Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF 2.0 TDI PD


piotr_1982

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 16.07.2019 o 07:31, athlon2000 napisał:

Przy jakiej temperaturze włącza się procedura wypalania dpf? Czy musi być min 80 stopni (wskazówka na desce pośrodku na 90)?

Procedura wypalania dpf jest taka:

15 minut na 4-tym lub 5-tym biegu z prędkością co najmniej 60 km/h, przy liczbie obrotów silnika ok. 2000  ?

Hej,

tak jak napisałeś jest to zgodne z instrukcją wypalanie filtra. Z własnego doświadczenia: w ciągu 5-letniej eksploatacji mojej Audiczki: 2,0 TDI BPW, obecnie 290 tys. przelotu kontrolka zapaliła mi się ok. 5 razy. Zawsze wtedy wyjeżdżałem na trasę, czwarty bieg, 2500 obrotów i jazda. Z zegarkiem w ręku kontrolka gasła po 5-6 min.  Także jeżeli wszytskie podzespoły sprawne procedura (troszkę zmodyfikowana: (wyższe obroty = wyższa temperatura) działa i powoduje wypalenie zawartości filtra.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przebiegu 290k km masz jeszcze oryginalny dpf?

Ja przy przebiegu 190k dałem filtr do czyszczenia, ale tylko zapobiegawczo, bo nic się nie działo z nim, ale stopień zapełnienia już był ok 65g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.08.2019 o 08:11, mgajder napisał:

Przy przebiegu 290k km masz jeszcze oryginalny dpf?

Ja przy przebiegu 190k dałem filtr do czyszczenia, ale tylko zapobiegawczo, bo nic się nie działo z nim, ale stopień zapełnienia już był ok 65g.

Tak, dpf jest oryginalny i nic oprócz kilkukrotnego wypalania (o czy, napisałem w poprzednim poście) nie robiłem. Jak będą problemy to mój mechanik stwierdził że  wymontuje dpf, mechanicznie wyczyści, włoży z powrotem, zmieni ustawienia w kompie i będzie można dalej jeździć. Jeżeli o mnie chodzi to jestem daleki od wycinania itp. Natomiast nowy dpf - wiadomo duży koszt.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To super, dobrze wiedzieć, że ten filtr jest w stanie tyle wytrzymać.

Polecam płukanie, zrobiłem to u siebie i brak negatywnych skutków.

Tylko musisz pamiętać o tym, że jeśli już będzie filtr zabity na amen to wtedy go się nie uda wyczyścić, lepiej to zrobić wcześniej póki jest jeszcze możliwość, aby płukanie było w stanie wyczyścić go jak najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.08.2019 o 09:43, mgajder napisał:

To super, dobrze wiedzieć, że ten filtr jest w stanie tyle wytrzymać.

Polecam płukanie, zrobiłem to u siebie i brak negatywnych skutków.

Tylko musisz pamiętać o tym, że jeśli już będzie filtr zabity na amen to wtedy go się nie uda wyczyścić, lepiej to zrobić wcześniej póki jest jeszcze możliwość, aby płukanie było w stanie wyczyścić go jak najbardziej.

Hej,

to teraz ja dziękuję za dobrą radę. Przy następnej olejówce pogadam z mechanikiem, zwykle sprawdza zapełnienie ale przypomnę ak coś to się zrobi.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam taki problem,przybywa mi oleju po wypalaniu pasywnym i aktywnym, czyszczeniu EGR rzecz w tym że obroty silnika nie wzrastają tylko stoją na stałym poziomie i nie wiem czy komp rozpoczął procedurę wypalania podczas jazdy czy nie silnik 2.0 tdi 8v  czasami pokazuje mi się lekki dymek z wydechu który znika po przejechaniu ok 1-3 km  ,po przejechaniu 1000 km przyrost oleju na miarce ok 0,5 cm,płyn chłodniczy w normie nic nie ubywa, przeczytałem dziesiątki wątków ale podobnego przypadku nie znalazłem zwykle przy wypalaniu goście mają wzrost obrotów na jałowym i po tym się orientują że komp zaczął wypalanie,nie chcę powielać tematu dlatego tutaj pytam , a może ktoś polecić dobrych mechaników którzy by dobrze zdiagnozowali tą przyczynę mieszkam w centrum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi od wymiany do wymiany nie przybylo nic. A po kolejnej wymianie i 1000km przybylo 3 litry... Uszkodzone uszczelnienia pompek. Ktos je dokrecil doslownie palcami ale przy okazji wymiany okazalo sie ze poprzednik zafundowal mi tulejowanie gniazd PD...

@disem ustawienie zapelnienia popiolem na 0% nie jest dobrym pomyslem. Filtr wypala sie wtedy bardzo czesto- sterownik silnika blednie okresla stopien zapelnienia sadza i w efekcie filtr zamiast sie wypalac od 45%do 0% wypala sie w rzeczywistosci np od 85%do tylko 40%.

