Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przekładka z ośki na quattro w A4 B6/B7


Gamling

Rekomendowane odpowiedzi

 

2 godziny temu, Noix napisał:

Witam, zabieram sie za swap q, mam chyba prawie wszystkie graty

-skrzynia gmv

-wydech

-osłony termiczne

-zbiornik paliwa od 1.8t

-lewarek zmiany biegów z cięgnami

-wał z podporą i kawałkami podłogi do wspawania

-całe sanki z półosiami i dyfrem HUN, linki ręcznego

-połosie przód

-podpora skrzyni z poduszką

-dostałem też rozrusznik?

 

Rozrusznik rozumiem jakbym chciał montować sprzęgło z tfsi, którego nie dostałem. Chcę zamontować moje sprzęgło z 1.8t bex, bo jest w dobrym stanie, ale wyczytałem że potrzebny jest jakiś dystans? Ktoś ma jego numery albo coś żebym sobie to nabył?

Brakuje mi też na pewno osłon tylnych tarcz hamulcowych, ale to do ogarnięcia. Pompe ABS też będę miał. Coś jeszcze mi brakuje? Chyba nie, ale chcę się upewnić.

 

 

Chyba wszystko jest:)

Dystans jest potrzebny pod sprzęgło 240mm. 

U Ciebie nic nie trzeba idzie tak jak przy twojej skrzyni .. 

Wydech masz cały ? Bo ten kawałek co dziś obok skrzyni też musi być z quattro bo z.oski idzie do środka i mi ocieralo o wał zaraz po Montaż 

Kawałek rury prosto tam idzie w quattro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

2 godziny temu, Misieqq7 napisał:

 

Chyba wszystko jest:)

Dystans jest potrzebny pod sprzęgło 240mm. 

U Ciebie nic nie trzeba idzie tak jak przy twojej skrzyni .. 

Wydech masz cały ? Bo ten kawałek co dziś obok skrzyni też musi być z quattro bo z.oski idzie do środka i mi ocieralo o wał zaraz po Montaż 

Kawałek rury prosto tam idzie w quattro

Wydech mam cały :) Czyli tylko osłony tarcz hamulcowych i można składać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Noix napisał:

Wydech mam cały :) Czyli tylko osłony tarcz hamulcowych i można składać

No tak

Fajna i przyjemna praca :)

pamiętaj że kostkę od pompy paliwa musisz przeciągnąć z bagażnika do wnętrza pod kanapę podczas Montaż i baku.

kodowanie licznika proste jeden kabel do licznika plus minus.

i pompa abs też prostą sprawa.

także powodzenia 

pisz jak coś nie będziesz wiedział :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Misieqq7 napisał:

No tak

Fajna i przyjemna praca :)

pamiętaj że kostkę od pompy paliwa musisz przeciągnąć z bagażnika do wnętrza pod kanapę podczas Montaż i baku.

kodowanie licznika proste jeden kabel do licznika plus minus.

i pompa abs też prostą sprawa.

także powodzenia 

pisz jak coś nie będziesz wiedział :)

 

Właśnie, powiedz mi co z tą pompą abs. Cały ten temat przekopałem i jakieś kable czy coś trzeba pozmieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Noix napisał:

Właśnie, powiedz mi co z tą pompą abs. Cały ten temat przekopałem i jakieś kable czy coś trzeba pozmieniać?

Słuchaj Ty masz b6 to jakieś piny trzeba zamienić . Nie powiem Ci jakie bo w b7 nic nie trzeba przekładać tylko wymianą pompy i kodowanie.

Pytaj kogoś z b6 ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo tracę nie wymieniając pompy na tą z quattro? Czy w normalnej jeździe jest to odczuwalne, czy tylko np. zimą i jednak warto zmienić pompę by mieć EDS na tylnej osi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jest ktoś na podkarpaciu, kto by ogarnął wymianę z kodowaniem pompy ABS ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, r7adek napisał:

A czy jest ktoś na podkarpaciu, kto by ogarnął wymianę z kodowaniem pompy ABS ?

https://aleo.com/pl/firma/nova-tech-slawomir-nowak-strzyzow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem czy do mojej B7 1.8T BFB nie wsadzić quattro z tiptroniciem. Dużo więcej zabawy niż przy manualu? Warto w ogóle w coś takiego się bawić? Dużo droższa zabawa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Matel napisał:

Myślałem czy do mojej B7 1.8T BFB nie wsadzić quattro z tiptroniciem. Dużo więcej zabawy niż przy manualu? Warto w ogóle w coś takiego się bawić? Dużo droższa zabawa? 

Jeżeli lubisz takie rzeczy, sam będziesz chciał to zrobić w ramach hobby itp. to warto. Jeżeli chcesz się bawić tym autem, grubo kręcić moc to warto :)

Ale podejrzewam  że jak chcesz automat to pewnie auto raczej do jeżdżenia wokół komina. W takim wypadku nie warto. To stare auto z małym silnikiem. Jak nie zrobisz w nim +250KM to ten napęd będzie tylko przeszkadzał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc jest. "Wokół komina" robię 60k km rocznie. Zastanawiam się czy jest sens się bawić czy znaleźć jakąś ładną sztukę już w tym setupie i tam bawić się w modzenie. Dlatego zapytałem czy jest dużo droższa zabawa niż przy zostaniu przy manualu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są. Przy quattro zamiast tragicznego multitronica jest tiptronic, a to już dużo fajniejsza skrzynia, do tego można nią sterować łopatkami przy kierownicy. 

Znacie jakąś firmę godną zaufania, która by się podjęła przekładki na quattro w B7? Najlepiej z ogarnięciem wszystkich potrzebnych części? Mogę się wybrać na przejażdżkę ze Szczecina bo tu jakoś biednie ze wszystkim jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W multitroniku też możesz zmieniać przełożenia łopatkami w kierownicy ;)

Przekładka na tiptronic quattro byłaby absurdalna wg mnie - w b7 tiptronic nie występował z 1.8t co komplikuje sprawę elektroniczną swapa ( zgranie ecu i tcu itd. ) , zdecydowanie manual najlepsza opcją 

Edytowane przez Banan
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Banan napisał:

w b7 tiptronic nie występował z 1.8t co komplikuje sprawę elektroniczną swapa

A nie było wersji w USA b7 1.8t q+ tip? Jestem  pewien  że widziałem  gdzieś taką wersję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oo, konkretna odpowiedź, dziękuję bardzo. Który manual najlepszy pod 250hp+? Bo będę chciał wszystko jednocześnie składać. 

No i czy znacie kogoś kto by się takiej przekładki podjął od a-z, żeby to miało ręce i nogi? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Matel napisał:

Oo, konkretna odpowiedź, dziękuję bardzo. Który manual najlepszy pod 250hp+? Bo będę chciał wszystko jednocześnie składać. 

No i czy znacie kogoś kto by się takiej przekładki podjął od a-z, żeby to miało ręce i nogi? 

GVE 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie do wymiany mam wał napędowy. Znalazłem wał też z manuala, ten sam silnik tylko ja mam skrzynię 6b a tamten pochodzi z auta ze skrzynią 5b. Ani ja, ani tamten wał nie ma naklejki z nr OE więc ciężko porównać. Czy długość wału z 5b będzie taka sama jak u mnie 6b ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pawlo_SL napisał:

 Czy długość wału z 5b będzie taka sama jak u mnie 6b ?

Nie bo 5 jest krótsza od 6

według ETKI wał do ASN ze skrzynią 5b ma  nr 8E0521101C/F a do skrzyni 6b nr 8E0521101E/H lub w dalszych nr vin 8E0521101G/D/T

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...