Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] Bierze ciecz chłodzącą, głowica zrobiona


Jaroos

Rekomendowane odpowiedzi

Termostat to urządzenie mechaniczne - nie ma nic wspólnego z elektryką. Czujnik temp służy do wyświetlania info na desce oraz daje info ECU o temp silnika - w niskim temp ecu wie o tym i zmienia parametry pracy silnika bo to aby ułatwić rozruch, szybciej dogrzać auto itp. Sam czujnik też nie ma żadnego wpływu na gotowanie się auta. Chyba że ktoś ma elektryczny wiatrak chłodnicy - ale to zazwyczaj jest osobny czujnik umieszczany na dole chłodnicy - to wtedy auto w lecie przy upałach i w korkach mogłoby się grzać, ale raczej nie zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjade jutro i zrobię test głowicy zobaczymy bo tylko to zostało a pompa wody odpada? Jeśli by były wirniki zepsuto to co by się działo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może rury słabe i po rozgrzaniu stają się elastyczne i zapadają się po prostu , siadaj do wozu przygazuj i niech ktoś ogląda po kolei czy któraś nie spłaszcza się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może rury słabe i po rozgrzaniu stają się elastyczne i zapadają się po prostu , siadaj do wozu przygazuj i niech ktoś ogląda po kolei czy któraś nie spłaszcza się...

Sprawdzić można aczkolwiek mało prawdopodobne tym bardziej że kolega mówi iż węże są twarde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie twarde a pompę jak mogę sprawdzić? Muszę pewnie ja wymontowac ale gdyby pompa to nie byłoby ogrzewania wtedy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc na przykładzie poprzednich silników VAG (podejrzewam że u ciebie jest podobnie) - pompę można sprawdzić wyciągając termostat. Wtedy ją widać. Możesz obejrzeć wirnik i ewentualnie zobaczyć czy się kręci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A fakt, czyli tam pompa napędzana jest paskiem rozrządu. To trochę lipa. Nie miałem z tym do czynienia więc nie pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasz ty masz B6 ? bo jak tak to tam siedzi elektryczny termostat i czujnik naprawde moze miec cos wspolnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasz ty masz B6 ? bo jak tak to tam siedzi elektryczny termostat i czujnik naprawde moze miec cos wspolnego

O widzisz, nie wiedziałem że wpadli na coś takiego aby i tą prostą rzecz skomplikować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadza się jest zabudowany gorzej jak to nie będzie pompa wody to chyba już wszystkie możliwości wyczerpalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tak temperatura cały czas. 90 nic nie skacze wąż twardy górny przy chłodnicy jak odkrece korek to wywala płyn jakby za duże ciśnienie bylo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o same przyczyny to mogą być 3: płyn się gotuje, układ jest zapowietrzony i po nagrzaniu wzrasta ciśnienie (powietrze w układzie znacznie zwiększa objętość po nagrzaniu), uszczelka, głowica itp - dostawanie się kompresji do układu. Innych możliwości nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmien korek zbiorniczka wyrownawczego. Jego zadaniem jest upuscic cisnienie z układu chlodzena a u ciebie najwyrazniej tego nie robi. daj znac po wymianie tego korka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmien korek zbiorniczka wyrownawczego. Jego zadaniem jest upuscic cisnienie z układu chlodzena a u ciebie najwyrazniej tego nie robi. daj znac po wymianie tego korka

Fakt, zapomniałem o tym przypadku. Spotkałem się z tym kiedyś u kumpla w A80. Pomogła mu dopiero wymiana na ori korek - na jakiś tanich zamiennikach było tak samo. Ale w A4 nie czytałem o takim przypadku ale kto wie. Tak czy siak zacznij od nagrzania auta z odkręconym korkiem. Zobacz co wtedy się będzie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pasek rozrzadu to element wielokrotnego użytku, jesli nie minął termin jego wymiany. Zaznacz kierunek i mozesz smiało zdjąć i sprawdzić co słychać w pompie wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...