Jump to content
25 25
Bart-S

Upgrade systemu PDC (Parktronic) - czujniki z przodu, zdalne załączanie

Recommended Posts

Uzupełnienie systemu Parking Distance Control o czujniki w przednim zderzaku oraz przełącznik zdalnego uruchamiania

BumperPDC2.JPGConsolePDC2.JPG

POMOCNE LINKI :

:arrow2: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/297514-demontaz-tylnego-zderzaka-i-montaz-czujnikow-parkowania-valeo-sedan/#entry4243809

Witam w kolejnym tutorialu :) Tym razem zabieramy się za uzupełnienie systemu PDC o czujniki w przednim zderzaku. Modyfikacja wymaga nieco czasu (przygotowanie wiązki i poprowadzenie jej przez auto - bez wymiany zderzaka - zajęło nam 7 godzin! Oczywiście nikt nas nie poganiał, ale przygotowanie, izolacja i prowadzenie okablowania oraz fotosesja i pomiary wykonane na potrzeby tej instrukcji także dołożyły swoje.

Zanim zacznę, chciałbym bardzo podziękować mojemu mechaniorowi (Marcinowi) za cierpliwość, pomysły (w trudnych momentach) i technikę :) Bez niego po prostu nie dałbym rady. A teraz do rzeczy…

Co zyskujemy? 4 dodatkowe czujniki z przodu, które ułatwią nam parkowanie w „mniej przystępnych miejscach”. Oprócz tego zyskujemy możliwość zdalnego uruchamiania systemu PDC (wcześniej funkcja ta załączała się automatycznie przy aktywnym wstecznym biegu). Z rzeczy które pozostały – system wyłącza się automatycznie po przekroczeniu prędkości 15km/h zarówno dla jazdy w tył jak i do przodu. Czujniki z przodu mają do dyspozycji swój osobny bzyczek dzięki czemu nie pomylimy się z której strony czeka na nas przeszkoda :) Dodatkowo aby ułatwić kierowcy identyfikację przeszkody oba głośniki nigdy nie pracują jednocześnie – zawsze pierwszeństwo w nadawaniu uzyskuje ten zespół sensorów, który ma bliżej do przeszkody… I to tyle w skrócie…

http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/all-b6-demontaz-zderzaka-tylnego-55612/index2.html#post650217


Spis części (nie jest to dokładna lista lecz uwzględniająca różne warianty – zależnie od strategii jaką obierzecie ostateczną kwotę wyliczycie sobie sami):

8E0 971 095 C – wiązka przedniego zderzaka [449zł ASO / 100zł allegro]
8E1 971 065 C - wiązka elektryczna (adapter) [131zł ASO]
1J0 937 743 D - oprawa styków (niebieska, 10-pin) do wiązki elektrycznej (adaptera) [3zł ASO]
8E0 919 283 A (B6) lub 8E0 919 283 C (B7) - sterownik PDC 8-kanałowy (obsługujący przód i tył) [479zł ASO lub ok 150-300zł allegro]
8E0 972 112 B - oprawa styków (brązowa, 12-pin) dla sterownika PDC [11zł ASO]
4B0 919 275 B - czujnik [304zł x4 = 1216zł ASO lub ok 100zł za 1szt. na allegro]
8E1 919 281 A 5PR - przełącznik do konsoli środkowej [58zł ASO]
4D0 971 636 B - oprawa styków (czerwona, 6-pin) dla przełącznika w konsoli środkowej [13zł ASO]
4B0 919 279 - głośnik [54zł ASO]
8Z0 857 784 - nit mocujący głośnik [2zł x2 = 4zł ASO]
4B0 972 623 - oprawa styków (czarna, 2-piny) do głośnika [15zł ASO]
6X0 973 815 - oprawa styków (czarna, 10-pin) do wiązki elektrycznej czujników [15zł ASO]
8E1 941 567 – ramka mocowania przełączników w konsoli środkowej [16zł ASO]
8E1 941 518 5PR – zaślepka do ramki (prawa) [16zł ASO]
8E1 941 515 5PR – zaślepka do ramki (lewa) [16zł ASO]
8E1 927 134 A 5PR – przycisk ESP [73zł ASO]
Zderzak – zależnie od bodykitu i wyposażenia:
8E0 807 103 H GRU – nakładka przedniego zderzaka standard (wariant pod PDC) [1739zł ASO]
8E0 807 103 J GRU – nakładka przedniego zderzaka standard (wariant pod układ zmywania reflektorów i PDC) [1774zł ASO]
8E0 807 193 BC GRU - nakładka przedniego zderzaka S-Line (wariant pod PDC) [1831zł ASO]
8E0 807 193 BD GRU - nakładka przedniego zderzaka S-Line (wariant pod układy zmywania reflektorów i PDC) [1831zł ASO]
8E0 807 103 S GRU – nakładka przedniego zderzaka S4 (wariant pod układ zmywania reflektorów i PDC) [1739zł ASO]
Dodatkowo:
- 42m kabla o przekroju 0,35mm (na wszelki wypadek nie zapomnijcie o zapasie czyli łącznie jakieś 50m) [ok. 0,50zł za 1m] (średnice na schematach są różne – od 0,22 do 0,5. W moim przypadku zastosowałem 0,5 i niestety pojawiły się problemy z wpasowaniem się do mniejszych kostek – dlatego myślę że 0.35 będzie w sam raz).
- piny: (16x małych „A”, 9x bolce średnie „B”, 3x bolce duże „C”) [20zł]

