Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade systemu PDC (Parktronic) - czujniki z przodu oraz zdalne załączanie


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z uruchomieniem wizualizacji PDC, na RNS-E (8P0 035 193 G, rok 2011 wiem, że wszystkie 2010+ miały opcję wyświetlania), moduł ma numer 8E0 919 283 C (z tego co się orientowałem nie ma opcji OPS), czy były moduły w A4 B7, które obsługiwały tę opcję? Jak tak, to jakie ma numery? Jak nie, to czy może z innych modeli to pójdzie?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To straszna kicha , myślałem że przełącznik służy do dezaktywacji przy np. postoju w korku,ale dzięki za info .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, galaccika napisał:

Witam wszystkich , jestem świeżo po upgrade zderzaka na s-line z spryskami i z czujnikami pdc , chciałbym się dowiedzieć od kolegów forumowiczów czy ten system ma tak działać tzn. po osiągnięciu powyżej 15 km/h się zezaktywuje , to akurat już wiem , ale  czy odwrotnie czyli jak prędkość spadnie po niżej 15 km/h włącza  się samoczynnie czy muszę go włączać na przycisku ?

montowałeś ten zderzak do B6 czy B7?? Jeśli do B6 to czy udało Ci się go kupić oryginalnego, czy wierciłeś dziury pod PDC??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, galaccika napisał:

Wychaczyłem s-line pod spryski i z pdc..

To chyba wydałeś na niego majątek, ale i tak gratuluję bo na pewno było warto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, taka konfiguracja nie jest tania ale efekt końcowy w połączeniu z plastrem miodu w maskę i zderzak jest rewelacyjny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czym się różni głośniczek  o numerze 4B0 od 8E0 i 5Q0 tylko numerem czy coś w budowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie w końcu zabieram się za montaż PDC. Udało mi się już wywiercić otwory w zderzaku i muszę przyznać, że takim szpejem z jakiego korzystałem trudno jest zrobić to źle:IMG_20211112_124519.jpg

Mianowice wiercimy wiertłem dziurę na śrubę ze szpeja - wiertło bierzemy większe niż średnica śruby i dzięki temu możemy sobie wycentrować naszą dziurę dokładnie do miejsca zaznaczonego na wewnętrznej stronie zderzaka, następnie kręcimy śrubą i mamy idealnie okrągłą dziurę pod czujnik. Fakt jest tylko taki, że mój szpej ma średnice mniejszą o 1mm niż czujnik więc musiałem sobie jeszcze pomóc kamieniem w kształcie stożka montowanym do wiertarki, ale z tym już nie był problem. Obecnie jak widać na zdjęciu wokół otworu jest mały rant, ale że niemiałem pod ręką drobnego papieru to zostawiłem to lakiernikowi.

IMG_20211116_180505.jpg

Mam natomiast pytanie jeśli chodzi o montaż czujnika, czy obecnie czujnik założony jest OK (wtyk wiązki skierowany w dół zderzaka, czujnik z gniazdem 45*), czy koszyk powinien być obrócony o 180*??

IMG_20211116_180600.jpg

Dodatkowo od siebie dodam, że zamienniki koszyków sprzedawane na allegro są zrobione z gównolitu i żaden plastikarz nie chce mi ich wkleić bo mówią, że jest to inny materiał niż zderzak i że z ich klejenia będzie nic - obecnie czekam na oryginalne koszyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.
Niestety poległem na dołożeniu oryginalnych czujników parkowania w Audi A4 B6 Cabrio z 2002 roku. W tym samochodzie nie było czujników wcale i chciałem dołożyć tylko tylne, oryginalne, współpracujące z modułem 8Z0919283A.
Pomimo zastosowania się ściśle do instrukcji w manualu by Bart-S:

