Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przekładka z ośki na quattro w A4 B6/B7


Gamling

Rekomendowane odpowiedzi

No i zaczynam zabawę w dorobienie u mnie napędu quattro. Ponieważ jeżdżę dość mocno zmotanym samochodem mam już dość stałych problemów z trakcją, poza tym wiadomo co quattro to quattro. Temat udało się rozpoznać już dość dokładnie. Co więcej auto mojego znajomego już jeździ po taki modzie i wiem co i jak :) chłopaki którzy będą całość zakładać też a to najważniejsze :good:
Mam wszystkie potrzebne graty i koło 15 stycznia auto powinno być gotowe.
W moim przypadku do przeszczepu wykorzystuję części z B7 2007 2.0 170km. Jest to moim zdaniem lepsze rozwiązanie bo po pierwsze znacznie łatwiej znaleźć B7 w quattro niż B6, a po drugie mamy części znacznie nowsze i najczęściej z małym przebiegiem co jednak dla mnie bardzo się liczy. Potrzebna jest oczywiście skrzynia, wał, osłony termiczne, zbiornik paliwa, cała tylna belka (cześć rzeczy da się poprzekładać ale szkoda z tym zachodu) układ wydechowy + wszystkie śruby i mocowania, do tego dochodzą jeszcze linki od hamulca ręcznego. Całość pasuje w zasadzie plug and play, trzeba jedynie dorobić mocowanie wału ale nie jest to bardzo skomplikowane i odrobinkę zmodyfikować wydech bo w B7 są inne końcówki. Do tego dochodzi oczywiście zabawa z wgraniem odpowiedniego programu.
Nie wiem czy uda mi się przygotować kilka zdjęć bo nie będę tego jednak robić sam ale jeśli się uda to na pewno zamieszczę na forum. Oczywiście zrobię też kilka zdjęć jak auto będzie gotowe. Dam też znać jaką kwotę trzeba przeznaczyć na tego moda. Spora część kosztów zwraca się też, bo przecież wszystkie części jakie trzeba wymienić można sprzedać.

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

fajny temacik, tylko zacząłeś od d*py strony, zrób i się pochwal, bo jak dla mnie temat bardzo ciekawy więc czekamy na foty i dokładny opis

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajny temacik, tylko zacząłeś od d*py strony, zrób i się pochwal, bo jak dla mnie temat bardzo ciekawy więc czekamy na foty i dokładny opis

seba, masz jakiś pomysł na ominięcie problemu podłogi w B5, czy chciałbyś żeby Q jeździło już w innej budzie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają, ale czy byś mógł przybliżyć rząd wielkości za materiał i robociznę?

Koszt potrzebnych części to około 5 tyś jeśli będziemy szukać gratów z B7. Koszt przekładki + kodowanie to jakieś 2 tyś

Od tego trzeba odliczyć to co nam się uda sprzedać.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gamling, trzymam kciuki aby sie ci udalo :cool1::good:

Tak sie zastanawiam, czy ludzie którzy ci robia swapa, ugryźli by temat: swap multitronic na tiptronic + quattro.

Koszt czesci jest akceptowalny, pozostaje know-how :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajny temacik, tylko zacząłeś od d*py strony, zrób i się pochwal, bo jak dla mnie temat bardzo ciekawy więc czekamy na foty i dokładny opis

seba, masz jakiś pomysł na ominięcie problemu podłogi w B5, czy chciałbyś żeby Q jeździło już w innej budzie??

nie wiem jak bardzo różni się ta podłoga, więc na razie temat ciekawi mnie w sposób czysto teoretyczny :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gamling, trzymam kciuki aby sie ci udalo :cool1::good:

Tak sie zastanawiam, czy ludzie którzy ci robia swapa, ugryźli by temat: swap multitronic na tiptronic + quattro.

Koszt czesci jest akceptowalny, pozostaje know-how :naughty:

Dzięki,

a co do takiej podmianki jaką o jakiej myślisz to wydaje mi się ze chłopaki dadzą radę. Oni naprawdę robili już większe wynalazki :)

Cała przebudowa mojego samochodu jest robiona w Krakowskim TTC, z chłopakami znam się od dawna, nie tylko na płaszczyźnie samochodowej, więc jak coś to mogę z nimi pogadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapowiada się ciekawie, jak Ci się to uda, to podejrzewam, że możesz spodziewać się naśladowców. Szczególnie, że koszty wyglądają akceptowalnie :good: Wszyscy na forum zawsze mówią nie warto, zapomnij, sprzedaj i kup quattro... dlatego fajnie, że jednak ktoś próbuje. Przy mocno doinwestowanych autach ma to sens. Trzymam kciuki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz nie mogę się doczekać ,wkoncu się ktoś znalazł i odważył zrobić to nie ukrywam ze tez chce to zrobić ale myślałem ze to nie opłacalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak by co to człowiek na audizine.com robił już konwersję FWD->QUATTRO w b7 - niestety na szybko nie udało mi się znaleźć linka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bajk, tez powinienes pomyslec o tym modzie :cool1:

@Gamling

Widze, ze posiadacze B6 sa nieco zdruzgotani obecnymi cenami aut (w tym ja :decayed: ) i inwestuja w stare parchy... i dobrze :good: - bo nie ma co przeplacac za 2.0TDI Q w B7... majac niezawodnego AVF'a.[br]Dopisany: 30 Grudzień 2009, 17:20_________________________________________________btw, rok temu przewiozlem boberka na sniegu... po czym zalozyl temat :decayed: Jest w nim troche przydatnej wiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bajk, tez powinienes pomyslec o tym modzie :cool1:

kombinuje i kombinuje, ale chyba będzie wymianka w 2010 :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają, ale czy byś mógł przybliżyć rząd wielkości za materiał i robociznę?

Koszt potrzebnych części to około 5 tyś jeśli będziemy szukać gratów z B7. Koszt przekładki + kodowanie to jakieś 2 tyś

Od tego trzeba odliczyć to co nam się uda sprzedać.

Dużo się pozmieniało widzę od czasu kiedy ja się interesowałem tematem montaży Q do mojej poprzedniej B6. Wtedy szacunkowe koszty M+R zamykały się w około 15k PLN.

Mimo to, gratuluję odwagi! :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dziękuje :)

Do tematu zabierałem się już jakiś rok. A w końcu mój znajomy zdecydował się pierwszy i tak naprawdę to on przetarł szlak. To czego się najbardziej bałem - czyli podpora wału okazało się stosunkowo małym problemem. Przynajmniej u niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...