Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade systemu PDC (Parktronic) - czujniki z przodu oraz zdalne załączanie


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznij od VAG-a i odczytu błędów - bardzo prawdopodobne, że właśnie ten przytarty sensor został uszkodzony i generuje zakłócenia (wystarczy 1 walnięty sensor i PDC przestaje działać = długi pisk po włączeniu wsteki i dalej cisza, to oznaka niesprawności systemu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś jeszcze ma żółto-pomarańczową diodę zamiast zielonej w przycisku zdalnego włączania PDC??:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś jeszcze ma żółto-pomarańczową diodę zamiast zielonej w przycisku zdalnego włączania PDC??:naughty:

Może jakaś wcześniejsza wersja włącznika? (np. zanim w konsoli środkowej pojawiła się dioda symbolizująca wyłączenie poduszki pasażera?). Dasz radę odczytać numer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie będe zakładał PDC na tył, zderzak z czujnikami i wiązką juz kupiłem , jeden czujnik jest niesprawny, zatem potrzebuje czujnik , moduł i głośniczek tak? jakie nr mają te częsci bo zauważyłem ze moduł ma różne litery na końcu ma to znaczenie ? i jaki czujnik wewnętrzny potrzebuje chodzi mi o nr i załamanie czujnika ukośne czy prostopadłe( niedziałający jest to jeden z tych wewnętrznych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:disgust: Przeczytaj dokładnie pierwszego posta - przede wszystkim jego końcową część ("uzupełnienie").
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem rozumiem ze moduł z literką C jest pod 8 kanałów czyli przód i tył a literka A i B to 4 kanały i nieważne jest czy to do B6 czy B7 tak ? chce zamontowac tylko sam tył ale moduł moze byc przyszłościowo pod przód przygotowany czyli C, teraz tak potrzebuje ten przełącznik w desce nad radiem czy moze być bez niego zamontowany parktronic, ręcznie sie go włącza czy jak bo tego nie rozumiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można zamontować 8-kanałowego sterownika tylko pod tylne sensory... System będzie zgłaszał błąd i nie będzie działał... Jak tylko tył - to tylko 4-kanałowy...

Co do przełącznika - jak chcesz sam tył, to nie jest on potrzebny. Dopiero przy zamontowaniu PDC z przodu będzie on wskazany :wink:. Jak już będziesz miał oba (tył i przód), to przy wbiciu wstecznego system aktywuje się sam. Możesz go wyłączyć przyciskiem. Z drugiej strony będziesz mógł go włączyć podjeżdżając do jakiejś przeszkody od przodu np. pod ścianę przy parkowaniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem rozumiem ze moduł z literką C jest pod 8 kanałów czyli przód i tył a literka A i B to 4 kanały i nieważne jest czy to do B6 czy B7 tak ? chce zamontowac tylko sam tył ale moduł moze byc przyszłościowo pod przód przygotowany czyli C, teraz tak potrzebuje ten przełącznik w desce nad radiem czy moze być bez niego zamontowany parktronic, ręcznie sie go włącza czy jak bo tego nie rozumiem ?

8E0 919 283 A (B6) lub 8E0 919 283 C i E (B7) to sterowniki 8-kanałowe. Natomiast 8Z0 919 283 A (B6) oraz 8E0 919 283 B i D (B7) to sterowniki 4 kanałowe.

Sterowniki z B7 nie potrzebują dodatkowego kabelka z sygnałem prędkości (informację dostają z magistrali CAN Komfort). Kolejne różnice dotyczą bezpośredniego połączenia z przełącznikiem świateł wstecznych oraz światła przeciwmgielnego (w B6 osobne w kable, w B7 już nie stosowane).

