Jump to content

Przekładka z ośki na QUATTRO


Gamling
 Share

Recommended Posts

Dobra kwestie przeróbki wydechu ogarnę. Już wiem o co kaman.

Mam skrzynie 6bieg HCF typu O1X a wrzucać będę 6bieg FZK 03A

Czy ta akcja będzie wiązać się z wymianą wybieraka?

Link to comment
Share on other sites

Dolozylem u mnie quattro i mam problem z plywakami. Podlaczylem drugi plywak wedlug tego co pisali wczesniej masa pod pin 3 a sygnal pin 11. Problem ze jak zakoduje pod quattro zatankowany pełny bak to pokazuje na zegarach 1/2 baku. W vcds sensor1 28L a sensor2 8L natomiast po zakodowaniu na oske pokazuje juz pełen bak sensor1 67L sensor2 B/N. Jak to ogarnąć zeby działało poprawnie?

Link to comment
Share on other sites

A jakie oporności pływaki pokazują przy pełnym? Albo zmierz na wtyczce. Pływak dołożony z jakiego rocznika?

 

 mase pod pin 3 ale czego? 

Edited by Banan
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Banan napisał:

A jakie oporności pływaki pokazują przy pełnym? Albo zmierz na wtyczce. Pływak dołożony z jakiego rocznika?

 

 mase pod pin 3 ale czego? 

Oporności jutro sprawdzę. Całość brałem  z b7 3.0 tdi nie wiem z ktorego roku ale na koszach takue numery: lewy: 8E0201317R prawy: 8E0919050M. Moja audi 10.2003 r

mase od pinu nr 3 kostki licznika do kostki baku i pin 11 kostki licznika do kostki baku tak podłaczylem

Edited by dzejo
Link to comment
Share on other sites

To źle podpiąłeś - pin 3 wtyczki pływaka do masy ( a nie do pinu 3 licznika ) 

Pod pin 3 licznika jest podpięty pierwszy pływak , pod pin 11 licznika drugi pływak.

Piny nr. 3 obydwu pływaków są podpięte do masy 

 

Do licznika tylko jeden kabelek ciągniesz , a mase z pierwszego pływaka możesz wziąć.

Edited by Banan
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Banan napisał:

To źle podpiąłeś - pin 3 wtyczki pływaka do masy ( a nie do pinu 3 licznika ) 

Pod pin 3 licznika jest podpięty pierwszy pływak , pod pin 11 licznika drugi pływak.

Piny nr. 3 obydwu pływaków są podpięte do masy 

 

Do licznika tylko jeden kabelek ciągniesz , a mase z pierwszego pływaka możesz wziąć.

To zle zrozumialem jutro sprawdze to :D dlatego mialem blad plywaka przerwa badz zwarcie do masy ale skasowałem i juz sie nie pojawil :D 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.06.2020 o 08:33, MemberA4 napisał:

Sorki ze względu ze robiłem to dawno troche sie walnąłem z tym co napisałem bo rozrusznik zrobiłem z dwóch o nr 03G911023 i 068911024H

od 03G911023 wziąłem czarną cześć z wirnikiem a od 068911024H górę bo nie opierała się od blok silnika i umożliwiła mi podłączenie przewodów bez konieczności ich przedłużania jedynie wtyczkę od cewki musiałem zmienić

Hej dopiero będę się za to zabierał, dałbyś radę jakoś zaznaczyć na dwóch zdjęciach co zamieniłes miejscami?  Dzieki

Link to comment
Share on other sites

Panowie przy dołożeniu Q tylne sprężyny i amorki trzeba zmieniać czy można montować z ośki zawieszenie mam be.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, aker napisał:

Panowie przy dołożeniu Q tylne sprężyny i amorki trzeba zmieniać czy można montować z ośki zawieszenie mam be.

Ja zostawiłem swoje. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 6.02.2021 o 19:51, aker napisał:

Panowie przy dołożeniu Q tylne sprężyny i amorki trzeba zmieniać czy można montować z ośki zawieszenie mam be.

u mnie zostalo i jezdzilo dopoki gwint nie wlecial.

Link to comment
Share on other sites

sprężyny trzeba wymienić bo tył mocno siada z Q. Auto będzie wyglądało jako motorówka.

Link to comment
Share on other sites

Siemka. Macie jakiegoś speca w śląskim który dokłada Quattro? 

