Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przekładka z ośki na quattro w A4 B6/B7


Gamling

Rekomendowane odpowiedzi

BRD ma trochę dłuższe przełożenia. Co więcej to trza by do elsy zerknąć. Ale Koledzy w tym temacie są dobrze zorientowani to pewnie zaraz Ci podpowiedzą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja mam zestaw z BRD i według mnie jest podobny do 2,5 TDI i fajnie się tym jeździ jak będziesz miał więcej jak 170 kucyków możesz pokusić się o zestaw z 3.0tdi ale nie wiem czy zbiornik będzie plug&play, chodzi o pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek94xd pamiętasz oznaczenie tego silnika 2.5 tdi?

Macie jakieś foto zegarów jaka prędkość, przy jakich obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem przekladke quattro do 1.8t. Graty do przekładki były od 3.0 benzyny. Drugi plywak podpięty. Kod w liczniku zmianiony na (00101). Problem jest ze wskaźnikiem paliwa. Auto prawie na rezerwie. Po zalaniu paliwa za 100zl wskaźnik pokazuje 3/4. Czy 3.0 miał inna rezystancje plywska? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z którego roku był ten 3.0? w modelowym 2001 były inne pływaki z tego co kojarzę i działały odwrotnie tak jakby 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Banan napisał:

z którego roku był ten 3.0? w modelowym 2001 były inne pływaki z tego co kojarzę i działały odwrotnie tak jakby 

Nie wiem. Postaram się dowiedzieć od sprzedającego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jestem w trakcie przekładki na Quattro i mam skrzynie z 2.5 TDI prawdopodobnie ENV w której jest dodatkowe chłodzenie oleju w skrzyni. Ma ktoś na to jakiś fajny patent bo nie chce wymienić chłodnicy na tą z automatu a bardziej wolałbym wykombinować jakąś dodatkową chłodnice i tu pytanie czy ktoś już dopasował coś w miarę sensownego bo w tych 62 stronach tematu nic jeszcze konkretnego nikt nie wymyślił albo się nie pochwalił.

I pytanie drugie czy tymczasowo w ramach testów mogę zrobić w niej tzw. mały obieg czyli spiąć te dwa aluminiowe przewody zaraz koło skrzyni bo nie wiem czy w tej skrzyni jest jakaś pompa oleju która tworzy obieg czy jest to tylko napędzane grawitacją i temperaturą oleju?

Jak ktoś zna odpowiedź i może coś poradzić to z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pływaki i liczniki zmieniały się w 2002 roku. Mam pływaki 2007 i licznik 2001 i pokazuje na odwrót paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, fox60 napisał:

Witam,

Jestem w trakcie przekładki na Quattro i mam skrzynie z 2.5 TDI prawdopodobnie ENV w której jest dodatkowe chłodzenie oleju w skrzyni. Ma ktoś na to jakiś fajny patent bo nie chce wymienić chłodnicy na tą z automatu a bardziej wolałbym wykombinować jakąś dodatkową chłodnice i tu pytanie czy ktoś już dopasował coś w miarę sensownego bo w tych 62 stronach tematu nic jeszcze konkretnego nikt nie wymyślił albo się nie pochwalił.

I pytanie drugie czy tymczasowo w ramach testów mogę zrobić w niej tzw. mały obieg czyli spiąć te dwa aluminiowe przewody zaraz koło skrzyni bo nie wiem czy w tej skrzyni jest jakaś pompa oleju która tworzy obieg czy jest to tylko napędzane grawitacją i temperaturą oleju?

Jak ktoś zna odpowiedź i może coś poradzić to z góry dziękuje.

wystarczy ze połączysz te dwa przewody zeby był wolny obieg bo wewnatrz skrzyni jest mała pompa olejowa ale wiadomo oryginalne rozwiązanie jest najlepsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, fox60 napisał:

Witam,

Jestem w trakcie przekładki na Quattro i mam skrzynie z 2.5 TDI prawdopodobnie ENV w której jest dodatkowe chłodzenie oleju w skrzyni. Ma ktoś na to jakiś fajny patent bo nie chce wymienić chłodnicy na tą z automatu a bardziej wolałbym wykombinować jakąś dodatkową chłodnice i tu pytanie czy ktoś już dopasował coś w miarę sensownego bo w tych 62 stronach tematu nic jeszcze konkretnego nikt nie wymyślił albo się nie pochwalił.

I pytanie drugie czy tymczasowo w ramach testów mogę zrobić w niej tzw. mały obieg czyli spiąć te dwa aluminiowe przewody zaraz koło skrzyni bo nie wiem czy w tej skrzyni jest jakaś pompa oleju która tworzy obieg czy jest to tylko napędzane grawitacją i temperaturą oleju?

Jak ktoś zna odpowiedź i może coś poradzić to z góry dziękuje.

Ja wymieniałem chłodnicę - to nie jest dużo pracy a pasuje od 1.9/2.0 tdi, 2.0 i 1.8 T. Na siłę możesz włożyć dodatkową chłodniczką od A6 C5 ale będzies musiał rzeźbić przewody i to może nie wyglądać zbyt dobrze. Jeśli masz całe przewody to ich nie tnij tylko wymień chłodnicę, znalezienie ori przewodów w całości jest trudniejsze niż znalezienie chłodnicy. Chłodnicę od automatu wyrwiesz za mniej niż stówkę, a starą w ostateczności  możesz próbować sprzedać. Rzeźbienie z dodatką chłodnicą dużo taniej cię nie wyjdzie.

