Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade systemu PDC (Parktronic) - czujniki z przodu oraz zdalne załączanie


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, tomack25 napisał:

tak mam anglika, po stronie pasażera?

 

no i wszystko jasne... tak, jak Banan pisze - po drugiej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Banan napisał:

No bo wtyki na słupkach i wiązka podłogi nie są w Angolu zamienione stronami jeżeli dobrze pamiętam

 

 

sprawdziłem po stronie pasażera, jest zielona 17-pin kostka i w 9 pinie jest biało niebieski kabel, to ten ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie za pomoc, Pozdrawiam, Wesołych Świąt

ruszyło?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem wtedy czasu juz ciagnąć kabel na stronę pasażera, poskładałem wszystko i okazało się ze działa bez tego kabelka. Czyli w Audi B7 i w moim przypadku ze sterownikiem z B6 nie trzeba podłączać kabelka speed signal, niewiem jak ma się sprawa z kabelkiem od wstecznego bo mam podłączony u siebie. Po przekroczeniu 15 km system automatycznie się wyłącza. Dziękuje za pomoc


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli B7 wysyła ten sygnał po CANie nawet do sterownika B6. warto byłoby zaktualizować to info w pierwszym poście :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drugą stronę NIESTETY, JUŻ nie do końca działa poprawnie. bo pomimo rozpoznawania wpięcia haka, PDC dalej działa.

Moduł haka i PDC z B7 auto B6

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy pdc z przodu załącza sie ponizej 15 km/h (tak mają nowe auta) czy tylko po wrzuceniu wstecznego lub przyciskiem?

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przycisk.
Na logikę. Każdy korek doprowadziłby nas do szału. Jakby co każde podciągnięcie piskało[emoji35]
Włączenie biegu wstecznego automatycznie załącza również przednie czujniki.
Więc to rozwiązanie jest najlepsze moim zdaniem b


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co opisuję jest w nowej octavii i dziala bardzo dobrze. W korku sie nie załącza, chyba że za blisko podjedziesz. Tu pozostaje klikanie. Swoją drogą zrobiłem wyciszenie radia podpięte pod diodę przycisku. Wystarczy mały przekaźnik zamontować na 12v.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawy jestem czy jest mniejsza czułość/odległość, przy której reaguje przedni czujnik, czy taka sama jak w b6/b7.
Czy też inaczej rozwiązali postrzeganie przeszkody.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.01.2010 o 19:19, Bart-S napisał:

PDC_wiazkakabiny.jpg

 

Czy dobrze ze schematu czytam, że włącznik PDC może działać jak zwykły przełącznik on/off?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włącznik poddaje masę na PIN 4 sterownika, uruchamiając czujniki i diagnostykę układu.
To nie jest zwykły przełącznik.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki z przodu działają mi w dość dziwny sposób. Gdy dojeżdżam do przeszkody PDC bardzo szybko zaczyna piszczeć na stałe mimo że jest jeszcze spora odległość, gdy dojeżdżam dalej stałe piszczenie znowu zamienia się w bardzo szybkie pikanie aż do momentu gdy znowu zaczyna piszczeć na stałe. Wtedy już wiadomo że jestem dosłownie przy przeszkodzie.  Wychodzi na to jakby czujniki przy pewnej odległości świrowały i widziały przez chwilę przeszkodę zbyt blisko.

Poziomów informowania o przeszkodzie jest chyba 5 lub 6. Jeśli za 1 uznać piszczenie na stałe bo przeszkoda jest tuż przy zderzaku a za 6 pikanie bardzo rzadzko bo przeszkoda jest daleko, to świrowanie czujników jest na pozycji nr 3, gdzie powinien pikać w miarę szybko ale na pewno nie na stałe.

Nie widziałem opcji kalibracji czujników, może to kwestia zbyt grubego malowania? Dziwne żeby wszystkie czujniki oszukiwały tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Vag-u sprawdzałeś odległości na czujnikach?
Każdy z osobna pokazuje od 255cm w dół.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarza się że są zużyte i świrują - sprawdź wskazania odległości od przeszkody oraz czas reakcji poszczególnych sensorów na froncie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okazało się że jeden pomimo że udawał sprawny, to nie reagował na przeszkodzę - jego czas reakcji skał pomiędzy 1 a 2,5 ms.

Inne działają, chociaż kolejny ma czas reakcji ok 3 ms, podczas gdy inne ocylują w okolicach 1ms. Wymienie dwa czujniki, zobaczymy jaki będzie efekt

Edytowane przez bobikos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.08.2017 o 13:34, bobikos napisał:

okazało się że jeden pomimo że udawał sprawny, to nie reagował na przeszkodzę - jego czas reakcji skał pomiędzy 1 a 2,5 ms.

Inne działają, chociaż kolejny ma czas reakcji ok 3 ms, podczas gdy inne ocylują w okolicach 1ms. Wymienie dwa czujniki, zobaczymy jaki będzie efekt

Prawidłowo powinny reagować właśnie w okolicach 1ms.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...