa . ? Nr One  ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, k232 napisał:

Ja u Siebie mam zalany aktualnie Liqu moly high tech 5W40 bez żadnych płukanek i jest o wiele lepszy niż Motul 10W40,...

Leichtlauf High Tech 5W40 jest na bazach HC, czyli technologia syntetyczna.

Synthoil High Tech 5W40 jest przynajmniej w 80% na bazach syntetycznych

podobnie jak Diesel Synthoil 5W40 bardzo dobry olej do zagazowanych silników.

Polecam uwadze tym co dbają o swoje silniki Neste Oil PRO C3 5W40 jest to rewelacyjny olej mało znany w Polsce.

Wielu prawdopodobnie będzie się kojarzył ze stacjami paliwa i to może ich zniechęcać ale trzeba pamiętać, że koncern jest dostawcą baz dla wielu firm olejowych.

Oliwa jest rewelacyjna.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No 200 zł poszło z kieszeni ale raczej warto. Następnym razem wrzucę Valvoline Synpower 5W40 i porównam z LM ?

W innym aucie z gazem leję już 4 raz Valvoline Synpower 5W40 i jest rewelacja. Po 10k km ciężko zobaczyć na bagnecie ten olej taki kolorek ma ładny. ?

Nie chodzi tylko o kolor, ogólnie nie ma problemu z tym Valvoline.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, k232 napisał:

Następnym razem 

A ja Grzesiu zostaję przy LM 5W40 i nie chcę innego . 

Pewny jest i sprawdzony . ? a 200 zeta za 5l to nie majątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jacek70 napisał:

A ja Grzesiu zostaję przy LM 5W40 i nie chcę innego . 

Pewny jest i sprawdzony . ? a 200 zeta za 5l to nie majątek.

Nie mówię , że majątek ale jak na Valvo będzie tak samo dobrze to po co przepłacać prawie 100 zł. ?

100 zł zostaje na jakąś dziewczynkę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, k232 napisał:

Nie mówię , że majątek ale jak na Valvo będzie tak samo dobrze to po co przepłacać prawie 100 zł. ?

100 zł zostaje na jakąś dziewczynkę??

Co jest do wszystkiego to jest do niczego ? 

( chyba będę musiał zamienić dwa słowa z Twoją drugą połówką ??)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie wiem ale wszyscy łykają  go jak kaczka ziarno. Jedno wiem na 100 % po LM silnik jest czysty a po innych albo nie wiadomo , albo brydny jak po szajstrolu.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja bardzo narazie sobie też chwalę LM. 2500km dokladnie nalatane. Z 3/4 minimalnie spadło na coś tak grubo powyżej połowy(ciężko zauważyć nawet) i to dopiero teraz bo wczesniej 200km miał 3/4 idealnie, teraz trochę mniej. Na dolewke z butli 5l ponad litr na dolewki mam. Kontrolki nie ma. Zobaczę czy wróci jak spadnie olej na połowę bagnetu, czy będzie pozytywnie. W przeciwnym razie będę trzymał 3/4 :) . 200 zł boli, ale nawet teraz mam wrażenie większej czystości w silniku. Zaglądając pod korek nawet pisalem o jakichs malych granulkach, które teraz są już niewidoczne. Ogółem pytałem się wielu ludzi którzy oglądali mój silnik i każdy mówił, że wszystko mega czysto i ładnie. Pod korkiem piękny brązik. :) . Prawdopodobnie coś w tym jest. Skoro na motulu jakiś tam osad jest minimalny po dłuższym użytkowaniu ,a na LM jakoś się zmniejsza i się czyści to tylko na plus dla niemieckiej marki. Jak na razie u mnie niemiecki zestaw LM+ filtr Mann idealnie współpracują :). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od siebie powiem jeszcze tak...

W drugim aucie... 1.9TDI zalałem chyba już... po raz trzeci Valvoline SynPower 5W40, wcześniej lałem Motul X-Cess 5W40, ale doszedłem też do wniosku... że skoro nie widać różnicy to po co przepłacać. Autkiem nalatane już 130kkm od kupna.

LM w różowych butlach.. oczywiście.. o nim już krążą legendy :) Oczywiście bardzo dobry olej.. ale też bardzo drogi ?

I zastanawiam się.. czy jest sens lać go w silnik.. chociażby bez turbosprężarki tak jak nasze 2.0 ?

Butla 5L - trzeba liczyć się z kosztem rzędu 200zł, a i przecież trzeba mieć na dolewkę ?

Nie wiem ile u was jest zaworów w ALT, ale u mnie w AZM głowica jest 8V.

Raczej właśnie skłaniałbym się cenowo... do zakupu Valvoline SynPower 5W40, Valvoline MaxLife 5W40.

Uważacie, że do zagazowanego 2.0 lepsza jest odmiana dla Diesla LM w różowej butli ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, cabanmat napisał:

Uważacie, że do zagazowanego 2.0 lepsza jest odmiana dla Diesla LM w różowej butli ??

Zwykle oleje dedykowane do diesla mają wyższy TBN co przy zagazowanym silniku jest ważne do neutralizacji związków siarki powstałych przy spalaniu gazu.

Trzeba szukać oleju z TBN min. 10 a lepiej 12 i wyżej.

Szczególnie do tych silników co robią długie trasy i użytkownik nie skraca interwału wymiany oleju.

Jest też możliwość dolania do oleju pakietu z TBN, niestety chyba w Polsce miał go tylko XADO w przystępnej cenie 250 ml za 20-30 zł.

Kto kupi pakiet wzbogacający olej za min. 100zł np. FORTE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.08.2018 o 15:59, k232 napisał:

eję już 4 raz Valvoline Synpower 5W40 i jest rewelacja. Po 10k km ciężko zobaczyć na bagnecie ten olej taki kolorek ma ładny.

Potwierdzam Twoją opinię o tym oleju. Leję go do innych aut już od dłuższego czasu (oczywiście w różnych wariantach lepkościowych) i olej jak najbardziej ok - przy wymianie praktycznie taki sam kolorek jak przy nalewaniu świeżego... Zdejmowałem też w jednym z bolidów dekiel zaworów i zastałem tam....wszechobecną czystość. Zdecydowanie również polecam.

Do Audi również zalałem Valvo co prawda pierwszy raz i również wszystko w porządku, olej czysty,ze ciężko go dojrzeć na miarce i trzyma stan podobnie jak przy poprzedniej oliwie,ale z tym akurat nie mam żadnego problemu od zakupu auta.

Jeżeli, zakładając teoretycznie miałbym zmieniać Valvoline na jakiś inny olej to jedynie na LM. Ale to czysta teoria, gdyż Valvo to bardzo porządna oliwa, a przynajmniej ja się na niej nigdy nie zawiodłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...