PDC_piny.JPG

Zestawienie części i łączny koszt (w moim przypadku):
- wiązka z czujnikami od A6 (wiązka + 7H0 919 275 C) [300zł]
- sterownik PDC od A4 B7 (8E0 919 283 C) [150zł]
- zaślepka do ramki (lewa) (8E1 941 515 5PR) [16zł ASO]
- ramka mocowania przełączników w konsoli środkowej (8E1 941 567) [16zł ASO]
- przełącznik do konsoli środkowej (8E1 919 281 5PR) [58zł ASO]
- oprawa styków (czerwona, 6-pin) dla przełącznika w konsoli środkowej (4D0 971 636 B) [13zł ASO]
- głośnik (4B0 919 279) [54zł ASO]
- nit mocujący głośnik (8Z0 857 784) [2zł x2 = 4zł ASO]
- oprawa styków (czarna, 2-piny) do głośnika (4B0 972 623) [15zł ASO]
- oprawa styków (czarna, 10-pin) do wiązki elektrycznej czujników (6X0 973 815) [15zł ASO]
- oprawa styków (brązowa, 12-pin) dla sterownika PDC (8E0 972 112 B) [11zł ASO]
- wiązka elektryczna (adapter) (8E1 971 065 C) [131zł ASO]
- oprawa styków (niebieska, 10-pin) do wiązki elektrycznej (adaptera) (1J0 937 743 D) [3zł]
- 60m kabla 0.5 [30zł]
- piny [20zł]
- robocizna za położenie dodatkowej instalacji oraz przekładki zderzaka [200zł]

RAZEM: 1036zł (do tego dochodzi zderzak S-Line pod PDC i spryski + malowanie czyli 1500zł – nie doliczam tego ponieważ w zasadzie wyrównało się wraz ze sprzedażą starego zderzaka).

Kilka uwag odnośnie sprzętu:
- w nakładkę zderzaka najlepiej zaopatrzyć się na allegro. Wariant standard na pewno nie będzie ciężki do zdobycia – cały zderzak seryjny do kupienia za ok.200/300zł. Z wariantem S-Line będzie już gorzej – do dostania raczej tylko jako cały zderzak (pułap 1000 do 1500zł). Podobnie z S-ką tylko tutaj ceni windują już bliżej 2000zł
- podobnie sprawa ma się ze sterownikiem. Co jakiś czas moduł pojawia się na allegro. Ceny od 150 do 300zł – interesuje nas moduł z B6 lub B7 (numery podałem w spisie części powyżej)

PDC_PDCdriver.JPG

- jeśli chodzi o czujniki – najlepiej zaopatrzyć się o ori sensory przeznaczone dla B6 (4B0 919 275B). Nie będziecie mieć wtedy problemów z ich zamocowaniem – obudowa gniazdka jest tutaj wyprofilowana w taki sposób aby pasowała do belki zderzaka. Interesuje nas wariant z gniazdem ustawiony ukośnie w stosunku do sensora – ewentualnie podejdą też czujniki z gniazdem ustawionym prostopadle jednak wtedy trzeba będzie podcinać wewnętrzne plastiki zderzaka tak aby można było prawidłowo zamontować czujnik. Opcja gdzie gniazdo ustawione jest równolegle do sensora w B6 nie będzie pasować.
W moim przypadku dorwałem od A6 (7H0 919 275C) i musiałem delikatnie „poprawić” zderzak. Z podanym powyżej ustawieniem gniazda do naszej instalacji powinny podejść wszystkie czujniki na 3 piny (schemat jest stały – pin 1 = zasilanie, pin 2 = sygnał do PDC, pin 3 = masa). Ceny czujników na allegro to ok 100zł za szt.

PDC_sensorb6vsc6.JPG

- ze względu na montaż przycisku PDC w konsoli pozbywamy się schowka na monety. Jeśli poza PDC nie chcecie dokładać tam nic więcej w puste miejsca zakładamy zaślepki. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie aby wrzucić tam kontrolkę dezaktywacji poduszki czy też w przypadku limuzyny przełącznika elektrycznie sterowanej rolety tylnej szyby ;) Jeśli chodzi o przycisk ESP – można zostawić stary – mimo innego profilu (zaokrąglony) będzie pasował do nowej ramki (mega rezacze mogą kupić wersję zgrywającą się idealnie z nowymi przyciskami – numer podałem w wykazie części)

PDC_ESPold.JPG

- podłączenie wiązki czujników – są dwa sposoby na jego realizację. Oryginalnie wiązka przedniego zderzaka posiada złącza do reflektorów oraz klaksonu. W wariancie pod PDC dodano w niej 5 gniazdek (4 do czujników oraz jedną, która łączy wiązkę przedniego zderzaka z wiązką „adapterem”). Numer wiązki która nas interesuje to 8E0 971 095 C. Decydując się na to rozwiązanie cała operacja polega na podmianie oryginalnej wiązki znajdującej się w przednim zderzaku... Wiąże się to jednak z wydatkiem 450zł w ASO (lub okazyjnie ok.150zł na allegro) + oczywiście koszt czujników... Tańszym rozwiązaniem jest zakupienie czujników wraz z wiązką na allegro (jak się uda traficie komplet za 300/400zł) – jako że wiązkę na przód naprawdę ciężko zdobyć – możemy się posiłkować zestawem na tył. Cały problem polega na tym, że ori tylna wiązka jest zakończona wtyczką 12-pinową, w której obsadzone są wszystkie przewody. Aby móc podłączyć taki przewód do adaptera z przodu trzeba będzie zastąpić w/w wtyczkę elementem pasującym do adaptera (czarna 10-pinowa wtyczka 6X0 917 815).

PDC_6x0.JPG

Następnie zmostkować wszystkie sygnały zasilania (pin 1 czujnika) i mas (pin 3 czujnika) tak aby do wtyczki kończącej wiązkę dochodziło 6 przewodów (wspólne zasilanie i masa oraz osobny sygnał od każdego czujnika) – ostatecznie obsadzonych pinami „B”. Całość łączymy zgodnie z poniższym schematem:

PDC_frontharn.jpg

- mocowanie czujników: początkowo chciałem sam wycinać otwory w nakładce zderzaka – ostatecznie zdecydowałem się jednak na zakup fabrycznie przygotowanej części (wydaje mi się, że próbując samemu wyciąć otwory – mimo że miejsca przewidziane na sensory są ładnie oznaczone na wewnętrznej stronie nakładki – istnieje mała szansa aby zrobić to poprawnie i równo). Poza tym oprócz wycinania otworów potrzebne są jeszcze uchwyty sensorów – a tych nie kupimy osobno (no chyba że na jakimś szrocie...) – są one dostępne w komplecie z nakładką posiadającą fabryczne otwory dla PDC.

