Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade systemu PDC (Parktronic) - czujniki z przodu oraz zdalne załączanie


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Prześledziłem wątek, jednak nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, otóż posiadam A4 B6,  jakiś czas temu zamontowałem kompletny oryginalny hak.  Kupiłem komplet PDC na tył (zderzak z czujnikami, sterownik i kawałek wiązki) w zestawie był sterownik 8Z0 919 283 A. W PDC wiązce nie ma przewodu podłączonego do pinu haka i nie wiem czy ten sterownik obsługuje hak :kwasny:.

Wyczytałem, że do A4 B6 mogę założyć sterownik A4 B7 (mniej kabli do połączenia :)) i w związku z tym mam pytanie: czy każdy sterownik z B7 obsługuje hak?

Edytowane przez piotreq1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak każda wersja PDC współpracuje z hakiem. Tylko pamiętaj kupić wersję 4-kanałową (tylko pod czujniki tył).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie PDC tył. Jaki numer ma ori wiązka do podpięcia, jeżeli samochód nie jest wyposażony w pdc. Czytałem że można zrobić taki przewód, aczkolwiek jakby się udało dorwać ori to by było ok :-) Potrzeba kostkę 16 pin taka pomarańczowa i taka malutka która wchodzi do głośniczka, mam rozumieć że jak jest ori przewód to one są na jednym przewodzie czy już zgłupiałem całkowicie?

Edytowane przez ParasoleK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiązkę Ci zrobi Kaju.
Oryginalnie.
Każda wiązka jest robiona tak, by odpowiednie przewody kończyły się w miejscu przewidzianym przez producenta.
Kaju robi dokładnie tak samo.
Jeśli przewody układasz tak jak przewidział producent, odpowiednią trasą. To na pewno kabla nie braknie.
Na tym wlasnie polega urok instalacji samochodowej że oba końce kabli są odpowiednio przygotowane. Wipnasz tylko (w), dany moduł czy odbiornik i działa.
Samodzielne wykonanie wiązki też jest możliwe, jeśli się ma pojęcie o zasadach panujacych w instalacji samochodowej. Np. Punkty masy ukryte w wiązce i przytaśmowane wspólnie z resztą przewodów.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś mierzył ile ma mniej więcej ta wiązka od PDC do licznika ? 4m styknie ? ? ? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomóżcie gdzie w vag'u/vcds sprawdzę wskazania odległości od przeszkody i czas reakcji czujników przód/tył ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, olusem napisał:

Pomóżcie gdzie w vag'u/vcds sprawdzę wskazania odległości od przeszkody i czas reakcji czujników przód/tył ?

W sterowniku PDC (76 - Parking Aid) wchodzisz w bloki pomiarowe (08 Meas Blocks). Nie pamiętam teraz która grupa ale jadąc od pierwszej szybko to namierzysz... Czas reakcji będzie w podany w ms a odległość od przeszkody w mm (obie wartości są podawane oczywiście w osobnych grupach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy czujniki parkowania o numerze 4B0 919 275B i A można podłączyć razem? Inna litera na końcu nie będzie powodowała błędu? Chcę kupić w kolorze od razu - stąd te pytanie.

Edytowane przez Zymek1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie to jest to samo, różnią się kształtem. Nie jestem pewien czy ten z literą A wejdzie tak jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tył wejdzie każdy. Z przodu wewnętrzne tylko pod kątem 45 stopni, zewnętrzne każde.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakaś opcja wymiany czujnika z tyłu (środkowy prawy) bez zdejmowania zderzaka? Samą wtyczkę udało mi się odpiąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, bo czujnik jest zablokowany w koszyczku dwoma zatrzaskami, i do tego siedzi w poszyciu pod belką.

53lc2w.jpg

zderzak-tyl-tylny-audi-a4-b5-kombi-avant

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Wiem że nie do końca ten temat, jednak myślę że tutaj będziecie w stanie mi bez problemu pomóc.

Odkąd kupiłem swoją B6 tylko raz zadziałały mi czujniki parkowania.

Instalację mam fabryczną, tylko na tył.

Próbowałem zeskanować błędy VCDS'em 17.1.3 jednak nie łączy się on z modułem 76 Asystent parkowania (jest to jedyny moduł z którym nie mogę się połączyć, więc kabel bym wykluczył). Próbowałem także Vagiem 311.2 i innym kablem i także nie łączy się on z tym sterownikiem.

Kupiłem nowy moduł 8Z0 919 283 A - taki sam jak oryginalnie, jednak dalej to samo.

-Sterownik się nie łączy

-Nie ma żadnego sygnału dźwiękowego po wrzuceniu wstecznego

Sprawdziłem bezpieczniki są okej.

Głośniczek podłączyłem na chwilę do głośników od komputera i działał normalnie więc (chyba) bym go wykluczył.

Na tym moje pomysły się kończą. Może coś doradzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie łączy ci moduł to sprawdź czy masz Cany podpięte.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Prześledziłem cały temat, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Sprawa wygląda tak, że obecnie posiadam Ori zwykły zderzak z pdc i spryskami - wszystko działa. Miałem mała stłuczkę tak, że zderzak Jest popękany do wymiany. Trafił mi się w dobrej cenie od S4 z dziurami pod spryski ale bez pdc do malowania. Stąd pytanie czy te trudnodostepne koszyczki pod czujniki będę mógł przełożyć ze starego zderzaka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dosyć. Dzisiaj pół dnia spędziłem w garażu i jedyne co wiem to to że ta wiązka może kiedyś była oryginalna ale już nie jest.

Do 16 pinowej wtyczki było podłączone 12 kabli a jeden czarno żółty wisiał sobie luzem...

Sprawdziłem tylko że zasilanie jest (stałe, po stacyjce i po włączeniu wstecznego). Prąd dochodzi także do głośniczka.

Może jest ktoś z okolic Wrocławia, kto sam sobie to montował a teraz ma chęć dorobić.

Dysonuję garażem i sprzętem, jednak cierpliwości i czasu na poprawki po poprzednim właścicielu brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, grappi napisał:

Witam. Prześledziłem cały temat, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Sprawa wygląda tak, że obecnie posiadam Ori zwykły zderzak z pdc i spryskami - wszystko działa. Miałem mała stłuczkę tak, że zderzak Jest popękany do wymiany. Trafił mi się w dobrej cenie od S4 z dziurami pod spryski ale bez pdc do malowania. Stąd pytanie czy te trudnodostepne koszyczki pod czujniki będę mógł przełożyć ze starego zderzaka?

Koszyki dasz radę zdemontować i przełożyć ale... W zderzaku bez fabrycznego przygotowania pod PDC trzeba wyciąć otwory - i tu pojawia się problem natury estetycznej (będzie widać że to rzeźba).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...