Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaz kodowanie Nawigacja RNS E od A do Z AUDI Navigation Plus


alvaro

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 4.4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Szyba na klapie ma na 100% antenę, ewentualny brak może być na lewej i prawej, do zweryfikowania. (Zdejmij lewy boczek w bagażniku i zobacz jakie kable dochodzą obecnie do Twojego wzmacniacza. Proponowałem Ci kable antenowe i wzmacniacz pasujący za 100 z wysyłką żebyś nie musiał szukać. Samych kabli antenowych raczej nie znajdziesz ori, a jak pisałem z chińczykami z przejściówek bywa różnie.  Zrobisz jak chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w trakcie montażu rnsa - zmieniłem też wzmacniacz antenowy (stary miał tylko antenę w lewej szybie) - lutowanie do szyb nowych anten nie jest takie straszne jak mi się wydawało. Jestem pod wielkim wrażeniem odbioru radia z trzema antenami - auto w zamkniętym garażu, a radio gra super czysto.

Mam natomiast problem z BT - jak dzwonie do kogoś to rozmówca mnie słyszy, a ja rozmówcy nie (nie ma też charakterystycznego "gang" po podłączeniu tel z BT). Miałem wcześniej małą nawi i z tego co wyczytałem parę postów wcześniej należy wypiąć napęd nawi, a w kostce wchodzącej do nawi połączyć przewody:

- zielony z zielonym (tel+),

- czarny z czarnym (tel-)

- szary z szarym (tel mute)

Niestety mimo tego zabiegu nic dalej nie słyszę.

 

Moje auto fabrycznie wyjechało z małą navi, z zestawem cullman (nokia 6310) i radiem chorus, później zmieniłem cullman'a na moduł BT (oryginalny - wersja high) - wszystko było ok, między czasie zmieniłem radio na concert i z nim też było wszystko git.

Moduł BT podłączyłem tak jak na załączonym obrazku:

BT-chorus-cullmann.jpg.3e8bf348bad2b1cd9128f384f08b382c.jpg

 

Aha do podłączenia rnsa użyłem przejściówki z allegro.

 

Oprócz tego jestem w trakcie montażu kamer P+T, ale z tym mam większe jaja - napiszę co i jak sobie z tym poradzę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie kable z małej Navigator wchodziły do radia na piny NAV a nie TEL więc sprawdź czy w tej Twojej przejściówce przewody się "widzą" (czy pokrycie pinow się zgadza) i wchodzą w odpowiednie piny RNSa.

 

A tu masz mój post z przed lat w którym opisałem co i jak.

https://a4-klub.pl/topic/20275-instalacja-fabrycznego-modułu-bluetooth/?do=findComment&comment=5059441

Edytowane przez MaTeo85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamieniałem cullmana na BT i do radia w zasadzie prowadziłem tylko CAN (CAN-L, CAN-H, K-bus) czyli wychodzi na to, że muszę w oryginalnej kostce chorusa (przed przejściówką do RNSe) przełożyć piny, tylko które??

 

rns-chorus.png.6ae8f6d24eeba982d9474977125ee237.png

tel mute -> pin D11

tel+ -> pin C12

-NF (tylko który??) -> pin C6

?????

Edytowane przez Lukasz_mk2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% w Teojej oryginalnej instalacji w czerwonej kostce kable szary zielony i czarny wchodzą do pinów NAV+ obok niego NF i NAV CON. A powinny wchodzić do pinów TEL MUTE, TEL+ i NF obok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak wygląda moja orginalna kostka z concerta (czerwona) oraz kostka z przejściówki (czarna). Jak widać tel mute jest ok, ale gdzie przepiąć z oryginalnej czewonej kostki tel+ i nf-, bo nav conf już mnie raczej nie interesuje.

IMG_20240225_131551.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprostu przenieś piny jeden rząd w górę w sensie Nav+ do tel+ i NF- do NF- tyle że obok tel+ navcon na razie zostaw i sprawdź czy działa 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MaTeo85 napisał(a):

Poprostu przenieś piny jeden rząd w górę w sensie Nav+ do tel+ i NF- do NF- tyle że obok tel+ navcon na razie zostaw i sprawdź czy działa 

Dzięki! dam znać co z tego wyszło jak przełożę piny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MaTeo85 po przełożeniu pinów rząd niżej zaczęło wszystko działać 👍 bardzo dziękuję za pomoc. Myślę że wypadałoby dopisać tą informację w pierwszym poście, bo przeleciałem większość stron tematu i nigdzie nie jest to jednoznacznie opisane, tzn. w przypadku gdy ktoś miał małą navi to musi połączyć ze sobą trzy przewody z wtyczki nawigacji:

-zielony z zielonym (tel+),

- czarny z czarnym (tel-)

- szary z szarym (tel mute)

Oraz dodatkowo przełożyć pinu w kostce do radia: Nav+ do tel+ i NF- do NF- 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc kamery działają, BT działa, ale wyszły inne jaja 😭 nie usypia sterowników. Zamykam auto, wentylator od rns się kręci, trójkąt świateł awaryjnych się świeci, po pewnej chwili gaśnie i zaraz znowu się zapala i tak w kółko. Już dziś dałem sobie spokój i jutro będę coś walczył, póki co nie mam już siły na tego złoma. Jedyne co zrobiłem to wyjąłem bezpiecznik od radia, wentylator się uspokoił, ale sterowników dalej nie usypia i trójkąt od awaryjnych się świeci, po czym gaśnie i znowu się zapala😭😭

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba coś więcej musisz zrobić, bo ewidentnie coś nie jest pod stacyjkę jeszcze podłączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Langista napisał(a):

To chyba coś więcej musisz zrobić, bo ewidentnie coś nie jest pod stacyjkę jeszcze podłączone.