PDC_sensorholder.JPG

Potrzebne narzędzia:
- nasadka sześciokątna „8” do półki pod kierownicą
- klucze/wyjmaki do RNS-E
- XZN 10 (gwiazdka 12 ramienna) do odkręcenia fotelu kierowcy
- zestaw standardowych płaskich kluczy m.in. do demontażu boczków tylnej kanapy
- torx 25 do odkręcenia łączenia dolnego i górnego słupka D, oraz sterownika PDC
- torx 20 do odkręcenia tapicerki progu w przedziale bagażnika
- torx 30 do odkręcenia lewego reflektora i zbiorniczka spryskiwacza
- klucze „wyjmaki” dla fabrycznego radia/RNS-E
- lutownica
- zestaw śrubokrętów też może się przydać ;)

Zanim zabierzemy się za rozbieranie auta zaczynamy od przygotowania wiązki, która połączy nowy sterownik PDC z panelem elektrycznym i wiązką adaptera w dolnej części słupka A.

Dane dotyczące okablowania (10 przewodów):
- 6x 360cm (>> adapter)
- 2x 460cm (>> głośnik)
- 2x 490cm (>> przełącznik)
Oprócz tego osobno:
- 1x 60cm (przełącznik PDC >> zegary)
- 2x 30cm (masa włącznika i podświetlenia przycisku PDC >> uziemienie)
Proponuję także aby po przygotowaniu wiązki, okleić ją ładnie taśmą szmacianą (na początek na długości 350cm zaczynając od końcówki która wejdzie do gniazda sterownika PDC), instalacja będzie wtedy przypominała fabryczną no i oprócz tego unikniemy efektu pstrykania luźnych kabelków ;) Taśmę przypominającą ori powinniście dostać w dowolnym sklepie elektrycznym.

PDC_harness.JPG

Zanim okleicie przewody nie zapomnijcie ich opisać przy pomocy labelera lub po prostu kawałków taśmy samoprzylepnej (jest to szczególnie wskazane jeśli nie posiadacie lub nie macie zamiaru skorzystać z pomocy multimetru).
Końcówkę która wchodzi do PDC uzbrajamy w najmniejsze piny w naszym zestawieniu („A”). Nowa wiązka będzie posiadać 10 przewodów – 8 z nich (biegnących do adaptera wiązki czujników i głośnika) wpinamy do nowej kostki sterownika PDC (12-pin brązowa), natomiast pozostałe 2 (biegnące do przycisku PDC w konsoli) do starej 16-pinowej (też brązowej).

PDC_wiazkakabiny.jpg

Pin 1 „A” (12-pin, brązowa wtyczka 8E0 972 112B w sterowniku PDC) → (dł. 360cm) → Pin 6 „B” (10-pin, niebieskie gniazdo 1J0 937 743D w panelu słupka A) FUNKCJA: Masa czujników przedniego zderzaka
Pin 2 „A” (12-pin, brązowa wtyczka 8E0 972 112B w sterowniku PDC) → (dł. 360cm) → Pin 1 „C” (10-pin, niebieskie gniazdo 1J0 937 743D w panelu słupka A) FUNCJA: zasilanie czujników przedniego zderzaka
Pin 3 „A” (12-pin, brązowa wtyczka 8E0 972 112B w sterowniku PDC) → (dł. 460cm) → Pin 2 „A” (2-pin, czarna wtyczka 4B0 972 623 głośnika przedniego) FUNKCJA: zasilanie głośnika ostrzegawczego przednich czujników
Pin 4 „A” (12-pin, brązowa wtyczka 8E0 972 112B w sterowniku PDC) → (dł. 460cm) → Pin 1 „A” (2-pin, czarna wtyczka 4B0 972 623 głośnika przedniego) FUNKCJA: masa głośnika ostrzegawczego przednich czujników
Pin 5 „A” (12-pin, brązowa wtyczka 8E0 972 112B w sterowniku PDC) → (dł. 360cm) → Pin 3 „B” (10-pin, niebieskie gniazdo 1J0 937 743D w panelu słupka A) FUNCKJA: Sygnał czujnika (lewy-przód)
Pin 6 „A” (12-pin, brązowa wtyczka 8E0 972 112B w sterowniku PDC) → (dł. 360cm) → Pin 2 „B” (10-pin, niebieskie gniazdo 1J0 937 743D w panelu słupka A) FUNCKJA: Sygnał czujnika (lewy-środek)
Pin 7 „A” (12-pin, brązowa wtyczka 8E0 972 112B w sterowniku PDC) → (dł. 360cm) → Pin 4 „C” (10-pin, niebieskie gniazdo 1J0 937 743D w panelu słupka A) FUNKCJA: Sygnał czujnika (prawy-środek)
Pin 8 „A” (12-pin, brązowa wtyczka 8E0 972 112B w sterowniku PDC) → (dł. 360cm) → Pin 5 „C” (10-pin, niebieskie gniazdo 1J0 937 743D w panelu słupka A) FUNCKJA: Sygnał czujnika (prawy-przód)
Pin 4 „A” (16-pin, czarna wtyczka 8E0 972 416A w sterowniku PDC) → (dł. 490cm) → Pin 4 „A” (6-pin, czerwona wtyczka 4D0 971 636B przycisku PDC w konsoli) FUNKCJA: Zdalne włączanie/wyłączanie pomocy przy parkowaniu
Pin 13 „A” (16-pin, czarna wtyczka 8E0 972 416A w sterowniku PDC) → (dł. 490cm) → Pin 2 „A” (6-pin, czerwona wtyczka 4D0 971 636B przycisku PDC w konsoli) FUNKCJA: Zasilanie diody sygnalizującej włączenie lub usterkę systemu pomocy przy parkowaniu

W opisie budowy nowej wiązki nie uwzględniłem dodatkowego przewodu który jest wymagany w autach wyposażonych w hak – jeśli zajdzie taka potrzeba, chętnie udzielę dodatkowych informacji na ten temat.

