Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade systemu PDC (Parktronic) - czujniki z przodu oraz zdalne załączanie


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Zmotywowany wymiana glosnika z tylnego PDC przypomnialem sobie o twoim DIY aby znalezc nr czesci.

4B0 919 279 - glosnik - opisujac dwa systemy PDC wpisales ten sam nr,

Prosze potwierdz czy to jest napewno oki, gdyz tylny glosnik PDC dawal mi inny sygnal (w obecnej chwili pierdzi mi jakby kon na blache szczal - ale zanim tak robil to dzialal innym przyjemniejszym dla ucha dzwiekiem) niz przedni PDC - wiec moze powinien byc inny nr ? :mysli:

ten sam numer jest na tył i na przód , ton głośniczka oraz głośność ustawiasz w 4 pierwszych kanałach adaptacji sterownika pdc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmotywowany wymiana glosnika z tylnego PDC przypomnialem sobie o twoim DIY aby znalezc nr czesci.

4B0 919 279 - glosnik - opisujac dwa systemy PDC wpisales ten sam nr,

Prosze potwierdz czy to jest napewno oki, gdyz tylny glosnik PDC dawal mi inny sygnal (w obecnej chwili pierdzi mi jakby kon na blache szczal - ale zanim tak robil to dzialal innym przyjemniejszym dla ucha dzwiekiem) niz przedni PDC - wiec moze powinien byc inny nr ? :mysli:

Potwierdzam - głośnik tył i przód jest ten sam.

W adaptacjach (10) sterownika PDC sterujesz głośnością i rodzajem dźwięku bzyczka:

Ch1: poziom głośności głośnika sensorów tylnego zderzaka (zakres od 2 do 7)

Ch2: częstotliwość głośnika sensorów tylnego zderzaka (zakres od 0 do 4)

Ch3: poziom głośności głośnika sensorów przedniego zderzaka (zakres od 2 do 7)

Ch4: częstotliwość głośnika sensorów przedniego zderzaka (zakres od 0 do 4)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co Ci nie pasuje do schematu? Kolor przewodów? To akurat nie ma znaczenia - liczy się pin pod który dany przewód jest wpięty...

Np. wiązka elektryczna tylnego zderzaka dla A4 i A6 ma inne kolory przewodów, natomiast ilość pinów i funkcjonalność jest taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no nie chodzi o kolor przewodow a o nry pinow

Jak to mozliwe, ze mozna podlaczyc ten sam modul na dwa rozne sposoby i bedzie dzialac???

Pewnie jakbym nie mial kawalka instalacji nigdy nie zastanawiabym sie nad tym

Tak to wyglada w ori instalacji ucietej od samochodu

Patrzac po oznakowaniu na kostce:

pin 1 pusty

pin 2 pusty

pin 3 pusty

pin 4 brazowo/szary

pin 5 pusty

pin 6 brazowo/zolty

pin 7 brazowo/bialy

pin 8 zolty

pin 9 szary

pin 10 bialo/czarny

pin 11 zielono/czerwony

pin 12 zolto/czerwony

pin 13 niebiesko/bialy

pin 14 szaro/bialy

pin 15 bialo/zolty

pin 16 zielono/zolty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie oznaczenie ma Twój sterownik? I z jakiego auta została wyciągnięta wiązka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze - to Ci dopiero zagadka. Sprawdziłem schemat od A4/S3, są delikatne różnice w stosunku do A4 ale w dużej mierze schemat pokrywa się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez tego nie kumam. Na tyle przerobek co robilem w roznych audicach pierwszy raz spotkalem sie z czyms takim.

Jakie sa roznice??

Patrzac po schematach od a3 i a4 to schematy sa identyczne pod wzgledem doprowadzenia sygnalow do kostki 16 pin

Jedynie roznie sie miejsce wpiecia w instalacje samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart właśnie przewertowałem schematy elektryczne modułów parkowania z A4 i A6 (8E0919283) i na 99% są identyczne. Możesz to potwierdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis zrobilem krok w dolozeniu przedniego PDC. Jak zwykle zaczolem od drugiej strony i zmienilem zderzak, puscilem wiazke w nadkolu. Zostala mi teraz do zrobienia wiazka od sterownika do slupka, wlacznika pdc i glosnika. Niestety nie mam glosnika i teraz na szybko musze cos wymyslic bo wszystko rozebrane. Orientujecie sie z czego mozna podpasowac taki glosnik?? Probowalem podlaczyc glosniczek wysykotonowy ale niestety pdc wywala blad i piszczy:(

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki!