pin1 - zasilanie po stacyjce (bezpiecznik S5 10A)
pin2 - głośnik pin 2
pin3 - zasilanie stałe (bezpiecznik S17 - 10A)
pin4 - x
pin5 - x (odcięcie światła przeciwmgielnego w przypadku instalacji haka) u mnie pusty
pin6 - aktywacja modułu po wstecznym (mostek z zasilaniem świateł biegu wstecznego)
pin7 - CAN L (braz/poma) z modułu centralnego
pin8 - masa do nadwozia
pin9 - x
pin10 - głośnik pin 1
pin11 - połączenie z zegarami - sygnał prędkości (zielona kostka 32-pin, pin 21)
pin12 - linia diagnostyczna (pin 15 w złączu diagnostycznym)
pin13 - x
pin14 - CAN H (ziel/pomar) z modułu centralnego
pin15 - x
pin16 - x

Nie udało mi się połączyć z modułem przez VCDS - po prostu go nie widzę. Próbowałem już z dwoma modułami o identycznych numerach i co prawda oba były używane, ale raczej mało prawdopodobne, że oba uszkodzone.

Czy coś przeoczyłem? Moje pytanie:
Czy jest możliwe, że trzeba najpierw innym module (np. centralnej elektroniki) zmienić kodowanie na właściwe dla wyposażenia z PDC i dopiero wtedy moduł stanie się widoczny dla VCDS'a?

Bedę wdzięczny za jakieś wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.06.2022 o 22:15, mpjp8 napisał:

Witam wszystkich.
Niestety poległem na dołożeniu oryginalnych czujników parkowania w Audi A4 B6 Cabrio z 2002 roku. W tym samochodzie nie było czujników wcale i chciałem dołożyć tylko tylne, oryginalne, współpracujące z modułem 8Z0919283A.
Pomimo zastosowania się ściśle do instrukcji w manualu by Bart-S:

pin1 - zasilanie po stacyjce (bezpiecznik S5 10A)
pin2 - głośnik pin 2
pin3 - zasilanie stałe (bezpiecznik S17 - 10A)
pin4 - x
pin5 - x (odcięcie światła przeciwmgielnego w przypadku instalacji haka) u mnie pusty
pin6 - aktywacja modułu po wstecznym (mostek z zasilaniem świateł biegu wstecznego)
pin7 - CAN L (braz/poma) z modułu centralnego
pin8 - masa do nadwozia
pin9 - x
pin10 - głośnik pin 1
pin11 - połączenie z zegarami - sygnał prędkości (zielona kostka 32-pin, pin 21)
pin12 - linia diagnostyczna (pin 15 w złączu diagnostycznym)
pin13 - x
pin14 - CAN H (ziel/pomar) z modułu centralnego
pin15 - x
pin16 - x

Nie udało mi się połączyć z modułem przez VCDS - po prostu go nie widzę. Próbowałem już z dwoma modułami o identycznych numerach i co prawda oba były używane, ale raczej mało prawdopodobne, że oba uszkodzone.

Czy coś przeoczyłem? Moje pytanie:
Czy jest możliwe, że trzeba najpierw innym module (np. centralnej elektroniki) zmienić kodowanie na właściwe dla wyposażenia z PDC i dopiero wtedy moduł stanie się widoczny dla VCDS'a?

Bedę wdzięczny za jakieś wskazówki.

Zasiliłeś ten bezpiecznik 17?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie w końcu zabrałem się za montaż PDC.

Pierwotnie nie miałem żadnych czujników, a montuje obecnie przód + tył.

Niby wszystko jest ok, ale PDC nie działa (długi ciągły sygnał z głośniczka) i mam dwa błędy w module PDC, co jest zadziwiające to na VCDS PL są błędy takie:

IMG_20220820_165430.thumb.jpg.4cda3ffe715b95d882eb09809ab6c221.jpg

 

a na VCDS w wersji ang. są takie:

IMG_20220820_170231.thumb.jpg.3cb88b0386d31f9727bc6500db293b53.jpg

 ale niby opis jest ten sam więc chyba nie ma co się tym przejmować.

Obecnie nie wiem jak poradzić sobie z tym problemem.