Wiązka gotowa – możemy brać się za rozbieranie auta :)

Ze względów bezpieczeństwa (możliwe, że będziemy odpinać poduchy foteli i kanapy) proponuję odłączyć akumulator!!!

Zdejmujemy osłonę zamka w przedziale bagażnika (4 śruby torx 25). Dla ułatwienia prac które będą odbywać się w tej części auta można zrzucić oparcie kanapy oraz wyjąć podłogę (także plastik koła zapasowego – jeśli będziecie włazić do bagażnika, osłona może nie wytrzymać).

PDC_nakladkazamka.jpg

Teraz pora na lewy boczek – trzymają go 4 spinki, 4 uchwyty siatki bagażowej (po dwie śruby torx na każdym) oraz śruba torx na łączeniu z górną częścią słupka D.

PDC_boczekbagaznika.jpg

Następnie wyciągamy siedzisko kanapy... (jeśli wasze auto jest wyposażone poduszki powietrzne w boczkach tylnej kanapy – zanim rozłączycie wiązkę upewnijcie się, że wyłączyliście akumulator.

PDC_kanapa.jpg

...i jej boczek odkręcając śrubę (uwaga na wiązkę i gniazdo poduszki jeśli boczki kanapy są w nie wyposażone)

PDC_boczek.jpg

Pora na demontaż fotela kierowcy (4 śruby) – nie trzeba wyciągać fotela – wystarczy położyć go na zrzucone tylne oparcie – długość przewodów siedziska powinna na to pozwolić.

PDC_fotele.jpg

Demontaż dolnego słupka C

PDC_lowerC.jpg

Ściągamy dolną i środkową (małą) osłonę słupka A aby uzyskać dostęp do podłogi :)

PDC_lowerA.jpg

Demontaż półeczki pod kierownicą (klucz 8-nasadka, 3 śruby) – aby dostać się do bocznej śruby musimy zdjąć klapkę osłaniającą bezpieczniki:

PDC_polka.jpg

Zdejmujemy też podkładkę pod stopę aby uzyskać lepszy dostęp do ściany grodziowej

PDC_footrest.jpg

Jeszcze tylko dolny słupek B

PDC_lowerB.jpg

Podnosimy wykładzinę podłogi a następnie prowadzimy nową wiązkę zgodnie z poniższymi zdjęciami (mocujemy do starej wiązki przy pomocy trytytek).

PDC_cable1.JPG

PDC_cable2.JPG

PDC_cable3.JPG

A tu już na gotowo – wiązka spięta i poprowadzona tunelem przy dolnym słupku A

PDC_cready1.JPG

PDC_cready2.JPG

PDC_cready3.JPG

PDC_cready4.JPG

PDC_cready5.JPG

Najkrótszy koniec (niebieskie gniazdko) wpinamy do plastikowego uchwytu (panel elektryczny, dolna część lewego słupka A).

PDC_adaptersocket.JPG

Montujemy głośnik 4B0 919 279 – w karoserii za tunelem (mocujemy go przy pomocy plastikowych nitów 8Z0 857 784) a następnie podpinamy jego wiązkę.

PDC_Fspeaker.JPG

Teraz czas na przełącznik PDC – w miejscu na niego przeznaczonym znajduje się szufladka na monety, czeka nas demontaż :) Aby ułatwić sobie pracę przy pomocy kluczy/wyjmaków wyciągamy radio (lub RNS-E). Gdy już się z tym uporamy – ściągamy górną ramkę tunelu (wyjdzie bez problemu gdy podważymy ją płaskim śrubokrętem od wewnątrz).

PDC_ramka.jpg

Podważając 2 zaczepy od góry ciągniemy za ramkę – w ten sposób wysuniemy szufladkę. Na ilustracji poniżej pokazano co prawda demontaż uchwytu na kubek, jednak zasada dla ramki jest identyczna

PDC_cupholderrem.jpg

Ramka jest zespolona i obejmuje także profil na przycisk ESP.

PDC_ESPOldframe.JPG

Odłączamy kostkę ESP i wyciągamy przełącznik – montujemy zestaw przycisków i zaślepek w nowej ramce. Obudowy przełączników są profilowane – nie da się ich założyć w innym ustawieniu. Tutaj dla przykładu ramka należąca do kolegi czaki22 (wymontowany przycisk ESP który ma zawędrować do mnie ;))

PDC_RamkaNew.jpg

Na koniec zostały nam jeszcze dwie rzeczy. Trzeba połączyć przełącznik PDC z zegarami. Pod kierownicą po prawej stronie (po zdjęciu dolnej półki) zobaczycie zieloną 32-pinową kostkę wpiętą do zegarów.

PDC_green1.JPG

Wyciągamy ją i zdejmujemy obudowę aby uzyskać dostęp do pinów. Nasz sposób na połączenie był taki, że wyciągnęliśmy pin 17 z zielonej kostki (przewód niebiesko-szary) i podpięliśmy dodatkowy kabelek bezpośrednio do pinu (bez cięcia przewodu – chociaż równie dobrze można i tak). Drugi koniec przewodu wchodzi w pin 1 czerwonej kostki przełącznika PDC. Długość przewodu – zgodnie z opisem czyli 60cm. Na obu końcach kabla stosujemy pin „A”

PDC_green2.JPG

PDC_green3.JPG

Pozostało jeszcze podłączenie masy podświetlenia i styku przełącznika PDC – potrzebne będą 2 kabelki o długości 30cm. Po stronie przełącznika zastosujemy piny „A” natomiast do uziemienia posłuży nam okrągła złączka w której mostkujemy drugi koniec przewodu.

PDC_buttonearthconn2.JPG

Masę wpinamy w szkielet konsoli środkowej – bezpieczniej będzie użyć „widełek”. Gwint śruby którą wybrałem na potrzeby uziemienia nie znajduje się w szkielecie konsoli lecz w spince wsuniętej między słupki. Stosując widełki nie wypchniecie spinki (my bawiliśmy się okrągłą końcówką i spinka nam „uciekła”).

