Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade systemu PDC (Parktronic) - czujniki z przodu oraz zdalne załączanie


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Wieczorem Ci wszystko rozpiszę - teraz mam urwanie głowy...[br]Dopisany: 02 Wrzesień 2010, 19:28_________________________________________________W sterowniku PDC ruszasz tylko CODING (07): 00103 dla manuala lub 01103 dla automatu (nie wiem jaką skrzynię masz). I to chyba wszystko bo w adaptacji sterownika deski rozdzielczej nie znalazłem żadnego info na temat dodatkowego kodowania pod PDC - jedyny kabelek, który podpinałes do zegarów (niebieska kostka, pin 3) to sygnał prędkości (rozłącza Ci PDC gdy przekroczysz 15km/h)...

W przypadku jakichkolwiek problemów - po prostu wklej log błędu.

Wracając jeszcze na chwilkę do kodowania PDC w A3 (może kiedyś komuś się przyda). Pierwszy bit i dwa ostatnie zawsze powinny wyglądać tak: 0xx03 - bawimy się tylko bitami oznaczonymi x-em, i tak:

0?x03: Skrzynia biegów

0 - Manual

1 - Automat

0x?03: Potwiedzenie aktywacji układu PDC (piknięcie po wybraniu wstecznego)

0 - wyłączone

1 - włączone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powolej zabieram się za kompletowanie wszyskich części do mam już czujniki z wiązką, moduł i zastanawiam się teraz nad zakupem wiązki do podłączenia modułu co takiego:

http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p352_c45_PDC-Park-Distance-Control---Central-Electric-Harness--Audi-A4-B6.html

Czy warto to kupić czy lepiej samemu wyrezać???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobienie wiązki będzie kosztowało w granicach 70zł więc chyba spokojnie możesz się w coś takiego zaopatrzyć i zaoszczędzić sobie dodatkowej roboty :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartku jako, że jesteś obeznany w temacie to mam 2 pytania: rozglądam się za sterownikiem i niezależnie od wersji A,C,D,E sterownik posiada 1x gniazdo 16 pinowe i 2x gniazdo 12 pinowe, dlaczego w wersji na 4 i 8 czujników są te same gniazda ? rozumiem, że gniazdo 16 pin jest od zasilania, głośniczków, przycisku itd. a gniazda 12 pinowe od czujników przód i tył ? a drugie pytanie co to jest za wiązka ? rozumiem, że trzeba ją dokupić jak nie miało się wcześniej parktronica z tyłu ?bo w twoim opisie nie ma nic o taj wiązce :hi:

352_0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartku jako, że jesteś obeznany w temacie to mam 2 pytania: rozglądam się za sterownikiem i niezależnie od wersji A,C,D,E sterownik posiada 1x gniazdo 16 pinowe i 2x gniazdo 12 pinowe, dlaczego w wersji na 4 i 8 czujników są te same gniazda ? rozumiem, że gniazdo 16 pin jest od zasilania, głośniczków, przycisku itd. a gniazda 12 pinowe od czujników przód i tył ? a drugie pytanie co to jest za wiązka ? rozumiem, że trzeba ją dokupić jak nie miało się wcześniej parktronica z tyłu ? bo w twoim opisie nie ma nic o taj wiązce :hi:

352_0.jpg

Tak jest to wiązka do podłączenia modułu PDC do elektroniki auta. Potrzebna tylko wtedy jeśli w aucie nie było w ogóle PDC.

Ja będe za niedługo będe kupował tą wiązke jak ktoś zaintersowany to możemy zrobić jakiś zakup grupowy :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam czy do tylnych czujników w B7 może być moduł Nr. Seryjny 8E0 919 283C, rok produkcji to 2005 i czy jest potrzebny przełącznik w konsoli środkowej.

Dodatkowo chcę się dowiedzieć o moduł haka uniwersalne jakie macie zdanie też można zamontować. :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł 8E0 919 283 C to sterownik 8-kanałowy - nie zadziała tylko z 4 czujnikami (zgłosi błąd dot. brakujących pozostałych sensorów). Nie można sobie przełączyć sterownika 8-kanałowego tak aby pracował w trybie 4-kanałowym (dlatego poszukaj odpowiedniego modułu).

W przypadku instalacji przód+tył - przycisk w konsoli środkowej jest integralną częścią układu. Jego brak również nie pozwoli uruchomić PDC. W systemie gdzie PDC obsługuje tylko "tył", przycisk nie jest wykorzystywany.

O moduł haka zapytaj w odpowiednim dziale / temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat;)

Mam ori parktronic: przód i tył.