IMG_20190927_154517.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12Nm i 3/4 obrotu co jest kosmosem dla sruby M6. Przy dokrecaniu warto pampersa zalozyc... Moje stare sruby byly jak nowe a wszyscy pokazuja ze podczas dokrecania wyciagaja sie 1,5-2mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co jeśli nie mam już dpf, zaslepiony egr i 2 lub 3 razy zapaliła się kontrolka od dpf? Fakt faktem zgasla po ok 50km ale co to może oznaczać :p silnik brd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Szymi14 napisał:

Panowie a co jeśli nie mam już dpf, zaslepiony egr i 2 lub 3 razy zapaliła się kontrolka od dpf? Fakt faktem zgasla po ok 50km ale co to może oznaczać :p silnik brd

zle zrobiony soft

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Mam pytanie do was czy mógłby któryś z was pooglądać temperatury turbiny i dpf przy jeździe np na autostradzie.Ja abym w swoim b7 bpw osiągnął 600 stopni(turbo) przez chwile to muszę silnik pod 4 tys wkrecac. 

 

A drugie moje pytanie brzmi 

Zacząłem szukanie przyczyny przebywania w szybkim tempie popiolu. Wszyscy twierdzili że na pewno zabity mocno dpf częste regenerację itd. A co z tym się wiązało przybywanie oleju. 

Czysciłem dpf w maszynie.... Nie był bardzo zabity wg fachowców, zamontowalem zmieniłem wartość na zero i niestety problem nie przybywania oleju pozostał 

Szukając po forach wyczytałem że może czujnik różnicy cisnien i uwaga zamontowalem 1 i okazało się że filtr przy spokojnej jeździe temp turbo powyżej 400 stopni filtr powoli bez podlewania ropa się wypalal ale trwało to 40 km po czym wyjechałem na autostradę włączył się proces , iż był wysoki poziom sadzy 24,% wypalił sie do zera . 

Zadowolony myślałem że problem rozwiązany ale niestety na 2 dni po 2 dniach już nie było powolnego wypalania przy spokój ej jeździe myślę szlak trafił czujnik kupiłem 2 ori.... I jest to samo

Dlatego moje pytania czy wypala się dpf bez procesu po osiągnięciu powyżej 400 stopni przy spokojnej jeździe? 

I wasza wartość offsetu kanal 067

Oraz przy jakiej wartości sadzy uruchamia się proces wypalania

 

Z góry dziękuję za sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swoim BPW walczylem i walczylem. I wywalilem to dziadostwo. Temeratury u mnie byly ok 400*C na tempomacie przy 120. 

Tez przy czyszczeniu maszyną niby cisnienia ok ale jak go wywalalem to w srodku pelno kanalikow bylo zapchanych szarym popiolem...

Cisnienie offsetu nie ma znaczenia. Ja mialem -12,75mbar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie może ktoś miał podobną akcję.

Dwa lata temu usunięty dpf i EGR do tego program. Dwa tygodnie temu ikonka DPF na fisie. Pojeździłem ostrzej zgasła. Dziś znów ikonka DPF.

Przez dwa lata nic się nie działo a teraz o.

Tuner o czymś zapomniał czy o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Bambr97 napisał:

Panowie może ktoś miał podobną akcję.

Dwa lata temu usunięty dpf i EGR do tego program. Dwa tygodnie temu ikonka DPF na fisie. Pojeździłem ostrzej zgasła. Dziś znów ikonka DPF.

Przez dwa lata nic się nie działo a teraz o.

Tuner o czymś zapomniał czy o co chodzi?

Chyba tuner pokpił sprawę.Ja już 4 lata bez DPF-a jeżdżę i mam nakulane 536 tysia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bouzuki napisał:

Chyba tuner pokpił sprawę.Ja już 4 lata bez DPF-a jeżdżę i mam nakulane 536 tysia.

No właśnie tak się zastanawiam bo 2.5 roku było okeja teraz w przeciągu dwóch tygodni dwa razy komunikat.

Dziś rano odpalam - jest komunikat. Pojechałem do sklepu (5km), wracam do auta, odpalam komunikat już się nie pojawił.

I nie wiem czy coś uległo awarii czy to coś po stronie softu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie może ktoś podpowie: audi a4 b7 2.0 silnik BPW - problem po wymianie dpf. Wyskakuje błąd 006488 - czujnik 2 temperatury spalin (G448); zespół 1

P1958 - 000 - zwarcie z plusem

Który to jest czujnik?  Przejrzałem kilka tematów i pojawiły się różne informacje

z góry dzięki za opowiedz 

B5207E3E-37AB-4D19-B0DD-2CBDE2105835.webp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...