Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade systemu PDC (Parktronic) - czujniki z przodu oraz zdalne załączanie


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio wykonałem sciszanie radia (concert ii) podczas działania pdc. Wystarczy podać mase na pin "Nav-con" , wtedy radio przyciszy się o wartosc dB ustawioną w menu radia. Mozna też wyciszyć całkowicie podając masę na pin "tel mute". Masa podawana jest przez przekaznik wyzwalalny +12v na led w przycisku pdc.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

czy zaznaczone punkty to właściwe miejsce montażu głośniczka PDC w sedanie? Jak nie tam to gdzie? Którędy powinna być pociągnięta wiązka od głośnika do modułu?

8a93c9acdb170308gen.jpg

Pozdrawiam
Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie zastanawiam sie nad montażem pdc z przodu w b7 (aktualnie mam tylko tyl)  wszystko fajnie pięknie tylko nie chce zmieniać zderzaka :)  2 czujnik w b7 sa w blendzie rejestracji a 2 kolejne obok zaslepki spryskiwaczy. Zmienic blende rejki na taka z czujnikami mysle to nie problem a gdyby tak czujniki zamontowac obok halogenu a dokladniej w zaslepce kratki zaraz obok lampy przeciwmgielnej ? Czujnik byłby umiejscowiony w tym samym kierunku rylko troche nizej w porownaniu do oryginalnego. Robil ktos takie cos u siebie ? Myślicie że ma prawo to dzialac? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.06.2018 o 23:27, Mungooo napisał:

Ogolnie zastanawiam sie nad montażem pdc z przodu w b7 (aktualnie mam tylko tyl)  wszystko fajnie pięknie tylko nie chce zmieniać zderzaka :)  2 czujnik w b7 sa w blendzie rejestracji a 2 kolejne obok zaslepki spryskiwaczy. Zmienic blende rejki na taka z czujnikami mysle to nie problem a gdyby tak czujniki zamontowac obok halogenu a dokladniej w zaslepce kratki zaraz obok lampy przeciwmgielnej ? Czujnik byłby umiejscowiony w tym samym kierunku rylko troche nizej w porownaniu do oryginalnego. Robil ktos takie cos u siebie ? Myślicie że ma prawo to dzialac? :D

myślę, że tak, gadaliśmy już o tym na fb ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.05.2018 o 16:28, bobikos napisał:

Ostatnio wykonałem sciszanie radia (concert ii) podczas działania pdc. Wystarczy podać mase na pin "Nav-con" , wtedy radio przyciszy się o wartosc dB ustawioną w menu radia. Mozna też wyciszyć całkowicie podając masę na pin "tel mute". Masa podawana jest przez przekaznik wyzwalalny +12v na led w przycisku pdc.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
 

ale ja to przecież od ponad dwóch lat już sprzedawałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałem u siebie moduł z B7 8E0 919 823D zgodnie z instrukcjami podawanymi przez Bart-S na piwrwszych stronach tego wątku.

W moim przypadku pin 17 w skrzynce bezpiecznikow nie byl obastwiony ale wpiąłem się w inny ze stałym zasilaniem.

Po zmontowaniu wszystkiego VAG nie łączy sie ze sterownikiem w kanale 76. Dodam ze jeszcze nie zamontowałem zderzaka z czujkami. Już jedzie.

Czy do połączenia przez VAG ze sterownikiem PDC wymagane jest podłączenie wiązki czujników?

Wydaje mi się że nie, zgłaszał by jedynie błędy. Podpowiecie coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, jaras99 napisał:

Czy do połączenia przez VAG ze sterownikiem PDC wymagane jest podłączenie wiązki czujników?

Nie, jakim interfejsem próbowałeś ? Czasami trzeba HEX-CAN'a by się połączyć z PDC podobnie jak z BT

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VCDS 12.12

 

Przedzwoniłem przewody idące do sterownika. Wszędzie pokazuje się zasilanie. Także przejście jest. Sterownik PDC wg mnie działa bo puszcza 12V na glosniczek

Edytowane przez jaras99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko spięte na cacy. Sterownik kupiłem wraz z kawałkiem wiązki. Także po tej stronie nie doszukuje sie problemu.

