Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF 2.0 TDI PD


piotr_1982

Rekomendowane odpowiedzi

Są dwa sposoby wypalania DPF-a, pasywny i aktywny.


===> http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Diesel_Particle_Filter_Emergency_Regeneration


Pasywne wypalanie zachodzi inensywnie,samoczynnie (bez ingerencji sterownika silnika ) , gdy temperatura spalin przekroczy 650 st. C.

Jeździłem ostatnio z podpiętym VAG-iem i obserwowałem kanał 75, przy równej jeździe w granicach 120-130 km/h temperatura za turbiną przekraczała 700 st.C.

Po krótkiej chwili 680 st.C stabilizowało się też przed DPF-em.

Po 20 km takiej jazdy zapełnienie DPF-a spadło z 14 % do 2 %.

Przy bucie w podłodze, jadąc lekko pod górkę temp przed turbo bez problemu osiągała 850 St.C :)

Jeżeli jeździsz w trasy i sprzętu nie żałujesz , to z DPF-em nie powinno być problemu, powinien oczyścić się samoczynnie, za wyjątkiem przypadków:

- Zbyt duża dawka paliwa w stosunku do powietrza ( żeby cegiełka się wypaliła, potrzebny jest nadmiar tlenu w spalinach, sama temperatura nie wystarczy :naughty: )

- Silnik produkuje sadze w ilościach większych niż są się w stanie w tym samym momencie wypalić w filtrze (np. mocno lejące wtryski )

- Uszkodzony wkład filtra ( zapopielony, zaklajstowany mieszaniną sadzy z olejem z padającego turbo,stopiony z powodu zbyt dużej temperatury, albo po prostu zatkany sadzami podczas jazdy miejskiej z niesprawną elektroniką sterującą aktywną regeneracją :naughty: )

- Uszkodzony czujnik różnicy ciśnień lub zatkane przewody idące do niego ( to akurat powinien pokazać nam podpięty VAG )

Wykonując taką jazdę ( oczywiście jeżeli nie ma na FIS-ie info nakazującego jazdę regeneracyjną), możemy ocenić stan silnika i samego wkładu filtrującego.

Starając się utrzymać temp przed turbo ok 700 st.C i przejeżdżając kilkadziesiąt km. powinniśmy spowodować oczyszczenie filtra praktycznie w okolice 0%.

Jeżeli to się uda, to możemy przyjąć za pewnik, że jakość spalin i stan techniczny filtra są dobre, a problemy w mieście powoduje osprzęt nadzorujący aktywną regenerację.

Aktywne wypalanie DPF-a powinno się uruchomić, jeżeli nie następuje wypalanie pasywne i stopień zapełnienia filtra przekroczy określone procentowe zapełnienie filtra (wartość zależna od konstrukcji danego DPF-a).

Muszą być tylko do tego zapewnione odpowiednie warunki.

Za ich przygotowanie odpowiada sterownik silnika, który korzystając z danych dostarczanych przez czujniki temperatury ( zazwyczaj 3szt, przed turbo, przed DPF-em i za DPF-em),sondy lambda i czujnika różnicy ciśnień między wlotema wylotem z DPF-a .

Dokładając do tego odpowiednie sterowanie EGR-em, dotryskiem paliwa, stopniem doładowania w powietrze i obciążeniem silnika (chociażby włączając różne odbiorniki elektr.) stara się on uzyskać warunki odpowiednie do regeneracji aktywnej jak najwcześniej.

Nowsze konstrukcje potrafią takie warunki wytworzyć nawet na biegu jałowym silnika :naughty:

Jak widać za aktywną regenerację filtra odpowiada bardzo dużo czynników, niesprawność osprzętu,albo nieprawdziwe wskazania któregoś z czujników, nieprawidłowa praca osprzętu silnika, powodują że warunki nie zostają spełnione i po prostu aktywne wypalanie się nie uruchomi. :decayed:

I teraz, żeby "to to" naprawić , trzeba mieć odpowiednią wiedzę, najłatwiej jest go wyciąć i sprzedać na skupie, a klienta wysłać na korektę programu :hi:

Czasami, po dokonaniu diagnostyki silnika i osprzętu jest to jedyne rozsądne wyjście (ogólne zużycie motoru i filtra ze względu na przebieg lub uszkodzenia ,których koszt naprawy jest nie do zaakceptowania)

W dużej ilości przypadków jesteśmy w stanie przywrócić jego sprawność rozsądnym kosztem i będzie nam służył jeszcze długo, potrzeba tylko kogoś , kto to ogarnie :decayed:

P.S.

Przybywanie oleju jest oznaką, że DPF się " nie wyrabia" i bardzo często podejmuje próby aktywnej regeneracji.

Wcale nie oznacza, że jest to jego wina, jeżeli stopień zapopielenia cegły jest w normie , to stan silnika i jego osprzętu jest za to odpowiedzialny.

Jego wycięcie w takim przypadku , powoduje że użytkownik pisze następny wątek pod tytułem : Po wycięciu DPF-a auto mocno dymi :kox:

W BPW bez programu raczej nie zobaczycie temperatury spalin przed turbo powyżej 810 st.C.

