Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade systemu PDC (Parktronic) - czujniki z przodu oraz zdalne załączanie


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie przykładam się do montażu zderzaka sline do przodu, mam u siebie ksenony. Niestety ciężko znaleźć zderzak sline pod ksenony + PDC, a jak już się znajdzie to cena jest zaporowa. Kupiłem więc zderzak tylko pod ksenon, a dziury pod czujniki PDC bym chciał wiercić. Czy ktoś może korzystał z takiego sprzętu do wiercenia? Jeśli tak to czy się sprawdza:

ALLEGRO.PL

Kup teraz WYCINAK ŚRUBOWY Ø 22 MM POD CZUJNIK COFANIA z Łomianki na Allegro.pl, za 68,88 zł w kategorii {Narzędzia i sprzęt warsztatowy} - {Blacharstwo i lakiernictwo}. Opinie i recenzje czy...

dodatkowo kupiłbym takie koszyczki:

ALLEGRO.PL

Kup teraz 4x UCHWYT CZUJNIKA PARKOWANIA PDC OPEL SEAT SKODA z Gorzów Wlkp. na Allegro.pl, za 78,90 zł w kategorii {Wyposażenie i akcesoria samochodowe} - {Czujniki i kamery...

Dodatkowo myślę o kupnie takich czujników (na przód oraz na tył - obecnie nie mam w ogóle PDC) - opinię są OK:

ALLEGRO.PL

Kup teraz CZUJNIK PARKOWANIA PDC NUMER OE: 4B0 919 275 B z Tarnów na Allegro.pl, za 25,99 zł w kategorii {Układ elektryczny, zapłon} - {Czujniki}. Opinie i recenzje czy warto kupić ofertę id: 8675955981...

 

Edytowane przez Lukasz_mk2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli i tak planujesz malować zderzak po wycinaniu otworów to możesz kupić zwykłą otwornicę za kilka zł. Ja takiej używałem i przy zachowaniu precyzji w cięciu efekt był zadowalajacy. Po otwornicy i tak musiałem jeszcze delikatnie papierkiem powiększyć otwory i obrobić powierzchnię. Tym bardziej jest to konieczne do zostawienia przestrzeni na grubość lakieru zarówno na zderzaku jak i na czujniku. Generalnie czujnik musi wchodzić z luzem, dlatego dobór otwornicy możesz zostawić na koniec po pomiarach średnicy czujników bo otwornica 22 mm może okazać się za mała.

Co do uchwytów, też takie dokładałem.  powierzchnie przylegające trzeba trochę podcinać żeby się zmieściły na danej powierchni. Oryginalną taśmę trzeba wywalić i zastosować porządny klej, a na grubości kleju (u mnie ok 2mm) należy ustawić czujniki tak by licowały się ze zderzakiem. 

Co do czujników to ja wybierałem ori używki ale wiadomo że to loteria. Generalnie przed zmontowaniem wszystkiego i malowaniem czujek należy sprawdzić poprawność ich działania. Jest kanał w pdc do sprawdzania czasów odpowiedzi czujników, jak wartość jest zbyt duża to czujnik świruje. Ja wymieniałem jeden czy dwa czujniki z tego powodu (używki od B7).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bobikos napisał:

Jeśli i tak planujesz malować zderzak po wycinaniu otworów to możesz kupić zwykłą otwornicę za kilka zł. Ja takiej używałem i przy zachowaniu precyzji w cięciu efekt był zadowalajacy. Po otwornicy i tak musiałem jeszcze delikatnie papierkiem powiększyć otwory i obrobić powierzchnię. Tym bardziej jest to konieczne do zostawienia przestrzeni na grubość lakieru zarówno na zderzaku jak i na czujniku. Generalnie czujnik musi wchodzić z luzem, dlatego dobór otwornicy możesz zostawić na koniec po pomiarach średnicy czujników bo otwornica 22 mm może okazać się za mała.

Co do uchwytów, też takie dokładałem.  powierzchnie przylegające trzeba trochę podcinać żeby się zmieściły na danej powierchni. Oryginalną taśmę trzeba wywalić i zastosować porządny klej, a na grubości kleju (u mnie ok 2mm) należy ustawić czujniki tak by licowały się ze zderzakiem. 

Co do czujników to ja wybierałem ori używki ale wiadomo że to loteria. Generalnie przed zmontowaniem wszystkiego i malowaniem czujek należy sprawdzić poprawność ich działania. Jest kanał w pdc do sprawdzania czasów odpowiedzi czujników, jak wartość jest zbyt duża to czujnik świruje. Ja wymieniałem jeden czy dwa czujniki z tego powodu (używki od B7).

