Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF 2.0 TDI PD


piotr_1982

Rekomendowane odpowiedzi

Liqui Moly Top Tec 4200 o klasie lepkości 5w30. Norma 507.00. A jak go wytniesz to wracasz do normy 505.01 na PD lub nawet 505.00 na CR.

Castrolem mozna smarować zawiasy od deski klozetowej co by nie skrzypiała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wlasnie wyrzucilem DPFa. No i jestem pod wrazeniem jesli chodzi o spalanie. Co prawda dopiero pol zbiornika wyjezdzilem ale juz widze ze zuzycie paliwa spadlo o okolo 1l/100km. Tyle na trasie. W miescie troche mniej ale i tak jest niezle.

Czyli teraz przy wymianieoleju moge wrocic do normy 505? Wyjdzie na pewno taniej. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy Twoje autko jest na PD czy CR ??

Ja dzisiaj zalewam do 3.0 tdi Liqui Moly Diesel Synthoil 5w40 wg normy 505.00 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale bardzo kopci ?

I czy rzeczywiscie nic sie z autem nie stanie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy mocno będzie kopcił po usunięcu DPF-a, zależy od ogólnego stanu silnka :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy normalnej eksploatacji nie powinna wcale dymić, jak dasz w palnik to ma prawo :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy Twoje autko jest na PD czy CR ??

Ja dzisiaj zalewam do 3.0 tdi Liqui Moly Diesel Synthoil 5w40 wg normy 505.00 ;)

Ja mam BRD czyli PD.

Co do kopcenia to jak sie mocno przycisnie to dymka pusci. Inne zauwazalne skutki usuniecia DPFa to zapach z wydechu jak ze starego, poczciwego AWXa i zauwazalnie mniejsze zuzycie paliwa. Chyba tez glosniej slychac turbo przy niskich obrotach. Przy wyzszych bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy Twoje autko jest na PD czy CR ??

Ja dzisiaj zalewam do 3.0 tdi Liqui Moly Diesel Synthoil 5w40 wg normy 505.00 ;)

Ja mam BRD czyli PD.

Co do kopcenia to jak sie mocno przycisnie to dymka pusci. Inne zauwazalne skutki usuniecia DPFa to zapach z wydechu jak ze starego, poczciwego AWXa i zauwazalnie mniejsze zuzycie paliwa. Chyba tez glosniej slychac turbo przy niskich obrotach. Przy wyzszych bez zmian.

Poczęstuj go Liqui Moly Top Tec 4100 5w40. Ma aprobatę 505.01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale bardzo kopci ?

I czy rzeczywiscie nic sie z autem nie stanie ...

nic sie z autem nie stanie, bez obaw. mi troszke zakopci przy odpaleniu i jak ostro dam w rure tez dymka pusci ale to nic przerazajacego.

smialo wywalaj dpf, same superlatywy. tez mialem dylematy czy go wywalac, teraz jestem przekonany na 100 % ze to byla odpowiednia decyzja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki ... w takim razie wywalę go w połowie Czerwca (umówię się z mechanikiem na termin) ..

przy okazji po raz ostatni zrobię dłuższa trasę nad morze 550km(DPF wypali się lekko) ...

Po wszystkim dam znać jak poszło ..

PS. Koles w Łodzi zaproponował mi usuniecie za 700zł .. to chyba dobra cena..

---------- Post dopisany at 14:19 ---------- Poprzedni post napisany at 13:59 ----------

Właśnie rozmawiałem z kolesiem jak się uda to załatwię temat w przyszłym tyg...

Mechanik powiedział , że nie usuwa w całości, tylko rozcina i usuwa wnętrze. Następnie odpowiednio ustawia wartości na kompie dla czujników...

Jeśli chodzi o gruz z DPF można spokojnie w tej postaci sprzedać na skupie katalizatorów. Tak twierdzi, ale to jeszcze sprawdzę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy Twoje autko jest na PD czy CR ??

Ja dzisiaj zalewam do 3.0 tdi Liqui Moly Diesel Synthoil 5w40 wg normy 505.00 ;)

Ja mam BRD czyli PD.

Co do kopcenia to jak sie mocno przycisnie to dymka pusci. Inne zauwazalne skutki usuniecia DPFa to zapach z wydechu jak ze starego, poczciwego AWXa i zauwazalnie mniejsze zuzycie paliwa. Chyba tez glosniej slychac turbo przy niskich obrotach. Przy wyzszych bez zmian.

Poczęstuj go Liqui Moly Top Tec 4100 5w40. Ma aprobatę 505.01

Od poczatku jestem wierny MOTUL-owi i raczej z niego nie zrezygnuje. Jedynie kupie specifica z norma 505. Lalem go do AWXa pare lat temu i bylem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciąłem- polecam. Oleju na inną klasę nie zmieniłem. Zmieniłem producenta- z Castrola na Millersa. Zmiana co 10-12kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki Panowie jestem po wycięciu ...

Wszystko poszło gładko i bezboleśnie 3h roboty..

Przy okazji zmieniłem olej i jak się okazało, miałem go po spuszczaniu prawie o 1L więcej . Cóż czyli to był dobry moment na to, aby pozbyć się DPF ..

Mam nadzieje, że w przyszłości nic się nie będzie działo .. Pozdrawiam ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest przy kontroli.

Słyszałem historię że w DE zatrzymali gościa bo kopciło mu z rury. Wzięli samochód na badania i stwierdzili że DPF został wycięty.

Koleś odstał 2000€ mandatu i został odholowany za zieloną strefę.

Dlatego ja zastanawiam się nad tym zabiegiem.

A może zamiast usuwać to kupić nowy:

Filtr Czastek Stalych DPF AUDI A4 2.0 TDI (3271655033) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakieś bajeczki lub zbieg okoliczności .. możliwe , że kopcił bo był padnięty silnik ( u mnie wbrew obawom wcale nie kopci, nawet przy mocniejszym depnięciu).. a jeśli chodzi o normę to sprawny silnik bez DPF`a emituje ilość spokojnie mieszcząca się w normach…

Po za tym jak widzę te kopcące stare złomy , to mam to głęboko w poważaniu .. do puki u mnie nie będzie puszczał „dużych dymków” to nie przejmuje się tym wcale .. Najważniejsze, że silnik już będzie pracował w normalnych warunkach..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez wyciąłem i wcale nie widzę kopcenia i minął problem przybywania oleju wiec nie ma się co zastanawiać:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie na mocnego programu, to nie powinien dymić. W przeciwnym wypadku przy depnięciu może puścić chmurę. Dodatkowo przy braku jakiegokolwiek kata będzie specyficzny zapach z wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem przed umówieniem się na wycinkę i program. Olej zmieniałem ze 2-3 miesiące temu. Myślicie, że po akcji z DPFem, zmieniać olej? czy dojeździć do tych 10k i dopiero zmienić? obecnie 2 raz zalałem Motulem X-Cleanem, wcześniej w DE autko jeździło na Shell Longlifie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...