Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Zbyt twarde zawieszenie


jarek_smardz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od roku jeżdzę A4 Avantem z 2002r.

Kupiłem z komisu z niemiec i nie bardzo znam jego historię.

Mam nieodparte wrażenie że na 99% jest lekko ztuningowany- tj. obniżony, bo stoi dość nisko, a przy tym jest bardzo twardy i strasznie niewygodny na naszych szosach. Owszem, na nielicznych autostradach, a szczególnie w zakrętach prowadzi się super, ale mnie generalnie zależy na komforcie, gdyż jest to auto rodzinne i jeździ głównie po mieście i dziurach.

Chciałbym coś z tym zrobić, ale się za bardzo nie znam- wydaje mi się że wypada wymienić sprężyny (pewnie najlepiej na fabryczne) jednak nie znam się na tych oznaczeniach (różne kolory itp.)

Czy zatem ktoś z szanownych kolegów może podpowiedzieć czego mam szukać i co z tym zrobić?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc

pozdrawiam Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz podniesć auto to wymiana samych spręzyn Ci nie pomoże , bedziesz musiał wymienic amory na seryjne, no chyba ze któs załozył na zwykłe amory obnizajace sprezyny to wtedy wymienisz same spręzyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim znajdź wlepkę z kodami wyposażenia (książka serwisowa, wnęka koła zapasowego lub pod tylną kanapą w B6 - chyba, że coś pomyliłem).

Tam będzie oznaczenie 1BA lub 1BE lub 1BV - rodzaj Twojej zawiechy (od najbardziej komfortowej do najbardziej sportowej - w wolnym tłumaczeniu).

Może się też zdarzyć, że Franz sam coś grzebał przy aucie, więc powinno być jakieś info w briefie (możesz wrzucić skan).

Wrzuć fotkę auta z boku, to na oko będzie można ocenić obniżenie.

Jeżeli się okaże, że faktycznie masz auto uglebione, to bez problemu na forum znajdziesz chętnych do zamiany na zwykłe/komfortowe - wtedy przekładasz komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się też zdarzyć, że Franz sam coś grzebał przy aucie, więc powinno być jakieś info w briefie (możesz wrzucić skan).

Wrzuć fotkę auta z boku, to na oko będzie można ocenić obniżenie.

W Briefie moze być adnotacja ale nie musi. Zdejmij koło i zobacz co tam siedzi, na spręzynach powinno byc jakieś oznaczenie.

Wrzuć fotkę auta, lookniemy jak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie jest 1BV jak narazie mi sie podoba ale pewnie kiedys zmienie bo to jest stanowczo zatwarde jak na polskie drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...