Wszystko działało dobrze aż tu nagle pewnego dnia głośnik zamilkł:( Dioda na przycisku miga na zielono po wrzuceniu wstecznego - jak sądzę ma migać bo wcześniej też migała;) - problem w tym że z głośnika nie słychać pikania - możliwe że padł sam głośnik? Gdzie mogę go znaleźć? W opisie w pierwszym poście wynika że jest "w karoserii za tunelem " - tylko gdzie konkretnie i co muszę zdemontować?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mruganie zielonej diody w przycisku PDC na konsoli środkowej to oznaka niesprawności układu - otwarty obwód głośnika lub jego uszkodzenie również się do takiej niesprawności zalicza. Który głośnik zamilkł - przedni czy tylny?

Najprościej zidentyfikować usterkę podpinając się VAGiem do sterownika PDC i sprawdzając jakie błędy zapisały się w buforze (będziesz miał pewność co padło - w przeciwnym przypadku, trochę wróżymy).

PDC_VAG1.jpg

PDC_VAG2.jpg

Głośnik przednich sensorów masz przymocowany na bocznej ścianie konsoli środkowej - zobaczysz go gdy ściągniesz półkę pod kierownicą.

PDC_Fspeaker.JPG

Tylny głośnik jest pod tylną boczną szybą, ustawiony płasko, obok wzmacniacza antenowego - trzeba ściągnąć lewą tapicerkę boczka w bagażniku.

PDC_cable1.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiły mi się dwa błędy:

01546 - Sensor for Parking Aid: Rear Mid-Left (G204)

31-00 - Open or Short to Ground

01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor

29-10 - Short to Ground - Intermittent

O ile pierwszy z nich jak sądzę wiąże się z wymianą czujnika, w najlepszym wypadku jego podłączeniem to drugi jest dla mnie zupełnie nie zrozumiały:) - jak się za to zabrać żeby nie błądzić w ciemnościach niewiedzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzona wiązka masy do tylnego lewego-środkowego czujnika - sprawdź połączenie między tym sensorem a sterownikiem PDC.

Tutaj masz schemat - zbadaj multimetrem (ciągłość obwodu) czy nie jest uszkodzony któryś z kabelków do G204 (nie pamiętam który przewód to masa więc sprawdź wszysztkie 3. Zacznij od sprawdzenia czarnej kostki 12-pin przy PDC (czy żaden z kabelków się nie urwał albo czy pin nie wyjechał z gniazda - podobnie przy czujniku, tylko, że do tego trzeba będzie zwalić zderzak).

rear.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę kostkę przy PDC jak to nie pomoże to pewnie będę musiał to komuś zlecić bo niestety nie mam warunków do demontażu zderzaka:( Błędy z VAGa dotyczą tyłu a co z przodem który też milczy? To normalne że awaria tylnych czujników unieruchamia też przedni głośnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy jeden sensor w całym układzie - nie ważne przód czy tył - cały system przestaje działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do Bart-S gdzie oryginalnie się znajdował głośnik w PDC tył i czy można wpiąć pod tego samego CANA moduł haka :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głośnik tylnych czujników masz pod tylną boczną lewą szybą - po lewej stronie wzmacniacza antenowego (za tapicerka boczka bagażnika).

PDC_cable1.JPG

Jeśli chodzi o podpięcie się do magistrali CAN - teoretycznie jest to ten sam system (Hak i PDC korzystają z CAN Komfort) więc podpięcie się w do wiązki PDC powinno dać radę :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do Bart-S. Zainstalowałem w swoim A4 B7 2.0 TDI oryginalne czujniki parkowania: 4 szt przód i 4 szt tył. W kokpicie zainstalowany przycisk do wł/wył przednich czujników. Poprowadzona instalacja. Moduł sterowania itd. Wszystkie czujniki sprawne. Instalacja podpięta pod CAN'a. Wyświetla się błąd: sterownik tablicy przyrządów. W czym może tkwić przyczyna. Nie wiem czy brakuje mi jakiegoś modułu czy co? Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart-S piny: małe „A” jakie mają oznaczenie ori. Próbowałem kupić w serwisie, ale nie mogłem się dogadać z Niemcem :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmotywowany wymiana glosnika z tylnego PDC przypomnialem sobie o twoim DIY aby znalezc nr czesci.

4B0 919 279 - glosnik - opisujac dwa systemy PDC wpisales ten sam nr,

Prosze potwierdz czy to jest napewno oki, gdyz tylny glosnik PDC dawal mi inny sygnal (w obecnej chwili pierdzi mi jakby kon na blache szczal - ale zanim tak robil to dzialal innym przyjemniejszym dla ucha dzwiekiem) niz przedni PDC - wiec moze powinien byc inny nr ? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...