Swoją drogą ta skrzynia (z serii 01E) jest fajna bo ma długie przełożenie na 6 biegu ale 1, 2 i 3 są krótkie i w mieście trzeba cały czas zmieniać biegi.

Edytowane przez bobikos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, MemberA4 napisał:

wystarczy ze połączysz te dwa przewody zeby był wolny obieg bo wewnatrz skrzyni jest mała pompa olejowa ale wiadomo oryginalne rozwiązanie jest najlepsze

Ok czyli już wiem, mały obieg chce zrobić tylko na testy czy wszystko jest sprawne i będzie chodziło bo potem i tak wchodzę znów pod auto jak wszystko będzie chodzić i własnie chce odrazu dorobić chłodnice, powymieniać olej w skrzyni i dyfrze no i potem już się cieszyć z Quattro

 

9 godzin temu, bobikos napisał:

Ja wymieniałem chłodnicę - to nie jest dużo pracy a pasuje od 1.9/2.0 tdi, 2.0 i 1.8 T. Na siłę możesz włożyć dodatkową chłodniczką od A6 C5 ale będzies musiał rzeźbić przewody i to może nie wyglądać zbyt dobrze. Jeśli masz całe przewody to ich nie tnij tylko wymień chłodnicę, znalezienie ori przewodów w całości jest trudniejsze niż znalezienie chłodnicy. Chłodnicę od automatu wyrwiesz za mniej niż stówkę, a starą w ostateczności  możesz próbować sprzedać. Rzeźbienie z dodatką chłodnicą dużo taniej cię nie wyjdzie.

Swoją drogą ta skrzynia (z serii 01E) jest fajna bo ma długie przełożenie na 6 biegu ale 1, 2 i 3 są krótkie i w mieście trzeba cały czas zmieniać biegi.

Nie tyle chodzi o koszty co myślałem że prościej będzie wyprowadzić przewody i dostawić chłodnice z przodu no ale jednak opcja wymiana chyba bedzie najsensowniejszym rozwiązaniem. Jedyne co to muszę szukać chłodnicy od automatu bo tam w standardzie była chłodnica oleju? dobrze myślę? 

 

Co do skrzyni 01E to właśnie o tym słyszałem i zobaczymy czy się to sprawdzi ale ostatnio dość często za mną jest przyczepa a jak jest załadowana to różnie wystartować a zwłaszcza u nas na Podhalu jak z każdej strony góra :decayed: tak że nie ukrywam że nawet trochę celowałem w 01E bo może będzie coś lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, pasuje chlodnica od automatu dla silników które wymieniłem.

Ta skrzynia z krótką jedynką wydaje się być idealna dla Twoich potrzeb. Dobry olej (ori najlepiej lub castrol atf o ile dobrze pamietam) zalej do skrzyni bo inaczej będą haczyły pierwsze biegi. Do spuszczania oleju masz korek w skrzyni i osobny w torsenie, do zalewania jest już jeden. Jak już bedziesz mial docelową chłodnicę to do ukladu wchodzi ok 3.5 litra. 

Edytowane przez bobikos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.01.2020 o 15:41, Makale napisał:

Pływaki i liczniki zmieniały się w 2002 roku. Mam pływaki 2007 i licznik 2001 i pokazuje na odwrót paliwo.

No czyli tak jak pisałem. Montowałem ostatnio zegary z 2004 do auta 2001 i tak.jak.u Ciebie wskazanie paliwa odwrotnie. 

W quattro sumuje info z dwoch pływaków i jak jeden pokazuje odwrotnie to moźe świrować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.01.2020 o 13:23, bobikos napisał:

Tak, pasuje chlodnica od automatu dla silników które wymieniłem.

Ta skrzynia z krótką jedynką wydaje się być idealna dla Twoich potrzeb. Dobry olej (ori najlepiej lub castrol atf o ile dobrze pamietam) zalej do skrzyni bo inaczej będą haczyły pierwsze biegi. Do spuszczania oleju masz korek w skrzyni i osobny w torsenie, do zalewania jest już jeden. Jak już bedziesz mial docelową chłodnicę to do ukladu wchodzi ok 3.5 litra. 

Dzięki za poradę. W kwestii wymiany oleju już właśnie to rozpracowałem że są 2 spusty a jeden wlew. Obecnie prace utknęły bo nie dostałem w komplecie uchwytu poduszki skrzyni biegów i musiałem zamawiać i pewnie dopiero w środę ruszę dalej. 

A jeszcze mam pytanie bo podpora skrzyni z prawej jest prosta a z lewej na wygięcie na tłumik i czy ktoś próbował poprowadzić wydech ponad ta podporą po prawej stronie obok skrzyni? 

Mam taki plan bo muszę i tak wymienić łącznik elastyczny na wydechu i bym go poprowadził ponad podporą skrzyni  i potem dość wysoko obok wału i resztę bym zszedł niżej pod podporą wału i już w poziomie całkiem do przejścia na dwie strony 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...