PDC_buttonearthconn.JPG

Pierwsza faza za nami :) Dalsza część zabawy obejmuje montaż wiązki „adaptera” czyli połączenia kabelków wnętrza auta z przedziałem silnika. Niestety wymaga to zdjęcia lewego koła oraz jego nadkola. Ale po kolei...

Jak zdjąć koło i czynności z tym związanych nie będę opisywał ze względów oczywistych ;) Zajmijmy się nadkolem. ...

Poniżej schemat mocowania nadkola:

PDC_nadkole.jpg

Prowadzenie oryginalnej wiązki zaznaczyłem poniżej – trzeba ją wymontować. Seryjnie wiązka ta podłączona jest do zbiorniczka płynu do spryskiwacza (2-pinowa wtyczka/2 kabelki).

PDC_tank1.JPG

Od strony wnętrza auta – adapter przechodzi poniższą drogą:

PDC_tank3.JPG

Demontując ori wiązkę wyciągamy piny z wtyczki w/w oraz usuwamy oryginalną gumę (uszczelkę) i plastikowe prowadzenie. Stare kabelki przeciągamy przez gumę nowej wiązki a następnie montujemy całość w miejscy prowadzenia starej wiązki idącej do zbiorniczka. Prowadzenie za zbiorniczkiem to już Wasz autorski pomysł – ja przeprowadziłem przewód pod reflektorem spinając wiązkę z oryginalną wiązką zderzaka…

PDC_tank2.JPG

PDC_TankReady1.JPG

PDC_TankReady2.JPG

PDC_TankReady3.JPG

Tylną część wiązki zakończoną niebieską 10-pinową wtyczką spinamy z wiązkami w dolnej części słupka A a następnie łączymy ją z niebieskim gniazdem w panelu z wtyczkami.

Zauważcie że wiązka adaptera posiada 8 przewodów – nas interesują jedynie piny od 1 do 6. Nr 9 i 10 to sygnały dla sterownika zdalnego otwierania bramy garażu (Homelink) – opcji której dziś nie omawiamy ;) Póki co ta część wiązki pozostanie niewykorzystana.

Teraz przenosimy się na zadek auta – kostki w PDC obsadziliśmy już wcześniej, można więc na luźno (narazie bez przykręcania) wpiąć się do nowego sterownika. Sprawdzimy czy wszystko działa :)

Na tym etapie instalacji – zanim zdecydujemy się na poprowadzenie wiązki czujników oraz zderzaka warto podpiąć się sensorami na luźno do wiązki adaptera . Dzięki temu jeśli coś pójdzie nie tak (pomyłka przy rezaniu wiązki/obsadzaniu pinów itd.) będziemy mieć łatwiejszy dostęp do poszczególnych elementów instalacji i łatwiej zlokalizujemy/usuniemy źródło problemów.

PDC_fsensortest.JPG

Po wpięciu się do 10-pinowej czarnej wtyczki adaptera, wystarczy włączyć zapłon i wrzucić wsteczny bieg. Jeśli coś będzie nie tak z głośnika PDC przez jakiś czas będzie wydobywał się stały pisk – oprócz tego dioda na przełączniku PDC będzie mrugać na zielono. W ten sposób sterownik zgłasza problemy z systemem PDC – tak się składa że przydarzyło się także nam :) Nie docisnęliśmy wtyczki głośnika przedniego... Jeśli dysponujecie VAGiem – można podłączyć się do modułu PDC (zakładka Electronics, moduł nr XX) i sprawdzić błędy jakie zostały zapisane w sterowniku (pozwoli to bardzo szybko ustalić i usunąć przyczynę problemów). Oprócz głośnika, w/w sygnalizacja usterki może oznaczać także uszkodzenie któregoś z czujników – wszystkie potrzebne informacje najprawdopodobniej znajdziecie w buforze błędów PDC.

PDC_VAG1.jpg

PDC_VAG2.jpg

Przypomnę tylko, że sprawny czujnik w momencie aktywacji (wsteczny bieg, zdalne uruchomienie systemu PDC przy pomocy przycisku w konsoli) powinien „cykać” – przykładając ucho do sensora możecie zweryfikować czy jest sprawny.

Jeśli wszystko poszło zgodnie z planem – po wrzuceniu wstecznego biegu usłyszycie pojedyncze piknięcie a następnie led w przełączniku PDC zapali się na zielono. W tym przypadku możemy przejść do montażu wiązki czujników oraz przekładki przedniego zderzaka.

PDC_zderzak.jpg

Powyżej macie zaznaczone miejsca w których zderzak przykręcony jest do nadwozia... Niestety ze zderzakiem jest troszkę zabawy – w miarę możliwości postaram się dodać tu jeszcze kilka zdjęć i uwag które powinny pomóc Wam przebrnąć przez tą część modyfikacji :)

I to chyba już wszystko. Składanie wykonujemy dokładnie w odwrotnej kolejności – przy zakładaniu boczku w bagażniku – w pierwszej kolejności zamontujcie tapicerkę a potem boczek kanapy (profil tapicerki wchodzi pod boczek - będzie łatwiej to poskładać). Gratuluję wszystkim wytrwałym którym udało się doczytać aż do tego miejsca :decayed:

Poradnik z braku czasu powstawał na raty - momentami może wydać się wam mało spójny. Jeśli przez swoją nieuwagę coś przeoczyłem lub opisałem w niezrozumiały sposób - dajcie znać, będziemy wszystko prostować :) Powodzenia w rezaniu!

