Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF 2.0 TDI PD


piotr_1982

Rekomendowane odpowiedzi

VCDS  w kompie błędów brak.  Lampka  od DPF  się nie swieci.  DPF był wypalany przez warsztat miesiąc temu po zapaleniu kontroli z DPF. Nie umiem powiedzieć jak oni wypalali DPF ponieważ wczesniej nie miałem kabelka. Na ten moment chciałem sobie jedynie zobaczyć stopien zapełnienia itd....

Na kanale 68  w particle filter load coefficient mam obecnie 35% i rosnie. Jak  sie doczytałem to chyba przy 40%   powinna sie sama procedura załaczyc. Moje Audi robi  malutkie przebiegi przez moja zonę  i na bank nie dojdzie do wypalenia.  Pinem 27971 chciałem jedynie na ten moment podpatrzyć  parametry i  w razie czego przygotować sie na wypalanie.

Piszesz  że może nie ten kod.  A  można inaczej jak coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Krzysiek K napisał:

VCDS  w kompie błędów brak.  Lampka  od DPF  się nie swieci.  DPF był wypalany przez warsztat miesiąc temu po zapaleniu kontroli z DPF. Nie umiem powiedzieć jak oni wypalali DPF ponieważ wczesniej nie miałem kabelka. Na ten moment chciałem sobie jedynie zobaczyć stopien zapełnienia itd....

Na kanale 68  w particle filter load coefficient mam obecnie 35% i rosnie. Jak  sie doczytałem to chyba przy 40%   powinna sie sama procedura załaczyc. Moje Audi robi  malutkie przebiegi przez moja zonę  i na bank nie dojdzie do wypalenia.  Pinem 27971 chciałem jedynie na ten moment podpatrzyć  parametry i  w razie czego przygotować sie na wypalanie.

Piszesz  że może nie ten kod.  A  można inaczej jak coś?

Sorki, pomyliłem Cię z kolegą marcinq82

Pin znajdziesz na stronie RossTech'a - w zależności od silnika. Może wklepujesz nieprawidłowy i dlatego jest taki komunikat...

Po drugie, ten kod i cała procedura serwisowego wypalania dpf nie służy do podpatrywania wartości!
Myślałeś, że to aktywujesz i co? Wyskoczy Ci jakieś okienko z ciekawymi parametrami i sobie coś sprawdzisz? Nic bardziej mylnego... Wciskasz enter i tyle. Żeby cokolwiek zobaczyć musisz wejść w Measure Blocks i obserwować odpowiednie grupy. Dopiero tam zobaczysz, że temp za dpf wzrosła do 700-800st, że zapełnienie sadzą i popiołem maleje itd.

Po trzecie, jeżeli w aucie masz wszystko sprawne to nie ma sensu wypalać serwisowo/manualnie bo i tak musisz jechać w dłuższą trasę i tak (to nie b8, gdzie silnik jest w stanie osiągnąć odpowiednie warunki na postoju), a wtedy normalnie by Ci się załączyła procedura wypalania, bez wymuszania. Dla świętego spokoju weź ze sobą kompa, wklep odpowiednie grupy i zobacz czy się udało.

Na przyszłość, czytaj troche więcej przed wklepywanie różnych rzeczy do VCDS'a, bo może się to skończyć różnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek K.

Dopalanie serwisowe czyli włączenie tej procedury i jazda dopalająca to co innego jak sprawdzenie zapełnienia "cegły".

Włączenie procedury dopalania wymaga jazdy serwisowej w celu dokończenia tej procedury.

Sprawdzenie ile "cegła" jest zapełniona to wgląd w wartości rzeczywiste.

Ok. Zrozumiałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś posiada zużyty DPF lub wywalony wkład w środku i wstawioną rurkę to chętnie odkupię. Najlepiej od 1.9 TDi ewentualnie 2.0 TDi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile.mozna wolac za dpf.bede wyrzucać ze swojego auta i nwm ile.mozna za niego.dostac jak cos ok 27 paz bede mial na sprzedaż dpf bo juz mnie to.wkur.....bo wypala sie juz coraz częściej bynajmniej 2 razy na tydzień musze go przegonic na autostradzie wiecej paliwa spali niż tego pożytku tylko mam pytanie kata tez wyjeba...czy lepiej go zostawić ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz silnik bpw to dpf i kąt jest integralną częścią. Jak coś wywalasz wszystko. Sprawdź najpierw wałek rozrządu, czy Krzywki jeszcze ostre czy już śliwki. Ja u siebie wywaliłem dpf bo też mnie wkurw... A dwa tygodnie później okazało się że wałek mam wytarty,przez co niedomagał dpf.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wlasnie bpw walek raczej dobry bo w zeszłym roku byl wymieniony bo byl juz pęknięty jak sprowadzilem auto czuć ze to cholerstwo sie wypale bo po pierwsze śmierdzi jak cholera to na dodatek mam multi i zawiesza sie  na obrotach zawsze wieczorem jade na autostradę go przypalić ale na długo to  nie pomaga dzisiaj jechałem do roboty i . Znów to samo  zredukowalem 2 biegi zeby były  wysokie obroty to zaświecila mi sie kontrolka od świec 

A tak po za tematem ile moge za to dostać i moze ktoś to z forum kupuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka od swiec sie zapalila bo jakis blad wywalilo.. mozesz sprawdzic na vcds itp.