Nie pozwoli na to limiter , który ją ogranicza jak dobrze pamiętam do 805 st. C :wink:

A tak w ogółe to się trochę zagalopowałem , bo wątek o AVB, a tam DPF-a raczej ciężko uswiadczyć (chyba że ktoś dołożył, ale to już inna bajka ) :naughty:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

usuwasz fizycznie,zamiast niego wspawujesz rurke ... zostawiasz czujnik temp spalin,czujnik roznicy cisnien tez wywalasz

zostaje tylko korekta w sofcie i po problemie ...

firmy tuningowe ograniaja temat mechanicznie i softowo ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a te metalowe przewody wkręcane w puszkę dpf?

To sa przewody ( rurki metalowe ) ktore ida do czujnika roznicy cisnien :wink4:

Przy wyrzucenia DPFa nie beda potrzebne , wylacza sie go programowo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie został czujnik różnicy ciśnień tylko został wyłączony programowo. Witek powiedział, że tak jest lepiej bo wszystko wygląda jak w serii :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Zastanawiam sie nad wywaleniem dpfa. Nie mam z nim na razie zadnego problemu poza tym, ze przybywa mi oleju w silniku. Od niedawna robie glownie krotkie trasy (silnik osiaga 90 stopni w momencie kiedy dojezdzam do pracy i go wylaczam). Ile kosztuje cala operacja? Z tego co czytalem wywalenie filtra ma same pozytywne skutki. Paliwo nie dostaje sie do oleju, lepsze osiagi, mniejsze zuzycie paliwa. No chyba ze sie myle to wyprowadzcie mnie z bledu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego miałem taki sam objaw jak ty, co do spalania to nie zauważyłem różnicy i cały zabieg kosztował mnie 700 zł w poznaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego miałem taki sam objaw jak ty, co do spalania to nie zauważyłem różnicy i cały zabieg kosztował mnie 700 zł w poznaniu

Dlaczego akurat robiłeś to w poznaniu czy chodziło o koszt czy coś innego,pewnie też mnie to czeka w przyszłości?:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakby co? Do czego moze sie to przydac?

A choćby do tego żeby go spieniężyć :wink: ja za swój dostałem ponad 500 pln-ów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w takiej sytuacji usluga za 1000PLN zaczyna miec rozsadna cene. Wklad sprzedales na alledrogo czy wzieli od Ciebie go w zakladzie usuwajacym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słyszałem o przypadku wysypania sie sterownika silnika po usunieciu DPF'a... gosc pojechał na usuniecie - zrobili... zadowolony pojechał a na drugi dzien silnik uruchomił i nie miało mocy-kontrolka silnika - sterownik w śmieci ponoc... ale ile w tym prawdy i jak to sie potoczyło- nie wiem

ale wiem ze jak u mnie sie DPF wysypie to go wycharatam napewno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w takiej sytuacji usluga za 1000PLN zaczyna miec rozsadna cene. Wklad sprzedales na alledrogo czy wzieli od Ciebie go w zakladzie usuwajacym?

Ja dpf wywaliłem sam przy okazji innych prac. Na usunięcie programowe jadę na dniach do Mirka z ECU. Cały środek sprzedałem w skupie katalizatorów. Mój totalnie był zabity popiołem bo ktoś długo jeździł z walniętą przepływką i zawaliło go totalnie. Po kastracji i wymianie przepływki autko w końcu odżyło :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a znacie dobrego mechanika do usunięcia DPF na terenie Łodzi i okolic ..

aaa i niektóre zakłady proponuja emulatory (2tys.).

Czy warto..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w takiej sytuacji usluga za 1000PLN zaczyna miec rozsadna cene. Wklad sprzedales na alledrogo czy wzieli od Ciebie go w zakladzie usuwajacym?

Ja dpf wywaliłem sam przy okazji innych prac. Na usunięcie programowe jadę na dniach do Mirka z ECU. Cały środek sprzedałem w skupie katalizatorów. Mój totalnie był zabity popiołem bo ktoś długo jeździł z walniętą przepływką i zawaliło go totalnie. Po kastracji i wymianie przepływki autko w końcu odżyło :wink:

Jak był zawalony popiołem to albo ktoś jeździł na zwykłym 505.01, lał mixol do zbiornika lub auto ma bardzo duży przebieg, z przepływki się popiołu nie nasypało :decayed:

---------- Post dopisany at 14:50 ---------- Poprzedni post napisany at 14:45 ----------

Panowie, a znacie dobrego mechanika do usunięcia DPF na terenie Łodzi i okolic ..

aaa i niektóre zakłady proponuja emulatory (2tys.).

Czy warto..?

Usunąć z programu i emulator niepotrzebny, chyba że masz zamiar kiedyś do niego wrócić :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki olej trzeba używac (sorry pewnie jest gdzies na forum)?

Obecnie uzywam Castrol 5w30 , czy jest oki ?

... a i czy auto strasznie kopci po zdjęciu DPF`a ?

---------- Post dopisany at 10:36 ---------- Poprzedni post napisany at 10:30 ----------

ojj właśnie znalazłem… musi spełniać normę 507 .. czyli ten Castrol powinien być oki ...Jeśli chodzi o DPF to u mnie rzeczywiście za małe odcinki pokonuje, dlatego ostatnio zauważyłem lekki przyrost oleju 2mm powyżej max . Zastanawiam się czy nie wymienić oleju częściej ... Obecnie robię jakieś 12tys rocznie i wymieniam raz na rok ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...