Jump to content

Jakiej firmy wahacze polecacie ?


kred
 Share

WAHACZE W NASZYCH A4  

664 members have voted

  1. 1. Jakie wahacze polecacie ?



Recommended Posts

37 minut temu, Tom3k007 napisał:

Robię średnio 12-15 tyś km rocznie to chyba nie jest dużo, wiem że jak wezme Lema to bedzie to jakość jak pierwszy montaż i starczy na dłuugo, pytanie czy jest coś niżej w miarę dobrego i w miarę dobrej cenie, czy może nie ma na co liczyć i jest tylko Lem jedynym normalnym wyborem?

Przecież kolega napisał ze alternatywą dla Lema jest kupno regenerowanych wahaczy z regum. Wyjdzie po zwrocie kaucji niecałe 800zl a ludzie na tych wahaczach robią niezłe przebiegi.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

W dniu 18.05.2020 o 10:25, rachmistrz napisał:

Jak padlo po 5km to albo trafiłes wadliwy albo taki shit, że szkoda czasu na montaz

 

W dniu 18.05.2020 o 10:58, Langista napisał:

A nie zerwłeś czasem tulei przy montażu? Jak montaż ok to ewidentnie na wadliwą sztukę trafiłeś, bo rts to dobra firma.

Wada fabryczna w fabryce RTS.  Wymiana była dokonywana w warsztacie. Reklamacja uznana,  łącznie z kosztami robocizny. Pozdrawiam 

Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, Przemsoon napisał:

 

Wada fabryczna w fabryce RTS.  Wymiana była dokonywana w warsztacie. Reklamacja uznana,  łącznie z kosztami robocizny. Pozdrawiam 

Czapki z głów dla RTS, gdyby tylko więcej firm stosowało taką politykę..

Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, Langista napisał:

Czapki z głów dla RTS, gdyby tylko więcej firm stosowało taką politykę..

Nie wiem,  czy to dokładnie polityka RTS. Reklamowane do hurtowni motoryzacyjnej z której było to brane przez mechanika. Bierze części cały czas,  to ewentualne błędy przy montażu wykluczają. Gdybym kupiłbym je sam,  myślę że reklamacja nie zostałaby uwzględniona. Zrzucono by winę na montaz.  Teraz wymienione też na RTS i śmiga i jestem zadowolony, ale dopiero 5tkm i głównie trasy. Moim zdaniem detaliczny klient stoi na straconej pozycji,  mechanicy mogą więcej. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 10.09.2020 o 07:52, Przemsoon napisał:

Nie wiem,  czy to dokładnie polityka RTS. Reklamowane do hurtowni motoryzacyjnej z której było to brane przez mechanika. Bierze części cały czas,  to ewentualne błędy przy montażu wykluczają. Gdybym kupiłbym je sam,  myślę że reklamacja nie zostałaby uwzględniona. Zrzucono by winę na montaz.  Teraz wymienione też na RTS i śmiga i jestem zadowolony, ale dopiero 5tkm i głównie trasy. Moim zdaniem detaliczny klient stoi na straconej pozycji,  mechanicy mogą więcej. 

To zawsze akurat ale wiele firm się wypina w takiej sytuacji. Jedynie SKV akceptuje jeszcze reklamacje klienta detalicznego, jak widać, że ewidentnie tuleja się wysunęła (mieli jakiś czas problem z tym) i wysyłali nowa część zanim zdążyło się wysłać starą i to tylko na podstawie zdjęcia. Ja na swoim zestawie SKV zrobiłem ok 25 000 i zaczynają być luzy odczuwalne przy wyjazdach i zjazdach z krawężników. Same w sobie nie mają luzów bo sprawdzałem breszką i przynajmniej na klockach tuleje zerwane nie były ale sama guma już jest zmęczona. W B5 zawias od nich wytrzymał 40 000 km bez znaku zużycia, jednak b6 z silnikiem 3.0 i quattro jest ok 300 kg cięższe, do tego mam bardzo wymagającą trasę do i z pracy, a nie żałuje sobie zakrętów z większą prędkością, takżę sam zawias lekko nie ma. Najprawdopodobniej będę wymieniać ten zestaw na początku przyszłego roku bo coś mi się wydaje, że długo nie pociągnie. Będę chciał też to zrobić od razu z tylnim zawieszeniem aby mieć jakieś porównanie, jakie wrażenie w prowadzeniu daje całkowicie nowe zawieszenie.

Edited by Langista
Link to comment
Share on other sites

ja tam polecic moge SKV, zrobiłem na nich w rok 30 000km. Jak to się mówi czyje pieniądze tego religia, ja na SKV nie narzekam

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o wahacze to warto dołożyć parę złotych i kupić coś z lepszej półki. Mam złe doświadczenie z wahaczami wrc parts, kupiłem cały zestaw i posypały się po przejechaniu kilku tys km. Zdecydowanie nie polecam tanich chinoli.