UZUPEŁNIENIE: Instalacja PDC - czujniki w tylnym zderzaku

Potrzebne części:
8Z0 919 283 A – sterownik PDC (4 kanałowy) – [488zł ASO // 100-200zł allegro]
4B0 919 275 B – czujnik [304zł x 4 = 1216zł ASO // 80-100zł allegro]
8Z0 857 784 - nit mocujący głośnik [2zł x2 = 4zł ASO]
4B0 972 623 - oprawa styków (czarna, 2-piny) do głośnika [15zł ASO]
4B0 919 279 - głośnik [54zł ASO]
8E0 971 085 – wiązka czujników tylnego zderzaka [463zł ASO // 100-150zł allegro]
8E0 972 416 A – kostka 16-pin do sterownika PDC [12zł ASO]
Nakładka zderzaka z fabrycznymi otworami i uchwytami dla sensorów (zależnie od wersji):
8E5 807 301 H GRU – limuzyna [1621zł ASO // 100-200zł allegro]
8E5 807 301 R GRU – limuzyna S4 [1972zł ASO]
8E9 807 301 K GRU – Avant [1506zł ASO // 100-200zł allegro]
8E9 807 301 S GRU – Avant S4 [1973zł ASO]
- 45m przewodu o przekroju 0,35mm
- 4m przewodu o przekroju 0,22mm
- 13 pinów A (zdjęcie na początku poradnika)

Jeśli chodzi o czujniki i wiązkę – szukajcie kompletu na allegro – wychodzi znacznie taniej niż zakup części osobno. Za komplet (wiązka z czujnikami) zapłacicie ok. 300zł.

RAZEM (wariant optymistyczny czyli sterownik, wiązka z czujnikami i nakładka zderzaka z allegro): ok. 800zł


Jeśli chodzi o instalację – w zasadzie najtrudniejsza operacja to położenie wiązki zasilającej sterownik i łączącej go z zegarami i złączem diagnostycznym. Sama instalacja wiązki w tylnym zderzaku nie będzie już tak kłopotliwa.

Procedura prowadzenia wiązki lewą stroną auta została opisana powyżej więc nie będę przewalał fotek – wystarczy tam zajrzeć. Natomiast opis demontażu i złożenia tylnego zderzaka jest dostępny w II części poradnika dot. wymiany wydechu:

http://www.a4-klub.pl/smf/b6_avbawxavf_swap_ori_wydechu_na_podwojny_od_25tdi_fwd-t92224.0.html

Schematy połączeń

Wiązka tylnego zderzaka:

rear.jpg

Sygnały PDC:

switch.jpg

Zasilanie:

fuse.jpg


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie chcecie pozbywać się szufladki można wywalić Cup Holder i dać angielską wersję ramki i przycisków :decayed: Podejrzewam że ten wariant też odpada ? :wink4:

Przełącznik jest integralną częścią całego systemu - jego brak lub niesprawność na pewno jest diagnozowany (przy najbliższej okazji odłączę go i sprawdzę czy rzeczywiście tak jest ale skoro dwukabelkowy LED sygnalizujący wyłączenie poduszki pasażera generuje błędy to tutaj raczej będzie tak samo). Niesprawność systemu PDC objawia się stałym piskiem czyli automatycznie pozbywamy się funkcji czujników. Obawiam się że jedynym wyjściem będzie np. wrzucenie go na półke pod kierownicą - macie pole do popisu, można wymyślić sposób jak ładnie go przymocować :)

Jeśli chodzi o schematy - z pomocą przychodzi ELSA, ja tylko przerabiam je i tłumaczę na potrzeby danej instalacji.


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja chem zrobic w tym samym miejscu ale sam parktronic,, ale tak jak kolega czaki22 mówi , wytrą sie szybko :([br]Dopisany: 21 Luty 2010, 10:41_________________________________________________mam dwa pytanka .. jak jest z malowaniem czujników ? mam zdezak z innego koloru czujnikami do malowania i nie wiem czy jakos je rozbierać..

oraz..

mam ori parktronic tył , montując przód omijam jakieś procedury czy kładę niezaleznie od tyłu przód bez jakiegoś ich łączenia?


bla_bla_bla.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spiidy - zanim w moim aucie pojawiły się czujniki z przodu miałem taką samą konfigurację jak ty (7X1 czyli PDC tył). Musisz przejść przez wszystkie etapy poradnika...


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak jest z malowaniem czujników ? jak prysną po nich lakierem to nie zatkają się i nie zmienią swojej "dokładności"?


bla_bla_bla.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ASO nowe czujniki są gruntowane - do malowania... Skoro takie ich przeznaczenie to znaczy, że ich siknięcie nie powinno powodować żadnych problemów ;)


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzis bylem w aso i gosc powiedzial ze ten numer jest zly 8E1 919 281 5PR (wlacznik) i ten jest dobry 8E1 919 281b 5PR .wyglada na to ze cos sie zmienilo.Dostane go w poniedzialek to zobacze czy cos sie rozni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam - mój błąd... Na liście części powinno być 8E1 919 281 A. Przycisk 8E1 919 281 B to wariant z chromowym paskiem...


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie wiem jak to dokładnie jest dla B7 :confused4:

Wg ETKI istnieje możliwość zakupu pomalowanych czujników...

7H0 919 275 D z dopiskiem 1QP (szary) albo VZM (czarny)


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dane dotyczące okablowania (10 przewodów):

- 6x 360cm (>> adapter)

- 2x 460cm (>> głośnik)

- 2x 490cm (>> przełącznik)

Oprócz tego osobno:

- 1x 60cm (przełącznik PDC >> zegary)

- 2x 30cm (masa włącznika i podświetlenia przycisku PDC >> uziemienie)

a jaka jest długość przewodów od niebieskiej kostki w słupku A do wtyczki 10pin przy zderzaku przód bo tego nie mogę znaleźć pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do B6 jest steronik o oznaczeniu 8Z0 919 283 A, czy mozna użyć też innego z B7 o numerze 8E0 919 823D czy ten sterownik będzie działał w B6???


https://www.facebook.com/jarolchiptuning

Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET

tel. 505 123 250

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak - powinien działać. U mnie siedzi driver 8-kanałowy z B7 i działa bez problemu więc myślę, że ze swapem na 4-kanałowy sterownik z B7 także nie będzie problemu...


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do B6 jest steronik o oznaczeniu 8Z0 919 283 A, czy mozna użyć też innego z B7 o numerze 8E0 919 823D czy ten sterownik będzie działał w B6???