A co masz na myśli?? Muszę odczytać błędy, bo jeszcze tego nie robiłem. Muszę jeszcze sprawdzić kodowanie rnsa bo jak go zamontowałem to z kierownicy po wciśnięciu R\T (mam kierownicy multi b6) mogłem wybrać na FIS kontakty z telefonu, a teraz po wciśnięciu R\T nic się nie dzieje. ogólnie to wszystko już złożyłem do kupy - została mi do złożenia półka pod kierownicą, ale tam jest tylko w zasadzie lampka od podświetlenia nóg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba masz zakodowane bez MF w takim razie ale i tak coś musi być zasilane bezpośrednio z plusa, lub nie ma sygnału wybudzenia dobrze podłączonego i jest ciągle aktywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedzę i szukam różnych przyczyn w internetach, bo póki co mam dziecko na głowie i nie jestem w stanie wyjść do auta i coś podziałać. Znalazłem info że w rns'e jest coś takiego jak wyjście DWA-GND, jest to niby "-" który ma coś wspólnego z alarmem fabrycznym, którego umie nie było, ale nie było też tego pinu w concert 2 - może to jest problem i należało by podłączyć ten pin do "-"??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna ingerencja w instalację samochodu to było podłączenie modułu kamer do MCE na pin T23/pin 5, połączenie ze sobą przewodów we wtyczce od napędu nawigacji BNS (wg informacji z wcześniejszych postów - napęd został zdemontowany) oraz zmiana pinów w kostce radia dotyczących nav+ i nf-(wg informacji z wcześniejszych postów)

 

shcemat.jpg.bd27b95a88b7e08de2d36023157f9314.jpg

Edytowane przez Lukasz_mk2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje kodowanie rnsa powinno wyglądać chyba tak:

0?xxxxx: Model

1 = Lamborghini

2 = Audi A3 (8P)

3 = Audi A4 (8E)

4 = Audi A4 Cabriolet (8H)

5 = Audi A6 (4B)

6 = Audi TT (8J)

7 = Audi R8 (4

 

Czyli: 3

 

0x?xxxx: Treble Speaker Diagnosis / Optical Parking Aid

+1 = Front Treble Speaker Diagnosis inactive

+2 = Optical Parking Aid installed/active

 

Czyli 1

 

0xx?xxx: Sound Characteristic

0 = Sound Characteristic linear

1 = Audi A4 (8E)

2 = Audi A6 (4B)

3 = Audi A4 Cabriolet (8H)

4 = Audi TT (8J)

5 = Audi A3 (8P)

9 = Sound System

 

Czyli 1

 

0xxx?xx: Telephone Preparation

1 = Telephone Preparation NOT installed

2 = Telephone Preparation without Comfort Functionality

3 = Telephone Preparation (Aftermarket Retrofit)

4 = Base Plate (Nokia - Remote Feed Voltage for Microphone inactive)

5 = Telematic Europa (Remote Feed Voltage for Microphone inactive)

6 = Telephone Preparation for North American Region (NAR)

7 = Telephone Preparation with Comfort Functionality

 

Czyli 7 - mam moduł bt z pełną funkcjonalnością

 

0xxxx?x: Equipment I

+1 = Standard/Basic Value - Add to the Sum of Options below

+1 = Audi Music Interface (AMI/PR-UF7) installed

+2 = Satellite Radio (SIRIUS/XM) installed

+4 = Analog Input (AUX/PR-UF0/UF1/UF2) installed

 

Czyli 1 - mam standard

0xxxxx?: Equipment II

+1 = Standard/Basic Value - Add to the Sum of Options below

+1 = TV-Tuner (PR-QV1/QV9) installed

+2 = CD-Changer or iPod/USB-Interface (PR-7A2/7A5/UF1/UF2) installed

+4 = Multi-Func

tion-Steering Wheel (MFSW) installed

 

Czyli 7 - mam MF oraz zmieniarkę

Edytowane przez Lukasz_mk2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zakodowaniu rns wszystko wróciło do normy - trójkąt awaryjnych gaśnie i się już nie zapala 😎😎

Co do działania kierownicy MF to też musiałem zmienić jej kodowanie na komunikację via CAN - wcześniej miałem ustawione via k-line - przycisk R\T na kierownicy działa, kontakty z telefonu pokazują się na fis (po sprawdzeniu błędów w 77-telephone była informacja o braku kontaktu z MF - po zmianie kodowania jest ok).

Tak więc jeszcze raz dziękuję wszystkim za zainteresowanie się moim tematem i pomoc w eliminacji błędów. 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...