Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przekładka z ośki na quattro w A4 B6/B7


Gamling

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego co to znaczy więcej?

U mnie po przekładce średnie spalanie w trasie przy prędkościach rzędu 120 km/h wzrosło o ok 1 - 1,5 l/100km, w mieście ponad 2l/100 km przy spokojnej jeździe i oscyluje w okolicach 8,5 l. Najniższy wynik na trasie przy ślamazarnej jeździe to 6,1 gdzie wcześniej potrafił zejść do 5 l.

Mechanik mógł spitolić przy hamulcach ew. nie zalać olejem skrzyni i dyfra (ale to byś szybko usłyszał). Quattro ma większe straty mechaniczne więc i spalanie większe. Przyzwyczaj się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

U mnie spalanie 14 l lpg to norma ;)

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to u mnie możesz dodać jeszcze po litrze. a też masz to zjawisko, że spalanie normuje się dopiero po kilkuset metrach? tak jakby dopiero po jakimś czasie była podawana odpowiednia dawka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lpg tak jest w dieslu nie powinno.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam problem ze spalaniem do przekładce na quattro. nie chcę zakładać nowego tematu, więc piszę tu. na wstępnie dodam, że wiem, że przy Q spalanie jest większe, ale do rzeczy.

chodzi o b7 BRD. wrzuciłem do niej Q i graty były z b6 1,9 tdi Q. zmiany jakie zauważyłem i problemy jakie mam ze spalaniem to:

1. po przyspieszeniu do równej prędkości (np. 60 km/h) auto potrzebuje kilkaset metrów, zanim spalanie się unormuje i pokazuje, tyle co powinien. zanim to się stanie bierze równomiernie 2-4 l więcej.

2. przy wyższych prędkościach np. 120 km/h bierze duuuużo więcej niż powinien. bierze wtedy tyle ile mi brał przy 160-170...a to na pewno nie jest normalne.

Teraz pytanie jakie mam, to co może być powodem

1. czy to problem skrzyni, że jest z 1,9 i ma inne przełożenia niż 2.0? myślę, że przełożeniu samej skrzyni z 2.0 tdi quattro, ale nie wiem, czy to coś pomoże.

2. czy przy przekładaniu mechanik mógł coś spieprzyć?

3. czy coś innego jest nie tak?

Przed przekładką spalanie było normalne i nie miałem takich problemów jak teraz. po przekładce ustawiona zbieżność i geometria kół, ale nie pomogło.

Witaj

Przedewszystkim z jakiego modelu silnika 1.9 masz to Q??

Skrzynia w BRD jest jest dużo dłuższa od 1.9 , w FWD tymbardziej dlatego teraz jak masz Q i skrzynie 1.9 np z pd130-140 zakres pracy silnika zmienił się,

skrzynia jest krótsza przez co zmienia całą dynamikię a przy tym spalanie. Na skrzyni z mniejszym ratio silnik wykonuje mniej obrotów do danej prędkosci, analogicznie mniej pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


rzedewszystkim z jakiego modelu silnika 1.9 masz to Q??
Skrzynia w BRD jest jest dużo dłuższa od 1.9 , w FWD tymbardziej dlatego teraz jak masz Q i skrzynie 1.9 np z pd130-140 zakres pracy silnika zmienił się,
skrzynia jest krótsza przez co zmienia całą dynamikię a przy tym spalanie. Na skrzyni z mniejszym ratio silnik wykonuje mniej obrotów do danej prędkosci, analogicznie mniej pali.

dzięki za to. będę przekładał tą skrzynię na GYH, czyli oryginalną od 2.0 BRD w quattro. gdzieś wyczytałem, że będę musiał zmienić również tylny dyfer, z tego względu, że zestaw Q mam z 1.9 tdi. ktoś mi może to potwierdzić, czy wystarczy mi sama wymiana skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli potrzebuje tez dyfer, bo przełożenia są inne z tego, co wiem. Dzięki :)

edit. jak coś, to mam na sprzedaż skrzynię i dyfer.

Edytowane przez takstiven
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiadomo już czym się różni filtr paliwa ośki i Q ? Oba mają 4 krućce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiadomo już czym się różni filtr paliwa ośki i Q ? Oba mają 4 krućce.

To nie prawda że ośka q się różni. różnica tak na prawdę jest w rocznikach :hi: Po nr vin można sprawdzić jaki się ma filtr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam czy ktoś miał problem po przekładce ze wskaźnikiem paliwa dawcą był anglik.

Przewód idzie od pinu 2 czujnika (kolor przewodu fioletowo-czarny)
do pinu 11 kostki T32 (kostka niebieska). Masę bierzemy z drugiego czujnika (tam gdzie pompa)
lub też ciągniemy do licznika i bierzemy z pinu 32 kostki T32 kolor przewodu brązowo-żółty
zrobiłem jak wyżej
kodowanie :
miałem 00101 to teraz mam mieć 01101
paliwo pokazuje mi odwrotnie . (przyczyną może być że to anglik )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to że mnie zlinczowałeś w dziale 1.8t :hi: Poznaj chamskie serce

Nie ma tajemnic, tak jak pisał http://a4-klub.pl/index.php?/user/96740-slawek9106/trzeba zmienić pływaki.. Żadnych kabli nie zamieniać nie cudować, zmienić polaryzacje tylko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...