Moja mała uwaga... ale wydaje mi się ze ten sterownik z B7 o którym piszesz z końcówką D obsługuje tylko PDC tył więc jeśli chcesz rozbudować o przód musisz mieć sterownik z końcówką E czyli 8E0 919 283E

pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam zakupiłem sobie oryginalny parktronic na tył dokładka wraz z czujnikami i okablowaniem, sterownik, głośniczek. Wszystko już mam zamontowane zostało mi tylko to podpiąć wtyczkę 16 pinową do samochodu. Objechałem wszystkich elektromechaników u siebie i nikt niechce sie podjąć tego proponują mi jakieś zamienniki, ale ja wole mieć oryginał. Mam schemat i wszystko co potrzebne. Bart-S potrzebuje twojej pomocy

WTYCZKA 16 PINOWA

835856b7a2aba5fem.jpg

PIN Funkcja Kolor

=============================

1 - (+12V) (15) zasilanie modułu - czarno/żółty (sw/ge)

2 - Głośnik - biało/brązowy (ws/br)

3 -

4 -

5 - (AHK) HAK - szaro/czerwony (gr/ro)

6 - (RF)- wsteczny bieg, sygnał +12V aktywuje moduł- niebiesko/czerwony (bl/ro)

7 -

8 - (MASSE) Masa - brązowy (br)

9 -

10- Zasilanie Głośnika - biało/czerwony (ws/ro)

11-

12- (DIAG.)Diagnostyka (K-line) - szaro/zielony (gr/gn)

13-

14-

15-

16-

c69a01b7d72d0a0fm.png

929152ed1bf3a636m.png

52877a49a985dbeam.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja mała uwaga... ale wydaje mi się ze ten sterownik z B7 o którym piszesz z końcówką D obsługuje tylko PDC tył więc jeśli chcesz rozbudować o przód musisz mieć sterownik z końcówką E czyli 8E0 919 283E

pzdr.

Jarol pytał o driver 8Z0 - więc zrozumiałem, że chodzi o driver 4 kanałowy ;)

Bart-S potrzebuje twojej pomocy

Zerknij na 3 ostatnie schematy w pierwszym poście - tam dołączyłem opis instalacji PDC na tył.

Wiązka tylnego zderzaka:

rear.jpg

Sygnały PDC:

switch.jpg

Zasilanie:

fuse.jpg


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za szybką odpowiedz :notworthy: Tylko że ja jestem kompletnie zielony i nie bardzo sie znam na tych schematach. Chodzi mi głównie o tę jedną wtyczkę 16 pinową. Gdzie mogę podłączyć ten 1 PIN zasilanie modułu (+12V), 12 PIN diagnostyka (K-LINE) i co mam zrobić z 5 PINEM (AHK) jeśli nie mam haka w samochodzie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pin 1 podłączasz do bezpiecznika nr 5 10A (jeśli nie miałeś PDC to trzeba będzie ten bezpiecznik dołożyć)

Pin 12 do złącza diagnostycznego w pin 15 (to jest gniazdo obok wajhy do podnoszenia maski, trzeba zdjąć półkę pod kierownicą aby się do niego dostać (wyciągasz klapkę bezpieczników i odkręczasz 3 śruby 8 - jedna z boku i dwie pod spodem).

Pinu nr 5 nie podłączasz wcale jeśli nie masz modułu haka.

Przy czym jest to schemat dla A4 - z tego co widzę u Ciebie chodzi o A3? Więc system może zostać podłączony inaczej... Muszę to jeszcze sprawdzić...


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pin 1 podłączasz do bezpiecznika nr 5 10A (jeśli nie miałeś PDC to trzeba będzie ten bezpiecznik dołożyć)

Pin 12 do złącza diagnostycznego w pin 15 (to jest gniazdo obok wajhy do podnoszenia maski, trzeba zdjąć półkę pod kierownicą aby się do niego dostać (wyciągasz klapkę bezpieczników i odkręczasz 3 śruby 8 - jedna z boku i dwie pod spodem).

Pinu nr 5 nie podłączasz wcale jeśli nie masz modułu haka.

Przy czym jest to schemat dla A4 - z tego co widzę u Ciebie chodzi o A3? Więc system może zostać podłączony inaczej... Muszę to jeszcze sprawdzić...

Cześć, tak chodzi o audi A3

PIN 1 do bezpiecznika nr 5 - jeśli wcześniej nie miałem PDC to jak dołożyć ten bezpiecznik ?

PIN 12 do złącza diagnostycznego takiego ? Jeśli tak to chyba lepiej do 7 Pinu ?

d3dfdf76a1285696m.jpg

ps. dzięki za szybką odpowiedz :hi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

W A3 jest kilka drobnych różnic... Zasilanie z bezpiecznika nr 5 7,5A. Poza bezpiecznikiem potrzebne będą dwa piny - coś dobierzesz do nóżek w sklepie elektrycznym. Drugi pin tego bezpiecznika łaczysz ze stacyjką (pin 15 - będzie już tam pociągnięty czarny kabel, mostkujesz się).

Jeśli chodzi o linię diagnostyczną - w A3 podpinasz się pod pin 7 (w A4 pod pin 15).

Czujniki w kostce 12-pin podłączone są identycznie jak w przypadku A4.

Brązowa kostka 16-pin:

pin1 - zasilanie (bezpiecznik nr 5 7,5A)

pin2 - głośnik

pin3 - x

pin4 - x

pin5 - x (odcięcie światła przeciwmgielnego - tego nie podłączasz)

pin6 - aktywacja modułu po wstecznym (mostek z zasilaniem świateł biegu wstecznego)

pin7 - x

pin8 - masa

pin9 - mostek z zasilaniem (pin 1)

pin10 - głośnik

pin11 - połączenie z zegarami - sygnał prędkości (niebieska kostka 32-pin, pin 3, będzie tu niebiesko/biały kabel = mostek)

pin12 - linia diagnostyczna (pin7 w złączu diag, mostek z szaro/białym przewodem)

pin13 - x

pin14 - x

pin15 - x

pin16 - masa

Jeśli chodzi o pin 6 – musisz zmostkować się kablem w zasilania żarówek biegu wstecznego – poszukaj gdzieś przy lampie (czarno/niebieski kabelek).