co do obrotow to sprawdzalem z logowaniem dynamicznym grup dpf, ze miedzy 2000-2500 samoistnie zachodzi proces na >4 biegu powyzej ilosc sadzy rosla. Nie trzeba katowac silnika wysokimi obrotami w celu wypalania

ceny sa rozne w roznych miejscach ... ale dostaniesz na pewno 500+ :decayed: teraz jest hossa na rynku metali ziem rzadkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to fajna cena bynajmniej cos sie zwróci za robocizne 

TrZeba sie tego pozbyć zużycie paliwa jak by to bylo 3.0 tdi smród jest straszny śmierdzi takim olejem spalonym albo cos w tym stylu 

Nic z tego.nie ma a powoduje same problemy ze samochodem 

A mam takie pytanie bo mam skrzynie multi i chciał bym zrobić jakis program zeby auto bylo bardziej energiczne tylko nwm ile moge podnieść moc by multi nie dostawało po d*pie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

multitronik ma ograniczenie max momentu jaki moze przeniesc, dlatego chyba nie ma sensu chipsa do tego.

Chyba ze znajdziesz w dobrej cenie tiptronica i zrobisz swap, a pozniej moc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No multi nie jest zbytnio fajna skrzynią ale na razie nie chcę jej ruszać bo. Była wymienian w Niemczech wiec skrzynie jest w miarę nowa 

A z tipem moze byc problem bo ciężko trafić w dobry stanie a tez bardZo nwm po ile one chodzą a w przyszłości bedzie trzeba wymienić bo chce silnik jakiś inny włożyć i cos sie mi zdaje ze Multi długo by nie wstrzymało 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa miesiące temu wycinałem DPF to za mój wkład dostałem 450 zł. Jakiś facet przyjechał do mnie bo dostał info od mojego mechanika że mam DPF. Przyłożył urządzenie i powiedział 400 ale wytargowałem te dodatkowe 5 dyszek.

195db76fe1bd60b323e5535aa50c53e4.jpg2b3a51fc34a2024515c50d88074b6a3b.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Multitronik to bardzo fajna Skrzynia. Uwielbiam, mam już dwa lata. Max moment to 400 Nm. Tyle powinna wytrzymać. Jak dobrze utrzymana to będzie ok. Olej tylko co 50tyś wymieniać i wio.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kornek1989:

Fajne foto cegły. Tylko żeby tak wyjąć cegłę z tego samochodu trzeba nieźle pociąć DPF-a a to zostawia ślady dla diagnosty. Ja to nazywam Frankestain. Czyli tu spaw tam spaw a diagnosta to widzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do posiadaczy BPW. Wczoraj wypalalem typowi dpf, byl uwalony g450 ktory wymienilem i zadaptowalem. Sadze zeszly do 4%. Po calej operacji strzelilem komplecik logów i po ok 10km sadze skoczyly do 6.5%. 

Ktos obserwowal jak szybko podskakuja te % wedlug mnie uwalony jest dpf ale nie chce wrozyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do posiadaczy BPW. Wczoraj wypalalem typowi dpf, byl uwalony g450 ktory wymienilem i zadaptowalem. Sadze zeszly do 4%. Po calej operacji strzelilem komplecik logów i po ok 10km sadze skoczyly do 6.5%. 
Ktos obserwowal jak szybko podskakuja te % wedlug mnie uwalony jest dpf ale nie chce wrozyc.
A sprawdzałaś czy egr ci się dobrze dotyka. Ja przez uwalone egr i wytarty wałek rozrządu zabiłem dpf. Teraz już mam spokój bo Wyrwałem chwasta.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, lukaszooo napisał:

Pytanie do posiadaczy BPW. Wczoraj wypalalem typowi dpf, byl uwalony g450 ktory wymienilem i zadaptowalem. Sadze zeszly do 4%. Po calej operacji strzelilem komplecik logów i po ok 10km sadze skoczyly do 6.5%. 

Ktos obserwowal jak szybko podskakuja te % wedlug mnie uwalony jest dpf ale nie chce wrozyc.

A według mnie to całkiem normalne po skończonej procedurze wypalania. 10km to za mało by cokolwiek powiedzieć. Na początku ten wskaźnik idzie dość szybko w górę. Nie ma się za bardzo czym stresować. Niech klient przejedzie 500km i z powrotem na serwis w celu sprawdzenia. Sprawdź wtedy czy było dopalanie, czy było skuteczne czyli zakończone i jaki jest stopień zapełnienia. Wtedy można wyciągnąć jakieś wnioski. 10km to stanowczo za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na liczniku 171tys aplikacja vaga pokazała 172, ksiązka pokrywa sie z licznikiem, auto zadbane, EGE sprawdzałem tyko w BS wszystko ok. Jeśli auto do mnie wróci to napisze co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dpf mial prawie 120g, ostatnio zapalila mi sie kontrolka, ale po paru km zgasla. Postanowilem nie ryzykowac i czekac az auto stanie. Kupilem zamiennik za 900 zl, stary dpf sprzedalalem za 650 zl. Przy okazji wymieniono mi tez ten waleczek w pompie oleju. Dpf to bubel, ale skoro kupilem swiadomie auto z tym filtrem no to skoro nadszedl czas wymiany to wymienilem. Gdybym mial cos uszkodzone to wywalenie dpfa nie naprawiloby mi tej usterki. 

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...