Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRB] Przelany olej. Zbyt wysoki poziom oleju.


darecki_123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie podpowiedzcie, wiem, ze temat był już poruszany, ale im wiecej szukam i czytam tym mniej wiem ;)

Wymienilem olej w A4 B7 1.9 BRB i mechanior zalal ok 3,8 - 3,9 litra i standardowo kazal rano sprawdzic stan i ewentualnie troche dolac.

W zwiazku z tym , ze to moje pierwsze audi pomyslalem , ze poziom min-max znajduje sie miedzy zagieciami na bagnecie.. i dolalem jeszcze ok 0,6 litra tak, ze teraz na zimnym silniku jest ok 1mm przed górnym zagieciem i ok 4-5mm nad zakratkowanym polem na bagnecie...

Zaczalem sprawdzac w wyszukiwarce i doczytalem , ze olej powinno sie sprawdzac przy temperaturze roboczej silnika - czyli po zgaszeniu odczekac ok 5 minut i sprawdzic stan.

Sprawdzilem na cieplym i jest na polu zakratkowanym max - czyli niby ok ?

Ale w silniku wg wskazań na bańce 5litrowej oleju mam wlane ok 4,4 litra

I teraz nie wiem czy sciagac ten nadmiar, czy zostawic tak jak jest ? :)

podpowiedzcie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Najlepiej nagrzać silnik do temp. 90 stopni, wyłączyć, poczekać kilkadziesiąt minut i sprawdzić poziom oleju, można nawet następnego dnia.

2. Jeśli wlałeś 4,4 to zdecydowanie za dużo.

3. Dodam jeszcze, że jeśli zapali się na kilka minut zimny silnik, a później sprawdzi poziom oleju to poziom będzie bardzo zaniżony, bo gęsty olej nie spływa do miski i pozostaje w silniku. Dlatego nagrzanie motoru do temp. roboczej jest kluczem do poprawności pomiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4,4l ja bym zostawił za jakis czas sie unormuje to trche co prawda za duzo ale jak juz zalałeś to ja bym zostawił....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miska olejowa nie jest gumowa. kategorycznie usun nadmiar oleju.

przy zbyt duzym poziomie oleju w skrzyni korbowej jest zbyt duze cisnienie co powoduje pogorszenie smarowania turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miska olejowa nie jest gumowa. kategorycznie usun nadmiar oleju.

przy zbyt duzym poziomie oleju w skrzyni korbowej jest zbyt duze cisnienie co powoduje pogorszenie smarowania turbiny.

Rozumiem, że usuwamy nadmiar ale wg wskaźnika na bagnecie .. a nie wg podziałki bańki .... :rolleyes:

@darecki ... IMO idź do kina, zaparkuj auto na równym parkingu, po kinie wypij herbatkę i sprawdź poziom oleju po tych 2.5h stania ... jak będzie za dużo to odciągnij

albo dolej bo jak tak na oko dolewasz i odciągasz - niby podziałkę masz na bańce ... ale w zależności jak się mechanik przyłożył do wymiany mógł zlać/wyssać więcej lub mniej :)

2x wymieniłem olej u 2óch różnych mechaników, tydzień temu wymieniłem sam .. ja musiałem wlać o 2 setki więcej w stosunku do tego co robili mechanicy ...

może to nie dużo jak odniesiemy to do całkowitej ilości 7.5lita wymienionego oleju (nominalna pojemność 8.2l)

różnica taka że mi ta wymiana zajęła blisko 2h .. bo w międzyczasie utylizowałem olej w bańki zakręcane, zmywałem podłogę w kumpla garażu ... jakby mechanik tak robił to za wymianę oleju trzeba byłoby zapłacić ze 150PLN a nie 30 :) .. czas to pieniądz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wlasnie zrobie, narazie odessalem ok 0,5 l i na zimnym olej znajduje sie na polu zakratkowanym.

Sprawdze na rozgrzanym i ewentualnie zrobie korekte ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...