Pozostałe niuanse Bartek już wyjaśnił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i o to mi chodziło , dziekuje bardzo :)

---------- Post dopisany 16-10-2012 at 22:54 ---------- Poprzedni post napisany 24-09-2012 at 23:44 ----------

dobra zakupiłem dziś moduł z końcówką D czy to 4 czy 8 kanałowy zamierzam tylko założyć sam tył.

druga sprawa mam skompletowane zderzak tylny juz zgotową wiązką i czujnikami z wyjściem kabla z taką dziwną koncówką ( to chyba ma wejść do modułu właśnie) do tego mam głośniczek i moje pytanie :

- nie rozumiem schematów rysunkowych dla mnie to czarna magia zatem ile kabli i skąd do kąd i jakimi pinami mam pociągnąć zeby to wszystko działało?

chodzi mi o podłączneie głośniczka ile kabli i do czego wpiąć głośnik, oraz ile kbali ciągnąć do przodu auta skąd mają wychodzić i dokąd zmierzać,

łopatologicznie poprosze bo rysunki nie dla mnie nic z nich nie rozumiem kompletnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i o to mi chodziło , dziekuje bardzo :)

---------- Post dopisany 16-10-2012 at 22:54 ---------- Poprzedni post napisany 24-09-2012 at 23:44 ----------

dobra zakupiłem dziś moduł z końcówką D czy to 4 czy 8 kanałowy zamierzam tylko założyć sam tył.

druga sprawa mam skompletowane zderzak tylny juz zgotową wiązką i czujnikami z wyjściem kabla z taką dziwną koncówką ( to chyba ma wejść do modułu właśnie) do tego mam głośniczek i moje pytanie :

- nie rozumiem schematów rysunkowych dla mnie to czarna magia zatem ile kabli i skąd do kąd i jakimi pinami mam pociągnąć zeby to wszystko działało?

chodzi mi o podłączneie głośniczka ile kabli i do czego wpiąć głośnik, oraz ile kbali ciągnąć do przodu auta skąd mają wychodzić i dokąd zmierzać,

łopatologicznie poprosze bo rysunki nie dla mnie nic z nich nie rozumiem kompletnie.

Na tym schemacie masz swoją wiązkę tylnych czujników... Czujniki są oznaczone G203/G204/G205/G206 - jak widzisz każdy ma po 3 piny (oznaczenia 1,2 i 3 przy czujnikach). Ta beleczka na środku opisana jako J446 to sterownik PDC - do niego podłączasz wiązkę tylnych czujników (czarną kostką 12-pinową - od tego właśnie masz oznaczenie T12i/* gdzie * to numer pinu). Tutaj oczywiście nic nie mieszasz tylko z racji, że masz gotowy kabelek - po prostu podłączasz go do sterownika w odpowiednie gniazdo (pasuje tylko w jedno więc nie będzie problemu z rozpoznaniem).

Nad "belką" J446 widzisz jeszcze dwa kabelki idące do głośnika (oznaczony jako H15) - tutaj jest już oznaczenie T16f (tym razem chodzi o brązową kostkę 16-pin). Masz podaną grubość przewodu jaki należy zastosować (czyli 0,22mm) oraz piny, w które należy się wpiąć (brązowy 2 do głośnika 2 // brązowy 10 do głośnika 1).

rear.jpg

Tyle jeśli chodzi o tył - teraz pozostają brakujące sygnału które trzeba ciągnąć z przodu auta:

- zasilanie stałe (z bezpiecznika nr 17)

- zasilanie po stacyjce (z bezpiecznika nr 5)

- masa (dowolnie, jakiś punkt śrubowy w bagażniku na pewno się znajdzie)

- CAN (na wysokości modułu komfortu znajdziesz odpowiednią wiązkę - splecione ze sobą kabelki pomarańczowo/zielony i pomarańczowo/brązowy)

- linia diagnostyczna (złacze diag w półce pod kierownicą, mostkujesz się w kabelek zielono/niebieski podłączony do pinu 15)

Wszystkie te rzeczy wyprowadzasz z brązowej kostki 16-pin ze sterownika PDC (tej samej w której omawialiśmy głośnik nieco wyżej).

Poniższe schematy są przeznaczone dla B6 - dlatego kilka rzeczy pomijasz:

- sygnał prędkości (T16f/1)

- włącznik biegu wstecznego (T16f/6)

- światło przeciwmgielne (dla aut wyposażonych w moduł haka) (T16f/5)

switch.jpg

fuse.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Bart o ile pierwszy rysunek zrozumiałem i juz wiem jak podłączyć głośniczek i tylną wtyczke do modułu(widze ze to nawet nie takie trudne) ale co do nastepnych dwóch rysunków to na który mam patrzeć na pdc zasilanie czy pdc sygnały, w sumie ile tych kabli z modułu do przodu mam pociągnąć w B7 mozesz wymienić wszystkie ? tych dwóch rysunków nie kumam..... aha mam moduł 4 czy 8 kanałowy z literką D bo jak 8 to jezeli podepne tylko tył to Ktoś tu pisał ze nie zadziała i musi być całość tak ?

czyli coś do zegarów mam podpinać tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik D jest 4-kanałowy - więc jeśli podłączasz tylko tył, to będzie śmigać prawidłowo.