Mam jeszcze jeden dylemat: Wiazka do przedniego zderzaka różni sie czymś od tylniego?

8E0 971 095 C przód

8E0 971 095 Tyl

Czy można zastosować tą z tylnego zderzaka?

W serwisie dostepny jest nr: z koncówka T

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różni się wtykiem...

Obie wiązki mają kostkę 12-pin ale różniące się gabarytami i pinami. Wiązkę tylną podłączasz od razu do PDC - natomiast wiązką przedniego zderzaka łączy się z adapterem, leci dalej na panel konektorów słupka A (niebieska wtyczka 10-pin) i dopiero stąd leci do PDC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pdc z przodu dzis juz zakonczylem:) Z glosnikiem sobie poradzilem: zamiast kupowac oryginal za 50zl wydalem 4zl za taki glosniczek:) Wlutowalem wtyczke pasujaca do ori wiazki i nie trzeba bylo nic ciac:) Wszystko dziala jak trzeba (tak samo glosno piszczy itp) :) Jakby ktos chcial to podaje link:

http://allegro.pl/buzer-glosnik-czujnikow-parkowania-i1920356412.html

Dorwalem ori wiazke na przod i teraz zostala mi tylna kpl. wiazka wraz z wtyczka do podlaczenia z adapterem; gdyby ktos chcial to moge odstapic aby dorezac na przod.

Dzieki Bart-s za rozpiske pinow - bez tego byloby troche zabawy:)

W razie czego to sluze pomoca w/s montazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie:

Kupiłem sterownik z koncówka E.

Serwis ASO twierdzi że nie da sie go zaadoptować do mnie bo sterownik pochodzi z wersji z hakiem. I wychodzi jakiś błąd z tym zwiazany. Chyba da sie sterownik tak zakodować żeby było jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis ASO twierdzi że nie da sie go zaadoptować do mnie bo sterownik pochodzi z wersji z hakiem. I wychodzi jakiś błąd z tym zwiazany.

Brak słów... :wallbash:

Wystarczy zmienić kodowanie sterownika, który kupiłeś...

00?xxxx: Hak

0 = Brak

1 = Zainstalowany

00x?xxx: Skrzynia biegów

0 = Manualna

1 = Automatyczna

00xx?xx: Kraj

0 = Europa (zderzak seryjny lub S line)

1 = Europa (zderzak S4)

2 = USA (zderzak seryjny lub S line)

3 = USA (zderzak S4)

4 = Europa (zderzak RS)

5 = USA (zderzak RS)

00xxx?x: Nadwozie

0 = Sedan

1 = Avant

00xxxx?: Model nadwozia

4 = Audi A4 (8E)

Zatem jeśli masz kodowanie 0010104 - zmieniasz tylko 5-ty bajt od końca na "0" (czyli 00000104).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzisiaj bede montowal PDC i mam male pytanko - sterownik 8zo 919 283A ma 3 wyjscia

1 - wiazka czujnikow - 12p

2 - 12p ... ? - ma zostac bez wtyczki czy cos powinno byc jeszcze wpiete

3 - wiazka zasilania - 16p

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzisiaj bede montowal PDC i mam male pytanko - sterownik 8zo 919 283A ma 3 wyjscia

1 - wiazka czujnikow - 12p

2 - 12p ... ? - ma zostac bez wtyczki czy cos powinno byc jeszcze wpiete

3 - wiazka zasilania - 16p

:hi:

wszystkie sterowniki mają trzy wyjścia

sterownik 8Z0 919 283A cztero kanałowy

czarna 12pin. kostka - czujniki zderzak tył

jedno 12pin. wolne

zielona 16pin. kostka - zasilanie

sterownik 8E0 919 283A ośmio kanałowy

czarna 12pin. kostka - czujniki zderzak tył

zielona 12pin. kostka - czujniki zderzak przód

zielona 16pin. kostka - zasilanie + włącznik w konsoli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...