Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Czyszczene turbiny


atut1.9

Rekomendowane odpowiedzi

To nie wina paliwa ja cały czas na shellu tankuje

Na początek radziłbym zmienić stację paliw. Zawsze leję na shellu, raz zalałem na "gorszej" stacji i złapałem kilka notlaufow :thumbdown: Później znowu shell i spokój, może dziwne ale tak się zdarzyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vag grupa 011 Basic Settings - zobacz jak chodzi sztanga, powinna sie cyklicznie dzwigać i opuszczac w pełnym zakresie bez zacięć ale równie dobrze możesz na zapalonym silniku zdejmować i zakładać wężyk podciśnienia z gruchy i wtym czasie sztanga powinna sie ruszać, jak sie czujesz na siłach to oczywiście - możesz rozebrać turbine i wyczyścić, koszt żaden

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test 011 Basic Settings na pewno nie moze byc wyznacznikiem tego czy VTG dziala poprawnie czy nie ( czytaj jest zapieczone badz nie). W tym tescie cala para z pompy vacum idzie w gruche i jest ona w stanie pokonac znacznie wieksze opory niz przy wykonywaniu próby dynamicznej 011 lub 010.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test 011 Basic Settings na pewno nie moze byc wyznacznikiem tego czy VTG dziala poprawnie czy nie ( czytaj jest zapieczone badz nie). W tym tescie cala para z pompy vacum idzie w gruche i jest ona w stanie pokonac znacznie wieksze opory niz przy wykonywaniu próby dynamicznej 011 lub 010.

Pozdrawiam

Wyznacznikiem nie musi być. Wiadomo najlepiej kolega niech zrobi pełne logi, ale dokładna obserwacja pracy sztangi może dużo powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Panowie ja sie troche znam na samochodach ale jak czytam waszą grypserkę (vacum grucha) to nie mam zielonego pojęcia co czytam chyba muszę poswiecić więcej czasu na forum i zacząć grypsować :wink4: :> [br]Dopisany: 03 Grudzień 2009, 20:56_________________________________________________A bo zapomniałem dzisiaj wymieniłem N75 w wekend trasa napiszę w niedzielę lub poniedziałek czy pomogło

pozdrawiam do zobaczyska :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli sie znasz na samochodach to szybko zakumasz, tu masz foto - u góry strona zimna, na dole strona ciepła, w środku sztanga która jest przyczepiona do gruchy (to ta beczułka z prawej) - ta owalna gruszka jest zasilana podciśnieniem za pomocą cienkiego wężyka z pompy vacum (pośrednio przez n75), grucha dzwiga sztange która odpowiednio steruje łopatkami w turbinie a za właściwe wysterowanie tego ciśnienia odpowiada n75 i.....albo masz walnięty ten zawór który sie czasami zacina albo zacinają ci sie same łopatki w turbinie przez syf ze spalin

1vt5E9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

czy pisząc (ten zawór) miałeś na myśli n75 czy gruchę :mysli:

wczoraj kupiłem n75 i przed jego montażem próbowałem wymusić (za pomocą ostrej jazdy) odstawienie turbiny, nie udało mi się :slina: bryka wkrecała się normalnie na obroty na każdym biegu, kręciłem go nawet do 4000 tysiecy. Mimo to wymieniłem n75 na nowe. Dzisiaj zrobiłem kurs 300 km. również próbowałem wymusić odstawienie turbawy ale nic z tego :kox: :kox:

Generalnie jest OK ale nie wiem czy tak zostanie, oby tak.

Gruchy to chyba generalnie nie można wyczyścić, nie da się jej rozebrać, a za turbawę sam się nie zabiore boje się że mogę jej nie złożyć[br]Dopisany: 04 Grudzień 2009, 17:23_________________________________________________wielkie dzięki za fote z super opisem :hi: :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawór - oczywiście N75, nie spotkałem sie żeby ktos czyscił gruche, natomiast bywa że membranka w gruszce jest dziurawa - ale to praktycznie nie mógłbyś jezdzić, ja tez miałem że czasami mi odstawiało turbine jak wyprzedzałem tira przy 80kmh a czasami darłem jak głupi i wszystko było ok, błędu na vagu N75 mi nie pokazywało a pomimo to wymieniłem go i od tamtej pory nie miałem odcięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

niby oba to n75 ale czym sie różnią?

http://moto.allegro.pl/item827368784_zawor_cisnienia_turbiny_egr_n75_vw_audi_tdi_org1.html

albo

http://moto.allegro.pl/item810872596_zawor_cisnienia_turbiny_egr_n75_vw_audi_tdi_org7.html

i jeszcze różnicaw oznaczeniu literowym:

