Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przekładka z ośki na quattro w A4 B6/B7


Gamling

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję wszystkim na odp. Szkoda że nie idzie poprostu zmienić kodowania w pompie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Trzeba przełożyć sam sterowmik zmienić dwa  piny miejscami i przekodowac na q przy kodowaniu wsc wpisać 0xxxx x 4cyfry z nr sterownika  kodowanie  i gitara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, doktorek83 napisał:

Trzeba przełożyć sam sterowmik zmienić dwa  piny miejscami i przekodowac na q przy kodowaniu wsc wpisać 0xxxx x 4cyfry z nr sterownika  kodowanie  i gitara

To nie trzeba całej pompy przekładać ? Wystarczy sterownik przełożyć ? Jest to gdzieś dokładnie opisane ? Konkretnie kodowanie, bo chyba w przełożeniu sterownika trudności niema. I jakie piny przełożyć, te o których tu mowa w tym temacie ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już mam całą przekladke ogarnieta tylko został mi abs. Wymiana sterownika to całkiem dobry pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bongod przecież zmieniał sam sterownik (post 474) może on się wypowie czy to pomogło bo coś mu nie grało później (post 495) 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zrobiłem szybko mod. 20 min i założone. Jutro tylko kodowanie. 20191109_203813-1008x756.jpg

Edytowane przez Grzyb01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, z ciekawości ile dziś może kosztować zestaw do 1.8t, czy loteria ? :)

 

PS. widzę często poruszany temat montażu zestawu z 2.0TFSI do 1.8T, czy z 3.2FSI (b7 -> b7) podejdzie to tak samo jak 2.0TFSI ?
po etce widzę że kat. skrzynie są takie same dla 1.8/2.0/3.2

Edytowane przez KingRaider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Grzyb01 napisał:

Właśnie zrobiłem szybko mod. 20 min i założone. Jutro tylko kodowanie. 20191109_203813-1008x756.jpg

Opisz kodowanie co i jak. Czy vcds lite to zrobi? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, r7adek napisał:

Opisz kodowanie co i jak. Czy vcds lite to zrobi? 

Powinien dac radę. Nie kiefy trzeba kilka razy bo nie chce zaskoczyć. Wpisz sobie w Youtube Screenshot_20191110-083614_YouTube.jpg

Gdzieś na forum jest rozpisany cała procedura. 

Tobie jest potrzebny tylko.login do pompy. Kodowanie przepisz ze starej pompy. Później tylko adaptacja czujnika skretu i powinno być ok. Jak by co to służę pomocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Grzyb01 napisał:

Tobie jest potrzebny tylko.login do pompy

Z tym logowaniem się do innej pompy to trochę inaczej jest,nie zna się parametrów auta dawcy sterownika abs i nie wiadomo by było jak zalogować . Ale po podłączeniu do swojego auta taki sterownik ze względów bezpieczeństwa automatycznie zostaje wyzerowany. Ja zalogowałem się po takiej wymianie wpisując na chybił trafił login i od razu zadziałało. Po zakodowaniu sterownik zapamiętuje parametry z kodowania i tworzy nowy login zgodny z tym co zakodowaliśmy bo to są te same dane.

Edytowane przez pila24
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, pila24 napisał:

Z tym logowaniem się do innej pompy to trochę inaczej jest,nie zna się parametrów auta dawcy sterownika abs i nie wiadomo by było jak zalogować . Ale po podłączeniu do swojego auta taki sterownik ze względów bezpieczeństwa automatycznie zostaje wyzerowany. Ja zalogowałem się po takiej wymianie wpisując na chybił trafił login i od razu zadziałało. Po zakodowaniu sterownik zapamiętuje parametry z kodowania i tworzy nowy login zgodny z tym co zakodowaliśmy bo to są te same dane.

