Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Rozładowuje akumulator?


m_mruczek

Rekomendowane odpowiedzi

Tydzień temu po 20 godzinach postoju nie mogłem uruchomić samochodu bo zabrakło prądu. Akumulator już się do niczego nie nadawał i wymieniłem na nowy.

Ale teraz widzę ze dalej jest coś nie tak, bo jak samochód postoi np 15 czy 16 godzin to po przekręceniu kluczyka świece żarowe dłużej się grzeją i rozrusznik musi więcej pokręcić żeby silnik odpalił. Jak stoi np mniej niż 10 godzin to nie ma problemu.

Może wiecie o co tu chodzi?

Dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności to zmierz jaki jest pobór prądu w stanie spoczynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. 50-80 mA, generalnie to powyżej 100mA już będą problemy w zależności w jakiem stanie jest akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha. czyli na wyżwietlaczu tego miernika jak powinien pokzywać?? elektryk mi mówił że pobiera mi 2.2 ampera, a teraz pobiera mi coś około 1. ale nei wiem jak to nazywa i jak to rozumiec. wiem ze miałem źle radio podłączone i teraz jest lepiej, ale chyba nie do końca. musze jeszcze raz to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zakresie 10A np. wskazanie 0.05 to 50mA , pobór prądu w spoczynku ok 1A to bardzo dużo akumulator szybko by się rozładował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bin85 a mógłbyś mi podać (sprawdzić) na jakich numerach bezpieczników masz prąd?? oczywiście w stanie spoczynku, bez kluczyka w stacyjce. kurde, no nie wiem czy mam coś nie tak, czy wszystko dobrze, bo generalnie auto z rana pali mi nie za dobrze. Oddałem nowy akumulator na gwarancje, zobaczymy co mi powiedzą. Wstawiłem stary, wydaje mi się że jest lepiej, ale nie wiem do końca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o to na których bezpiecznikach jest napięcie czy przez które płynie prąd bo to jest różnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:gwizdanie: nie wiem, :kox: bo się na tym nie znam. ja sprawdzałem poprostu kontrolką po bezpiecznikach:P i jak się swieciła to jest prąd, a jak nie, to nie.

Rozumiem Ciebie ze to jeest różnica, ale ze względu na to że nei mam miernika, nie jestem w stanie tego sprawdzić. Chyba kupie te ustrojstwo :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bez miernika nic nie zdziałasz kup za kilkanaście złotych miernik np. taki http://sklep.autodata.pl/galerie/m/miernik-uniwersalny-m830_272.jpg wtedy pomiar prądu i dopiero będzie wiadomo czy coś Ci "kradnie prąd".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie wszytko co działa bez kluczyka jest podejrzane radio, centralny zamek, oświetlenie bagażnika, zegary itp ale jak napisałem bez miernika ani rusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

max 0,07 0,70mA powinno byc czyli przekazniki itd. to norma

u Ciebie moze radio jest zle podłaczone i pobiera prąd u mnie wynosi to 0,12 wiec bdb duzo

sama lampka pozostawiona na noc to 0,5 :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na dniach kupie miernik. a możecie mi powiedzieć, jak sprawdzić te napięcie?? tzn chodzi mi jak ustawić na mierniku aby pokazał (bo w tym to jestem zielony) no i jak podpiąć.. czyżby odpiąć klemę minusową(-) i dotknąc miernikiem klemy minusowej i akumulatora?? dobrze mysle??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak odpinasz kleme może być minusowa i tak minus miernika na minus akumulatora a plus miernika na odpiętą kleme jeżeli podłaczysz na odwrotnie nic się nie stanie na wyświetlaczu miernika pojawi się minus. A jeżeli chodzi o miernik to tak czarny przewód wpinasz do COM (minus) a czerwony do 10A DC i na mierniku ustawiasz zakres 10A. Jeżeli pobór prądu będzie mniejszy od 0,2A wtedy można czerwony kabel w mierniku przepiąć do gniazdka V,Ω,mA i zmienić na zakres 200m wtedy będziemy mieli dokładniejszy odczyt. Jeżeli prąd będzie większy od 0,2A to nie mierzymy na zakresie 200m!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde, bin85 szkoda że nie mieszkamy gdzieś nie daleko siebie :polew: byłoby troche do obgadania i podłubania w miarę możliwosci czasowych :polew: dzieki za sugestie. postaram się niczego nei zepsuć, bo w takich elektrycznych sprawach, to nie mam dużego doświadczenia :tongue4: bardziej wmechanice :tongue4:[br]Dopisany: 21 Listopad 2009, 09:07_________________________________________________A wiec tak. kupiłem miernik i na zakresie 10 A pokazuje 0.10 a jak przełączyłem na zakres 200m pokazywal 1.0 Czy coś mam skopane? dodam że jak rano odpalam auto to ma dosć ciężko. jesli coś jest nie tak, to proszę podac mi ile powinien wskazywać aby nie rozładowywała aku. i co ewentualnie sprawdzić miernikiem (poprosze do dokłądne dane jak ustawić miernik itd, bo poprostu się na tym nie znam) :rolleyes: jak pisałem wcześniej, bardziej w mechanice :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś źle zmierzone. Ale przy takim poobrze nie powinno zbyt szybko rozładowywać aku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie źle mierzysz, pamiętaj że przy zmianie zakresu pomiaru z 10A na 200mA musisz inaczej podłączyć przewody do miernika (dokładnie tak jak kolega bin85 napisał)

po drugie 0,1A to nie tak dużo :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę dokładność miernika przy zakresie 10A, to może być pewnie prawie 0,2A ;) Ale to i tak nie powinno rozładować aku przez 20h (4Ah to przecież niewiele).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...