Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Nierównomierne ćwierkanie silnika po porannym odpaleniu


Johanus

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni zauwazyłem nastepujący problem. Po odpaleniu silnika słychac nierównomierne cwierkanie (czy cykanie). Problem ma miejsce przez okolo 2-3 minuty. Auto nie traci mocy, nie kopci. Nadmieniam ze auto jest garazowane i podczas odpalania nie jest absolutnie zimne.

Pozniej w ciagu dnia, nawet gdy auto stoi na dworze okolo 8 godzin nie ma tego objawu. Niestety problem wraca jak bumerang co rano (wiac konieczny jest dłuższy postój).

Na cozwrócić uwagę, co to może byc Waszym zdaniem?

Dzieki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki jest koszt tego sprzęgiełka i gdzie kupić? może numer części ktoś poda? :cool1:

też mi ćwierka po nocy :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paski własnie sa po wymianie (alternatora i klimy).Przyczyną koniecznosci wymiany bylo u mnie brak oslony dolnej. Drobne kamyczki dostaly sie na pasek alternatora (po 35 tys km). Cwierkanie przy paskach brzmi inaczej. Jest rownomierne przede wszystkim, nadto nie przestaje cwierkac auto nawet po rozgrzaniu...

Z tym sprzeglem alternatora moze byc to dobry kierunek, poniewaz jakis czas temu palila sie u mnie kontrolka ladowania. Wygladalo to tak:

najpierw mrugala,potem zapalila sie na stale. Byc moze zawiesily sie szczotki w alternatorze. Rozladowal mi sie akumulator. Naladowalem go i od tego czasu nie ma poblemu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do alternatora stosowane byly 4 lub 5 rodzai sprzegiel . zanim kupisz nowe wykrec swoje i sprawdz nr . sprzegla roznily sie od siebie i moga nie pasowac . ja wykrecalem moje i mam inny nr niz ktos podal wczesniej . do mojego sprzeglo jest akurat naj drozsze i kosztuje 330 zl .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie będę wymieniał sprzęgiełko alternatora są dwa rodzaje jedno kosztuje około 150 zł drugie 250 zł trzeba podać numer vin ja niestety mam te droższe już kupiłem do wymiany tego sprzęgiełka potrzebny jest klucz pneumatyczny żeby gwint puścił lub specjalny klucz który jest na allegro za 70 zł następną sprawą jest wyjęcie alternatora dolna śruba alternatora jest za długa i trzeba by zdemontować wiatrak lub ją obciąć i w tedy alternator wyjdzie bez problemu jeszcze robią w ten sposób że wyłamują łopatki w wiatraku ale nie polecam koszt wymiany sprzęgiełka jak dostarczysz alternator to 30 zł a tak całość roboty od 50 do 100 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja teraz nie wiem bo u mnie to ćwierkanie pojawia się tylko wtedy gdy auto postoi z 2-3 dni.. Po odpaleniu trwa to tylko jakieś 2 minuty... żadnych niepokojących znaków nie ma a jak by się przysłuchać to tak jak by pasek :mysli: osłony dolnej też nie mam i miał nie będę bo zostawiam ją na drodze średnio raz na tydzień :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po wymianie sprzęgiełka nie było łatwo po wyjęciu alternatora trzeba było zespawać stare sprzęgiełko bo za cholerę klucz pneumatyczny nie mógł odkręcić gwintu tak było mocno dokręcone ale już jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie będę wymieniał sprzęgiełko alternatora są dwa rodzaje jedno kosztuje około 150 zł drugie 250 zł trzeba podać numer vin ja niestety mam te droższe już kupiłem do wymiany tego sprzęgiełka potrzebny jest klucz pneumatyczny żeby gwint puścił lub specjalny klucz który jest na allegro za 70 zł następną sprawą jest wyjęcie alternatora dolna śruba alternatora jest za długa i trzeba by zdemontować wiatrak lub ją obciąć i w tedy alternator wyjdzie bez problemu jeszcze robią w ten sposób że wyłamują łopatki w wiatraku ale nie polecam koszt wymiany sprzęgiełka jak dostarczysz alternator to 30 zł a tak całość roboty od 50 do 100 zł

Żeby wyciągnąć alternator nie trzeba demontować wiatraka!!!

Stara gadka mechaników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie będę wymieniał sprzęgiełko alternatora są dwa rodzaje jedno kosztuje około 150 zł drugie 250 zł trzeba podać numer vin ja niestety mam te droższe już kupiłem do wymiany tego sprzęgiełka potrzebny jest klucz pneumatyczny żeby gwint puścił lub specjalny klucz który jest na allegro za 70 zł następną sprawą jest wyjęcie alternatora dolna śruba alternatora jest za długa i trzeba by zdemontować wiatrak lub ją obciąć i w tedy alternator wyjdzie bez problemu jeszcze robią w ten sposób że wyłamują łopatki w wiatraku ale nie polecam koszt wymiany sprzęgiełka jak dostarczysz alternator to 30 zł a tak całość roboty od 50 do 100 zł

Żeby wyciągnąć alternator nie trzeba demontować wiatraka!!!

Stara gadka mechaników.

