Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 2.0 ALT?


decard86

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio kolega zaproponował że da mi 30 litrów oleju, bo zmienia w ciężarówce i nie ma co zrobić z tym starym :D "będziesz miał na rok dolewek" :D:D

Jak wyżej, lej co pasuje do silnika i portfela, olejem dolewek nie wyeliminujesz. Jedyne co to faktycznie lampa alladyna się potrafi zapalić w innym momencie w zależności od oleju - to takie trochę chore jest, ale tak jest :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie jak pisza, ile wpisow tyle pomyslow tez mialem po niemcu castrola 5W30, zmienilem na Valvoline, a teraz przeszedlem na Motula 10W40 50200, 50500 i nic sie nie dzieje, mniej dolewek. Kazdy olej lany w Polsce i tak nie dorowna temu z zachodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.06.2019 o 11:20, BraXu napisał:

Aktualnie jade na Valvoline Synpower 5w40 i co dalej?

I....jedz dalej na nim.

Leję ten olej do Audi i w innych konfiguracjach do innych aut i nigdy nie miałem żadnych problemów.

Ja zdecydowanie polecam, a motor mi nie pije praktycznie nic.

I tak jak wyżej napisano, olejem jakichś problemów nie wyleczysz, a z kolei rotowanie olejami to też nie do końca trafiony pomysł, bo jak jezdzisz na jednym to przynajmniej możesz sobie monitorować eksploatacyjnie silnik, a jak co wymianę kombinujesz to....nie wiesz na dobrą sprawę nic lub bardzo niewiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy olej Motul 8100 X-Clean FE  który został zastąpiony olejem Motul 8100 X-Clean EFE zachował normy vw 502.00? bo na opakowaniu takiej informacji nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W formie testowej dolałem ponad litr oleju 15w40. Na następny dzień pierwszy raz usłyszałem zawory :D Przejechałem 300 km na takiej mieszance oleju, co ciekawe poziom praktycznie się nie zmienił - w sensie spaliło go ze dwa razy mniej.

Nie polecam ani 10w ani 15w, chociaż jeśli chodzi o kasę to wychodzi pół miliona złotych taniej :D 15w - 40 zł za bańkę!!! :D 

Edytowane przez Rosomak91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam również mam problem z olejem w tym silniku. Po przeczytaniu miliona komentarzy w tym wątku mam tylko jeszcze większy mętlik w głowie ?.

Zapytam was tylko czy gdy zapali się kontrolka o niskim stanie oleju a ja zrobię dolewkę kontrolka powinna automatycznie sama zniknąć czy samemu muszę ja wyłączyć? (Akurat tego nie zauważyłem nigdzie w żadnym poście) 

Od siebie dodam, że po wymianie oleju ( valvoline 10v40) i założeniu nowego filtra pobieranie oleju było ok, 0,7-1l na 2 tys km a po robieniu dolewki mobile 1 10v40 jest jakoś w granicach 1litra na 500-700 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka niskiego stanu oleju zapala się gdy poziom oleju mierzony po wyłączeniu silnika osiąga minimum na bagnecie. 

Po dolaniu oleju i włączeniu silnika pokazuje się komunikat OK!,.. 

U mnie jest tak:

Jeżdżę na MOTUL X-CESS 8100 5W49

Przebieg 186000 km

Jak zapala się kontrolka niskiego stanu, to dolewam 0,5 litra. 

Kolejne zapalenie kontrolki będzie za ok. 1000km,... To już sprawdziłem kilka krotnie. 

Czyli mi bierze 0,5 litra na 1000km

Zurzycie oleju cieszy mnie, bo jest to Zurzycie normatywne przewidziane przez producenta. 

Jest to napisane w książce serwisowej. 

