Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Zepsuty EGR czy ADR (n18)?


Armi

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdzałem sprawność osprzętu silnika wg http://www.a4-klub.pl/smf/diagnostyka_vag/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html

Przepływomierz,termostat ok, kierownice w turbo się troszkę zapiekają.

Doszedłem do testu EGR:

1. Analiza grupy 003 w próbie statycznej

Wartości pozycji 2 i 3 powinny utrzymywać się w granicach 200 jednostek [dla obu pozycji].

U mnie 290 dla 2 i 520 dla 3 pozycji.

Pozycja 4 – wysterowanie zaworu - winna utrzymywać się w granicach 40%.

U mnie 4,8%

2. Analiza grupy 003 w próbie statycznej Basic Settings

Pozycja 3. W przypadku trybu OFF, winna być ona wysoka [400 i więcej] u mnie ponad 500 z kolei w trybie ON, winna być wyraźnie mniejsza – zbliżona do poz. 2 i 3 z próby statycznej zwykłej [ok. 180]. U mnie +/- 250.

Pozycja 4 określa wysterowanie zaworu EGR:

U mnie EGR OFF 0% a EGR ON 99,6% (nie otwiera się do końca?)

Testy przeprowadzałem kilka razy, nie mam zaślepionego EGR. Vag nie wywala żadnego błędu związanego z EGR.

Pełne logi tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_prosze_o_analize_logow-t95713.0.html

_________________________________________________

Czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi co się dzieje? Co z tym zrobić (zaślepiać EGR, zostawić tak jak jest?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wykonaniem statycznej próby gr. 003 zrób przygazówkę i zobacz jaka będzie wartość pozycji 3... pozycja 4 gr. 003BS jest jak najbardziej prawidłowa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linki działają

chodzi mi o linki do zdjęć z logami

Chyba http://www.vpx.pl/ padło. Poczekam jeszcze trochę i przeniosę wszystkie zdjęcia na inny serwer :angry:

_________________________________________________

Spanky, jeśli wszystko jest ok. To skąd mogły się wziąć różnice (napisane na czerwono)?

Stat 003

1edKV9.jpg

Xmaqr.jpgBS 003

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wg mnie jest ok. Nie pasuje Ci to ponieważ przed zrobieniem logu 003stat powinieneś przegazować silnik, ponieważ jak pochodzi dłużej na wolnych obrotach EGR automatycznie przestawia się w tryb OFF. Stąd Twoja panika ;) W 003BS - a to jest log, który tak naprawdę mówi nam czy EGR się zamyka i otwiera prawidłowo - wszystko wygląda ok.

Pozdrawiam. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wg mnie jest ok. Nie pasuje Ci to ponieważ przed zrobieniem logu 003stat powinieneś przegazować silnik, ponieważ jak pochodzi dłużej na wolnych obrotach EGR automatycznie przestawia się w tryb OFF. Stąd Twoja panika ;) W 003BS - a to jest log, który tak naprawdę mówi nam czy EGR się zamyka i otwiera prawidłowo - wszystko wygląda ok.

Pozdrawiam. :hi:

Dzięki za odpowiedź :notworthy:

Niby przegazowywałem i próbowałem wielokrotnie ale spróbuję jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...