Gratuluję zapału do ori - napisz jeszcze jaki sterownik dorwałeś - od A3 czy jakiś inny?


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć teraz to juz powinienem sobie poradzić DZIĘKUJĘ :notworthy: . Sterownik (4B0 919 283) wraz z dokładką pod zderzak dorwałem w komplecie z czujnikami i okablowaniem za około 250zł brakowało buzera i kostki 16 pinowej, ale juz dokupiłem

ab929a678d35c167m.jpg

b36dcf8a61e1a208m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, wszystko już zamontowane i działa super :kox:Bart-S dzięki za pomoc :notworthy: bez ciebie nie dałbym rady. Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi :hi:

b016b62e7d0b9f02m.jpg

d6ffc41aa61650c5m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wieczorem Ci wszystko rozpiszę - teraz mam urwanie głowy...[br]Dopisany: 02 Wrzesień 2010, 19:28_________________________________________________W sterowniku PDC ruszasz tylko CODING (07): 00103 dla manuala lub 01103 dla automatu (nie wiem jaką skrzynię masz). I to chyba wszystko bo w adaptacji sterownika deski rozdzielczej nie znalazłem żadnego info na temat dodatkowego kodowania pod PDC - jedyny kabelek, który podpinałes do zegarów (niebieska kostka, pin 3) to sygnał prędkości (rozłącza Ci PDC gdy przekroczysz 15km/h)...

W przypadku jakichkolwiek problemów - po prostu wklej log błędu.

Wracając jeszcze na chwilkę do kodowania PDC w A3 (może kiedyś komuś się przyda). Pierwszy bit i dwa ostatnie zawsze powinny wyglądać tak: 0xx03 - bawimy się tylko bitami oznaczonymi x-em, i tak:

0?x03: Skrzynia biegów

0 - Manual

1 - Automat

0x?03: Potwiedzenie aktywacji układu PDC (piknięcie po wybraniu wstecznego)

0 - wyłączone

1 - włączone


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powolej zabieram się za kompletowanie wszyskich części do mam już czujniki z wiązką, moduł i zastanawiam się teraz nad zakupem wiązki do podłączenia modułu co takiego:

http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p352_c45_PDC-Park-Distance-Control---Central-Electric-Harness--Audi-A4-B6.html

Czy warto to kupić czy lepiej samemu wyrezać???


https://www.facebook.com/jarolchiptuning

Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET

tel. 505 123 250

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobienie wiązki będzie kosztowało w granicach 70zł więc chyba spokojnie możesz się w coś takiego zaopatrzyć i zaoszczędzić sobie dodatkowej roboty :good:


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bartku jako, że jesteś obeznany w temacie to mam 2 pytania: rozglądam się za sterownikiem i niezależnie od wersji A,C,D,E sterownik posiada 1x gniazdo 16 pinowe i 2x gniazdo 12 pinowe, dlaczego w wersji na 4 i 8 czujników są te same gniazda ? rozumiem, że gniazdo 16 pin jest od zasilania, głośniczków, przycisku itd. a gniazda 12 pinowe od czujników przód i tył ? a drugie pytanie co to jest za wiązka ? rozumiem, że trzeba ją dokupić jak nie miało się wcześniej parktronica z tyłu ?bo w twoim opisie nie ma nic o taj wiązce :hi:

352_0.jpg


[sIGPIC][/sIGPIC]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bartku jako, że jesteś obeznany w temacie to mam 2 pytania: rozglądam się za sterownikiem i niezależnie od wersji A,C,D,E sterownik posiada 1x gniazdo 16 pinowe i 2x gniazdo 12 pinowe, dlaczego w wersji na 4 i 8 czujników są te same gniazda ? rozumiem, że gniazdo 16 pin jest od zasilania, głośniczków, przycisku itd. a gniazda 12 pinowe od czujników przód i tył ? a drugie pytanie co to jest za wiązka ? rozumiem, że trzeba ją dokupić jak nie miało się wcześniej parktronica z tyłu ? bo w twoim opisie nie ma nic o taj wiązce :hi:

352_0.jpg

Tak jest to wiązka do podłączenia modułu PDC do elektroniki auta. Potrzebna tylko wtedy jeśli w aucie nie było w ogóle PDC.

Ja będe za niedługo będe kupował tą wiązke jak ktoś zaintersowany to możemy zrobić jakiś zakup grupowy :naughty:


https://www.facebook.com/jarolchiptuning

Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET

tel. 505 123 250

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam czy do tylnych czujników w B7 może być moduł Nr. Seryjny 8E0 919 283C, rok produkcji to 2005 i czy jest potrzebny przełącznik w konsoli środkowej.

Dodatkowo chcę się dowiedzieć o moduł haka uniwersalne jakie macie zdanie też można zamontować. :notworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moduł 8E0 919 283 C to sterownik 8-kanałowy - nie zadziała tylko z 4 czujnikami (zgłosi błąd dot. brakujących pozostałych sensorów). Nie można sobie przełączyć sterownika 8-kanałowego tak aby pracował w trybie 4-kanałowym (dlatego poszukaj odpowiedniego modułu).

W przypadku instalacji przód+tył - przycisk w konsoli środkowej jest integralną częścią układu. Jego brak również nie pozwoli uruchomić PDC. W systemie gdzie PDC obsługuje tylko "tył", przycisk nie jest wykorzystywany.

O moduł haka zapytaj w odpowiednim dziale / temacie.


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki rozumiem ,że mam szukać 8Z0 919 283 A lub 8E0 919 283 A :no:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnę się pod temat;)

Mam ori parktronic: przód i tył.

Wszystko działało dobrze aż tu nagle pewnego dnia głośnik zamilkł:( Dioda na przycisku miga na zielono po wrzuceniu wstecznego - jak sądzę ma migać bo wcześniej też migała;) - problem w tym że z głośnika nie słychać pikania - możliwe że padł sam głośnik? Gdzie mogę go znaleźć? W opisie w pierwszym poście wynika że jest "w karoserii za tunelem " - tylko gdzie konkretnie i co muszę zdemontować?:)


www.hasajzacnie.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
25 25

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...