Link to comment
Share on other sites

Siemanko, szukam speca, który dołoży mi quattro w audi a4 b7 2.0 Tfsi. Najlepiej Warmińsko-mazurskie i fajnie gdyby była możliwość postawić auto i odebrać gotowca,a nie kombinować ze zbieraniem części. ktoś kogoś poleci ?

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Witam, mam kilka pytań do osób które dokładały quattro do 1.9 AVFa, mam swap z takiego same silnika i też z 2002r, co konkretnie muszę zmienić w absie? ma ktoś zdjęcie zbiornika paliwa z przewodami jak idą bo u mnie niestety są ucięte. Proszę o kontakt ewentualnie pod 515551850

Dzięki z góry

Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.03.2021 o 13:29, Krzynek30 napisał:

Witam, mam kilka pytań do osób które dokładały quattro do 1.9 AVFa, mam swap z takiego same silnika i też z 2002r, co konkretnie muszę zmienić w absie? ma ktoś zdjęcie zbiornika paliwa z przewodami jak idą bo u mnie niestety są ucięte. Proszę o kontakt ewentualnie pod 515551850

Dzięki z góry

Potrzebujesz pompę ABS z końcówką A żeby to wszystko zagrało jak należy. Co do zdjęcia zbiornika to szukaj po necie i odwzorujesz sobie jak przewody idą.

Link to comment
Share on other sites

Mam pompe absu tez, a nie musze nic przepinowywac? Paliwo bedzie normalnie wskazywalo? 

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, Krzynek30 napisał:

Mam pompe absu tez, a nie musze nic przepinowywac? Paliwo bedzie normalnie wskazywalo? 

Kodowanie licznika na quattro, a potem to juz kwestia rocznika dawcy i biorcy :D

Link to comment
Share on other sites

Cześć.  Zdobyłem zestaw quattro z A4 B6 2.5 TDI 180KM z 6 biegowym manualem i chce to wlozyc do B7 1.9. I teraz pytanie odnosnie pompy. Mam u siebie w aucie pompe abs/esp o numerach 8E0 614 517 AK, w B6 jest pompa i numerach 8E0 614 517 A. Z tego co doczytałem pompy z B6 nie pasują do B7. Czy będę musiał zmienić pompe? Jesli tak to o jakich numerach szukac i czy kazda z B7 quattro bedzie pasować (niezależnie czy to tfsi czy tdi)? Jesli nie wymienie pompy od razu przy zakładaniu to posypie błędami czy nie? 

Link to comment
Share on other sites

Musisz założyć pompę od B7 quattro. Jak jej nie wymienisz od razu to nic się nie stanie, żadnych błędów nie będzie. Poza tym skrzynia którą kupiłeś ma naprawdopodobniej zewnętrzny układ chłodzenia. Jak chcesz zrobić jak ori to musisz wymienić chłodnicę na wersję od automatu (z chłodnicą oleju).

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, bobikos napisał:

Musisz założyć pompę od B7 quattro. Jak jej nie wymienisz od razu to nic się nie stanie, żadnych błędów nie będzie. Poza tym skrzynia którą kupiłeś ma naprawdopodobniej zewnętrzny układ chłodzenia. Jak chcesz zrobić jak ori to musisz wymienić chłodnicę na wersję od automatu (z chłodnicą oleju).

Chyba że dorwał FZK skrzynie. 

Link to comment
Share on other sites

Pompę abs możesz i swoją zostawić i będzie to działało dopuki nie staniesz na lodzie i nie utracisz przyczepności czterema kołami wtedy sypnie błędem eds, ABS i ESP, po kluczyku wszystko wraca do normy 

Link to comment
Share on other sites

Dobry Koledzy,

mam pytanie co do przekładki pompy ABS bo po ponad roku od montażu Quattro zebrałem się za montaż pompy która leżała na półce ponad rok i teraz pytanie bo w a4 b7 jest bosh 8.0 i jak wiadomo nawet na ross-tech nie ma podpowiedzi jak ją zakodować po montażu. Nie wiem czy mogę wbić kodowanie z starej pompy czy wie ktoś który bit jest odpowiedzialny za rozmiar hamulców bo przy tej okazji również wpadło 320mm to bym odrazu zrobił kodowanie tak jak ma być

do tej pory miałem 0004401 i nie wiem czy próbować tak kodować czy zmieniać ze względu na zmianę zacisków?