To jaką otwornice najlepiej kupić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wierciłem zwykłą jak na zdjęciu, pewnie do dostania w markecie. Generalnie zmierz dokładnie średnicę czujnika i zrób minimalnie większy otwór.

wiertlo.jfif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bobikos napisał:

Ja wierciłem zwykłą jak na zdjęciu, pewnie do dostania w markecie. Generalnie zmierz dokładnie średnicę czujnika i zrób minimalnie większy otwór.

wiertlo.jfif 249 kB · 1 pobranie

Zdjęcia nie widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większego otworu nie można zrobić, czujnik jest wkładany od środka.
NIe ma kołnierza jak wszystkie inne, marketowe.
Bardzo ważne jest, aby średnica wiertła  była identyczna jak czujnika, aby nie było żadnego luzu pomiędzy zderzakiem a czujnikiem. Musi wejść prawie na wcisk.
 

Edytowane przez GreGoriO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, GreGoriO napisał:

Większego otworu nie można zrobić, czujnik jest wkładany od środka.
NIe ma kołnierza jak wszystkie inne, marketowe.
Bardzo ważne jest, aby średnica wiertła  była identyczna jak czujnika, aby nie było żadnego luzu pomiędzy zderzakiem a czujnikiem. Musi wejść prawie na wcisk.
 

Czyli pierw muszę kupić czujniki, a później jakąś otwornice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak.
chociaż oryginalne czujniki są standardowe, i ich średnica jest powtarzalna, stała.
To jednak dobrać do tego otwornicę jest naprawdę (prawie) nie możliwe.
Jak pokazują posty innych, z większą lub mniejszą dokładnością trzeba później szlifować.
Umiejętności i cierpliwość naprawdę są przydatne by wyglądało to naprawdę przyzwoicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.02.2021 o 19:42, Lukasz_mk2 napisał:

Czyli pierw muszę kupić czujniki, a później jakąś otwornice

Ta otwornica co pokazałeś jest bardzo dobra , nic po niej nie musisz poprawiać tylko kwestia wielkości czujnika . 

Nie wiem jaki jest rozmiar w b6 , ale na przykład w b8 i wielu innych jest „18" i np. taką otwornicę trzeba kupić . Można też wywiercić wiertłem stożkowym . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy wiązka o numerze 8E0 971 095 S jest wiązką zderzaka przedniego z opcją PDC??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Lukasz_mk2 napisał:

Panowie czy wiązka o numerze 8E0 971 095 S jest wiązką zderzaka przedniego z opcją PDC??

ok, już wiem, że tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy ramka z przyciskami  od seata exeo pasuje do B6 (wiem, że nie ma tu przycisku od PDC ale cena jest taka jak za samą ramkę bez zaślepek w ASO)??ramka.pnge

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Lukasz_mk2 napisał:

Panowie czy ramka z przyciskami  od seata exeo pasuje do B6 (wiem, że nie ma tu przycisku od PDC ale cena jest taka jak za samą ramkę bez zaślepek w ASO)??ramka.pnge

Sama ramka przełączników jest taka sama w exeo jak i w A4, co do przycisków i zaślepek musisz spróbować może podpisują (ciekaw jestem ich wysokości czy w A4 zmieszczą się między radio a górne zamknięcie od tunelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramka i przyciski są inne, tzn. takie same ale z wersją cabrio. Do sedana i avanta nie pasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejne pytanie.

Czy wiązka zderzaka tylnego z b7 pasuje do b6?? Kupiłem taką wiązkę z czterema czujnikami w moim kolorze za dobre pieniądze i teraz się zastanawiam czy dobrze zrobiłem. Wiązka zderzaka z b6 ma numer 8E0 971 085, a z b7 8E0 971 085- w etce nic nie piszą żeby one były zamienne - wie ktoś czym one mogą się różnić ?? długością???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile kojarzę wiązki są identyczne.  Nie wiem jak zachowują się czujniki od b7 z modułem od b6 (o ile masz moduł z b6). W ostateczności możesz wymienić moduł od b7 bo to groszowa sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujniki można stosować zamiennie - przetestowane w starej C5 gdzie wrzuciłem cały komplet 8 sztuk z B7 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł mam kupiony z b7 z końcówką E - dopiero co kompletuje graty do tego moda. Brakuje mi jeszcze tylnego zderzaka s-line i w przednim muszę zrobić dziury, bo kupić S-Line pod ksenon i czujniki graniczy z cudem,a jak już się znajdzie to ceny są chore

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Lukasz_mk2 napisał:

Moduł mam kupiony z b7 z końcówką E - dopiero co kompletuje graty do tego moda. Brakuje mi jeszcze tylnego zderzaka s-line i w przednim muszę zrobić dziury, bo kupić S-Line pod ksenon i czujniki graniczy z cudem,a jak już się znajdzie to ceny są chore

lepiej chyba wyrezać zwykły zderzak pod dokładkę s-line i zrobić ze zwykłego pod pdc i spryski.

S-Line pod pdc i spryski już jest nie produkowany i nie ma szans kupić takiego nawet w aso (nie mają nawet u niemca w magazynie bo sprawdzałem pod siebie) stąd też wydaje mi się że ceny takich na rynku wtórnym będą tylko coraz wyższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...