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, Miras_avanti napisał:

Jeśli chodzi o wahacze to warto dołożyć parę złotych i kupić coś z lepszej półki. Mam złe doświadczenie z wahaczami wrc parts, kupiłem cały zestaw i posypały się po przejechaniu kilku tys km. Zdecydowanie nie polecam tanich chinoli.

Nie polecasz całej grupy, bo na jednej firmie się przejechałeś, co ewidentnie dźwiga sobie sprzedaż swoją nazwą, która pewnie w WRC nigdy udziału nie miała.

Edited by Langista
Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.11.2020 o 18:04, Langista napisał:

Nie polecasz całej grupy, bo na jednej firmie się przejechałeś, co ewidentnie dźwiga sobie sprzedaż swoją nazwą, która pewnie w WRC nigdy udziału nie miała.

Może faktycznie za bardzo generalizuje, ale przejechałem się już na nie jednym chinolu. No ale wiadomo, chińczyk chińczykowi nierówny.

Link to comment
Share on other sites

U mnie w czerwcu będzie 3 lata i jest zrobione teraz jakieś 50 tyś km na SKV już widać że trochę mają dość ale jakiś wielkich luzów nie ma więc na wiosnę kupuję następny zestaw i montuję. Jak za te pieniądze ja jestem zadowolony.

Link to comment
Share on other sites

Ja na bank nie założę więcej Febi o Master Sport nie wspomnę . Szybciej trafię w Lotto niż w dobry produkt zawieszenia od nich . 

Link to comment
Share on other sites

przez 4 lata na skv zrobilem ponad 110 000 km, za niecale 500 zl czego chciec wiecej>?

Link to comment
Share on other sites

Muszę powiedzieć, że byłem bardzo sceptycznie nastawiony , ale wahacze SKV okazały się dobrym produktem. Kupiłem do auta firmowego, które oszczędzane nie jest, zależało mi też na tym, żeby nie wydać za dużo. Póki co jestem zadowolony ;)

Link to comment
Share on other sites

Muszę powiedzieć, że byłem bardzo sceptycznie nastawiony , ale wahacze SKV okazały się dobrym produktem. Kupiłem do auta firmowego, które oszczędzane nie jest, zależało mi też na tym, żeby nie wydać za dużo. Póki co jestem zadowolony ;)

Link to comment
Share on other sites

Witam, takie pytanie.

Czym się roz ia te dwa zestawy oprócz ceny oczywiście. Patrząc bp częściach w pudełku niektóre mają inne numery.

WWW.IPARTS.PL

Wahacze - kompletny zestaw naprawczy SKV GERMANY 04SKV240
WWW.IPARTS.PL

Wahacze - kompletny zestaw naprawczy SKV GERMANY 04SKV230

Jest jeszcze za 560 komplet od SKV z innymi numerami. 

 

Różnią się twardości czy jak ? 

Po weekendzie zadzownie do nich i może doradza. 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Kammiill napisał:

Witam, takie pytanie.

Czym się roz ia te dwa zestawy oprócz ceny oczywiście. Patrząc bp częściach w pudełku niektóre mają inne numery.

WWW.IPARTS.PL

Wahacze - kompletny zestaw naprawczy SKV GERMANY 04SKV240
WWW.IPARTS.PL

Wahacze - kompletny zestaw naprawczy SKV GERMANY 04SKV230

Jest jeszcze za 560 komplet od SKV z innymi numerami. 

 

Różnią się twardości czy jak ? 

Po weekendzie zadzownie do nich i może doradza. 

Po zdjęciach jedne są z końcówka drążka z "tłumikiem" drgań, drugie bez, mogą się też różnić tuleją na "bananie" o ile SKV produkuje ich 2 rodzaje, oraz tym że ten drugi zestaw jest dedykowany do a6.

Płacąc tyle za SKV to wolałbym z regum kupić zregenerowane, te z skv mają bardzo luźno spasowane łączniki stabilizatora i "pie...oli" się tuleja na bananie. Założyłem SKV cały zestaw, po kilku kkm zmieniłem łączniki stabilizatora, nie wspominając o wymianie banana na gwarancji po kilkuset km, banany zdechły po po około 20kkm, po około 50k, trzeba zacząć myśleć o prostych na dole. Żeby nie słabe banany i łączniki to zakładałbym ponownie.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
8 minut temu, tass napisał:

Po zdjęciach jedne są z końcówka drążka z "tłumikiem" drgań, drugie bez, mogą się też różnić tuleją na "bananie" o ile SKV produkuje ich 2 rodzaje, oraz tym że ten drugi zestaw jest dedykowany do a6.

