Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przekładka z ośki na quattro w A4 B6/B7


Gamling

Rekomendowane odpowiedzi

Ja zmieniłem pompę na Q z angola ale wróciłem do tej do ośki.. Czemu ma nie odpowietrzyć:) pompa jak pompa:) Ty Dev to zawsze wszystko w ciemnych kolorach widzisz:)

Nie wszyscy są tacy jak ja że zawsze coś "odpier....":)


Po wymianie pompki, bynajmniej u mnie nie szło odpowietrzyć Vagiem.. Jak to stwierdził wtedy Dev.. " usiądź i płacz"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie ruszaj pompy bo pozniej nie odpowietrzysz ukladu.

w b5 kilka razy wymieniałem pompę i nie było nigdy problemu co prawda było trzeba w trakcie odpowietrzania ze 3 razy odpalić i zgasić (nie wiem czy to dobrze , ale właśnie tak jest najszybciej )

Ja zmieniłem pompę na Q z angola ale wróciłem do tej do ośki.. Czemu ma nie odpowietrzyć :) pompa jak pompa:) Ty Dev to zawsze wszystko w ciemnych kolorach widzisz:)

Nie wszyscy są tacy jak ja że zawsze coś "odpier....":)

Po wymianie pompki, bynajmniej u mnie nie szło odpowietrzyć Vagiem.. Jak to stwierdził wtedy Dev.. " usiądź i płacz"

dlaczego wróciłeś do tej z ośki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz założyć q nawet że skrzynią 6b na swoim sprzegle. Nie będziesz musiał wymieniać rozrusznika.

Taka opcja najbardziej by mi pasowała [emoji14]

Czyli do sprzęgła 228mm które mam przy skrzyni 5b można zakładać skrzynie 6b które występowały w quattro tak?? nie musi być wymieniane sprzęgło na większe? wszystko będzie pasować?

A co z wysprzęglikiem od 5b oraz tą blaszaną flanszą która jest pomiędzy silnikiem a skrzynią? ona też zostaje czy muszę zmienić bo chyba skrzynia 6 ma inaczej otwory pod śruby rozmieszczone?

Kurde sprawa chyba nie jest jednak taka prosta z tym że założe do sprzęgła 228mm w AWXie skrzynię 6b od Q. Wyczytalem że do skrzyni 6 stosuje się inny dystans o gr 5,5mm a u mnie gdy zmieniałem sprzęgło zauważyłem ze jest to cienka blacha. Czy ktoś wie czy po założeniu skrzyni 6b np od AVF Q do silnika AWX ze sprzęgłem 228mm z blaszaną flansza nie będzie problemów z przeniesieniem napędu. Czy jest wogole taka opcja na tej flanszy montaż skrzyni Q np od AVF. Może ktoś potrafi rozwiać moje wątpliwości czy na seryjnym sprzęgle od AWX jest wogóle możliwa przeróbka na quattro.

Wysłane z mojego Trooper_X55 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprzęgła 228mm (AWX) i skrzyni 6 nie potrzeba dystansu, składasz ze sobą silnik i skrzynie na tej cienkiej metalowej osłonie i wszystko.
Nie ma żadnych problemów z przeniesieniem napędu. Sprzęgło AWX znosi spokojnie do 400nm momentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie i super tylko po co te dystanse do AVF. Przez to cały napęd zaczynając od skrzyni jest cofnięty do tyłu o grubość dystansu. Kuba czy jak będę zakładał skrzynię na tej cienkiej osłonie to nie okaże się na koniec że do przykręcenia wału do skrzyni bądź do dyfra braknie mi tych 5,5mm?

Wysłane z mojego Trooper_X55 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dystans jest tylko do sprzęgła 240mm !!! Jak zostaje 228mm skręcasz bez dystansu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienie Kuba. A jeszcze się dopytam, najlepiej szukać wszystkiego od AVF w Quattro?

Wysłane z mojego Trooper_X55 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie tak, owszem można z 2.5 tdi Q kupić, ale dojdzie szukanie podpory skrzyni biegów, wydech do rzeźby itp.

Szukaj z 1.9 ... najlepiej z całym wydechem, będzie absolutnie p&p bez rzeźby, pasowania wydechu itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz szukać od 2.5 tdi, możesz trafić ciekawsze przełożenia skrzyni. Podpora skrzyni powinna pasować od Twojego, inna jest poduszka. Wydech do małej przeróbki (łączenie z rurą od kata).

Dystans o którym mowa jest potrzebny do sprzęgła 240 mm bo inaczej sprzęgło obciera o korpus skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł a czy ty wymieniając skrzynie montowałeś ten dystans??