Nie trzeba demontować wiatraka wystarczy że obetniesz dolną śrubę alternatra jakimiś nożycami i alternator wychodzi bez problemu a w miejsce tej śruby dajesz drugą wkładasz ją z drugiej strony i od zewnątrz skręcasz na nakrętkę lub jeśli nie chcesz ciąć śruby tak jak pisałem wyżej wyłamują dwie łopatki które przeszkadząją żeby ta śruba wyszła albo ostatnie wyjście rozebranie całego przodu zdjęcie wiatraka i zdjęcie wisko i w tedy ta śruba wyjdzie także wybór należy do was

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie będę wymieniał sprzęgiełko alternatora są dwa rodzaje jedno kosztuje około 150 zł drugie 250 zł trzeba podać numer vin ja niestety mam te droższe już kupiłem do wymiany tego sprzęgiełka potrzebny jest klucz pneumatyczny żeby gwint puścił lub specjalny klucz który jest na allegro za 70 zł następną sprawą jest wyjęcie alternatora dolna śruba alternatora jest za długa i trzeba by zdemontować wiatrak lub ją obciąć i w tedy alternator wyjdzie bez problemu jeszcze robią w ten sposób że wyłamują łopatki w wiatraku ale nie polecam koszt wymiany sprzęgiełka jak dostarczysz alternator to 30 zł a tak całość roboty od 50 do 100 zł

Żeby wyciągnąć alternator nie trzeba demontować wiatraka!!!

Stara gadka mechaników.

Nie trzeba demontować wiatraka wystarczy że obetniesz dolną śrubę alternatra jakimiś nożycami i alternator wychodzi bez problemu a w miejsce tej śruby dajesz drugą wkładasz ją z drugiej strony i od zewnątrz skręcasz na nakrętkę lub jeśli nie chcesz ciąć śruby tak jak pisałem wyżej wyłamują dwie łopatki które przeszkadząją żeby ta śruba wyszła albo ostatnie wyjście rozebranie całego przodu zdjęcie wiatraka i zdjęcie wisko i w tedy ta śruba wyjdzie także wybór należy do was

Panowie jakie cięcie śruby?Ta śruba jest tak dopasowana że wychodzi na styk bez problemu!!!Czy nie ma u was nikogo na spotach kto sam to robił i wam pokazał?Klucz 15 odginamy napinacz,ściągamy pasek i odkręcamy 2 śruby.

Z takimi pomysłami jw nie podchodził bym do naprawy Audi.Z Wrocławia do Wielunia nie daleko zapraszam kolegę to mu pokaże.[br]Dopisany: 17 Listopad 2009, 20:42_________________________________________________

muszę się temu bliżej przyjrzeć :evil:

SoMeS,jak wyciągniesz alternator to przypacz się jego budowie i pomyśl czym kierował się konstruktor,trzy minuty roboty przy demontażu.

Mamy takie same motorki z tego samego roku :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Maro :wink4:

jak prześwietlę wszystko z bliska i sprawdzę wszystkie możliwości to alternator też wyłożę na stół

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku jeśli jest oryginalna śruba to nie wyjdzie przecież nie opisywałbym tego jakby wyszła nawet jak wpiszesz w gogle wyjęcie alternatora audi a4 czy passat tdi jest tak samo opisane aha alternator jest mocowany na trzy śruby szkoda że nie mieszkasz bliżej bym ci udowodnił kolego że mam racje :) a co do zlotów czy spotów to sam je organizuje we Wrocławiu w klubie audi 80 które też posiadam :) pozdrawiam i bez obrazy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku jeśli jest oryginalna śruba to nie wyjdzie przecież nie opisywałbym tego jakby wyszła nawet jak wpiszesz w gogle wyjęcie alternatora audi a4 czy passat tdi jest tak samo opisane aha alternator jest mocowany na trzy śruby szkoda że nie mieszkasz bliżej bym ci udowodnił kolego że mam racje :) a co do zlotów czy spotów to sam je organizuje we Wrocławiu w klubie audi 80 które też posiadam :) pozdrawiam i bez obrazy

:mysli: Masz inne śruby? Inny alternator? Ja mam BOSCHA i wyciągam go w trzy minuty,w 1Z jest to samo i wychodzi bez problemu,bez cięcia :notworthy: Każdy jeden kto sam go demontował będzie wiedział.

Przyjedź na spota do Wielunia to Ci udowodnię,jeżeli nie to zwracam za paliwo

W niedziele 22.11.09 z ekipą będziemy chyba na wyjazdowym spocie w Częstochowie.

80-tką też kiedyś śmigałem :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam alternator BOSCH a tu masz przykład że tak jest jak piszę :)

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=11387

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic925385.html to by było na tyle widocznie były stosowane dwa

rodzaje śrub :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam alternator BOSCH a tu masz przykład że tak jest jak piszę :)

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=11387

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic925385.html to by było na tyle widocznie były stosowane dwa

rodzaje śrub :)

Z praktyki wiem co innego,jak bym tego nie robił to bym nie prawił,kiedyś Ci udowodnię :hi:[br]Dopisany: 18 Listopad 2009, 22:49_________________________________________________Nie wieże że tu na forum nie robił nikt tego bez rezania :mysli:

(brak potwierdzeń fachowców co robią "sami" u mechaników) :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...