Płacąc tyle za SKV to wolałbym z regum kupić zregenerowane, te z skv mają bardzo luźno spasowane łączniki stabilizatora i "pie...oli" się tuleja na bananie. Założyłem SKV cały zestaw, po kilku kkm zmieniłem łączniki stabilizatora, nie wspominając o wymianie banana na gwarancji po kilkuset km, banany zdechły po po około 20kkm, po około 50k, trzeba zacząć myśleć o prostych na dole. Żeby nie słabe banany i łączniki to zakładałbym ponownie.

A w regum regenerują również sworznie czy tylko wymieniają tuleje ? Wie ktoś?

To może w Febi lepiej uderzyć..  

Edited by Kammiill
Link to comment
Share on other sites

Według tego co podają na stronie to regenerują. Mam w swojej a4 banany z regum takie jak były w b7, poprzednio były SKV i po zmianie auto jakby precyzyjniejsze na kierownicy, ale to tylko moje odczucie.

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, tass napisał:

Według tego co podają na stronie to regenerują. Mam w swojej a4 banany z regum takie jak były w b7, poprzednio były SKV i po zmianie auto jakby precyzyjniejsze na kierownicy, ale to tylko moje odczucie.

Spoko pewnie zamówię od nich zobaczymy. 

A śruby jakie polecacie?  Febi ? Bo Lem nie mogę znaleźć nigdzie na necie.

Link to comment
Share on other sites

Śruby to takie, które znajdziesz w korzystniejszej cenie. U siebie śrubę spinającą górne wahacze w zwrotnicy wsadziłem z nierdzewki, przy konieczności jej wyjęcia dużo lżej wychodzi, nie rdzewieje, więc zaciska ją utleniające się amelinium.

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, Kammiill napisał:

A w regum regenerują również sworznie czy tylko wymieniają tuleje ? Wie ktoś?

To może w Febi lepiej uderzyć..  

Robią sworznie. Dzwoniłem do nich z tym pytaniem niedawno przed wymianą swojej zawiechy.

Link to comment
Share on other sites

dokładnie sworznie robili od zawsze , ja brałem u nich już wahacze w 2010 roku - inaczej sama wymiana tulei byłaby bezsensowna 

Link to comment
Share on other sites

Tuleje wprasowują ori,lub Lema. Więc lipy nie ma

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Hej mam zawieszenie 1BV (przynajmniej tak jest na naklejce) i chciałbym wymienić przednie dolne wahacze, tylko mam problem w ich doborze. Więcej jest w tym temacie może ktoś się bardziej orientuje.

 

Edited by KamilDuzy
Link to comment
Share on other sites

Witam!

Muszę wymienić zawias przód, prawdę mówiąc regum wygląda ciekawie, ale szkoda że nie ma za dużo opinii o nich (może słabo szukałem) więc pewnie zdecyduję się na skv. Miesiąc temu regenerowałem zawias z tyłu i powiem Wam, że stare tuleje guma spękana ale dość sztywna a nowe (prawie wszystkie LEM) dość luźne po założeniu, myślę że szybko się rozklekoczą... W tamtym roku zmieniałem też łączniki stabilizatora przód/tył również LEM i już luźne :thumbdown: A przejechałem kolo 25k, 90% trasa. Zawsze kupowałem Lemfordera, ale to chyba już nie ta jakość co kiedyś...

Link to comment
Share on other sites

Witam, 

Ja kupiłem zawieszenie SKV i póki co polecam. Jeżdżę na nim od jakiś 14 miesięcy i jest ok wszystko i cena też zachęca :)

Link to comment
Share on other sites

Za taką jakość płacić taką cenę za skv to grzech nie brać:P

Link to comment
Share on other sites

Będę je zmieniał sam i jeśli w tej cenie zrobię 30-40k km, a jeżdżę głównie trasa to naprawdę nie ma sensu brać droższych, ale to.... pożyjemy, zobaczymy :wink:

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, franc321 napisał:

Witam!

Muszę wymienić zawias przód, prawdę mówiąc regum wygląda ciekawie, ale szkoda że nie ma za dużo opinii o nich (może słabo szukałem) więc pewnie zdecyduję się na skv. Miesiąc temu regenerowałem zawias z tyłu i powiem Wam, że stare tuleje guma spękana ale dość sztywna a nowe (prawie wszystkie LEM) dość luźne po założeniu, myślę że szybko się rozklekoczą... W tamtym roku zmieniałem też łączniki stabilizatora przód/tył również LEM i już luźne :thumbdown: A przejechałem kolo 25k, 90% trasa. Zawsze kupowałem Lemfordera, ale to chyba już nie ta jakość co kiedyś...

Trzeba było na tył od razu poliuretany dać.

Link to comment
Share on other sites

To chyba dużo drożej wyniesie, aczkolwiek jestem prawie pewny że temat tylnego zawieszenia wróci do mnie jak bumerang...:kwasny:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...