Poszło bez problemu przy drugieje próbie. Wiedziałem tylko że dawcą był bex. Całe kodowanie lacznie z czujnikiem kata skretu trzeba robić bez wychodzenia z programu. 

Edytowane przez Grzyb01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś mi powie czy jedynym powodem że nie pasuje zbiornik 2.0tfsi do b7 jest różnica w przekroju wężyków? Czy jeszcze coś bo mam właśnie taki zestaw do kupienia.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, darko182 napisał:

Czy ktoś mi powie czy jedynym powodem że nie pasuje zbiornik 2.0tfsi do b7 jest różnica w przekroju wężyków? Czy jeszcze coś bo mam właśnie taki zestaw do kupienia.

wydaje mi się że tak, dziś robiłem to u siebie,

-podmieniłem 1 wężyk zbiornika (bo filtr paliwa BFB ma 4),

-na ten grubszy króciec bo o to się rozchodzi - pompa w 2.0TFSI ma grubszni niż w BFB - zrobiłem hybryde z dwóch przewodów

zamontowałem zbiornik, odpaliłem i gra :) zobaczymy jak będzie dalej, jutro zabawa ze skrzynią :) 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat temat na czasie z kodowaniem ABS, mam problem, piszecie o tym żeby pierw zalogować, przepisać kod ze starego sterownika, a ja mam taki problem ze okno "LOGIN" mam w ogóle nie aktywne, natomiast w kodowaniu, obecne cyfry nie pasują w ogóle do legendy i nie mogę zmienić jakiejkolwiek cyfry, wyskakuje błąd że jest z poza zakresu.

PS. Problem mam identyczny przy kodowaniu Licznika...

 

licznik2.png

Już zgłupiałem o co chodzi, może coś z samym VCDS-em?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to na 100% wystarczy sam sterownik wymienić w pompie abs i zrobić kodowanie, bo chciałbym moją przekładkę doprowadzić do finalnego zakończenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, r7adek napisał:

Panowie to na 100% wystarczy sam sterownik wymienić w pompie abs i zrobić kodowanie, bo chciałbym moją przekładkę doprowadzić do finalnego zakończenia.

Chyba wszystkie pompy w a4 b6/7 są 12 zaworowe i różnią się samymi sterownikami. Jeżeli Twoja obecna pompa ma taki sam układ pinów jak ta która chcesz założyć to będzie p&p + kodowanie.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć sterownik od quattro przełożony na blok od FWD nie radzi sobie w sytuacji gdy podniesie się tylne koło i próbuje ruszyć, czyli właśnie z EDB na tylne koła. Ktoś tu robił taki test i sterownik zgłupiał. Sam nie przeprowadzałem takiego testu a jeżdżę ze sterownikiem od quattro założonym na blok od FWD już ok 2 lat. Do tej pory nie miałem sytuacji w której auto nawet podczas zabawy na śniegu miałoby problem z wygrzebaniem się a i ESP podczas zabaw reguje poprawnie. Co prawda nie próbowałem też wjeżdżać wgłębokie zaspy czy błoto jak również nie ratowało mnie ESP w sytuacji awaryjnej.

Niemniej numer na bloku dla FWD jest inny niż dla Quattro. Może ktoś będzie chciał ponownie sprawdzić tą kwestię.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wziąć na stół i rozebrać na czynniki pierwsze obie pompy i porównać. Ja mam fwd na stole,przydała by się jeszcze jakaś z Q by porównać różnice. Ilość zaworów jest taka sama,ale możliwe że przepływ płynu w bloku jest wymuszony w inny sposób,i/lub  różnica w silniku pompy. 

Zastanawia mnie czy pinologia jest identyczna dla obu sterowników...

Edytowane przez pila24
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem, po założeniu wydechu z 3.2fsi widzę że nie dam rady założyć "poprzeczki" od tunelu, czy szukać jakiegoś innego poprowadzenia czy przerabiać te poprzeczki? 

IMG_20191117_093355.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...