Z skrzyniki bezpiecznikow wzialem staly plus i plus po stacyjce, CANy z okolic MK, Kline z gniazda OBD, masa ze slupka D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KKL miałem przy okazji golfa 4 ale za browara wydałem?

To musi pójść na VCDS. A wy czym diagnozujecie ze widzi PDC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbowałbym jednak za jakimkolwiek innym sterownikiem PDC (może ma uwalony układ komunikacji i dlatego nie łączy?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak na półce innego sterownika. Może ma ktoś do testów pożyczyć. Opłacę przesyłkę i na browara?

Kojarzycie jakie napięcia powinny być na CANach i Kline? Na linii K jak dobrze pamietam jest 9.5V na CANach mniej chyba 4.5V a na drugim jeszcze niżej.

Sprobuje CAN high i low zamienić miejscami ale to chyba na nic nie wpłynie.

A na co wpływa podłączenie przewodu Kline?

 

Edytowane przez jaras99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam że po wrzuceniu wstecznego głośniczek się odzywa. 3 sek ciągły dźwięk po czym milknie. Czyli tutaj wszystko gra, moduł PDC żyje. Ale VCDS jak się nie łączył tak sie nie łączy. W sumie taki sam problem mam z kanałem 69 moduł haka, z którym nie da się połączyć a fizycznie mam hak wypinany oryginał z modułem 8E0 907 383 C. Hak co prawda był dokładany ale przez ASO dawno jeszcze przez Niemca. Co o tym wszystkim myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jaras99 napisał:

Wszystko spięte na cacy. Sterownik kupiłem wraz z kawałkiem wiązki. Także po tej stronie nie doszukuje sie problemu.

Z skrzyniki bezpiecznikow wzialem staly plus i plus po stacyjce, CANy z okolic MK, Kline z gniazda OBD, masa ze slupka D.

gdzie się wpiąłeś CAN-ami, czy kable to skrętka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, GreGoriO napisał:

gdzie się wpiąłeś CAN-ami, czy kable to skrętka?

GreGor dobry trop - w zasadzie to mógłby jeszcze sprawdzić czy jest na 100% przejście między PDC a gniazdem OBD w ramach linii K.

W ramach Trailer-hitch sprawdź w zegarach w adaptacjach magistrali "CAN Databus Comfort" (kanał 61) czy masz go dodanego do komunikacji...

Czasem też chodzi o kodowanie sterownika - jeśli jest wyciągnięty z innego nadwozia i ma wkodowane inne nadwozie (czyli tak naprawdę sposób komunikacji) to auto do którego został przełożony może go nie zobaczyć. Tyle że tu masz sterownik od B7 a od tego modelu kodowanie jest już tylko dla 8E (nie ma tu A2 czy C5 tak jak w sterownikach przeznaczonych dla B6). Spekuluję tu bo nikt nigdy nie zgłaszał tego typu problemów ale przy innych sterownikach już się zdarzało...

I jeszcze jedna rzecz - sterownik żyje ale zgłasza błąd (potwierdzenie to beep przez 3sek po wrzuceniu R). Jeśli podpowiedzi podane wyżej zawiodą pozostaje podmiana sterownika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za podpowiedzi. 

Tak CANy to skretka. Podlaczylem sie bezposrednio przy MK.

Przejście pomiedzy PDC a OBD na 100% jest. Mierze napiecie 9.5V

BartS sprawdzę o czym pisales i poinformuje.

Buzzer piszczy i przestaje bo zglasza błąd w postaci nie podpietyxh jeszcze czujnikow cofania. Zobaczymy co bedzie jak je podepne jak zderzak dojedzie.

Jak nie zabangla to wymiana sterownika

Edytowane przez jaras99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BartS mam dodany hak do komunikacji w zegarach. Mimp tego nie łączy.

Co ciekawe, podłączyłem moj kabelek do a4 kolegi z 2004 roku ktora ma fabrycznie czujniki cofania i też NIE POŁĄCZYŁEM się ze sterownikiem PDC. Kabelek mam ryżowy vcds 12.12 ale nigdy dotychczas nie miałem z nim problemów. Mojego byłego tourana z 2008roku obskakiwał bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...