Tłumaczenie z Duńskiego:

Poziom oleju w obszarze - Musisz napełnić większą ilością oleju.  Poziom oleju powinien znajdować się w obszarze a. Zależnie od stylu jazdy i warunków pracy, zużycie oleju może wynosić do 0,5 1/1000 km.  Pierwsze 5000 km może być większe.  Dlatego też poziom oleju musi być regularnie sprawdzany w dowolnym momencie i przed długą podróżą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kontrolka zapaliła się podczas jazdy. Z Twojej odpowiedzi nadal nie wiem czy kontrolka powinna zniknąć po dolaniu oleju czy muszę sam ja wyłączyć. 

Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Wyku napisał:

U mnie kontrolka zapaliła się podczas jazdy. Z Twojej odpowiedzi nadal nie wiem czy kontrolka powinna zniknąć po dolaniu oleju czy muszę sam ja wyłączyć. 

Pozdrawiam:)

Jadę...

Zapala się kontrolka 

Staje, gasze silnik

Wyciągam bagnet i stwierdzam min na wskazniku

Dolewam 500ml

Wsiadam do auta, 

Przekrecam klucz,... Zapala się kontrolka OK! 

Odpalam silnik i jadę kolejne 1000km

Nic nie musisz kasować, wystarczy że dolejesz olej. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wygląda to tak, że zapaliła się kontrolka, przyjechałem jakieś 15 km zgasiłem silnik i stał tak 8h po czym dolalem olej. Po 4 godzinach na bagnecie pokazuje że olej jest w odpowiednim stanie a kontrolka nadal się świeci. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne... Wszystkie dolewki wylaczaly mi kontrolę. To kiedy uzupełniałem nie miało znaczenia.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś innym miał podobny przypadek bądź wie o co może chodzić? Oleju dolalem 500 ml, gdy włączyła się kontrolka na bagnecie poziom pokazywał trochę mniej od połowy. Po dolaniu jest cały bagnet. A może coś z czujnikami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy, gdy silnik jest włączony to z połowy na bagnecie może zrobić się minimum gdy olej znajdzie się w całej arterii. Jak jeszcze dodasz gazu i wraz zabierze więcej oleju, do tego olej przemieści się na tył miski i czujnik odsłonięty. Po takim komunikacie najlepiej jest zgasić zapłon i od nowa włączyć, jak zniknie lampka to nie ma się czym martwić. Gorzej jak zapala się co chwilę pomimo odpowiedniego poziomu, w tedy może padać czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo czujnik wadliwy albo słabe ciśnienie oleju i czujnik daje znać. Zmierz ciśnienie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka poziomu oleju (żółta lampa alladyna) gaśnie nie po jego dolaniu o po otworzeniu komory silnika... Zapali się po następnych 100 km. Jak masz maskę w górze na fisie pokazuje że maska jest otwarta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rosomak91 napisał:

Kontrolka poziomu oleju (żółta lampa alladyna) gaśnie nie po jego dolaniu o po otworzeniu komory silnika... Zapali się po następnych 100 km. Jak masz maskę w górze na fisie pokazuje że maska jest otwarta?

Nie zawsze, ale jest to ze sobą powiązane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.09.2019 o 14:05, Rosomak91 napisał:

Kontrolka poziomu oleju (żółta lampa alladyna) gaśnie nie po jego dolaniu o po otworzeniu komory silnika... Zapali się po następnych 100 km. Jak masz maskę w górze na fisie pokazuje że maska jest otwarta?

U mnie w ogóle nie pokazuje gdy mam maskę otwartą. W takim razie pewnie czujnik lub bezpiecznik jest do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarzę, to nie wszystkie wersje fisu pokazywały otwarcie maski. Ja miałem w b5 zwykłego jeagera i mi nie pokazywało, nie było nawet wiązki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Langista napisał:

Z tego co kojarzę, to nie wszystkie wersje fisu pokazywały otwarcie maski. Ja miałem w b5 zwykłego jeagera i mi nie pokazywało, nie było nawet wiązki.

Na moje oko B6stki wszystkie mają takie rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...