Gdzieś na internetach poczytałem, że problemem mogą być wiązki od czujników, ale je przedzwoniłem (wiązkę z przedniego jak i tylnego zderzaka) miernikiem i są OK.

Co mnie jeszcze zastanawia to że mój przycisk PDC na konsoli środkowej się nie podświetla (przycisk nowy kupiony w ASO), a jak wbije wsteczny to mruga na nim zielona dioda.

 

Co do mojego podłączenia przewodów to podłączyłem je wg instrukcji którą dostałem wraz z wiązkami - wiązki kupiona od @kaju

IMG_20220820_195340.thumb.jpg.e7db9ea161fad0e1d0453469d3475497.jpg

 

I tak na pierwszy rzut oka jest chyba wszystko ok, bo:

przewód M - masa - musi być bo moduł się odzywa

przewód 1, 2, 3 - też jest raczej ok, bo VCDS go widzi, czyli prąd ma

przewód 4, 5 to są CAN'y - VCDS z modułem się łączy, więc połączenie działa

przewód 6 - jest ok, bo się łącze z modułem VCDS

przewód 7,8 - to mnie zastanawia, bo te przewody są od podświetlenia przycisku, a przycisk nie świeci (oczywiście sprawdzam to na włączonych światłach), a robiąc próbę z diodą - dioda wpięta we wtyczkę od przycisku PDC świeci, czyli podłączenie niby ok.

 

Dodatkowo robiąc  VCDS'em output testy sprawdziłem głośniczki i obydwa (P+T) działają.

Jak ktoś by miał jakieś pomysły to byłbym strasznie wdzięczy, bo póki co auto jest kompletnie rozgrzebane i nie chciałbym go składać po to by powrócić do rozwiązania problemu później.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd świadczy o braku zasilania (lub zwarciu) wiązki. Coś żle podpiąłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy jak by było zwarcie to nie przepaliłoby bezpiecznika lub nie byłoby problemu z podłączenie się VCDS do modułu????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być zwarcie nie do masy a do sygnałowego.

Odepnij najpierw przednią wiązkę i sprawdź vcdsem błędy. Później odepnij tylną i też sprawdź. Po to aby sprawdzić, która z nich powoduje błąd. 

Możesz też zmierzyć przy wtyczce każdego czujnika czy między pinami 1 i 3 masz 12V.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tylko jedna kwestia, o ile wiązką przednia faktycznie ma dwa piny wspólne w każdej wtyczce + jeden sygnałowy, to z tego co wiem to tylna wiązka ma każdy z pinów osadzony osobno od wtyczki czujnika do wtyczki 12pin przy module:

wtyczka czarna 12 pin:

pin 1 - czujnik tylny środkowy z prawej (pin 3 czujnika)

pin 2 - czujnik tylny środkowy z prawej (pin 2 czujnika)

pin 3 - czujnik tylny środkowy z lewej (pin 2 czujnika)

pin 4 - czujnik tylny prawy (pin 2 czujnika)

pin 5 - czujnik tylny lewy (pin 2 czujnika)

pin 6 - czujnik tylny środkowy z prawej (pin 1 czujnika)

pin 7 - czujnik tylny środkowy z lewej (pin 3 czujnika)

pin 8 - czujnik tylny prawy (pin 3 czujnika)

pin 9 - czujnik tylny lewy (pin 3 czujnika)

pin 10 - czujnik tylny środkowy z lewej (pin 1 czujnika)

pin 11 - czujnik tylny prawy (pin 1 czujnika)

pin 12 - czujnik tylny lewy (pin 1 czujnika)

 

Dodatkowo czy jak wbije wsteczny i moduł złapie błąd to nie odcina mu zasilania? Bo jeśli tak to nie znajdę. 12v między pinami 1 i 3

Edytowane przez Lukasz_mk2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo tego, że tylna wiązka ma każdy z czujników osobno do sterownika podpięte, masz przy każdym czujniku 3 piny, masę sygnałowy i zasilanie. 

Gdy system stwierdzi błąd deaktywuje funkcję pdc ale zasilanie powinno dochodzić do czujników. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...