Link to comment
Share on other sites

Wziąłem się wczoraj wreszcie za montaż Q. Opornie to idzie ale powoli do przodu. Czujniki ABS ogólnie nie do odratowania są, przy takim swapie trzeba mieć na półce nowe. Odebrałem właśnie nowe.

Jaja też z bakiem trochę były. Rewizja do pompy jest u mnie w bagaju w podłodze a pod kanapa mam dwie zaślepki. Musiałem cała wtyczkę przenosić z bagażnika pod kanapę pod nowy bak. Narazie większych niespodzianek nie było. Dziś zakładam bak, sanie i może uda się zrzucić skrzynię

Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, jaras99 napisał:

Jaja też z bakiem trochę były. Rewizja do pompy jest u mnie w bagaju w podłodze a pod kanapa mam dwie zaślepki. Musiałem cała wtyczkę przenosić z bagażnika pod kanapę pod nowy bak.

No to troszkę słabo się przygotowałeś ;) będziesz musiał jeszcze pociągnąć kable z drugiego pływaka do licznika aby mieć poprawne wskazania na blacie. Na szczęście wszystko jest w tym wątku opisane więc tylko 66 stron lektury i dasz radę - mi się już udało i Q zamontowane  :D 

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Skowrix napisał:

No to troszkę słabo się przygotowałeś ;) będziesz musiał jeszcze pociągnąć kable z drugiego pływaka do licznika aby mieć poprawne wskazania na blacie. Na szczęście wszystko jest w tym wątku opisane więc tylko 66 stron lektury i dasz radę - mi się już udało i Q zamontowane  :D 

Całą resztę myślę że już wiem. Wyciągnąłem najważniejsze info z wątku i sobie wydrukowałem. Sprawa przeniesienia wtyczki do lewej pompy jakoś mi umknęła.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

No dobra, pierwsze 300 km za mną.  obserwacje/wnioski:

1. Problemów ze złym wskazywaniem paliwa nie napotkałem. Dawca był z 2003 roku Angol, mój z 2004 roku. Pociągnąłem sygnał z drugiej pompy do licznika, zrobiłem kodowanie zegarów i wszystko gra.

2. Skrzynia FZK ma bardzo krótka 1nke, ale za to 3 długie a 6 nie ma co wrzucać przy prędkości lekko ponad 100 bo zamuli furę. Ale za to lecisz 140km/h a obroty coś lekko ponad 2 tys. Fajne to.

3. Przy ruszaniu na max skręconych kołach jest takie dziwne drżenie budy, jakby koła szurały. Dzieje się tylko tak przy ruszaniu. 

4. Przy zmianie biegów z 1 na 2 i 3 na 4 występuje takie głuche stuknięcie. Wydaje mi się ze w okolicach lewarka. Takie coś jakby uderzenie pięścią w ścianę. 

5. Przy prędkości około 70-80km/h trzęsie jakby budą, jakieś lekkie wibracje, huczenie.

Co do pkt 3-5 to zdążyłem rozpoznać że to wina torsena (duże prawdopodobieństwo)

Teraz pytanie do znawców.

Skrzynie mam FZK typu 0A3. Inne skrzynie o tym samym przełożeniu to:

a) HEQ z 2.5 TDI A4 B6 

b) GYH z 2.0 TDI BRD A4 B7 

Skrzynie typu 0A3 ale o innym przełożeniu to:

JMG, JMJ, HXQ, HVE z 3.0 TDI A4 B7 i chyba A6 C6.

Doczytałem gdzieś że w każdej z tych skrzyn występuje ten sam torsen bo wszystkie należą do grupy 0A3. Czy możecie to potwierdzić. Kombinuje czy nie znaleźć jakiejś uwalonej skrzyni np z rozsypanymi biegami, żeby tylko torsen przełożyć. 

Fota z audizine

 

 

 

Screenshot_2021-05-13-08-53-58-30.jpg

Edited by jaras99
Link to comment
Share on other sites

Mam na sprzedaż kompletny swap quattro z a4 b7 2.0 tdi skrzynia 6 manual. Zestawi zawiera wszystko co potrzebne do zrobienia swapa.

Link to comment
Share on other sites

Panie cena ile za to ?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.06.2021 o 11:36, krossfan napisał:

Mam na sprzedaż kompletny swap quattro z a4 b7 2.0 tdi skrzynia 6 manual. Zestawi zawiera wszystko co potrzebne do zrobienia swapa.

Jaka cena 😛

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...