Czyli tak jak mi pisał Kuba że montując quattro na moim sprzęgle od AWX czy też jakby mnie natchnęło coś i zamontował bym sprzęgło 240 z dystansem do skrzyni żadne odległości pomiędzy napedami mi się nie zmienią?? :eusathink: Tego sobie nie mogę wyobrazić jak do tej samej skrzyni biegów dokładając dystans 5,5mm czy też nie dokładajac(zależność od sprzęgła) nie zmienią się odległości pomiędzy skrzynią, wałem, dyfrem. No nic wszystko wyjdzie w praniu jak będe działał. Narazie zacząłem się interesować tematem i myślę że przekładka będzie miała swój finał w następnym roku bo od zawsze posiadanie QUATTRO za mna chodziło. :)

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Tego sobie nie mogę wyobrazić jak do tej samej skrzyni biegów dokładając dystans 5,5mm czy też nie dokładajac(zależność od sprzęgła) nie zmienią się odległości pomiędzy skrzynią, wałem, dyfrem.
Jeśli zamontujesz dystans 5,5mm do swojego silnika, to skrzynia z całym wałem cofnie się o 5,5mm - racja. A żeby to zniwelować, przesuwasz silnik na poduszkach o 5,5mm do przodu. :) Silnik przesuwasz razem z poduszkami, czyli luzujesz dolne nakrętki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, przecież tam są podłużne otwory. Wyleciało mi to z głowy [emoji14]. Koledzy a czy zestaw samego napędu Quattro z 1.8T że skrzynią 5b będzie pasic do AWXa,? Jak wygląda sprawa przełożeń w skrzyniach 5b Q od 1.8T. Rzuciło mi się w oko jedno ogłoszenie z takim zestawem.

Wysłane z mojego Trooper_X55 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up, pasoować będzie pasować ale nie będzie to w ogóle jechać... Skrzynie w benzyniakach mają za krótkie przełożenia dla diesla, odwrotnie owszem (najlepiej jak silnik ma ponad 200KM).
Szukaj zestawu od B7, np. 2.0 BRD, tam skrzynie mają dłuższe przełożenia niż te co szły w parze z AVF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć koledzy posiada ktoś na Sprzedaż przekładke na Quattro komplet do Awxa?

Edytowane przez Turu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano 18 listopad 2010 - 10:42

Na dniach będe wymieniał skrzynie w swojej A4 na 6 biegową i zastanawiam się co zrobić z czujnikiem prędkości. Z tego co widze w starej 5 biegowej skrzyni czujnik prędkości jest przy lewej półosi na wyjściu ze skrzyni.

W skrzyni 6 biegowej którą chce zamontować nie ma tego czujnika.

Czy da się jakoś rozwiązać ten problem??? Czy ten czujnik jest potrzebny???[br]Dopisany: 17 Listopad 2010, 18:41_________________________________________________Z tego co się dowiedziałem w A4 od 2003 roku nie ma czujnika prędkości w skrzyni biegów a prędkość na zegarach jest odczytywana z czujnków od ABSu.

Czy w A4 B6 2001 roku da się tak zmienić kodowanie licznika żeby też odczytywał prędkość z ABSu?? Wie może ktoś jak to zrobić???

Koledzy odgrzeje baaardzo starego kotlecika bo mam to samo pytanie co kolega Jarol. Moja B6 jest ze stycznia 2003 i niestety mam jeszcze ten nieszczęsny czujnik prędkości przy półosi w skrzyni. W związku z planem jakim jest przekładka na quattro, a jak wiadomo skrzynie 6b nie maja juz takiego czujnika(choć znalazłem wypowiedź jednego kolegi co się chwalił że ma skrzynie 6 z czujnikiem lecz nie zna kodu skrzyni), to czy ktoś wie jak zrobić odczyt prędkości z ABS i co dalej ze stara wtyczką od czujnika czy bedzie wykorzystana czy pozostanie luzem??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam skrzynię 6b z 2.5 tdi która posiadała jeszcze czujnik prędkości (ja akurat go nie wykorzystałem bo mam odczyt z ABS). Oznaczenie skrzyni to FTM/ENV - od wersji 180 KM. Jej problem (w kwestiach montażu) jest taki że ma przewidziane dodatkowe chłodzenie oleju skrzyni - oryginalnie siedzi ono w chłodnicy wody, chociaż można rzeźbić osobną małą chłodniczkę.

Inna opcja to zmiana wsadu licznika (lub samego licznika + immo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem tą skrzynię w ETCE. Faktycznie ma chłodzenie, chyba przy którejś z półosiek ma pompę tak? Z tą skrzynią wiązałaby się wymiana chłodnicy również tak? A czy jest taka możliwość jaką mi napisał kolegą z forum że do wtyczki od pompy ABS wpinam się w pin 33 przewodem z wtyczki od czujnika i to będzie działać?

Wysłane z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...