Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF 2.0 TDI PD


piotr_1982

Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, Matikops napisał:

U mnie dpf mial prawie 120g, ostatnio zapalilem mi sie kontrolka, ale po paru km zgasla. Postanowilem nie ryzykowac i czekac az auto stanie. Kupilem zamiennik za 900 zl, stary dpf sprzedalalem za 650 zl. Przy okazji wymieniono mi tez ten waleczek w pompie oleju. Dpf to bubel no ale skoro kupilem swiadomie auto z tym filtrem no to skoro nadszedl czas wymiany to wymienilem. Gdybym mial cos uszkodzone to wywalenie dpfa nie naprawiloby mi tej usterki. 

No i to jest rozsądne podejście do tematu :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że po zapchaniu zamiennika już tak kolorowo nie będzie. Nie dostanie za cegłę złamanego grosza :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Pawelkiwi napisał:

Tylko że po zapchaniu zamiennika już tak kolorowo nie będzie. Nie dostanie za cegłę złamanego grosza :)

 

Jak to będzie za następne sto czy dwieście tysięcy km to chyba płakać nad tym nie będzie :decayed:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Panowie wczoraj u mnie w aucie został usunięty DPF.

Auto po usunięciu DPF narazie nie kopci (chociaż za mało przejechane żeby stwierdzić) auto zauważalnie jest żywsze + na FIS pokazało mi czasowe spalanie 5l/100 czego wcześniej nie miałem.

Edytowane przez marcinq82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lukaszooo napisał:

Czasowe czy na 100km bo to delikatna roznica.

Czasowe, 100km jeszcze nie zrobiłem, ale na trasie praca-dom pierwszy raz mi pokazało 5l, dam znać jak zrobie 100km jakie będzie spalanie.

Mechanik oddał mi DPF a raczej to co z niego zostało czyli rozwalony  na małe części, czy to  się sprzedaje czy mam na śmietnik wyrzucić ? Czy może tego DPF nie da się w całości wyciągnąć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marcinq82 napisał:

Mechanik oddał mi DPF a raczej to co z niego zostało czyli rozwalony  na małe części, czy to  się sprzedaje czy mam na śmietnik wyrzucić ?

Bebechy z DPF-a są warte około 600 PLN-ów , dla tego zbytnio się nie spiesz z ich wyrzucaniem na śmietnik :decayed:

Tylko jak jest pokruszony to kupujący może zbić trochę cenę bo nie będzie miał pewności z jakiego DPF-a gruz pochodzi i jaka jest w nim zawartość metali szlachetnych :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech wytrzyma 100 tys to bedzie spoko. Nie jestem zwolennikiem usuwania bo widze i czuje co sie dzieje z rury autka bez fitra jak za nim jade. Nie chce zeby ktos mi smrodzil i nie chce ja smrodzic. Kupujac auto kalkulowalem koszty utrzymania, kasa z dpf byla ekstra dodatkiem, gdyby mial isc na smietnik i tak bym wymienil, oczywiscie przed wymiana auto dokladnie sprawdzono zeby ewentualnie usunac usterki.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzałeś co się dzieje za autem podczas wypalania dpf'a?

Edytowane przez Pjotras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widze i nie widzialem u siebie najmniejszego dymku podczas wypalania ktore trwa 15-20 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co czujesz? To że przez większość czasu nie widać i nie śmierdzi, nie znaczy, że podczas wypalania też jest tak ekologicznie. Rozumiem, że zostają w dpf cząstki stałe czy jak to tam sie zwie, ale chętnie bym zobaczył analizę spalin podczas takiego zabiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja juz pisalem ze ten filtr wg mnie to pseudoekologiczny badziew. Auto kupilem wiedzac, ze jest ten filtr i kiedy przyszla pora na wymiane to go wymienilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Pjotras napisał:

a sprawdzałeś co się dzieje za autem podczas wypalania dpf'a?

A co ma się dziać, jak jest wszystko sprawne to się nic nie dzieje , co by można zauważyć :decayed::P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pjotras napisał:

A co czujesz? To że przez większość czasu nie widać i nie śmierdzi, nie znaczy, że podczas wypalania też jest tak ekologicznie. Rozumiem, że zostają w dpf cząstki stałe czy jak to tam sie zwie, ale chętnie bym zobaczył analizę spalin podczas takiego zabiegu.

Podczas spalania sadzy ( amorficznego węgla ) w zależności od ilości doprowadzonego tlenu powstaje jego tlenek ( CO)  lub dwutlenek ( CO2 ), obydwa gazy są bezbarwne i bezwonne .

Na temat tego co jest lepsze dla przyrody i dla człowieka do wdychania , sadza, czad czy dwutlenek węgla to już muszą się specjaliści wypowiedzieć :P:hi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się wydostaje? Na pewno nie samo CO2 i CO.

Podczas dopalania serwisowego bez podłączonej rury odciągającej spaliny ciężko by było przeżyć na hali.

Kupa białego gryzącego dymu, syf na potęgę. Nawet w zaleceniach programu pisze jak byk - auto na zewnątrz, stojący na niepalnym gruncie.

Jak mi jeszcze ktoś napisze że przy wypalaniu nic nie widać to zapraszam tego kogoś na dopalanie serwisowe.  Podłączę go osobiście do rury. :banan:

Wiem wiem. Zaraz ktoś napisze że to dopalanie serwisowe. Tak bo ono jest (nie zawsze) wykonywane statycznie ale to normalne wypalanie jest takie samo ale w ruchu. A w ruchu guzik widzisz co Ci z rury się wydostaje.

Karbonizacja węgla nawet w/g wiki nie jest za darmo i nie jest w czysta. Efekty na poziomie 50 - 70 % reszta to straty i produkty uboczne czyli np. dym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio walczyłem z DPF w BPW i auto wróciło z tym samym problemem. Potrzebuje szybkiej pomocy bo nie mam czasu na wertowanie forum.

Kto podrzuci procedure zerowania zawartości popiołu do 2.0 BPW ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, lukaszooo napisał:

Ostatnio walczyłem z DPF w BPW i auto wróciło z tym samym problemem. Potrzebuje szybkiej pomocy bo nie mam czasu na wertowanie forum.

Kto podrzuci procedure zerowania zawartości popiołu do 2.0 BPW ??

Włącz procedurę wymiany DPF-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszło przez adaptacje, popiołu było 68g, auto pojechało w trase 1000km zobaczymy co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak robię i działa 50/50. Do tego wypalam procedurą serwisową + trasa.

Jak silnik sprawny to na jakiś czas starczy. Jak ma wadę i dymi wróci z zapchanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.11.2017 o 22:40, Matikops napisał:

U mnie dpf mial prawie 120g, ostatnio zapalila mi sie kontrolka, ale po paru km zgasla. Postanowilem nie ryzykowac i czekac az auto stanie. Kupilem zamiennik za 900 zl, stary dpf sprzedalalem za 650 zl. Przy okazji wymieniono mi tez ten waleczek w pompie oleju. Dpf to bubel, ale skoro kupilem swiadomie auto z tym filtrem no to skoro nadszedl czas wymiany to wymienilem. Gdybym mial cos uszkodzone to wywalenie dpfa nie naprawiloby mi tej usterki. 

 

 

Prawidłowe podejście ??, teraz ma wejść taka ustawa że stacje diagnostyczne będą sprawdzać czy dany samochód ma DPF , a jak jest wycięty to przegląd nie przejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...