"Jak pamiętasz tam są dwa zaworki. Do Ciebie pasaują te dwa. Co prawda

jeden ma końcówka A a powinien mieć C ale powinno byc ok. problem polega

na tym że ten koleś opisuje obydwa zawory jako N75." :wallbash:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mylicie się koledzy to są te same zawory tylko z innymi wtyczkami prostokątna i okrągła do AJM jest okrągła (półokrągłą)ale można założyć z prostokątną tylko trzeba wymienić konektorek z wtyczką też miałem problem z mocą autko rozpędzało sie do 160km i koniec myślałem że może zawór n75 a okazało sie że przepływka cze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żaden problem zmienić wtyczke i założyć obojętnie który, tylko czy to bedzie jeżdziło?? można poexperymentowac, ja przerabiałem temat N75 bo miałem walnięty i najprościej - odczytujesz nr ze starego i kupujesz taki sam, żadna filozofia, dodatkowo w serwisie dostałem info że moge zastosować 2 inne zawory (czyt. innej numeracji) ale z wyglądu identyczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żaden problem zmienić wtyczke i założyć obojętnie który, tylko czy to bedzie jeżdziło?? można poexperymentowac, ja przerabiałem temat N75 bo miałem walnięty i najprościej - odczytujesz nr ze starego i kupujesz taki sam, żadna filozofia, dodatkowo w serwisie dostałem info że moge zastosować 2 inne zawory (czyt. innej numeracji) ale z wyglądu identyczne

ale tam jest różnica w ostatniej z liter w numerze-"jeden ma końcówkę A a powinien mieć C"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie ma znaczenia jaka jest litera na koncu i 3 pierwsze na początku, wazne są te nr w środku, do mojego pasują te dwa i mysle że jesli masz 2.0tdi to do twojego też

http://www.allegro.pl/item834940926_zawor_turbosprezarki_tdi_audi_vw_n75_warszawa.html

http://www.allegro.pl/item840811212_zawor_turbosprezarki_tdi_vw_n75_volkswagen_nowy.html

chodzi o to żeby króćce były w odp kierunku żeby ci węzyków potem w aucie nie zbrakło

...a który to N75 to możesz sprawdzić idąc po wężyku od gruchy turbiny do tego właśnie zaworu[br]Dopisany: 08 Grudzień 2009, 22:24_________________________________________________..a mój uszkodzony był jeszcze inny 8D0 906 627 B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to do czego służy ten drugi?

mój dolny ma nr 1JO 906283 C i ma takie szare grzybkowate, szare zakończenie.Górny ma nr 8EO 906627 C(z małym nr 7.22903.13)i klasyczne czarne z wyjściami na wężyki-który to n75 :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam dwa, u mnie drugi to N18 i steruje chyba Egr'em, ja obstawiam że u ciebie ten górny to N75[br]Dopisany: 08 Grudzień 2009, 23:20_________________________________________________zobacz se to, jeden masz do TURBINY a drugi do EGR, ... tak jak wyżej pisałem

http://www.moto.allegro.pl/item830860421_8e0_906_627_c_przetwornik_cisnienia_2_0_tdi.html

http://www.moto.allegro.pl/item830860858_1k0_906_283_a_przetwornik_cisnienia_egr_2_0tdi.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak między Bogiem a prawdą to Niemcy niepotrzebnie mieszają w oznaczeniach tych elektrozaworków, wszystkie te, sterujące siłownikami za pomocą podciśnienia pracują identycznie i wszystkie są sterowane 12V, bez problemu można je zamieniać miejscami tj. N18 w miejsce N75 i odwrotnie. N75 jest wewnątrz ciut wytrzymalszy niż N18 gdyż pracuje non-stop, gdy N18 tylko w niewielkim stopniu jest wysilony w porównaniu do N75, końcówki numeru oznaczają inne gniazdka na wtyczki oraz rozmieszczenie króćców na wężyki co nie stanowi żadnego problemu dla chcącego, na dobrą sprawę można rónież w ich miejsce wstawić elektrozawory np. z Forda, Opla itp. działają tak samo - jedynie co to mają inne średnice króćcy i wężyków i wyglądają "trochę" inaczej. Zawracanie sobie głowy numerami z ETKI by dobrać identyczny lub wskazany zamiennik to tylko efekt niemieckiego "ordnung must sein" - każdy inny taki elektrozawór lecz sprawny mechanicznie i elektrycznie będzie nam funkcjonował prawidłowo .[br]Dopisany: 09 Grudzień 2009, 01:25_________________________________________________

niby oba to n75 ale czym sie różnią?

to są zawory n75 ale z całą pewnoscią do różnych silników,

mylicie się koledzy to są te same zawory tylko z innymi wtyczkami prostokątna i okrągła do AJM jest okrągła (półokrągłą)ale można założyć z prostokątną tylko trzeba wymienić konektorek z wtyczką też miałem problem z mocą autko rozpędzało sie do 160km i koniec myślałem że może zawór n75 a okazało sie że przepływka cze.

niestety jest trochę inaczej koledzy ;)

pierwszy elektrozawór w linkach dagmary to N75 a drugi to N239 od sterowania klapą gaszącą - tylko gość nie ma pojęcia co sprzedaje ;)

poza tym, ten N75 z widocznymi dwoma króćcami zamiast trzech, ma z drugiej strony wyprowadzenie z filtrem do atmosfery gdzie przez to rozwiązanie nie trzeba ciągnąć dodatkowego wężyka do puszki filtra powietrza (jak to było przy starszego typu N75) lecz moim zdaniem Niemiaszki nie popisali się w tym przypadku takim rozwiązaniem, te elektrozawory łatwo mogą zassać wodę (jeśli ktoś tak dba ;) o auto, że myje karcherem również komorę silnika albo jeździ bez dolnej osłony komory silnika) a wiadomo, że zassana przez elektrozawór woda (w trakcie zbijania podciśnienia) dostanie się prędzej czy później wężykiem do gruszki przy turbinie i pięknie postępująca korozja załatwi nam gruchę na amen, nie wspominając już o samych cewkach w tych elektrozaworach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...