Do przodu musisz przeciągnąć 5 przewodów:

- CAN low (kabel znajdziesz gdzieś przy MK)

- CAN high (kabel znajdziesz gdzieś przy MK)

- zasilanie stałe z bezpiecznika nr 17 (będzie obstawiony, mostkujesz się)

- zasilanie po stacyjce z bezpiecznika nr 5 (będzie obstawiony, mostkujesz się)

- K-Line (pin 15 w złaczu gniazdku diagnostycznym - będzie zajęte, mostkujesz się)

Oprócz tego jest jeszcze masa ale tą weźmiesz sobie gdzieś ze słupka D (punkt "śrubowy").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówka D, więc masz 4 kanałowy. Akurat do podpięcia tyłu :)

....

chorera nie zdążyłem, chciałem Cię troszkę odciążyć...:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówka D, więc masz 4 kanałowy. Akurat do podpięcia tyłu :)

....

chorera nie zdążyłem, chciałem Cię troszkę odciążyć...:decayed:

:polew::thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik D jest 4-kanałowy - więc jeśli podłączasz tylko tył, to będzie śmigać prawidłowo.

Do przodu musisz przeciągnąć 5 przewodów:

- CAN low (kabel znajdziesz gdzieś przy MK)

- CAN high (kabel znajdziesz gdzieś przy MK)

- zasilanie stałe z bezpiecznika nr 17 (będzie obstawiony, mostkujesz się)

- zasilanie po stacyjce z bezpiecznika nr 5 (będzie obstawiony, mostkujesz się)

- K-Line (pin 15 w złaczu gniazdku diagnostycznym - będzie zajęte, mostkujesz się)

Oprócz tego jest jeszcze masa ale tą weźmiesz sobie gdzieś ze słupka D (punkt "śrubowy").

super pięknie śłicznie dziękuje Bart ale napisz mi jeszcze z których pinów i z których kostek wychodzą te kable z sterownika PDC i nie rozumiem Can LOW i CAN high one wychodzą z MK ? wiadomo które to i jakie mają kolory ?

---------- Post dopisany at 22:53 ---------- Poprzedni post napisany at 22:51 ----------

barrowiec dzięki za zaintereswonie :wink:

do mnie trzeba jak do dziecka np wychodzi z pinu nr 2 kostka o nr ........ połączyć( lub zmostkować w MK z pinem nr ......) nie byłoby to dużo prościej niz pokazywać schematy w pierwszym poście których połowa na forum nie umie odczytać prawidłowo....... bardziej łopatologicznie :wink:

---------- Post dopisany at 23:04 ---------- Poprzedni post napisany at 22:53 ----------

poprawcie mnie jak źle to rozumuje z rysunku( uff cięzko ale sie ucze )

odczytałem z rysunku ze

1.K-line łącze pin 15 złącze diagnostyczne(mostkuje) i łącze z pinem 12 brązowej kostki 16 pinowej w PDC - tak? pierwszy przewód

a dalszych czterech połączeń nie potrafie odczytać mozesz podać według mojego schematu bo tak będe wiedział co z czym połączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart ślicznie dziękuje za łopatologiczne przedstawienie tematu i nauke czytania rysunków :wink: teraz juz moge rezać PDC sam i nie bedzie problemów(to sie zobaczy hehe) :thumbup1: dziękujue za cierpliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barcik podasz przykładową aukcje alegro bo szukam ten kabel około 25 metrów nie wiem który zakupić? na coś trzeba zwracać uwage ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barcik podasz przykładową aukcje alegro bo szukam ten kabel około 25 metrów nie wiem który zakupić? na coś trzeba zwracać uwage ?

Podjedź do sklepu z elektryką i kup pojedynczy przewód o przekroju 0,5mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...